Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffikumppaneiden esikarsinta ammatin perusteella

Vierailija
12.07.2017 |

Toisessa ketjussa joku nainen kysyi, mitä mieltä miehet ovat siitä, että naisella on ammattina sairaanhoitaja, ensihoitaja tai terveydenhoitaja.

Minun on vaikea kuvitella, että seurustelisin noiden ammattien edustajien kanssa, niin tärkeitä ja tarpeellisia kuin ne ovatkin.

Kaikki useamman kerran deittailemani naiset ovat olleet taiteilijoita, tutkijoita, kääntäjiä, opettajia, freelancereita tai kulttuurialalla töissä. Oma naismakuni suosii älykkäitä, sivistyneitä, boheemeja ja luovia naisia, joita ei kiinnosta perhe-elämä tai muu keskiluokkainen hapatus. Vuorotyöläisen kanssa deittailu ei myöskään pidemmän päälle toimisi.

En ole ehdottomasti hoitajan tapailua vastaan, mutta ihan selvää on, että hyvin pieni osuus hoitoalalla työskentelevistä sopii minulle kumppaniksi, kun taas vaikka muusikoista minulle sopii huomattavan suuri osuus. Tinderissä svaippasin kaikki hoitajat suosiolla vasemmalle, koska minulla ei ole aikaa etsiä neulaa heinäsuovasta.

Minkä ammattien perusteella sinä esikarsit treffikumppaneita tai mitkä ammatit saavat sinut muuten epäilemään, ettei tämä tyyppi välttämättä ole sinulle sopiva?

Kommentit (141)

Vierailija
141/141 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksuimmat ja monipuolisimmin ajattelevat ihmiset ovat olleet järjestään humanisteja ja muusikoita. Ihminen, jossa kohtaa älykkyys ja pitkäjänteisen, vuosien tai vuosikymmenten soittoharjoittelun muovaamat aivot ovat kombinaatio, jota vaikkapa perus amiksen on mielestäni vaikea haastaa. 

Matemaatikot ja luonnontieteilijät ovat tutkitusti älykkäimpiä. Pianonsoittoa harrastavana on pakko tunnustaa, että musisointi on oikeasti aika amishommaa. Eri asia tietysti, jos tekee musiikkia itse

Monet muusikot ovat matemaattisesti lahjakkaita. Et ilmeisesti ole kovin pitkälle sitä musiikkia opiskellut? Toki alaa voi opiskella niin amiksessa, taidelukiossa, amkissa että yliopistossa.

Aivotutkijat erottavat muusikoiden aivot välittömästi muiden aivoista. Älykkyysväitteeseesi en tällä kommentilla ota kantaa, joskin käsityksesi älykkyydestä tuntuu olevan varsin rajoittunut.

Terveisin ammattimuusikko

Olen itseoppinut. Tuntemani muusikot ovat niitä, jotka valitsivat palikkamatikan lukiossa, jos edes lukioon jaksoivat mennä. Jos tarkastelee soittamista tarkemmin, niin sehän on selvää amishommaa: toimitaan annettujen ohjeiden perusteella. Toki jos haluaa käyttää jotain sääliälykkyysteoriaa, jossa musiikillinen lahjakkuus lasketaan älykkyyden osa-alueeksi, saadaan muusikoistakin älykkäitä ja kaikilla on kivaa

Lukion matikkaluokaltani lähti kyllä useampikin Sibelius-akatemiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän