Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen itsekkyys vai minun herkkyys

Vierailija
23.07.2017 |

Kirjoittelin täällä aiemmin nukkumisjärjestelyistä ym asioista suhteessa. Olen siis seurustellut miesystäväni kanssa muutaman vuoden. Miehellä lapsia, minulla lemmikkejä joten olemme pystyneet viettämään öitä yhdessä rajallisesti (kun lapset äidillä tai lemmikeille hoitaja). Muutamia ilmenneitä asioita.

Mies kuorsaa ja haluaa nukkua lusikassa. Olen herkkäuninen ja nukkuminen on olennainen perustarve. Aiemmassa keskustelussa tuli monta kommenttia miehen itsekkyydestä ja hänen hän haluaa, hänellä on oikeus asenteestaan. Mies haluaa silti nukkua samassa huoneessa, samassa sängyssä saman peiton alla kimpussani. Tämä tietysti tarkoittaa että minä en nuku ja/tai heräilen. Mies ei tätä ole kommentoinut mitenkään vaan haluaa nukkua lähekkäin.

Kuulemma minun tulisi luopua salista ja jumpasta ja alkaa kävellä. Hänellä ei ole lihasongelmia joten ei ymmärrä että monilla muilla on kuten minulla, koska selässäni on ollut ongelmia jo yli 10 vuotta. Näihin ei kävely auta. Miehen kommentti: miksi olet niin jännittynyt, rentoudu. Onneksi fysioterapeutillani on parempia neuvoja.

Kauneudenhoitorutiinit: minulla on pitkät paksut hiukset joita laitan. Kuulemma menee liikaa aikaa, heittivät jopa että jos leikkaisin ne pois. Tässä vaiheessa olin jo todella haavi auki... myös pitäisi pukeutua enemmän iköiselleen sopivasti.

Käytös: kun olemme käyneet hänen ystävillään ja sukulaisillaan, heittänyt useamman kerran että osaathaan sitten käyttäytyä. Olen suhteellinen sosiaalinen ja puhun myös vieraille ihmisille small talkia ihan ok. Aina olen kohtelias. Muutenkin olen kuulemma liian aktiivinen enkä,osaa rauhoittua ja voi sanoa esim. Miksi sanot samat asiat monta kertaa. Tästä johtuen olenkin ollut tietoisesti hiljempaa. Kuulemma käytän myös hormoneita tekosyynä huonoon käytökseen. Ei maininnut mitä tämä huono käytös on.

Lemmikkini: minun tulisi muuttaa miehen asuntoon ja mielellään pian. Yksi ehdotus: hän maksaisi lainaa ja minä elättäisin häntä. Lisäksi koirani eivät ole näköjään hänen mieleensä, koska ovat aiheuttaneet lattiaan naarmuja. Minun pitää kuulemma ymmärtää että hänen lattiaansa ei sitten voi naarmuttaa eikä paikkoja sotkea. Lisäksi ikään kuin ahdisteli vanhempaa koiraa imurilla jota pelkää. Sanoi että koira tottuu kun ei pääse huoneesta pois. Ei totu, koira on rescue eikä aivan normaali siis ja normikoiraksi kuntoutuminen oli hidasta.

Asuminen: minun sisustukseni ei ole hänen mieleensä ja värit eivät miellytä. Miehen asunto on hieman poikaboksimainen lapsista huolimatta. Keittiö pieni ja epäsiisti, samoin kylpyhuone. On kuulemma vaihtanut suihkutkin vettäsäästäviin etteivät lapset pysty lutraamaan. Minun tarpeitani ei huomioi (pitkät hiukset, huuhtelu vaatii vettä ja aikaa). Kuitenkaan emme voi miettiä sisustusta tai remonttia yhdessä, onhan asunto miehen. Kun ehdotan jotakin, yritän sanella/määräillä.

Allergiset oireet. Kuulemma juttuni kuulostaa kuvittelulta koska esim puremat eivät voi kutista kuin seuraavana päivänä. Myöskään kuuma ei voi olla (jos hänelläkään einole).

Miehen mielestä mitään ongelmia ei ole ja minun juttuni ovat mitä ovat. En kuitenkaan koe välittämistä minun hyvinvoinnistani. Otanko itseeni liian herkästi vai? Varsinkin nämä ei sinulla voinolla kuuma/nälkä/kutista koska hänelläkään ei ovat yksi yhteen edesmenneen narsistiäitini kanssa. Vaan niin. Miltä tämä sitten kuulostaa?

