Treffikumppaneiden esikarsinta ammatin perusteella
Toisessa ketjussa joku nainen kysyi, mitä mieltä miehet ovat siitä, että naisella on ammattina sairaanhoitaja, ensihoitaja tai terveydenhoitaja.
Minun on vaikea kuvitella, että seurustelisin noiden ammattien edustajien kanssa, niin tärkeitä ja tarpeellisia kuin ne ovatkin.
Kaikki useamman kerran deittailemani naiset ovat olleet taiteilijoita, tutkijoita, kääntäjiä, opettajia, freelancereita tai kulttuurialalla töissä. Oma naismakuni suosii älykkäitä, sivistyneitä, boheemeja ja luovia naisia, joita ei kiinnosta perhe-elämä tai muu keskiluokkainen hapatus. Vuorotyöläisen kanssa deittailu ei myöskään pidemmän päälle toimisi.
En ole ehdottomasti hoitajan tapailua vastaan, mutta ihan selvää on, että hyvin pieni osuus hoitoalalla työskentelevistä sopii minulle kumppaniksi, kun taas vaikka muusikoista minulle sopii huomattavan suuri osuus. Tinderissä svaippasin kaikki hoitajat suosiolla vasemmalle, koska minulla ei ole aikaa etsiä neulaa heinäsuovasta.
Minkä ammattien perusteella sinä esikarsit treffikumppaneita tai mitkä ammatit saavat sinut muuten epäilemään, ettei tämä tyyppi välttämättä ole sinulle sopiva?
Kommentit (141)
Sain aika paljon alapeukkua siitä, että haen vain koulutettua. Minulle se ei ole rahakysymys, vaan arvokysymys, elämäntapakysymys. Monikaan arkkitehti ei tienaa kummoisesti, mutta ammatti kertoo että ihminen on visuaalinen ja myös tietyllä lailla kunnianhimoinen ja pitkäjänteinen tavoitteidensa kanssa, saatuaan päätökseen vaativat opinnot. Insinööreillä on lähtökohtaisesti analyyttistä ja matemaattista ajattelua, joten on jotain toivoa ajatella samalla lailla asioista. Insinööriltäkin toivon että hän pitää kulttuurista ja taiteesta.
Tiedän, kavensin joukkoa aika lailla. Jotkut asiat ovat minulle persoonana tärkeitä, ja ilman että voin jakaa ne elämänkumppanini kanssa, pitkällä suhteella ei ole mahdollisuuksia.
Sen sijaan pituus, paino, komeus, rikkaus, seurusteluhistoria ei ole minulle tärkeää. Saa pelata, keräillä sarjakuvia, ostaa Star Wars-kamaa ja pukeutua stormtrooperiksi jos haluaa.
Sen sijaan minua vaivaisi jos miehelle ulkonäkö ja status olisi liian tärkeitä, en usko että tulisi mitään.
Arkkitehti
Vierailija kirjoitti:
Sain aika paljon alapeukkua siitä, että haen vain koulutettua. Minulle se ei ole rahakysymys, vaan arvokysymys, elämäntapakysymys. Monikaan arkkitehti ei tienaa kummoisesti, mutta ammatti kertoo että ihminen on visuaalinen ja myös tietyllä lailla kunnianhimoinen ja pitkäjänteinen tavoitteidensa kanssa, saatuaan päätökseen vaativat opinnot. Insinööreillä on lähtökohtaisesti analyyttistä ja matemaattista ajattelua, joten on jotain toivoa ajatella samalla lailla asioista. Insinööriltäkin toivon että hän pitää kulttuurista ja taiteesta.
Tiedän, kavensin joukkoa aika lailla. Jotkut asiat ovat minulle persoonana tärkeitä, ja ilman että voin jakaa ne elämänkumppanini kanssa, pitkällä suhteella ei ole mahdollisuuksia.
Minusta tämä on täysin järkevä, jopa itsestäänselvä tapa toimia, ja itsehän teen juuri näin. Mutta jotkut tuntuvat tätä syystä tai toisesta vierastavan. Joskus ainakin se, että tietää mitä tarvitsee ja haluaa, koetaan vähän pelottavaksi tai jopa hyökkääväksi. Mutta kun deittailun idea on vähintään yhtä paljon sopimattomien ihmisten hylkäämisessä kuin sopivien hyväksymisessä. AP
Mulla ei ole sellaista ammattia, että heti suosiolla karsisin sen perusteella. Paitsi ehkä pappi, kun itse olen ateisti.
Varsinaisia trollivastauksia taas ja viha AMK:n käyneitä ihmisiä kohtaan kukkii taas.
Voi voi... melkoista paskasakkia ovat kaikki sellaiset ihmiset, jotka statukseen ihmisarvon sitovat niin pitkälle, etteivät viitsi edes toista ihmisenä kohdella.
Itsellä ei ole mitään rajaa koulutuksen tai ammatin suhteen. Pääasia, että ihminen on yrittänyt tehdä jotain elämällään, eikä jäänyt pelkästään kotiin valittamaan maailman epäoikeudenmukaisuutta. Muutama koulutusala ja ammatti kuitenkin hieman arveluttaa. Lakinaiset, humanisti- ja taidealan naiset. Ensimmäinen olisi erittäin ikävä exä, humanisti- ja taidealan naiset taas saattavat olla täysiä feministejä.
Haluan naisen, joka on lääkäri tai hammaslääkäri.
MiäsHenkilö kirjoitti:
Varsinaisia trollivastauksia taas ja viha AMK:n käyneitä ihmisiä kohtaan kukkii taas.
Voi voi... melkoista paskasakkia ovat kaikki sellaiset ihmiset, jotka statukseen ihmisarvon sitovat niin pitkälle, etteivät viitsi edes toista ihmisenä kohdella.
Itsellä ei ole mitään rajaa koulutuksen tai ammatin suhteen. Pääasia, että ihminen on yrittänyt tehdä jotain elämällään, eikä jäänyt pelkästään kotiin valittamaan maailman epäoikeudenmukaisuutta. Muutama koulutusala ja ammatti kuitenkin hieman arveluttaa. Lakinaiset, humanisti- ja taidealan naiset. Ensimmäinen olisi erittäin ikävä exä, humanisti- ja taidealan naiset taas saattavat olla täysiä feministejä.
Kovin heittelet leimoja, vaikka julistat että kaikilla on arvo.
Kohtelen ihmisinä kaikkia, ja arvostan kaikenlaisia ihmisiä. Ystäväksi minusta on monelle, puolisoksi minusta kuitenkin olisi vain harvalle, olen sen verran omanlaiseni ja tiedän sen. On turha huijata itseäni ja muita luulemaan muuta.
Feministi olen tietenkin, eli uskon että tytöt ovat yhtä kyvykkäitä, tärkeitä ja fiksuja kuin pojat, ja ansaitsevat saman arvon ja kunnioituksen.
Arkkitehti
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Kohtelen ihmisinä kaikkia, ja arvostan kaikenlaisia ihmisiä. Ystäväksi minusta on monelle, puolisoksi minusta kuitenkin olisi vain harvalle, olen sen verran omanlaiseni ja tiedän sen. On turha huijata itseäni ja muita luulemaan muuta.
Feministi olen tietenkin, eli uskon että tytöt ovat yhtä kyvykkäitä, tärkeitä ja fiksuja kuin pojat, ja ansaitsevat saman arvon ja kunnioituksen.
Arkkitehti
Olen samaa mieltä. Lisäksi tasa-arvon nimissä kaikki naiset pitäisi steriloida jo lapsina, koska on äärimmäisen epätasa-arvoista, että vain naisilla on ehdoton oikeus saada lapsia ja mies tarvitsee aina naisen hyväksynnän ja jää siksi usein ilman, vaikka haluaisi isäksi.
Naisille tuo ammatti on todella tärkeä juttu. Nopeasti loppuu kiinnostus kun nainen saa tietää, että mies on vain duunari...
Minua ei kiinnosta tippaakaan mikä toisen ammatti on tai paljonko tienaa. Pääasia, että kemiat kohtaa ja toinen haluaa tehdä elämässään jotain eikä maata tekemättä mitään. Sekään ei haittaa vaikka olisi välillä työttömänä, jos ei se kuitenkaan ole joku elämäntapa.
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Arkkitehti
Minäkin uskon, että tytöt yhtä kyvykkäitä, tärkeitä ja fiksuja kuin pojat, ja ansaitsevat saman arvon ja kunnioituksen, tiedän myös, että keskimäärin tytöt ja pojat haluavat eri asioita, ja keskimäärin tekevät asioita hieman eri tavalla. Feminismi on ideologia, ja tunnen sen ideologian ja doktriinin sen verran hyvin, että heittämäni leima, ei ole tuulesta temmattu.
No kunhan ei naisopettaja ole, niin muuten aika vapaasti suhtaudun ammattiin.
Tutkijoiden kanssa tulee hyvät väittelyt ja oma osaaminen venyy äärimmilleen. Sairaanhoitajien ja lääkärien kanssa taas viehättää se mustan huumorin hallinta, eli ne on aina hauskat treffit vaikka lopputulema ei olisikaan yhteinen ilta.. :)
Niin, sanoin ne naisopettajat. Parhaat niistä on jo varattu ja nämä treffipalveluiden jäämät on jotain, mihin ei miehen kannata sekaantua. Keskustelut ei etene, kun toisella on pakonomainen tarve päteä ja huomaat koko ajan, että toisen maku - ihan joka asiasta - erkanee sinun omastasi. Tosin niistä se sinun makusi on kuulemma väärä.
Vierailija kirjoitti:
Minä haen koulutettua kumppania, joten tulen karsineeksi sellaiset, joiden ammatti ei vaadi pitkää koulutusta. Varmaan tähän menisivät kuljettajat, asentajat, varastomiehet, palomiehet, kirvesmiehet ym.
Tunnen monia hyviä tyyppejä näistä ammateista, mutta meillä ei olisi riittävästi yhteistä parisuhteeksi asti. Tutkani näyttää usein osuvan insinööreihin ja arkkitehteihin.
Voi hyvää päivää... Minä itse IT alalla töissä (korkeakoulutettu) ja tiedän kaverin, joka on koulutukseltaan putkimies, ja osaa Win/Unix maailmat kuin omat taskut. Loistava ihminen ja parisuhteessa, joka ainakin ulospäin näyttää toimivan hienosti, kaverin vaimo on opettaja, kuten mullakin. Jos noin karsit miehiä pois, niin onnea ja voimaa...menee moni hyvä mies täysin ohi. Tietty saat valita niin kuin haluat.
Jo on tylyksi mennyt deittailu.
Harkitsen Tinderiin liittymistä, näinköhän sitä ammatin ja koulutuksen perusteella tiputetaan jatkosta heti vai meneekö jossain se raja, että ulkonäöllä pääsee eteenpäin?
Insinööri/yrittäjä ei taida olla kovinkaan kovassa huudossa jos ennakoasenteet ovat valmiiksi negatiivisia ja perustuvat "kokemukseen".
Kuinka laajasti ammatista tulisi kertoa ettei heti leimata?
Olen älykäs ja sivistynyt mies joten haluan vastaavanlaisen naisen. Nämä eivät kelpaa:
- ekonomi (liian erilaiset arvot)
- insinööri (juntteja)
- naiset joilla ei ole korkeakoulututkintoa
Löysinkin upean, seksikkään ja sivistyneen naisen nettideittisivustolta. Yhdessä ollaan oltu jo kuusi vuotta.
Ai hoitaja ei voi olla fiksu? Ja kaikki hoitajatko ovat kiinnostuneita perhe-elämästä? Omassa lähipiirissäni löytyy useita veloja sairaanhoitajista ja kätilöistä nimenomaan siksi, ettei työn lisäksi enää huvita hoitaa ketään. :D
Yrittäjä ei käy minulle, koska minulla on aikaa seurustella viikolla 16-22 ja viikonloput. Yrittäjän päivä usein tuntuu päättyvän klo 20 aikaan, jos silloinkaan.
Paljon matkusteleva ei myöskään sovi.
Lähellä tulisi asua, etäsuhteet ei toimi.
Hyvä olisi ainakin olla lukio käyty, koska olen huomannut että minulla ei oikein riitä juttua elämänkoululaisten kanssa. Ja kouluttamattomat miehet tuntuvat loukkaantuvan jo siitäkin että luen paljon poliittista kirjallisuutta ja englanninkielisiä kirjoja. Se on kyllä kummallista!
No ei ap ketään noista ammatin edustajista saisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Jo on tylyksi mennyt deittailu.
Harkitsen Tinderiin liittymistä, näinköhän sitä ammatin ja koulutuksen perusteella tiputetaan jatkosta heti vai meneekö jossain se raja, että ulkonäöllä pääsee eteenpäin?
Insinööri/yrittäjä ei taida olla kovinkaan kovassa huudossa jos ennakoasenteet ovat valmiiksi negatiivisia ja perustuvat "kokemukseen".
Kuinka laajasti ammatista tulisi kertoa ettei heti leimata?
Jokaiselle meistä löytyy ottaja. Jos joku osaa jo valmiiksi rajata sinut oman hakuprofiilinsa ulkopuolelle, niin siinä annetaan realistisempi mahdollisuus sille, joka sinut haluaa.
Omalla kohdalla voisin sanoa, että myyjien kanssa pitää olla tarkkana. Työelämässä olen tavannut jos jonkinsortin myyntimiestä ja osa niistä on aviomiesmatskua, osa taas hyvin hauskaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Toisessa ketjussa joku nainen kysyi, mitä mieltä miehet ovat siitä, että naisella on ammattina sairaanhoitaja, ensihoitaja tai terveydenhoitaja.
Muutaman kanssan olen joskus käynyt treffeillä, ja nykyisiin laitan kyllä näille hoitoalan ihmisille tinderissä ruksia. En varsinaisesti suoraan ammatin vuoksi, vaan siksi että noihin hakeutuu juuri tietyntyyppisiä ihmisiä, ja arvomaailmat ei vaan oikein kohtaa. Toinen on sitten se että monet tekee vuorotyötä ja hankala järjestää edes mitään tapaamisia.
Mutta miehiä kyllä varmasti riittää hoitajillekin, vaikka minä en siihen joukkoon kuulukkaan.
Deittaillessa vain toinen kohdataan vähän syvällisemmällä tasolla kuin iltanuotiolla harrastusroolien kautta.