Cittarin feikkitarjoukset
Käyn ruokaostoksilla melkein pelkästään lähikaupungin Cittarissa, joka on siis meitä lähin iso ruokakauppa. Alan olla totaalisen kyllästynyt siihen ettei sieltä ikinä saa kaikkia tarjoustuotteita joita kauppa mainostaa, ei varsinkaan niitä hyviä tarjouksia! Olen yrittänyt muistuttaa itseäni ettei ikinä kannata lähteä kauppaan jonkun tarjouksen perässä koska se on vaan hukkareissu, ja esim niitä henkilökohtaisia plussatarjouksia ei kannata edes katsoa koska ko. tuotteet on takuuvarmasti loppu kun menen kauppaan.
Onko tää mun lähicittari joku huonosti hoidettu poikkeus vai onko muut törmänneet tähän? Tai onko kaikilla kauppaketjuilla näin?
Nyt taas tänään kävin kaupassa ja erehdyin lukemaan mammuttimarkkinoiden tarjousmainokset etukäteen - no eipä ollut mitään kiinnostavia tarjoustuotteita enää kaupassa. Ja nyt on tiistai! Kauppa ei myöskään anna tilalle mitään korvaavaa tuotetta, olen kerran kysynyt kun tulin joskus tietämättömänä vartavasten hakemaan jotain tarjousta. Kuluttajansuojalain mukaanhan korvaava tuote pitäisi saada ellei kyseessä ole joku erätarjous, mutta lakikaan ei vissiin koske tätä cittaria.
Kommentit (75)
Hyvin löytyy tarjoustuotteita aina. Jotku lihatarjoukset saattaa loppua kesken, mutta kai siihen vaikuttaa tämä aikakin. Mut muuten meidän paikallisesta cittarista on löytynyt hyvin tarjoustuotteita.
Mä oon ainakin aina löytänyt ne omat plussa edut kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ainakin aina löytänyt ne omat plussa edut kaupasta.
Eli tää mun vakiokauppa on joku jämäpuoti, mulla siis lähes poikkeuksetta osa niistä henkilökohtaisten tarjousten tuotteista aina myyty loppuun. Esim niissä mobiilitarjouksissakin saattaa olla kaupassa iso kyltti tarjouksesta ja sitten tyhjät hyllyt siinä takana. Eivät edes lisää siihen mainoskyltin oheen mitään pahoittelulappua tms., rouheesti vaan mainostetaan ei-oota.
Ja tää kys. kauppa on juuri remontoitu uuteen uskoon, joten on siihen investoitukin, silti tämä meininki.
Vielä lisään että käsitän ettei menekkiä aina voi ennakoida, mutta kun ongelma on jatkuva niin alkaa tuntua että tarjoukset on lähinnä huijausta joilla saa asiakkaat sisään.
-ap
Vierailija kirjoitti:
K-kaupoissa on aina tuo ongelma, Lidlissä ja Prismassa on aina hyvin tarjous tuotteita hyllyssä.
Prisman tarjoukset ainakin täällä meillä ovat sellaisia, että en niitä koskaan ostaisi muutenkaan, kahvi poislukien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ainakin aina löytänyt ne omat plussa edut kaupasta.
Eli tää mun vakiokauppa on joku jämäpuoti, mulla siis lähes poikkeuksetta osa niistä henkilökohtaisten tarjousten tuotteista aina myyty loppuun. Esim niissä mobiilitarjouksissakin saattaa olla kaupassa iso kyltti tarjouksesta ja sitten tyhjät hyllyt siinä takana. Eivät edes lisää siihen mainoskyltin oheen mitään pahoittelulappua tms., rouheesti vaan mainostetaan ei-oota.
Ja tää kys. kauppa on juuri remontoitu uuteen uskoon, joten on siihen investoitukin, silti tämä meininki.
Vielä lisään että käsitän ettei menekkiä aina voi ennakoida, mutta kun ongelma on jatkuva niin alkaa tuntua että tarjoukset on lähinnä huijausta joilla saa asiakkaat sisään.
-ap
Anna palautetta K-ketjun palautejärjestelmän kautta. Vaikka toistuvasti. Ja pyydä vastine palautteeseesi.
Itse en ole kokenut tuollaista Citymarketeissa, mutta tiedän pienen K-kaupan, jossa tarjoustuotteita ei useinkaan ole eikä edes ole ollut.
Sama juttu mun lähikookaupassa
aina ne tarjousjutut loppu jos on edes valikoimassa
ne poistaa suosituimmat pois valikoimasta vaikka alunperin olisikin
Täytynee tosiaan laittaa palautetta. Ärsyttävää kun olis elämässä muitakin velvollisuuksia kuin ruokakaupan kanssa säätäminen. Mutta minkäs teet, toisaalta ärsytys alkaa jo olla niin korkealla että reklamointikin alkaa tuntua järkevältä ajankäytöltä..
Joo ruoholahden cittarissa olen huomannut tämän
Kauppiaasta se on kiinni, miten putiikkiaan hoitaa. Jos se ei tee tarpeeksi isoja ennakkotilauksia tarjoustuotteista, niin sitten ne loppuu kesken. Anna palautetta kauppiaalle suoraan tai Keskon kautta.
En osaa vastata aloittajan pohdintaan muuta, kuin mitä ihmettä tänään näin paikallisessa ruokakaupassa (ei kuulu isoihin ketjuihin, on kolmen kaupan yhteen maakuntaan sijoittuva yksityinen kauppaketju):
Irtokarkkilaarien luona oli isot pahoittelulaput, että irtokarkit ovat loppuneet tarjousaikana kesken, eikä tilattuja toimituksia ole ajallaan kauppaan saatu. Kylteissä luki myös, että aikovat uusia tarjouskampanjan silloin ja silloin. Tällaista ihmettähän ei isoilla ketjuilla tapahdu ikinä! Hyvin satunnaisena asiakkaana arvostan kovasti heidän asiakasystävällistä kaupankäyntiä ja aion kantaa rahani heille useammin. Ihme ja kumma, pystyvät vielä usean tuotteen tarjoamaan samaan hintaan tai jopa edullisemmin, mitä isot ketjut halpuutuksineen ja tarjouksineen.
Vierailija kirjoitti:
Joo ruoholahden cittarissa olen huomannut tämän
Sama. Tosin tilanne paranee aina hetkeksi sen jälkeen, kun on sen palautteen laittanut. Siis hetkeksi.
On Joo noin
tarjoustuotteita on vain vähän ja ne saa ne eläkemummot joilla on aikaa käydä heti hakemassa
illalla töiden kälken on vain eioota. Usein jopa banasnitarjous eurolla on loppu lauantaina klo 13-14
Olen lopettanut cittarissa käynnin kokonaan vuosia jatkuneiden hinta"virheiden" vuoksi. Ja se niiden heidän virheidensä korjaaminen, kassa ei voi korjata, vaan piti jonottaa infoon veikkauskuponkeja palauttavien pitkässä jonossa. Lähes aina oli niin että hyllyssä tarjoushinta, mutta ylläri, ei kassalla. Ja kaikkein erikoisin "virhe" oli kun ostin suklaapatukoita hinta yksittäin 1.5 e, mutta 12 kpl 10 e. Niin johan kassa laski että näitä on 11 kpl, eli 11.5 e. Minusta vaikutti kaikkineen ihan tahalliselta huijaamiselta, miten aina voi olla jotain virheitä. Toki kaupassa paljon tuotteita, mutta silti. Pitäkööt tunkkinsa. Aloin asioida s-ryhmän kaupoissa.
Kauppiaat rikastuu, ei ne välitä köyhistä.
Cittarin verkkokauppa-asiakkaana tällainen kokemus:
oma plussatarjous oli 250 ml oliiviöljyä noin neljällä eurolla. No, ei tullut vaan 500 ml eli puoli litraa oliiviöljyä, hinta melkein 14 euroa. Olipa huijattu olo.
Vierailija kirjoitti:
Joo ruoholahden cittarissa olen huomannut tämän
Okei, eli on muuallakin. Tää mun kauppa sijaitsee Pirkanmaalla nimittäin. Kerran lomareissulla havaitsin saman ongelman Oulussa, mutta en sen yhden kerran perusteella voi tietenkään arvella onko miten yleistä.
Mua niin riepoo tällaiset huijaustarjoukset, mulle sopis hyvin vaikka se ettei olis mitään tarjouksia, sekin olis parempi kuin tämä ainainen pettyminen. Jotenkin ihan venäläinen meininki ettei kauppaan lähtiessä tiedä mitä sieltä tänään saa. Ihan hanurista isolta kauppabrändiltä. Joku mua paljon viisaampi lienee todennut että tässäpä hyvä tapa luoda liikkeelle imagoa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Cittarin verkkokauppa-asiakkaana tällainen kokemus:
oma plussatarjous oli 250 ml oliiviöljyä noin neljällä eurolla. No, ei tullut vaan 500 ml eli puoli litraa oliiviöljyä, hinta melkein 14 euroa. Olipa huijattu olo.
No tuohan ON huijausta! Tai siis virhe. Reklamoitko? Mitä sanottiin?
Meidän paikkakunnan cittarissa oli n. 15-20 v sitten nuorehko naiskassa, silloin käteisellä maksaminen oli paljon yleisempää kuin nykyään. Tältä kassaneidiltä tuppasi aina jäämään euro vaihtorahoista antamatta. Erään kerran kävin kuitin kanssa infotiskillä seuraavana päivänä tiedustelemassa asiaa, niin kappas, kassa oli täsmännyt eikä ylimääräistä löytynyt. No johan nyt kumma. Olen itsekin opiskeluaikoina työskennellyt kaupassa eikä muutenkaan tarvitse olla älyn jättiläinen tajutakseen miten kassaneiti huijasi. Kerran sitten kun neiti taas jätti vaihtorahoista euron antamatta, syynäsin rahat heti siinä kassalla ja totesin neidille, että tästä puuttuu euro. Antoi euron sen kummemmin kyselemättä suoraan käteen. Noinhan ei tietenkään saisi toimia. Kassasta ei anneta mitään ennen kuin se on laskettu. Mitenhän monta euroa hän sai kupattua kaikkineen.
Vierailija kirjoitti:
En osaa vastata aloittajan pohdintaan muuta, kuin mitä ihmettä tänään näin paikallisessa ruokakaupassa (ei kuulu isoihin ketjuihin, on kolmen kaupan yhteen maakuntaan sijoittuva yksityinen kauppaketju):
Irtokarkkilaarien luona oli isot pahoittelulaput, että irtokarkit ovat loppuneet tarjousaikana kesken, eikä tilattuja toimituksia ole ajallaan kauppaan saatu. Kylteissä luki myös, että aikovat uusia tarjouskampanjan silloin ja silloin. Tällaista ihmettähän ei isoilla ketjuilla tapahdu ikinä! Hyvin satunnaisena asiakkaana arvostan kovasti heidän asiakasystävällistä kaupankäyntiä ja aion kantaa rahani heille useammin. Ihme ja kumma, pystyvät vielä usean tuotteen tarjoamaan samaan hintaan tai jopa edullisemmin, mitä isot ketjut halpuutuksineen ja tarjouksineen.
Oliskin tällainen vaihtoehto, siirtyisin myös sinne! Mutta kun asun suht skutsissa niin ei ole paljon valinnanvaraa..
-ap
K-kaupoissa on aina tuo ongelma, Lidlissä ja Prismassa on aina hyvin tarjous tuotteita hyllyssä.