Pienemmät asiat kuten vapaa-ajan vietto, tapaamiset ulkonasyömiset ym sujuvat. Nämä oudot "heitot" kuitenkin alkaneet vaivata yhä enemmän.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap teit tämän aiheen, kun kaikki sanoo että lähde pois, ei ole normaali mies, mutta silti haluat jäädä miehen kanssa.

En etukäteen arvannut, että kaikki muut paitsi mies itse on sitä mieltä, ettei hänen käytöksensä olekaan välittävää ja kilttiä. Sain kyllä nyt tunteilleni varmistusta. Ap

Vierailija
62/75 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hän maksaisi lainaa, ja minä elättäisin häntä"

Kenen nimiin se omaisuus, johon hän maksaa na lainat menee? Jos mene vain hänen nimeen, niin älä asiasta enää keskustele, vaan PAKENE ihmeessä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kerrot että olet itse elänyt tunnekylmässä perheessä. Haluatko todella myös omalle lapsellesi sellaisen isän? Isän joka kommentoi ulkonäköä, varallisuutta, sisustusta ja kiusaa viattomia koiriakin. Isän jonka seurassa on tehtävä niinkuin isä haluaa.

Vierailija
64/75 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"hän maksaisi lainaa, ja minä elättäisin häntä"

Kenen nimiin se omaisuus, johon hän maksaa na lainat menee? Jos mene vain hänen nimeen, niin älä asiasta enää keskustele, vaan PAKENE ihmeessä!!!

Lähinnä kyse hänen asuntoonsa kohdistuvasta asuntolainasta. Totesinkin samointein että tietenkään tuollainen ei käy. Omituista, että kehtasi edes ehdottaa; itselläni ei tulisi mieleenikään. Ap

Vierailija
65/75 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kerrot että olet itse elänyt tunnekylmässä perheessä. Haluatko todella myös omalle lapsellesi sellaisen isän? Isän joka kommentoi ulkonäköä, varallisuutta, sisustusta ja kiusaa viattomia koiriakin. Isän jonka seurassa on tehtävä niinkuin isä haluaa.

En ole nähnyt hänen käyttäytyvän suoraan huonosti lapsiaan kohtaan, mutta piikittelee/haukkuu näitäkin joskus lievästi. Tai siltä se minun korvaani kuulostaa, mies tietysti eri mieltä (tyyliin sanoo laiskoiksi tms). Minusta vanhemmat tulee kyllä suojella lastaan ja velvollisuus on erota jos toinen vanhempi käyttäytyy huonosti lasta kohtaan.

Vierailija
66/75 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto. Mun eksäni oli pahimman luokan hyväksikäyttäjä mutta itse säästyin vähemmällä kuin hänen seuraava nainen. Periaatteessa eksäni maksoi asuntonsa kun nainen maksoi ruuat ja muut kulut. Kun asunto oli maksettu, nainen lähti.

Eli älä elätä ketään, siitä jää vain luu käteen.

Vierailija
67/75 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto. Mun eksäni oli pahimman luokan hyväksikäyttäjä mutta itse säästyin vähemmällä kuin hänen seuraava nainen. Periaatteessa eksäni maksoi asuntonsa kun nainen maksoi ruuat ja muut kulut. Kun asunto oli maksettu, nainen lähti.

Eli älä elätä ketään, siitä jää vain luu käteen.

Oma exäni teki niin että minä sain maksaa ruoat ja hoitaa kodin täysin, hän kävi kavereidensa kanssa ulkomaanmatkoilla ja maksoi helposti isoa autolainaa. Ylipäätään hän ei osallistunut mihinkään. Uudelleen en sellaiseen lähde. Vaikka sanoin etten tietenkään suostu, minusta ikävä kyllä kertoo jotakin ihmisestä jo se että ehdottaa tuollaista edes. :/ Ap

Vierailija
68/75 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi juttu tuli myös mieleen, joka kuulosti oudolta eli olimme tehneet ruokaa ja söimme. Sanoin yhdestä lisukkeesta että nämä täytetyt paprikat ovat kyllä niin hyviä. Tähän mies, että et sinä pidä paprikoista. Olin aivan kysymysmerkkinä että siis mitä, olin itse ehdottanut niiden tekemistä ja syön joka viikko. Nämä asiat ovat saaneet nyt hälytyskellot soimaan. En tiedä kuvitteliko että heitin kommentin sarkastisesti, mikä oli outo tulkinta kun samaa ruokaa teen itse jatkuvasti. Eikä näköjään muutenkaan ole huomannut, mitä ruokia teen ja syön.. 

