Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen itsekkyys vai minun herkkyys

Vierailija
23.07.2017 |

Kirjoittelin täällä aiemmin nukkumisjärjestelyistä ym asioista suhteessa. Olen siis seurustellut miesystäväni kanssa muutaman vuoden. Miehellä lapsia, minulla lemmikkejä joten olemme pystyneet viettämään öitä yhdessä rajallisesti (kun lapset äidillä tai lemmikeille hoitaja). Muutamia ilmenneitä asioita.

Mies kuorsaa ja haluaa nukkua lusikassa. Olen herkkäuninen ja nukkuminen on olennainen perustarve. Aiemmassa keskustelussa tuli monta kommenttia miehen itsekkyydestä ja hänen hän haluaa, hänellä on oikeus asenteestaan. Mies haluaa silti nukkua samassa huoneessa, samassa sängyssä saman peiton alla kimpussani. Tämä tietysti tarkoittaa että minä en nuku ja/tai heräilen. Mies ei tätä ole kommentoinut mitenkään vaan haluaa nukkua lähekkäin.

Kuulemma minun tulisi luopua salista ja jumpasta ja alkaa kävellä. Hänellä ei ole lihasongelmia joten ei ymmärrä että monilla muilla on kuten minulla, koska selässäni on ollut ongelmia jo yli 10 vuotta. Näihin ei kävely auta. Miehen kommentti: miksi olet niin jännittynyt, rentoudu. Onneksi fysioterapeutillani on parempia neuvoja.

Kauneudenhoitorutiinit: minulla on pitkät paksut hiukset joita laitan. Kuulemma menee liikaa aikaa, heittivät jopa että jos leikkaisin ne pois. Tässä vaiheessa olin jo todella haavi auki... myös pitäisi pukeutua enemmän iköiselleen sopivasti.

Käytös: kun olemme käyneet hänen ystävillään ja sukulaisillaan, heittänyt useamman kerran että osaathaan sitten käyttäytyä. Olen suhteellinen sosiaalinen ja puhun myös vieraille ihmisille small talkia ihan ok. Aina olen kohtelias. Muutenkin olen kuulemma liian aktiivinen enkä,osaa rauhoittua ja voi sanoa esim. Miksi sanot samat asiat monta kertaa. Tästä johtuen olenkin ollut tietoisesti hiljempaa. Kuulemma käytän myös hormoneita tekosyynä huonoon käytökseen. Ei maininnut mitä tämä huono käytös on.

Lemmikkini: minun tulisi muuttaa miehen asuntoon ja mielellään pian. Yksi ehdotus: hän maksaisi lainaa ja minä elättäisin häntä. Lisäksi koirani eivät ole näköjään hänen mieleensä, koska ovat aiheuttaneet lattiaan naarmuja. Minun pitää kuulemma ymmärtää että hänen lattiaansa ei sitten voi naarmuttaa eikä paikkoja sotkea. Lisäksi ikään kuin ahdisteli vanhempaa koiraa imurilla jota pelkää. Sanoi että koira tottuu kun ei pääse huoneesta pois. Ei totu, koira on rescue eikä aivan normaali siis ja normikoiraksi kuntoutuminen oli hidasta.

Asuminen: minun sisustukseni ei ole hänen mieleensä ja värit eivät miellytä. Miehen asunto on hieman poikaboksimainen lapsista huolimatta. Keittiö pieni ja epäsiisti, samoin kylpyhuone. On kuulemma vaihtanut suihkutkin vettäsäästäviin etteivät lapset pysty lutraamaan. Minun tarpeitani ei huomioi (pitkät hiukset, huuhtelu vaatii vettä ja aikaa). Kuitenkaan emme voi miettiä sisustusta tai remonttia yhdessä, onhan asunto miehen. Kun ehdotan jotakin, yritän sanella/määräillä.

Allergiset oireet. Kuulemma juttuni kuulostaa kuvittelulta koska esim puremat eivät voi kutista kuin seuraavana päivänä. Myöskään kuuma ei voi olla (jos hänelläkään einole).

Miehen mielestä mitään ongelmia ei ole ja minun juttuni ovat mitä ovat. En kuitenkaan koe välittämistä minun hyvinvoinnistani. Otanko itseeni liian herkästi vai? Varsinkin nämä ei sinulla voinolla kuuma/nälkä/kutista koska hänelläkään ei ovat yksi yhteen edesmenneen narsistiäitini kanssa. Vaan niin. Miltä tämä sitten kuulostaa?

Pienemmät asiat kuten vapaa-ajan vietto, tapaamiset ulkonasyömiset ym sujuvat. Nämä oudot "heitot" kuitenkin alkaneet vaivata yhä enemmän.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä on ongelma. Et pidä miehestä ja hän on mielestäsi juntti. Miksi edes mietit yhteenmuuttoa?? Minä laittaisin jo tuon kiertoon, kun ei mikään täsmää yhteen.

Vierailija
2/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselisi päivääkään noin itsekästä tyyppiä. Kannattaa lähteä heti. Tuollaiset, itsekkäät luonteenpiirteet vain kärjistyvät kun tulee ikää. Jos teillä olisi yhteisiä lapsia, alistaisi sua todennäköisesti entistä enemmän. Ei ole normaali mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette asu yhdessä eikä teillä ole mitään pakkositeitä toisiinne kuten isoa lainaa tai lapsia joten pistä peli poikki mahdollisimman pian! Hyvä nainen, miksi haluat olla miehen kanssa joka haukkuu ja kiusaa sinua, kiusaa lemmikeitäsi ja selkeästi suunnittelee sinusta lompakkoa itselleen?

Vierailija
4/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katselisi päivääkään noin itsekästä tyyppiä. Kannattaa lähteä heti. Tuollaiset, itsekkäät luonteenpiirteet vain kärjistyvät kun tulee ikää. Jos teillä olisi yhteisiä lapsia, alistaisi sua todennäköisesti entistä enemmän. Ei ole normaali mies.

Mies haluaisi paljon yhteisiä lapsia. Puheista vaan välillä tulee mieleen että mitkä ne hyvät puoleni olivatkaan. Kuitenkin tuntuu omituiselta että alkaa selittää kuinka minun pitäisi olla pukeutua ja elää. Käytös tuntuu alistavalta ja kontrolloivalta... mutta kuvittelenko vain. Tunteet aika sekaisin. Ap

Vierailija
5/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen käyttäytyisi noin kun miehesi, nauraisin ja lähettäisin hänet kotiinsa kasvamaan. Sujuvaa arkea saa vaikka kämppisten kanssa. Kyllä parisuhteessa on kyse jostakin muusta.

Vierailija
6/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette asu yhdessä eikä teillä ole mitään pakkositeitä toisiinne kuten isoa lainaa tai lapsia joten pistä peli poikki mahdollisimman pian! Hyvä nainen, miksi haluat olla miehen kanssa joka haukkuu ja kiusaa sinua, kiusaa lemmikeitäsi ja selkeästi suunnittelee sinusta lompakkoa itselleen?

Niin olisiko se minun hyvä puoli ollut lompakko. Mies on kuitenkin tuonut esiin että kokee suuremmat tuloni jotenkin häiritsevinä. Ap

Vierailija
7/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaamea mies, joka vaatii sinua elättämään itsensä.

JSSAP.

Vierailija
8/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika. Hävitä moinen mies elämästäsi.

Vierailija
9/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vitsi. Ei kai kukaan edes tosissaan mieti päivääkään enää tuon äijän kanssa?

Vierailija
10/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaamea mies, joka vaatii sinua elättämään itsensä.

JSSAP.

Mies kyllä tarjoaa minulle usein jotakin pientä, ei yritä laskuttaa hänen luonaan syömistäni ruoista tms mihin olen aiemmissa suhteissa törmännyt. Eli ei nyt suorastaan yrittänyt kai elattajaa mutta että omaisuus hänelle kulut minulle. Siihen en nyt tietenkään suostu mutta en hänen asunnostakaan halua yhteistä lainaa. Itselläni yksi ero takana ja tyhjän päälle jäin, kun olin nuori ja naiivi.ap

Vierailija
11/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään katsoisi hetkeäkään tuollaista. Hän haluaa että muutat hänen luokseen ja elätät häntä joten hän voi maksaa itselleen mahdollisimman nopeasti asuntoa. Veikkaan että ennen pitkää hän vaatii sinua luopumaan koiristasi. Suosittelen eroamista.

Vierailija
12/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olisiko se minun hyvä puoli ollut lompakko. Mies on kuitenkin tuonut esiin että kokee suuremmat tuloni jotenkin häiritsevinä. Ap

Ja mitä sinun niille suuremmille häiritseville tuloillesi pitäisi miehen mukaan tehdä :)? a) hankkia työ, jossa on pienempi palkka? b) antaa rahat miehelle? c) ..öö...nyt en keksi

Kenelle voi puolison hyvä palkka olla ongelma, eikö se ole vain hyvä asia.

Vierailija
13/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ne tämän miehen hyvät puolet on? Miksi seurustelet hänen kanssaan?

Vierailija
14/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulos vaan tollaset miehet. Selkeästi sua epäilyttää, niin anna olla, äläkä ainakaan muuta yhteen.

Loppukevennyksenä sellainen, että mä olen sanonut miehelleni että  en sitten osaa käyttäytyä.

Vierailija
15/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään katsoisi hetkeäkään tuollaista. Hän haluaa että muutat hänen luokseen ja elätät häntä joten hän voi maksaa itselleen mahdollisimman nopeasti asuntoa. Veikkaan että ennen pitkää hän vaatii sinua luopumaan koiristasi. Suosittelen eroamista.

Tämä itsellänikin tuli mieleen. :/ en uskalla muuttaa enne kuin voin luottaa että asiat sujuvat. Ja nyt en voi. Tiedän että olen aika kiltti, ilmeisesti liiankin koska miehen jutut mielestäni vain pahentuneet ihan hiljattain. Välillä sanoo jotakin että hän on muualla (kun lapsetkin ovat) ja antaa minun nukkua omassa kodissa rauhassa. Olen sitten halunnut ajatella hänestä hyvää ja että nuo muut heitot ovat joitakin huonoja vitsejä tms. Tämä viimeisin että,aja hiukset pois oli jo niin outo että aloin miettiä että en minä koskaan heitä vitsejä että ala pukeutua toisin, käyttäytyä toisin, muuta muualle, mies voisi elättää minut tms. Minua ei naurata ollenkaan ja aika tosissaan hän esim asuntonsa sisustuksen suhteen tuntui olevan. Mitään ei saisi vaihtaa. Eli ehkä hän onkin tosissaan, sittenkin. Ap

Vierailija
16/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aiemman kirjoituksesi: miehellä reilusti ylipainoa, uniapnea ja sen hoitoon cpap-laite - täysin ymmärrettäviä syitä miksi "lusikassa" nukkuminen takuulla ahdistavaa. Monet eivät pysty nukkumaan samassa huoneessakaan.

Silloin jo kuvailit miehessä piirteitä jotka suorastaan huusivat termiä kontrollifriikki - tämä tekstisi ihan suoraan sanoen on jo erittäin ahdistavaa luettavaa.

Etkö itse näe minkälaiseen vankilaan mies on sinua telkeämässä??

KAIKKI pitäisi tehdä hänen tavallaan, sinun pitäisi jopa ELÄTTÄÄ hänet?!

Ja mitkä lainat hän maksaisi? Omansa??

Usko pois, hän ei ole ainakaan suunnitellut häviävänsä kaupassa, päinvastoin.

Tuolla manipulointityylillä huomaisit jonakin päivänä että sinunkin omaisuutesi on siirtynyt hänen hallintaansa - itsesi olet jo alistamassa orjan asemaan.

Sinussa ei siis ole mikään "oikein"; ei ulkonäkö - hiukset ja pukeutuminen - ei kommunikointikyky eikä sosiaaliset taidot. Ei kotisi sisustuksineen eivätkä lemmikkisi. MIKÄ sinussa kelpaa?!

Etkö itse näe vastausta: paikka "unileluna" ja tulevana elättäjänä!?

Olet läheisriippuvainen. Siksi et näe kokonaiskuvaa etkä osaa ajatella järjellä.

Lohdullista on se että yhä mietit asiaa.

Älä vaan lopeta miettimistä!

Sinun sijassasi minä olisin paennut jo aikoja sitten. Mahdollisimman kauas.

Vierailija
17/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei ainakaan kannata maksaa teidän kummankin kuluja ja elämistä. Jos mies maksaa omaa lainaansa, niin hän kartuttaa omaisuuttaan ja sun omaisuutesi menee niihin kuluihin ja elämiseen. Jos/kun tulee ero, niin miehellä on asunto, sulle ei jää mitään.

Kun muutat miehen omistamaan asuntoon, hän alkaa luultavasti kontrolloimaan ja keksimään vielä enemmän ehtoja ja sääntöjä miten asioiden pitää mennä. Todennäköisesti yhteenmuutossa joudut myös luopumaan koiristasi.

Vierailija
18/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulta on kysytty miksi ylipäätään olet tuollaisen kanssa. Mikset vastaa suoraan kysymykseen? Kaikenlaista epäolennaista vaan jaarittelet, mutta keskeisimpään kysymykseen et vastaa mitään.

Vierailija
19/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan aiemman kirjoituksesi: miehellä reilusti ylipainoa, uniapnea ja sen hoitoon cpap-laite - täysin ymmärrettäviä syitä miksi "lusikassa" nukkuminen takuulla ahdistavaa. Monet eivät pysty nukkumaan samassa huoneessakaan.

Silloin jo kuvailit miehessä piirteitä jotka suorastaan huusivat termiä kontrollifriikki - tämä tekstisi ihan suoraan sanoen on jo erittäin ahdistavaa luettavaa.

Etkö itse näe minkälaiseen vankilaan mies on sinua telkeämässä??

KAIKKI pitäisi tehdä hänen tavallaan, sinun pitäisi jopa ELÄTTÄÄ hänet?!

Ja mitkä lainat hän maksaisi? Omansa??

Usko pois, hän ei ole ainakaan suunnitellut häviävänsä kaupassa, päinvastoin.

Tuolla manipulointityylillä huomaisit jonakin päivänä että sinunkin omaisuutesi on siirtynyt hänen hallintaansa - itsesi olet jo alistamassa orjan asemaan.

Sinussa ei siis ole mikään "oikein"; ei ulkonäkö - hiukset ja pukeutuminen - ei kommunikointikyky eikä sosiaaliset taidot. Ei kotisi sisustuksineen eivätkä lemmikkisi. MIKÄ sinussa kelpaa?!

Etkö itse näe vastausta: paikka "unileluna" ja tulevana elättäjänä!?

Olet läheisriippuvainen. Siksi et näe kokonaiskuvaa etkä osaa ajatella järjellä.

Lohdullista on se että yhä mietit asiaa.

Älä vaan lopeta miettimistä!

Sinun sijassasi minä olisin paennut jo aikoja sitten. Mahdollisimman kauas.

Joo olen tuo sama kirjoittaja. Omasta mielestäni tilanne on kuitenkin kontrolloivuuden osalta pahentunut mutta kommentti jäi itämään mieleen. Mies ei rajoita menojani tms mutta tunteeni on, että kaikki minussa on jotenkin " väärin". En osaa tätä oikein pukea sanoiksi. Aiemmin mietin lähinnä tuota nukkumisasiaa, tämä kaikki muu on ilmennyt aivan hiljattain tai ainakin enenevässä määrin. Mies näyttää kaupassa vaatteita joita voisin alkaa käyttää jne. Minua epäilyttää myös lapset ja lemmikit kovin nopealla aikataululla. Miten tulisivat toimeen, voinkomluottaa hänen lapsiinsa etteivät kiusaa. Varsinkaan miehen imurointitempun jälkeen todellakaan en. Totesin kyllä miehelle että en suostu hänen perheensä ruokien ostamiseen kun hän lyhentäisi asuntolainaansa. Kun noita vähätteleviä kommentteja tulee usein niin heräsin siihen että olen usein huonolla mielellä. Ongelmani on, etten hankalan lapsuuteni jälkeen herää miesten huonoonkaan käytökseen ennen kuin se on todella omituista koska omaan käsitteeseen "normaali" uppoaa kovin paljon. Mies kuitenkin haluaisinperhettä, puhuu mitä kaikkea tehtäisiin jne. Tämä kuulostaa korviini niin kauniilta ja mitä olen aina halunnut. Mies ei ainakaan vielä laske joka senttiä, haluaa viettää aikaa yhdessä, ollaan tehty paljon yhdessä jne. Sitten yhtäkkiä,tulee joku miksi pukeudut noin hankalasti tyylinen heitto. Käytän siis farkkuja ja neuleita, sukkahousuja ei sulata.. Ap

Vierailija
20/75 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miesystäväsi käytös ei ole normaalia. Pelasta itsesi, älä jatka epätervettä suhdetta tai sinäkin sairastut. Ole varovainen, mies kuulostaa niin sekopäiseltä että voi yrittää satuttaa sinua. Omasta kokemuksesta puhun, ex vainosi ja uhkaili pitkään eron jälkeen, oli kontrollifriikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi