Onko ilmaisu LAPSETTOMAT HÄÄT jotenkin ylitsepääsemättömän vaikea asia ymmärtää vieraille?
Olemme siis mieheni kanssa menossa naimisiin loppukesästä. Häitä on suunniteltu jo vuoden päivät ja kaikki rupeaa pikkuhiljaa olemaan valmista. Häät ovat siis LAPSETTOMAT ja nyt eräs ystäväni mankuu saada ottaa mukaansa pienen vauvansa. Siis mitä osaa sanasta lapseton hän ei nyt ymmärtänyt?? Että mua ottaa päähän tommoset mammat, jättää sitten tulematta mieluummin.
Kommentit (377)
Saimme kutsun 40 vuotiaan pariskunnan lapsettomiin häihin jossa morsian on erittäin hyvä ystäväni ja mieheni on sulhasen best man. Sulhasella itsellään on yhteishuoltajuus kolmesta lapsesta viikko-viikko periaatteella, joten yllätyimme kun lapsivieraat oli rajattu pois. Koska emme saa kyseiselle viikonlopulle lastenhoitajaa 10kk vauvalle, niin jään häistä pois. Simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi ette halua häihinne lapsia? Tulee ankeat juhlat.
Meillä oli lapsettomat häät ja jälkeenpäin kuultiin monilta kehuja, että olivat parhaat häät missä ovat olleet. Jopa mummoikäisiltä, jotka alkuun taivastelivat sitä, että emme kutsuneet lapsia.
Ei ne lapsivieraat juuri juhlia paranna, mutta voivat pilata ne tehokkaasti, jos niillä on piittamattomat vanhemmat
Parempi olisi olla menemättä naimisiin ollenkaan, kun järjestää jotkin lapsettomat häät. Eihän naimisiinkaan menemisessä ole mitään järkeä kuin lisääntymistarkoituksessa. Avioliitto solmitaan lasten tai tulevien lasten takia. Nykyajan naiset vaan on jotenkin sekoittanut avioliiton ja häät lapsuuden prinsessaleikkeihin.
Ja lähinnä se että miksi jotkut niin kärkevästi kritisoivat morsiusparin päätöstä jättää lapset pois? Niinkun nämä hellanteltut olisivat ainoa asia maailmassa ja joiden läsnäolo tekee juhlan. Mielestäni se on morsiusparin täysin oma päätös jättää lapset pois, usein tähän on joku selitys kuten se että halutaan aikuisten juhlat ilman peuhaavia ja kitiseviä lapsia ja lisäksi moniko vanhempi on juhlissa yli klo 21 mikäli mukana on lapset?
Lopettakaa tämä kritisointi, jos minä laitan 10000e yhteen päivään niin minä päätän ketä sinne juhliin tulee eikä se ole vieraiden päätös tai anna oikeutta valittaa.
Ehkä ko. äiti kysyi asiaa, koska ei saa lapselleen hoitajaa. Hän sitten mietti, pitääkö hänen oikeasti jäädä häistä pois vai voisitko tehdä poikkeuksen ja hyväskyä vauvan mukaan. Vastauksesi on ilmiselvästi ei, joten äiti sitten jää häistä pois. Ei siihen välttämättä sen kummempaa draamaa liity.
Vierailija kirjoitti:
Saimme kutsun 40 vuotiaan pariskunnan lapsettomiin häihin jossa morsian on erittäin hyvä ystäväni ja mieheni on sulhasen best man. Sulhasella itsellään on yhteishuoltajuus kolmesta lapsesta viikko-viikko periaatteella, joten yllätyimme kun lapsivieraat oli rajattu pois. Koska emme saa kyseiselle viikonlopulle lastenhoitajaa 10kk vauvalle, niin jään häistä pois. Simple as that.
Voihan ne omat lapset ollakin hetken mukana.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan halua lapsia juhliin, joissa on konttauskunnossa olevia aikuisia, ronskia kielenkäyttöä ja bdsm-esitys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut yksissä lapsettomissa häissä ja ne oli kyllä tylsimmät häät missä olen ollut. Ja kun perheenjäsenestä (olin sulhasen sisko, morsmaikun idea tämä kyllä oli) oli kyse, lasten rajaaminen vieraslistan ulkopuolelle tuntui töykeältä. Koko ajan sukulaiset meiltäkin kyseli, että missäs se erkkapetteri on. Me vain sanottiin että sitä ei saanut tänne tuoda.
Kuinkas te noin tökerösti käyttäydyittte ja kyseenalaistitte juhlan järjestäneiden oikeuden järjestää omanlaisensa juhlat. Esititte kertomasi mukaan utelijoille asian vielä hirveän uhriutuen, ikäänkuin lapsenne ei olisi paikalla vihkiparin häntä kohtaan kokevan syvän inhon vuoksi. Opetatte kamalaa ja itsekästä asennetta varmasti tiedostamattanne myös lapselle, nyt peilin eteen.
Minäkään halua lapsia juhliin erityisesti ja ravintolassa pyydän toista pöytää, jos huomaan että minua aletaan ohjaamaan pikkulapsiperheen viereen. Aina olen ollut kohtelias ja vaihtoehtoinen pöytä on löytynyt. En silti vihaa lapsia, enkä vaadi ravintolaa poistamaan muksuja. Minä hyväksyn maailman ja sen minulle asettamat mahdollisuudet ja rajoitteet, mutta esitän toiveita ja kunniotan toisten toiveita.
Ihan mielenkiinnosta: Miten sinä olisit vastannut kyselyihin lapsesta kuvatussa tilanteessa? Sehän oli vain totuus, ettei lasta saanut ottaa mukaan, koska lapsettomat häät. Rehellinen vastaus siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan halua lapsia juhliin, joissa on konttauskunnossa olevia aikuisia, ronskia kielenkäyttöä ja bdsm-esitys
Kohtuu eksoottiset häät teillä mielessä...
Joitain vuosia sitten oli miehen serkun häät joihin meidät oli kutsuttu. Häät olivat lapsettomat, saaressa jonne mentiin venekyydillä. Meillä oli siihen aikaan nuorimmainen muutaman kuukauden ikäinen, kolme muuta lasta 1, 4 ja 6v. Morsiusparin mukaan sylivauva olisi ollut Ok ottaa mukaan, ymmärsivät että täysimetyksellä olevaa vauvaa on hiukan hankala jättää hoitoon. Kesken kesälomakauden ja juhlasesongin ei myöskään oikein hoitajaa tuntunut löytyvän isommille lapsille kovin helposti. Todettiin sitten että mies menee häihin ja minä jään lasten kanssa kotiin. Ei meillä sitä kukaan itkenyt eikä kiukutellut.
Jokainen pitää sellaiset juhlat kuin itse haluaa. Meidän häissä oli lapsille järjestetty erillinen leikkihuone sekä palkattu kaksi lastenhoitajaa leikittämään ja ohjaamaan heitä. Ymmärrän silti täysin jos joku haluaa pitää lapsettomat häät. Olen ollut sellaisissa ja hauskaa siellä on ollut. Olen ollut myös lasten kanssa häissä ja sieltä on silloin lähdettävä kotiin kun lapsilla on nukkumaanmenoaika eli juhlat jää kesken. Tai sitten hankittava hoitaja hakemaan lapset kesken juhlien pois. Tämäkään ei aina onnistu etäisyyksien ym. takia.
Ihan turhanpäiväistä vinkumista taas.
Sandra1986 kirjoitti:
Ja lähinnä se että miksi jotkut niin kärkevästi kritisoivat morsiusparin päätöstä jättää lapset pois? Niinkun nämä hellanteltut olisivat ainoa asia maailmassa ja joiden läsnäolo tekee juhlan. Mielestäni se on morsiusparin täysin oma päätös jättää lapset pois, usein tähän on joku selitys kuten se että halutaan aikuisten juhlat ilman peuhaavia ja kitiseviä lapsia ja lisäksi moniko vanhempi on juhlissa yli klo 21 mikäli mukana on lapset?
Lopettakaa tämä kritisointi, jos minä laitan 10000e yhteen päivään niin minä päätän ketä sinne juhliin tulee eikä se ole vieraiden päätös tai anna oikeutta valittaa.
Ei. Kyllä ne vieraat päättävät osallistumisestaan itse.
Lapsettomat häät ei ole hääparin idea vaan morsian pelkää että joku saattaa juhlissa varastaa shown häneltä. Tämähän ei kaikille nykyegoistisille ämmille käy. Ihmettelen kuka näitä nai, mutta jos ei ole vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ottaisi sylivauvaa häihin vaikka olisi kutsuttukin. En miellä häitä lastenjuhliksi. Enkä haluaisi imettää, hyssyttää,vaihtaa vaippaa ja yrittää pitää vauvaa hiljaisena juhlamekossa ja samalla yrittää nauttia toisen ainutlaatuisesta päivästä.
Toisen ainutlaatuinen päivä. Hah! Toisten häät on yksi tylsimmistä juhlista ja erityisen tympeät niistä tulee jos pitää järjestää lapsenhoitokin. Siis todella helppo homma esim juhannuksena paikkakunnalla jossa ei asu sukulaisia.
Mun yks kaveri otta oman vauvansa lapsettomiin häihin lupaa kysymättä... Sun kaveri sentään pyytää lupaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut yksissä lapsettomissa häissä ja ne oli kyllä tylsimmät häät missä olen ollut. Ja kun perheenjäsenestä (olin sulhasen sisko, morsmaikun idea tämä kyllä oli) oli kyse, lasten rajaaminen vieraslistan ulkopuolelle tuntui töykeältä. Koko ajan sukulaiset meiltäkin kyseli, että missäs se erkkapetteri on. Me vain sanottiin että sitä ei saanut tänne tuoda.
Kuinkas te noin tökerösti käyttäydyittte ja kyseenalaistitte juhlan järjestäneiden oikeuden järjestää omanlaisensa juhlat. Esititte kertomasi mukaan utelijoille asian vielä hirveän uhriutuen, ikäänkuin lapsenne ei olisi paikalla vihkiparin häntä kohtaan kokevan syvän inhon vuoksi. Opetatte kamalaa ja itsekästä asennetta varmasti tiedostamattanne myös lapselle, nyt peilin eteen.
Minäkään halua lapsia juhliin erityisesti ja ravintolassa pyydän toista pöytää, jos huomaan että minua aletaan ohjaamaan pikkulapsiperheen viereen. Aina olen ollut kohtelias ja vaihtoehtoinen pöytä on löytynyt. En silti vihaa lapsia, enkä vaadi ravintolaa poistamaan muksuja. Minä hyväksyn maailman ja sen minulle asettamat mahdollisuudet ja rajoitteet, mutta esitän toiveita ja kunniotan toisten toiveita.
Uskon rehellisyyteen. Jos setä kysyi, miksi meillä ei ollut silloin 3v rauhallinen lapsemme mukana, sanoimme totuuden. Ei ollut kutsuttu eikä saanut tulla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ottaisi sylivauvaa häihin vaikka olisi kutsuttukin. En miellä häitä lastenjuhliksi. Enkä haluaisi imettää, hyssyttää,vaihtaa vaippaa ja yrittää pitää vauvaa hiljaisena juhlamekossa ja samalla yrittää nauttia toisen ainutlaatuisesta päivästä.
En minäkään haluasi. Enkä halunnutkaan, joten jäin suosiolla kotiin 4 kk vauvan kanssa ystäväni häistä.
Vierailija kirjoitti:
Sandra1986 kirjoitti:
Ei. Kyllä ne vieraat päättävät osallistumisestaan itse.
Vieraat päättävät tasan siitä osallistuvatko häihin. Morsiusparin päätökseen jättää lapset juhlasta pois - kritisointiin se ei oikeuta.
Ennen myös lapset olivat juhlissa mukana kun osasivat käyttäytyä. Nykyajan lapsista lähes joka toinen on huonosti käyttäytyvä ja se johtuu kun lapsia ei enää osata kasvattaa. Ei tuoteta pettymyksiä eikä kielletä ettei vaan tule paha mieli.
Vanha vitsi jo.
Mun puolesta voitte pitää vaikka kyrvättömät häät.
Kutsu on vain kutsu eikä siis ole pakko osallistua jos juhlat ei kelpaa sellaisena kuin esim. hääpari haluaa.
Ei siinä mammojen marina auta. Rouva on hyvä ja istuu vain kotona lasten kanssa.