Vierailija
69/75 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi juttu tuli myös mieleen, joka kuulosti oudolta eli olimme tehneet ruokaa ja söimme. Sanoin yhdestä lisukkeesta että nämä täytetyt paprikat ovat kyllä niin hyviä. Tähän mies, että et sinä pidä paprikoista. Olin aivan kysymysmerkkinä että siis mitä, olin itse ehdottanut niiden tekemistä ja syön joka viikko. Nämä asiat ovat saaneet nyt hälytyskellot soimaan. En tiedä kuvitteliko että heitin kommentin sarkastisesti, mikä oli outo tulkinta kun samaa ruokaa teen itse jatkuvasti. Eikä näköjään muutenkaan ole huomannut, mitä ruokia teen ja syön.. 

Niin, tai sitten tuo on erittäin kieroutunut tapa alkaa muuttaa mielipiteitäsi: "Ethän sinä syö paprikaa, ethän sinä pidä hameita, ethän sinä katso tuota sarjaa..."

Vierailija
70/75 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tai sitten tuo on erittäin kieroutunut tapa alkaa muuttaa mielipiteitäsi: "Ethän sinä syö paprikaa, ethän sinä pidä hameita, ethän sinä katso tuota sarjaa..."

Voi olla noinkin, joka tapauksessa tuli itselle sellainen outo fiilis. Olen nyt kyllä enemmän varuillani ja aika mietteliäs. 

Vierailija
71/75 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue nyt edes vaikka narsisteista, millaisia pelejä he pelaavat. Miehesi tuskin oikeasti rakastaa sinua oikeasti, vaikka mitä vakuuttelisi. Hän rakastaa ajatusta siitä, mitä sinusta uskoo saavansa itselleen: tottelevaisen palvelijan, elättäjän, myötäilijän ja orjan. Se on ns. narsistinen lähde.

Vierailija
72/75 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna juoksisin karkuun ja lujaa!!!

Vierailija
73/75 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla noinkin, joka tapauksessa tuli itselle sellainen outo fiilis. Olen nyt kyllä enemmän varuillani ja aika mietteliäs. 

Niin, kontrolloivan miehen jättäminen nyt ei tietenkään tule kyseeseen. Alan vähitellen kallistua sille kannalle, että ehkä ihmisten pitäisi ottaa vähän omaakin vastuuta siitä miten antavat itseään kohdella.

Vierailija
74/75 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat lapsuudestaan saakka niin tottuneet olemaan uhri, etteivät osaa elää muuten. Olohuoneessa kuuluu olla se virtahepo, ja itsen kuuluu hiipiä varovasti nurkkia pitkin, muuten elämässä on jotakin hämmentävän outoa. Moni tuollaisessa suhteessa oleva jatkaa kauan aikaa tuota ihmettelyään ja netissä kyselyään, että no kun nyt se sano/teki tällasta, mutta sit se kuitenkin oli taas ihana ja plaa plaa. Otteet raaistuu koko aika ja uhri tottuu meininkiin koko aika lisää, joten lopulta voi vaikka henki lähteä. "Mutku on se kuiteski niin ihana, ja se sanoo ettei vois elää ilman mua, se pyys anteeks ja sano ettei enää koskaan oo semmone! Rakkauteen kuuluu haasteita ja tosi rakkaus kestää kaiken!"

Vierailija
75/75 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi elätte yhdessä jos kaikki on noin hankalaa?

Et tarvitse miestä mihinkään. Suhteen lopettamiseen tarvitaan vain sun oma sana.

Itsekin olen lähtenyt vastaavasta suhteesta. Asia ei tietenkään ollut helppo, mutta elämässä on tehtävä vaikeita asioita. Löysin uuden miehen joka arvostaa mua juuri tällaisena.

Tsemppiä, kyllä sä pystyt siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän