Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ilmaisu LAPSETTOMAT HÄÄT jotenkin ylitsepääsemättömän vaikea asia ymmärtää vieraille?

Vierailija
14.07.2017 |

Olemme siis mieheni kanssa menossa naimisiin loppukesästä. Häitä on suunniteltu jo vuoden päivät ja kaikki rupeaa pikkuhiljaa olemaan valmista. Häät ovat siis LAPSETTOMAT ja nyt eräs ystäväni mankuu saada ottaa mukaansa pienen vauvansa. Siis mitä osaa sanasta lapseton hän ei nyt ymmärtänyt?? Että mua ottaa päähän tommoset mammat, jättää sitten tulematta mieluummin.

Kommentit (377)

Vierailija
41/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti morsian myös on neitsyt,muuten ihan turha jaella ohjeitaan.

Vierailija
42/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija" kirjoitti:

Olemme siis mieheni kanssa menossa naimisiin loppukesästä. Häitä on suunniteltu jo vuoden päivät ja kaikki rupeaa pikkuhiljaa olemaan valmista. Häät ovat siis LAPSETTOMAT ja nyt eräs ystäväni mankuu saada ottaa mukaansa pienen vauvansa. Siis mitä osaa sanasta lapseton hän ei nyt ymmärtänyt?? Että mua ottaa päähän tommoset mammat, jättää sitten tulematta mieluummin."

Vaikuttaa siltä, ettet ole kypsä menemään naimisiin, kun et ollut riittävän kypsä myöskään kertomaan tuota ystävällesi kasvokkain, vaan säntäsit tänne itkemään.

Ystävälläsi voi olla lapsenhoito-ongelma, ja asetat hänet ikävään valintatilanteeseen, jossa saatat hävitä. Mitä vanhemmaksi elät, sitä vaikeammaksi käy ystävien hankkiminen, joten nykyisistä kannattaisi pitää kynsin hampain kiinni. Siltojen polttaminen typerän känninhuuruisen prinsessaleikin vuoksi ei ole järkevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat häät on hääpärin valinta ja siihen on vieraiden tyytyminen tai sitten jäävät pois häistä.

Kunhan vaan sitten hääparikin muistaa, että lapsettomien häiden luonnollisena jatkeena on lapseton avioliitto ja sitoutuvat samalla siihen. Linjan täytyy pitää molemmin puolin.

Vierailija
44/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 8 v ylivilkas poika ja saimme tänä kesänä 2 kutsua häihin. Toiset olivat serkkuni ja hänen puolisonsa toinen mieheni ystävän ja hänen vaimonsa.

Ei tulisi mieleenikään ottaa poikaa mukaan. Sitä haukottelua, täällä on tylsää, milloin lähdetään ei kukaan jaksa kuunnella.

Ekoissa häissä ilmoittautuessaan sanoin serkulle totuuden. Ja kerroin aion häissä sanoa kaikille poika on kuumeessa. Häissä sitten morsian kun tuli moikkaamaan, hän sanoi tätiemme kuullen oli tosi harmi ettei poikasi päässyt, kun tuli kipeeksi.

Mies kun meni häihin, sanoi on kiva päästä joskus yksin ulos. Ja kummallakin oli hauska ilta. Ja poikamme oli tyytyväinen

Vierailija
45/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne lapset tulee ikinä oppimaan miten käyttäydytään juhlissa, jos juhlat alkaa muuttumaan enemmänkin ns. lapsivapaiksi juhliksi? Miksi edes tehdään lapsia kun niistä tulee niin pahatapaisia riiviöitä, ettei niitä kehtaa edes juhliin ottaa mukaan, kun ne pilaa kaiken? Minulle on aivan sama, jos joku haluaa lapsivapaat häät, niin siitä vaan. Me saatiin kutsu lapsivapaisiin häihin, ei kesälomasesongilla saatu ketään hoitajaa ja täten emme osallistu ollenkaan. Heillä on varmasti kaunis ja unohtumaton juhlapäivä ja meillä on perheen kesken kiva kesäpäivä! Molempi parempi tässä tapauksessa!

Vierailija
46/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat häät on hääpärin valinta ja siihen on vieraiden tyytyminen tai sitten jäävät pois häistä.

Kunhan vaan sitten hääparikin muistaa, että lapsettomien häiden luonnollisena jatkeena on lapseton avioliitto ja sitoutuvat samalla siihen. Linjan täytyy pitää molemmin puolin.

Voi miten nolo kommentti. Myötähäpeää...

Vierailija
47/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen viikon kuluttua on häät, joihin tulee myös lapsia melkoinen lauma. Sulhasen puolen sukulaislapset ovat täysin kurittomia ja yksi on vielä ADHD. Tämä tapaus ei ole hetkeäkään hiljaa ja säntäilee sinne ja tänne tauotta. Puistattaa jo ajatuskin niistä bileistä, mutta koska kyseessä on miehen puolen lähisukulaisen häät, pakko osallistua, muuten tiedossa on pitkä mykkäkoulu. Jos tämä ADHD tulee tanssilattialle sekoilemaan, tallon sen sormet taatusti.

Vierailija
48/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut yksissä häissä "leikittäjänä" eli lapset omaan tilaan ja pidin heille kilpailuja yms. Pysyivät aikuisten jaloista pois. Henk koht ymmärrän lapsettomia häitä, jos niissä tarjotaan alkoholia.

Vierailija
49/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Av-mammoja harvemmin kutsutaan esim. Linnan juhliin itsenäisyyspäivänä. Kun niihinkään kekkereihin ei voi tuoda mukanaan ketään muuta kuin on kutsukorttiin merkitty.

Mutenkä näiltä "lapset mukaan häihin"- jankuttajilta sujuu työpaikan pikkujoulut tai kaveriporukan pikkujouluristeily? Tuodaanko niihinkin kakarat mukaan vai jäädäänkö tuhahtelemaan kotiin, kun oma jälkikasvu ei pääse tanssimaan Tallinkin iskelmäristeilylle?

Tekee ihan hyvää jättää kersat välillä hoitoon ja käydä häissä taikka muissa bakkanaaleissa. Vauvankin voi jättää hoitoon, ei se siitä mitään tajua. Minä menin päivähoitoon kun olin 2 kk vanha, se oli pakko silloin äitini käydä töissä. Ei ole jäänyt traumoja.

Vierailija
50/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapset muka parantavat häitä?

Huutoa,kiukuttelua..

Vierailija
51/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että tämä häähössötys elää viimeisiä hetkiään. Morsian unelmoi prinsessapäivästään ja näkyypä vielä kuvittelevan, että kutsusta hänen häihinsä oikein tapellaan. Näyttäisi menevän siihen suuntaan, että hyvä, jos saa ketään tulemaan, pois lukien omat vanhemmat ja sisarukset. Ennen häihin mentiin senkin takia, että sielä tarjottiin jotain arkea juhlavampaa ruokaa. Nykyään tuo ei ole mikään houkutin.

Ennen häissä oli myös jotain hohtoa, kun pariskunta oikeasti aloitti yhteisen elämä. Nyt parin jaloissa pyörii entisten liittojen plus yhteiset lapset.

Koko häähömäplle pitäisi keksiä uusi ja osuvampi nimi. Suhteen virallistaminen siinä vain on kyseessä.

Kutsukin nykyään menee näin: Tulkaa ihastelemaan morsiamen suurta päivää ja hänen koko ajan rinnuksilta valahtavaa liian pientä asuaan ja aikanne kuluksi voitte katsella alatyylistä sarjakuvataidetta morsmaikun nahalla. Älkääkä tuoko niitä rääkyviä kakaroitanne, näissä omissakin on muutama liikaa.

Meikäläinen jaksaa tuskin odottaa näitä pippaloita.

Vierailija
52/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi miten nolo kommentti. Myötähäpeää...

Voi miten nolo vastakommentti.... Ei edes perusteluja.

Vierailija
53/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen, ja myös meidän häämme tulevat olemaan lapsettomat. Onko jotain naputettavaa?

Vierailija
54/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että varmaan itsekin nauttisin lapsettomista häistä, mutta silti niissä on jotakin turhamaista ja itsekeskeistä, että morsiuspari saa niistä varmasti huonoa karmaa avioliitolleen. Ennen häät olivat suvun suuri juhla, jossa aloitettiin yhteinen elämä, nyt nämä lapsettomat häät korostavat parin halua pitää täydellinen päivä, jota mikään ei saa pilata. Kaiken pitää olla niin fiiniä. Olen joskus miettinyt että eroavatkohan nämä parit helpommin kuin ne joille ei ole niin väliä vaikka lapset vähän kiljuvat ja kaikki ei mene ihan putkeen. Itselläni on kolme poikaa ja kyllä voisin hyvin jättää heidät kotiin jos saisin kutsun lapsettomista häihin. Omiin häihini silloin vuosia sitten halusin koko suvun, myös ne pienet villit serkkuni.

Vierailija
55/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli muuten lapsettomat häät, mutta sylivauvat tervetulleita, koska on täysin ymmärrettävää ettei sen ikäistä halua tai ehkä voikaan jättää hoitoon. Meille oli ensisijaista, että kaikki haluamamme läheiset tulevat paikalle. Syy lapsikieltoon oli se, että paikalle olisi mahtunut kolmisenkymmentä haluamaamme ihmistä vähemmän jos paikat olisi täytetty sukulaislapsilla, joista kaukaisimpia ei oltu edes itse tavattu. Toki ymmärrän ettei kaikki voi tai halua toimia samalla tavalla, mutta minusta pikkuvauvakielto on vähän tyly. Aivan sama kuin jättäisi tuoreen äidin kokonaan kutsumatta, tai ehkä jopa asteen töykeämpi.

Itse saattaisin kysyä tuota kerran jos ihminen olisi läheinen ja vauva todella esim. täyimetyksen takia mahdoton jättää, mutta en missään nimessä jäisi jankkaamaan. Tosin meidän tutut ei järjestäisi sellaisia häitä, jonne lähipiiri ei pääse tulemaan. Ja ennenkuin joku älähtää, niin ei järjestetty mekään. Sylivauvapoikkeus luki kutsussa selvästi, ja kaikille läheisille sanottiin, että mieluummin tulevat vanhempienkin lasten kanssa kun jättävät tulematta. Paikalla oli lopulta yksi sylivauva ja ainoastaan yksi sukulainen jätti (tiettävästi) lapsikiellon takia tulematta.

Vierailija
56/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi toki pitää totella prinsessan halua olla päivän päätähti ilman mitään uhkaa että söpöt sukulaislapset vie huomion juhlan kuningattarelta. Ja kamala jos joku pentu edes piipahtaa kun tunteikkaita valoja luetaan ja puristetaan vettä rättiin. 

Onkohan tullut katseltua vähän liikaa amerikkalaisia siirappihääohjelmia. Toivottavasti ei sada tai pitopalvelu mokaa, siinähän menee koko liitto pilalle. 

Vierailija
57/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mikään ohje, se on kutsuvieraslista, ja siitä päättää juhlat järjestävä pariskunta itse ilman mitään muttia tai ehtoja. Olivat he sitten kokemattomia, kokeneita, lestadiolaisia, persuja, konmarittajia, naturisteja, motoristeja tai vaikka postimerkkeilijöitä. Jos et tätä hyväksy niin jätä juhlat väliin.

Vierailija
58/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halutaan bileet joissa ryypätään niin eikö ihan kaikki lapset ole parempi jättää kotiin?

Vierailija
59/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkia kirjoitti:

Miten ne lapset tulee ikinä oppimaan miten käyttäydytään juhlissa, jos juhlat alkaa muuttumaan enemmänkin ns. lapsivapaiksi juhliksi? Miksi edes tehdään lapsia kun niistä tulee niin pahatapaisia riiviöitä, ettei niitä kehtaa edes juhliin ottaa mukaan, kun ne pilaa kaiken? Minulle on aivan sama, jos joku haluaa lapsivapaat häät, niin siitä vaan. Me saatiin kutsu lapsivapaisiin häihin, ei kesälomasesongilla saatu ketään hoitajaa ja täten emme osallistu ollenkaan. Heillä on varmasti kaunis ja unohtumaton juhlapäivä ja meillä on perheen kesken kiva kesäpäivä! Molempi parempi tässä tapauksessa!

Et voi olla tosissasi ??? Kyllähän tilaisuuksia on koko ajan, missä opetellaan käyttäytymistä. Esim käytte ravintolassa syömässä, tarhan ja koulun joulu ja kevätjuhlissa jne.

Ei teidän tarvi häihin mennä treenaamaan käyttäytymistä.

Huoh !

Vierailija
60/377 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani menivät naimisiin vuonna 72.

Häät pidettiin äitini lapsuuden kodissa ja häiden ajankohta oli alkukesä, jolloin lato oli tyhjä. Siellä oli tanssit ja serkku, joka osasi soittaa haitaria, oli soittamassa.

Vieraita oli koko kylällinen ja hauskaa oli.

Ruokaa tehtiin koko perheen voimalla 3 pv.

Kun minä menin naimisiin, maksoi häiden ruuat n 70 euroa hlö. Päälle ruokajuomat, tila, bändi ja miljoona muuta juttua, mutta jokaisesta aikuisesta lisäkulu oli 70 euroa vähintään, lapset 40 euroa.

Minulla on yli 20 serkkua, heillä lapsia on yhteensä yli 30 ja lisäksi tädit, enot, sedät ja kaikkien mahdolliset puolisot.

Häiden hinnat ovat nousseet korkealle ja en voinut kuvitellakaan häitä ilman kunnon ruokaa.

Budjetti tehtiin ja siinä mentiin.

Jos olisin tavannut mieheni aikaisemmin ja ehkä saaneet presidentiltä erikoisluvan mennä alaikäisenä naimisiin , olisi määrä ollut pienempi mutta ei ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan