Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten huomasitte, että ystävänne/työkaverinne olikin narsisti?

Vierailija
17.07.2017 |

Millaisista piirteistä? Tai mitä tapahtui että huomasitte?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän oli aina uhri. Vähän väliä oli draamaa, kun selän takana mietitiin ilkeitä työkavereita, jotka jälleen olivat sanoneet pahasti. Herkkähipiäinen ja kostonhimoinen.

Narsisti ei ole uhri, päinvastoin. Narsisti on aina voittaja. Saattaa puhua paljon pskaa, mutta uhri hän ei ole koskaan.

Vierailija
62/91 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän oli aina uhri. Vähän väliä oli draamaa, kun selän takana mietitiin ilkeitä työkavereita, jotka jälleen olivat sanoneet pahasti. Herkkähipiäinen ja kostonhimoinen.

Narsisti ei ole uhri, päinvastoin. Narsisti on aina voittaja. Saattaa puhua paljon pskaa, mutta uhri hän ei ole koskaan.

Edellinen kirjoittaja saattoi tarkoittaa, että narsisti uhriutuu. On muka syytösten tai kateuden kohteena. 

T.Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen kirjoittaja saattoi tarkoittaa, että narsisti uhriutuu. On muka syytösten tai kateuden kohteena. 

T.Eri

Just, "kaikki ympärillä yrittää kampittaa, mutta olen ainoa joka tietää miten tämä homma hoidetaan"

Vierailija
64/91 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan (en tiedä onko ex-ystäväni narsisti mutta piirteitä on) hän haluaa tutustua ja jopa ihastuu tai kehittää lährs pakkomielteen sellaisiin ihmisiin, jotka kyseisessä yhteisössä ovat ”arvostettuja”, esim. suosittuja, jollain tavalla hyvässä asemassa olevia. On tärkeää päästä tällaisen ihmisen lähelle, jotta juuri hän on the special one tämmöiselle ”merkittävälle” henkilölle.

Hän hurmaa (sen hän osaa) ja saa ihmisen tuntemaan itsensä erityiseksi. Osoittaa kiinnostusta, kehuu, haluaa nähdä koko ajan, koska nyt on löytynyt jotain erityistä. Hullaantunisvaihe kestää jonkin aikaa, joilloin on tunne, että olemme sielunkumppaneita. Sitten kun tämä hurmattu yksilö alkaakin paljastua ihan perus tallaajaksi, kiinnostus vähenee, eikä enää olekaan tarvetta olla läheinen. Voisiko olla, että kun ”tavoite” ja saalis on saavutettu, se ei enää anna mitään kicksejä, ja on aika siirtyä eteenpäin ja ryhtyä valloittamaan uutta? N. puolivuotta - vuosi on sopiva käyttöaika...

Onko havaintoja tämmöisestä?

Vierailija
65/91 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo narsisti:

Ylimaallinen usko omiin kykyihin, vaikka niitä ei ole. Ihmiset ympärillä kokevat hätkähdystä ja myötähäpeää näitä "taitoja" tai esimerkiksi "Kuuluisia ystäviä" kohtaan. Narsisti on näissä niin intensiivinen, että kukaan ei häntä tältä pallilta pudota, se nolottaa muita niin. Ja vaikka joku niin tekisikin, niin narsisti saattaa pudota helvetillisen tulenlieskaisen häpeän raivoon - tuota pudottajaa kohtaan. Hetkellinen särö omaan kuvaan heiluttaa narsisti valtavasti, mutta se paikataan nopeasti. Pudottaja on osaamaton, tyhmä. Hän on kateellinen ja kyvytön. Jos narsistilta evätään työ tai asema: se on turha tai osaamattomat ovat sitä jakamassa. Yhtäkkiä maaginen usko itseen on palautettu, ja narsisti hykertelee omaa hienouttaan jälleen.

"Narcissists pretend to be economists, engineers, or medical doctors - when they are not. But they are not con-artists in the classic, premeditated sense. They firmly believe that, though self-taught at best, they are more qualified than even the properly accredited sort. Narcissists believe in magic and in fantasy. They are no longer with us."

http://samvak.tripod.com/narcissistembarrassing.html

Vierailija
66/91 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niinpä

ei voi

Ilman muuta voi. Varsinkin narsistin pitkäaikaiset ystävät huomaavat jossain vaiheessa. Voi mennä pitkään, koska kulisseja osataan pitää hienosti yllä. Mutta kyllä se karu totuus tulee ilmi niille, jotka ovat läheisissä tekemisissä. Joskus kukaan muu ei huomaa, kuin uhri, ja uhri käännetään kaikille tuttaville syylliseksi, mutta siinä vaiheessa uhria ei enää kiinnosta mitä hänestä puhutaan. Hän haluaa vain päästä eroon narsistista lopullisesti.

Näin. Ja nimenomaan ei enää kiinnosta mitä puhutaan, koska haluaa vain päästä myrkyllisestä ihmisestä eroon ja olla vapaa.

Ei jaksa enää reagoida.

Vierailija
67/91 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä joskus onko tosiaan niin, että joku juorujen kohde on sellainen miksi häntä haukutaan selän takana, vai onko se vain jonkun häntä salaisesti inhoavan aikaansaama ilmiö?

Työpaikoilla, varsinkin naisvaltaisilla, on saastuttajia, jotka kylvevät draamaa ja keksittyjä juoruja.

Vierailija
68/91 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikääpä joskus onko tosiaan niin, että joku juorujen kohde on sellainen miksi häntä haukutaan selän takana, vai onko se vain jonkun häntä salaisesti inhoavan aikaansaama ilmiö?

Työpaikoilla, varsinkin naisvaltaisilla, on saastuttajia, jotka kylvevät draamaa ja keksittyjä juoruja.

Mä ehdin olla melkein kymmenen vuotta narsistipomon osastolla. Mulla oli aidosti käsitys hänen puheista, että muilla osastoilla on ihan hirveitä pomoja, ja sieltä tullaan pyytään häneltä apua.

Sitten kuulin miten eri osaston tyypit kehui omaa pomoaan, ja sanoi ettei haluaisi siirtyä meidän osastolle, vaikka meidän pomo maanitteli ja tarjosi parempaa palkkaa.

Nää on tosi taitavia luomaan mielikuvia.

Vierailija
69/91 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein edes kehtaa puhua asiasta, mutta huomasin tai tiedostin narsistiset piirteet ystävässä vasta kun hän oli ilmoittanut ettei halua enää olla ystäväni koska ei saa ystävyydestämme mitään. Meillä oli ollut erimielisyyksiä mutta ajattelin niiden selviävän, koska olimmehan ystäviä. En saanut mahdollisuutta kertoa omia näkemyksiäni koska hän esti minut viesteissä ja puheluissa.

En tietenkään voi sanoa hänen olevan narsisti mutta ainakin aika tyly hän minulle oli ja ehdoton.

Moni ehkä nyt sanoo että jospa minä olenkin itse narsistinen ja ystävä katkaisi välit lopullisesti koska halusi eroon minusta. Arvatkaas kuinka paljon olen tässä kuukausien aikana itkenyt ja syyllistänyt itseäni ja miettinyt miten olisin voinut estää sen että ystävyys katkaistiin. Ihan sydämmessä sattuu kun kaipaan niin paljon ystävääni, mutta hän sanoi minulle että hän ei kaipaa minua eikä tarvitse minun ystävyyttä enää.

Olenko ihan hullu kun ikävöin häntä ja tekisin mitä vain että olisimme ystäviä? Järki ja muut ystäväni joille olen uskaltanut puhua sanovat että minun pitäisi unohtaa ihminen. Tiedän että niin pitäisikin, koska minulla on hyviä ystäviä jotka minusta välittävät. Miksi kaipaisin ihmistä joka ei arvostanut meidän ystävyyttä ja sitä että hän saattoi puhua ja luottaa ja joka sitten vain lopetti ystävyyden kun tuli vaikeuksia matkalle erimielisyyksien vuoksi? No kaipaan kuitenkin ja olen mieli maassa.

Voiko entinen ystäväni olla narsistinen, jos hän jätti minut? Yleensä kai sanotaan että narsistinen ihminen roikkuu. Vai voiko tuollainen ihminen jättää ja hylätä? Olimme tosi läheisiä ja siksi minun sydämeeni on jäänyt aukko. En olisi ikinä hylännyt häntä vaikka vaikeuksia olikin.

Vierailija
70/91 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
71/91 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi narsistilla olla sellaisiakin ystäviä, jotka eivät ole varsinaisia "lähteitä" vaan osa kulissia. Esim. Ihmisiä hienossa golf/purjehdus/miljardööriklubissa, joilla luodaan hyvää kuvaa muille. Periaatteessa näillä kulisseilla voi olla ihan ok kuva narsistista, jos näkevät vain imagonpöyhennystarkoituksessa.

Vierailija
72/91 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei narsistilla ole pitkäaikaisia ystäviä.

Vierailija
73/91 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistia ei koskaan jätetä. Narsisti roikkuu väkisin uhristaan kiinni ja piinaa.

Vierailija
74/91 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuusristiriita on varmin merkki. Tiedät kyllä miten asiat ovat ja mikä on totta.

Raivokohtaukset.

Sinulle yritetään kertoa millainen olet ja miten teet asiat. (Älä usko. Itse tunnet itsesi)

Sinulle kerrotaan tarkasti millaisia muut ovat ja miten heihin tulisi suhtautua.

Vierailija
75/91 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

meninlankaan kirjoitti:

Hän hurmaa (sen hän osaa) ja saa ihmisen tuntemaan itsensä erityiseksi. Osoittaa kiinnostusta, kehuu, haluaa nähdä koko ajan, koska nyt on löytynyt jotain erityistä. Hullaantunisvaihe kestää jonkin aikaa, joilloin on tunne, että olemme sielunkumppaneita. Sitten kun tämä hurmattu yksilö alkaakin paljastua ihan perus tallaajaksi, kiinnostus vähenee, eikä enää olekaan tarvetta olla läheinen. Voisiko olla, että kun ”tavoite” ja saalis on saavutettu, se ei enää anna mitään kicksejä, ja on aika siirtyä eteenpäin ja ryhtyä valloittamaan uutta? N. puolivuotta - vuosi on sopiva käyttöaika...

Tämmöisestä toiminnasta on havaintoja. Olin yksi kohteista ja vaikka itse otin lopulta etäisyyttä, niin toiminta oli selkeää. Kun mukana oli ihmastumisen tunnetta minun puolelta, niin meni pitkään ennen kuin tajuisn mitä oli tapahtunut ja miten sama jatkui sitten seuraavan kanssa. Tämä henkilö ei varmasti täytä kaikki narsistin piirteitä, mutta ei itse huomaa liehittelevänsä saadakseen toisen pauloihinsa, vaan selittää muiden toimivan niin häntä kohden. Sääliksi käy hänen puolisoaan ja voin vain kuvitella minkälaista alistamista kotona tapahtuu. 

Vierailija
76/91 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meninlankaan kirjoitti:

Tämmöisestä toiminnasta on havaintoja. Olin yksi kohteista ja vaikka itse otin lopulta etäisyyttä, niin toiminta oli selkeää. Kun mukana oli ihmastumisen tunnetta minun puolelta, niin meni pitkään ennen kuin tajuisn mitä oli tapahtunut ja miten sama jatkui sitten seuraavan kanssa. Tämä henkilö ei varmasti täytä kaikki narsistin piirteitä, mutta ei itse huomaa liehittelevänsä saadakseen toisen pauloihinsa, vaan selittää muiden toimivan niin häntä kohden. Sääliksi käy hänen puolisoaan ja voin vain kuvitella minkälaista alistamista kotona tapahtuu. 

Joo sama näkemys, että en nyt ketään ala diagnosoimaan. Mutta tuo mainitsemasi homma, että häneen ovat ”kaikki” ihastuneita on tullut esiin. Hän (muka vaatimattomasti) ihmettelee, miten kaikki tyypit jotenkin ihastuvat häneen. Toki häneen ihastutaankin, koska hän on hurmaava ja karismaattinen ja lahjakas ja hauska. Itsekin hurmaannuin enkä tajunnut mitään, ennenkuin olinkin jo roska, josta piti päästä eroon. Ja nyt katkerana tiltän :D. No ei kun oikeasti ei naurata vaan sattuu, mutta minkäs tälle voi.

Vierailija
77/91 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistaa, vähättelee saadakseen kiitosta muiden tekemisistä (jos on eri mieltä, joutuu epäsuosioon, mutta pois ei saisi lähteä), valehtelee omaksi edukseen, käyttää lähipiiriä valheiden välikappaleena ja käsikassarana, ei vastaa yhteydenottopyyntöihin, varastaa, ei käsitä olevansa lain silmissä väärintekijä ja samalla viivalla kuin muutkin.

On jo valmiiksi kaikesta kateellinen, ja se vain lisääntyy niin että pelkän hauskan jutun kertoja huomaa saavansa myrkkyä päälleen.

Tekee mitä haluaa, muiden odottaessa että hän huomaisi muutkin.

Vierailija
78/91 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alistaa, vähättelee saadakseen kiitosta muiden tekemisistä (jos on eri mieltä, joutuu epäsuosioon, mutta pois ei saisi lähteä), valehtelee omaksi edukseen, käyttää lähipiiriä valheiden välikappaleena ja käsikassarana, ei vastaa yhteydenottopyyntöihin, varastaa, ei käsitä olevansa lain silmissä väärintekijä ja samalla viivalla kuin muutkin.

On jo valmiiksi kaikesta kateellinen, ja se vain lisääntyy niin että pelkän hauskan jutun kertoja huomaa saavansa myrkkyä päälleen.

Tekee mitä haluaa, muiden odottaessa että hän huomaisi muutkin.

Plus että kahdesta ihmisestä ulkoistaa toisen, ja parhaaksi kaveriksi valittu orja käytetään loppuun. - sama

Vierailija
79/91 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ns. hauras narsisti on uhri. Hän ei muuta olekaan, muut ovat kateellisia ja häntä vastaan.

Vierailija
80/91 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat sika kateelliselta. Eikö suhun kukaan ihastu?