Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla ei ole löytynyt kuvantamisissa, verikokeissa ym. yhtään mitään, mutta silti on oireita? Miten jatkoitte tutkimuksia vai luovutitteko?

epätietoinen39
25.07.2017 |

Meikäläisellä ollut
- väsymystä eli tekee mieli vaan nukkua, joskus aamuisin tuntuu siltä kun isompi ajoneuvo olisi ajanut ylitseni
- ajottaista lihasheikkoutta ja lihasten nykimistä ja värinää pitkin vartaloa, varsinkin levossa
- päänsärkyä (migreeni todettu nuorena) noin kerran viikossa ja välillä painetta poskionteloissa saakka
- pahoinvointia, ajottaista vatsan turvotusta, vatsa reagoi helposti jännitykseen josta aiheutuu ripulia
- huimausta pari kolme kertaa viikossa
- toisessa korvassa soi välillä
- refluksia esiintyi myös, mutta sen oireet katosivat kun laihduin 5 kiloa kesän aikana. Olen normaalipainoinen.
- sydän tykyttelee ja pulssi käy hieman tavallista lujempaa mutta sydänfilmissä ei mitään poikkeavaa
- välillä raajat menevät kylmiksi ja paleltaa, välillä iho lämpenee muttei ihan hikoiluksi saakka minään "kuumina aaltoina" ja olen alle 40v eli en ihan vielä menopaussi-ikäinen, mutta tuntuu siltä että kehoni on alkanut iän myötä reagoimaan voimakkaasti lämpötilojen vaihteluun ja päänsärky sekä kehon särky voimistuu kun sääolosuhteet ja ilmanpaineet muuttuvat radikaalisti.
- psyykkisiä ongelmia ei muuten ole, mutta nämä oireet ja niiden selvittämättömyys alkaneet aiheuttaa ahdistuskohtauksia ja lisää sydämentykytyksiä sekä vatsakipua.

Minua on kuvattu ja ultrattu pitkin kehoa, tähystetty kaikki paikat kasvainten varalta, ja otettu varmaan 50 eri verikoetta viimeisen puolen vuoden aikana, eikä missään näy mitään poikkeavaa. Sokeriarvot ok, kaikki kilpirauhasarvot ok, tulehdusarvot pohjalukemissa.

Oireita kuitenkin on niin millaiselle lääkärille kannattaa mennä jatkossa, jos haluan selvittää tätä lisää? Muita joilla ollut saman tyylisiä oireita? Mitä paljastui lopulta?

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hemoglobiini ja ferritiiniarvot mitattu? Ei pidä välttämättä luottaa siihen, että lääkäri sanoo arvojen olevan viitteissä. Alhainen ferritiini eli rautavarasto aiheuttaa monia samoja oireita kuin mitä sinulla on.

Minulla oli molemmat (alhainen rautavarasto sekä hiivan liikakasvu), koska hiivahan aiheuttaa sen, etteivät ravinteet imeydy normaalisti. 

Vierailija
62/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaako luontaistuoteliikkeen hiivanestolääkitys? Dida vai mikä se oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten olisi hyvä tajuta että lääkärit eivät ole jumalia ja heillä on omat säännöksensä. Älkää heittäytykö heidän varaansa, siirtäkö vastuuta terveydestänne heille. Sinä olet vastuussa terveydestäsi ja ala hoitamaan sitä. Ota selvää ja KOKEILE. Hiivalta kuulostaa täysin nuo oireet.

Vierailija
64/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu sellainen krapulainen, huono olo joka kerta kun herää kun nukkunut pitkään vaikkei ole ottanut tippaakaan? Sama jos ottaa vaikka tunnin päiväunet töiden jälkeen ja pitäisi syödä jotain niin tekee pahaa vielä noin tunnin ajan?

Esimerkiksi hiivasyndrooma (candida) aiheittaa tälläistä ja on muuten verrattain yleinen ongelma, jota "koululääketiede" ei ole vielä oppinut ottamaan vakavasti.

Huomaahan sen tästä ketjustakin, että aihe ei kiinnosta. Itseä alkoi kummasti kiinnostaa, kun olo alkoi olla sellainen, että on pakko lopettaa työt, kun ei vaan enää pysty eikä jaksa. Ajattelin kuitenkin vielä yrittää muutaman kuukauden ja etsiä erilaisia vaihtoehtoja. Sitten mutkien jälkeen eksyin verianalyysiin ja se hiivakertymien näkeminen omin silmin sai kyllä aikaan välittömän muutoksen. Ja tuntui hyvältä nähdä myöhemmin oma veri puhdistuneena ja valkosolut heränneinä työtään tekemässä, kuten pitääkin. 

Minua kiinnostaa kovastikin, olisin kiitollinen jos kertoisit tarkemmin oireistasi sekä siitä missä sinun verikokeesi ja -analyysisi tehtiin? Miten sinua hoidettiin tai miten hoisit itseäsi, miten nyt voit?

Vierailija
65/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Borrelioosi?

En ole havainnut punkin puremia ihollani enkä liikkunut heinikossa tai rämeiköissä, vai voiko noita iskeä kimppuun ihan kaupungin kadullakin?

-ap-

Minulle tehtiin tuon diagnoosiprosessin yhteydessä myös borrelioositesti. Se oli mielestäni ihan aiheellinen, koska olen liikkunut alueilla, joissa esiintyy punkkeja, vaikkei siis näkyviä jälkiä ole kehossa, ja olen aina suojannut itseni vaatteilla - kaukaisella sukulaisella on varoittavana esimerkkinä punkkien vaaroista paljon keskimääräistä borrelioosia pahempi Kumlingen tauti. Testi oli puhdas, johon nyt joku varmaan sanoo, että "niinhän ne Suomessa tehdyt yleensä". Borreoloosi kuitenkin on yleensä stabiili, mutta ohimenevä tila. Minulla borrelioosiin  viittaavia oireita on ollut ainakin viisi vuotta, mutta joskus voimakkaampina, ja taas joskus paljon lievempinä.  Tämäkin sopii siis täydellisesti fibromyalgian  taudinkuvaan - tai kuten KELA Suomessa haluaa asian ilmaista, oireyhtymän oireistoon. - 60 -

Vierailija
66/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sillä ex-missiehdokas ja seiskajulkkis Suvi Pitkäsellä ollut pahoja terveysongelmia ja kävi ties millä erikoislääkärillä, ja lopulta selvisi että syynä oli elimistössä vallitseva hiiva?

Vierailija
67/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.is.fi/viihde/art-2000001126097.html

hiivasta ja että mitä se aiheutti tuolle Suville 

Vierailija
68/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
69/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu sellainen krapulainen, huono olo joka kerta kun herää kun nukkunut pitkään vaikkei ole ottanut tippaakaan? Sama jos ottaa vaikka tunnin päiväunet töiden jälkeen ja pitäisi syödä jotain niin tekee pahaa vielä noin tunnin ajan?

Esimerkiksi hiivasyndrooma (candida) aiheittaa tälläistä ja on muuten verrattain yleinen ongelma, jota "koululääketiede" ei ole vielä oppinut ottamaan vakavasti.

Huomaahan sen tästä ketjustakin, että aihe ei kiinnosta. Itseä alkoi kummasti kiinnostaa, kun olo alkoi olla sellainen, että on pakko lopettaa työt, kun ei vaan enää pysty eikä jaksa. Ajattelin kuitenkin vielä yrittää muutaman kuukauden ja etsiä erilaisia vaihtoehtoja. Sitten mutkien jälkeen eksyin verianalyysiin ja se hiivakertymien näkeminen omin silmin sai kyllä aikaan välittömän muutoksen. Ja tuntui hyvältä nähdä myöhemmin oma veri puhdistuneena ja valkosolut heränneinä työtään tekemässä, kuten pitääkin. 

Minua kiinnostaa kovastikin, olisin kiitollinen jos kertoisit tarkemmin oireistasi sekä siitä missä sinun verikokeesi ja -analyysisi tehtiin? Miten sinua hoidettiin tai miten hoisit itseäsi, miten nyt voit?

Minun matkani on vielä kesken, mutta nyt minulla vihdoin on toivoa paluusta normaaliin elämään. 

Kaikki alkoi jo noin 2010, aluksi suolisto oli sekaisin ja väsymystä - voimakasta väsymystä ja liikkua ei jaksanut normaalisti. Elämäntilanne kovin stressaava ja siitä johtuen ruokailu monesti vähän mitä sattui. Pohjalla myös basedowin tauti ja poistettu kilpirauhanen ja pysyvä tyroksiinilääkitys. 

Ensin menin Mehiläisen endolle. Ei mitään ongelmaa, ihmisiä väsyttää, jos eivät ole levänneet. 

Oireita alkoi tulla kaikenlaisia lisää. Milloin nokkosihottumaa, milloin en kestänyt hellettä tai villavaatteita, korvat alkoivat soida, väsymys paheni, aamuväsymys vastasi lähes koomaa vaikka olen aina yleensä ollut aamuvirkku, vatsa ripulilla, pahoja pääkipuja, jolloin myös kasvot särkivät, oikea puoli kehosta kipeä, kilpirauhasarvot heittelivät eikä tyroksiini tuntunut toimivan ja varmaan muutakin. 

Kävin sitten useita kertoja terveysasemalla (5 eri lääkäriä vuosien varrella) sekä 2 eri sisätautilääkäriä Diacorilla. Otettiin kuuloseula korvien soimisen vuoksi ja unen laatu mitattiin. Ainoat diagnoosit(yritykset) olivat parin lääkärin ehdottama masennus. Lisäksi yksi lääkäreistä antoi mukaan FODMAP-monisteen. 

Korvien soiminen voi muuten johtua ihan vaan raudanpuutteesta ja johtui se mistä tahansa, omani on enää 10 % siitä, mitä se pahimmillaan oli. Rautavarastoa ei mitattu, koska hemoglobiini hyvä. 

Olo heikkeni vuodesta toiseen enkä enää selviytynyt arkiaskareista ja aloin tulla siihen tulokseen, että minun on pakko jättää työni muutaman kuukauden kuluttua, ellen löydä ratkaisua itseni kuntoonsaattamiseen. En vaan enää selviydy työstä, jossa on aikataulut ja virheet maksavat. 

Olin ostoskeskuksessa, jossa mainostettiin 10 eurolla vitamiinimittausta Lifessa. Pidin ajatusta hulluna ja testiä epäluotettavana, mutta hintaa niin halpana, että päätin käydä kokeilemassa. Suppean testin mukaan elimistössä oli valtava vaje raudasta, kalkista, piistä, c- ja e-vitamiinista ja kai jostain muustakin.  Annoin testille mahdollisuuden ja ostin ko. lisäravinteet. Hiukset alkoivat palautua (vuosien hiustenlähtö oli ohennuttanut hiukset), kynnet kasvaa, hampaat vahvistua, iho parantua, aamut helpottua, ajatuksenjuoksu hieman selkiytyä. Tässä vaiheessa vaadin saada rautavaraston otettua myös ihan todellisen lääketieteen parissa ja se tosiaan oli lähes tyhjä, vaikka olin syönyt lisää jo muutamia kuukausia. 

Aloin lukea netistä ja kirjoista tietoa ja katsoa erilaisia youtubevideoita ja tajuta, että stressi käyttää elimistön antioksidantit tyhjiin ja niitä pitää tietoisesti tankata. Lisäksi aloin tajuta, että sen lisäksi että ravintoni on huonolaatuista, se huonokaan ei imeydy, koska vatsa toimii liian usein ja on jatkuvasti löysällä. Aloin syödä isoa repertuaaria eri lisäravinteita, joiden pitäisi auttaa tilanteeseen.

JATKUU

Vierailija
70/102 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JATKO

Koska olo ei ollut muuttunut vielä täysin loistavaksi, vaikka olikin jo kohentunut, halusin mennä vielä verianalyysiin ja teetätin sen täällä 

http://www.elinvoimaa.fi/

Verianalyysissä näkyi hiivasyndrooma, stressin jäljet lisämunuaisissa, punasoluja oli aika vähän ja olivat pienehköjä, valkosoluja ei oikein löytynyt ja löytyneetkin olivat "unessa" eivätkä töissä, lymfakierto ei toimi normaalisti vaan elimistöön jää käsittelemättömiä proteiinja ja kuonaa. 

Olen vasta 2 kuukautta hoidattanut hiivaa ja syönyt nykyistä lisäravinnevalikoimaa ja ruokavaliota. Ensimmäisessä kontrollissa veressä oli enää kuollutta hiivaa, ei enää aktiivisia kasvustoja ja lisäksi punasolut ja valkosolut olivat kohentuneet silminnähden. Olo on parantunut askel askeleelta, mutta maalia ei ole vielä saavutettu. Nyt en kuitenkaan enää mieti töiden lopettamista ja aivoissa tapahtuu jotain ja painoa on pudonnut nelisen kiloa. Myös kivut ovat poissa.

Tein muuten aiemmin keväällä vesilasitestin hiivasta ja se indikoi hiivaongelmaa, mutta jotenkin en vaan uskonut asiaa todeksi ennen kuin näin sen itse veressä. Lisäksi sen häätäminen täysin omin voimin voi vaatia aika paljon asian tutkimista, joten oli helpompaa saada selvät ohjeet asiantuntijalta. 

Vierailija
71/102 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
72/102 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se ettei me saada enää vitamiineja ruuasta, koska ilma on saastunutta, kasvit ja hedelmät eivät enää voi niin hyvin, kauppojen tuontikasvikset ja -hedelmät ovat täynnä säilöntäaineita ja torjuntamyrkkyjä, joten niissä ei ole enää mitään mikä voisi imeytyä, kuidut korkeintaan. Sen vuoksi olen voinut paremmin kun olen ottanut ravintolisiä päivittäiseen käyttöön. Vitamiinit, hivenaineet, aminohapot ja antioksidantit. Kannattaa kysyä luontaistuoteliikkeiden asiantuntijoilta, eli kertoa missä vika niin he pystyvät suosittelemaan tuotteita.

Ruusunjuuri ja ginseng piristivät minua, kauranversouutetipat auttaa jos tulee paniikinomaista tunnetta tai ahdistusta (tätä annetaan lemmikeillekin rauhoittumiseen esim. uudenvuodenrakettejen paukkumisen aikana koska ei aiheuta mitään sivuoireita). q10 ja magnesiumsitraatti auttavat migreeniin.

Vierailija
73/102 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JATKO

Koska olo ei ollut muuttunut vielä täysin loistavaksi, vaikka olikin jo kohentunut, halusin mennä vielä verianalyysiin ja teetätin sen täällä 

http://www.elinvoimaa.fi/

Verianalyysissä näkyi hiivasyndrooma, stressin jäljet lisämunuaisissa, punasoluja oli aika vähän ja olivat pienehköjä, valkosoluja ei oikein löytynyt ja löytyneetkin olivat "unessa" eivätkä töissä, lymfakierto ei toimi normaalisti vaan elimistöön jää käsittelemättömiä proteiinja ja kuonaa. 

Olen vasta 2 kuukautta hoidattanut hiivaa ja syönyt nykyistä lisäravinnevalikoimaa ja ruokavaliota. Ensimmäisessä kontrollissa veressä oli enää kuollutta hiivaa, ei enää aktiivisia kasvustoja ja lisäksi punasolut ja valkosolut olivat kohentuneet silminnähden. Olo on parantunut askel askeleelta, mutta maalia ei ole vielä saavutettu. Nyt en kuitenkaan enää mieti töiden lopettamista ja aivoissa tapahtuu jotain ja painoa on pudonnut nelisen kiloa. Myös kivut ovat poissa.

Tein muuten aiemmin keväällä vesilasitestin hiivasta ja se indikoi hiivaongelmaa, mutta jotenkin en vaan uskonut asiaa todeksi ennen kuin näin sen itse veressä. Lisäksi sen häätäminen täysin omin voimin voi vaatia aika paljon asian tutkimista, joten oli helpompaa saada selvät ohjeet asiantuntijalta. 

Paljon kiitoksia, sain sinulta hyviä vinkkejä :)

-ap-

Vierailija
74/102 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka monet valittaa mm luontaistuotteiden, kokeiden ja testien yms kalleudesta, mutta niinhän se on että oma terveys ja sen ylläpito sekä kaiken ennaltaehkäiseminen on tärkeää, siksi siihen kannattaa sijoittaa rahaa, eikä vaan siihen ulkoiseen hyvältä näyttämiseen kuten tekotukkaan, tekokynsiin, tekoripsiin, ruiskurusketukseen :-)

Vierailija
75/102 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspartaamimyrkytys. Vastaavat oireet loppuivat minulla heti, kun lopetin kaiken keinomakeutetun käytön.

Vierailija
76/102 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vanhat amalgaamipaikat hampaissa aiheuttaa tuollaisia oireita?

Vierailija
77/102 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan sanoa että miksi illalla sänkyyn makuulle mentäessä siinä korvassa joka on tyynyä vasten, alkaa kuulua kova ja tiheä pulssin jumputus? Lääkäri kuittasi huolettomasti että se on vain kaulavaltimo joka sykkii, mutta voiko tuo olla merkki kroonisesta stressistä eli kohonneesta pulssista, vai onko minun pääkallo tullut niin vanhaksi että se läpäisee jo kaikki äänetkin? :-o

Vierailija
78/102 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko vanhat amalgaamipaikat hampaissa aiheuttaa tuollaisia oireita?

Suomessa ainakin Kaarlo Jaakkola on tutkinut aihetta ja hoitanut potilaita. En ole perehtynyt tarkemmin aiheeseen, mutta tuolta suunnasta sinun pitäisi löytää tietoa. 

Vierailija
79/102 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun migreeniä ei ole otettu vakavasti, on vaan määrätty estolääkkeet, täsmälääkkeet ja särkylääkkeet. Migreeni on melko säännöllistä. Ei koskaan aurallista, eikä näköhäiriöitä sahalaitoineen, vain toispuoleista lamaannuttavaa kipua. Kun sanottiin että se on säännöllistä niin ei kuulemma voi olla kasvaimista johtuvaa ja tätä on jatkunut kohta kaksikymmentä vuotta. Migreenikohtaukset ovat hormonaalisia tai selkeät ilmanpaineiden muutokset saattavat laukaista niitä myös.

Huomaan migreenikohtauksen aikaan että vasen korva ikäänkuin menee tukkoon, poskionteloitakin särkee ja joskus niissä on painetta (ultraäänessä ei ole pahemmin näkynyt mitään märkää, kystaa tai muuta) ja joskus haistan asioita mitä ei ole lähelläkään eli esimerkiksi grillattua ruokaa, savusaunaa, ja hajut eivät tule naapurista eikä miesystävä haista niitä. Luin että tuo haamuhaju saattaa olla migreenikohtaukseen liittyvää. Onko muita joilla vastaavia oireita?

Vierailija
80/102 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nuo kuvaukset kyllä tarkkoja nykyään, eli kun kävin tietokonetomografiassa niin parin imusolmukkeen huomattiin turvonneen. Kävi ilmi että minulla oli vartalossa niissä kohtaa vähän nokkosrokkoihottumaa ja kun ihottuma lähti niin imusolmukkeetkin palautuivat normaaleiksi toisessa kuvauksessa.

Samassa kuvauksessa kaverin mummon peräsuolessa huomattiin ihan minimaalinen kasvain eli todella ajoissa ennenkuin yltyi ja se saatiin poistettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä