Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköauto on oikeasti ihan perseestä.

Vierailija
05.07.2017 |

Ei sillä oikeasti pääse kuin puolet luvatusta, eli satakunta km. Koko ajan saa olla paska jäykkänä että jääkö tielle. Samoin on tympiä ajettava kun koko ajan veto heikkenee. Tämä on siis todellinen kokemukseni, turha hehkuttaa niitä etelän maiden laboratoriotuloksia. Seuraavaksi ostan diesel-Phaetonin 23l/100 km ja nautin!

Kommentit (2754)

Vierailija
2561/2754 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein luullaan että ydinvoima on puhdasta, mutta uraanin kaivamiseen ja jalostamiseen käyttökelpoiseksi, käytetään valtavat määrät fossiilisia polttoaineita. Yhteen kilowattiin atomivoimaa tarvitaan sata kilowattia fossiilisia polttoaineita. Tämä on kaikkein huonoin vaihtoehto sähköauto käyttöön.

Ja lähdettä tällä idioottiväitteelle.

Kuinka paljon omasta mielestäsi kokonaisenergiaa tarvitaan, että ydinvoimala tuottaa kilowatin tehoa?

SINÄ esitit väitteen. Sinulla on todistustaakka.

Niin minulle asiasta kertoi sähköalan insinööri muutama vuosi sitten. Jos tiedät asian paremmin, niin kerro kuinka paljon kokonaisenergiaa tarvitaan yhden kilowatin energian tekemiseen ydinvoimalassa?

En ala laskemaan energiaa kohden mutta 1kwh sähköenergiaa kohden noin 0,1 kwh mitä tahansa energiaa.

Vierailija
2562/2754 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein luullaan että ydinvoima on puhdasta, mutta uraanin kaivamiseen ja jalostamiseen käyttökelpoiseksi, käytetään valtavat määrät fossiilisia polttoaineita. Yhteen kilowattiin atomivoimaa tarvitaan sata kilowattia fossiilisia polttoaineita. Tämä on kaikkein huonoin vaihtoehto sähköauto käyttöön.

Et tule saamaan :-)

Oikeastihan ydinvoima lienee EROI-arvoltaan vesivoiman jälkeen paras, reaktorityypistä ja käyttöiästä riippuen  EROI huitelee tyypillisesti jossakin 50-70 paikkeilla. 

Jos idioottimaisia voimalahankkeita haluaa etsimällä etsiä niin Kemiinhän suunnitellaan nyt kiinalaisten tuella jotain biovoimalaa, jonka EROI jää reilusti alle yhden eli energiaa tosiaan käytetään enemmän kuin sitä saadan - mutta ainakin ulos tulee näennäisesti "uusiutuvaa" energiaa :D

Kuinka paljon omasta mielestäsi kokonaisenergiaa tarvitaan, että ydinvoimala tuottaa kilowatin tehoa?

Tuossahan jo EROI-arvo sinulle kerrottiin.

Kumma juttu, että Suomen ydinvoimalat eivät pääse esittelemiisi lukuihin millään. Suurin osa energiasta menee hukkaan.

Et siis ymmärrä mitään. Vertaan perunoita ja banaaneja keskenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2563/2754 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minulle asiasta kertoi sähköalan insinööri muutama vuosi sitten. Jos tiedät asian paremmin, niin kerro kuinka paljon kokonaisenergiaa tarvitaan yhden kilowatin energian tekemiseen ydinvoimalassa?

Ja siinäpä kyllä verifioitavissa oleva laadukas lähde. Ihan joku insinööri joka joskus kerto. vielä henkilölle joka tajuaa sähköstä yhtä paljon kuin sika jalkapallosta. Olen vakuuttunut...

Vierailija
2564/2754 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siinäpä kyllä verifioitavissa oleva laadukas lähde. Ihan joku insinööri joka joskus kerto. vielä henkilölle joka tajuaa sähköstä yhtä paljon kuin sika jalkapallosta. Olen vakuuttunut...

Jos et usko ammattilaisen sanaa, niin esittele sitten omat väitteesi ja linkit myös todisteeksi väitteille. Itse uskon ennen ammattilaista kuin jotain netissä jankuttavaa anonyymiä sähköautofanaatikkoa, jolla ei ole edes mitään kokemusta aiheesta.

"Ydinvoimalat tuottavat 59 prosenttia hukkaenergiasta, jota syntyy suomalaisissa polttoaineita käyttävissa laitoksissa. Hyötyenergiasta sen osuus on vain 16 prosenttia."

Vierailija
2565/2754 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös muistaa, että jo pienellä pakkasella sähköauton kantama tippuu yli 40 prosenttia. Jos et halua ajaa ikkunat jäässä ja kylmässä ohjaamossa.

Vierailija
2566/2754 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla joku aiemmin totes että ei sähköautot tuu koskaan kehittymää ja kaikki on vaan hypee ja jos noin on, sellaisia romuja on siis turha ostaa nytkään.

Vierailija
2567/2754 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et usko ammattilaisen sanaa, niin esittele sitten omat väitteesi ja linkit myös todisteeksi väitteille. Itse uskon ennen ammattilaista kuin jotain netissä jankuttavaa anonyymiä sähköautofanaatikkoa, jolla ei ole edes mitään kokemusta aiheesta.

"Ydinvoimalat tuottavat 59 prosenttia hukkaenergiasta, jota syntyy suomalaisissa polttoaineita käyttävissa laitoksissa. Hyötyenergiasta sen osuus on vain 16 prosenttia."

Tuolla ei ole mitään merkitystä asian kannalta. Puhut tuossa ihan eri asiasta. Syy miksi noin on, johtuu siitä että Suomessa ei juuri muita sähkövoimalaitoksia edes ole kuin ydinvoimalat. Muut ovat järkeään chp voimaloita. Ja miksi ydinvoimalat eivät ole chp voimaloita johtuu irrationaalisesta pelosta.

Yhtä sähkökwh:ta kohden tarvitaan energiaa 0,1-0,3 kwh. <Lenzen, M. (2008) “Life cycle energy and greenhouse gas emissions of nuclear energy: A review.” Energy Conversion and Management, 49: 2178-2199.>

Siinä sinulle pikkasen parempi lähde kuin "yksi sähköinssi kännissä saunassa kertoi vuosia sitten. tai ainakin minä muistelen että näin se kertoi".

Vierailija
2568/2754 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla ei ole mitään merkitystä asian kannalta. Puhut tuossa ihan eri asiasta. Syy miksi noin on, johtuu siitä että Suomessa ei juuri muita sähkövoimalaitoksia edes ole kuin ydinvoimalat. Muut ovat järkeään chp voimaloita. Ja miksi ydinvoimalat eivät ole chp voimaloita johtuu irrationaalisesta pelosta.

Yhtä sähkökwh:ta kohden tarvitaan energiaa 0,1-0,3 kwh. <Lenzen, M. (2008) “Life cycle energy and greenhouse gas emissions of nuclear energy: A review.” Energy Conversion and Management, 49: 2178-2199.>

aika huono on siis hyötysuhde.

saksassa pärjää muuten hyvin vetyautoilla.

suomeen on pakko saada paljon sähköautoja, että voidaan rahastaa ydinvoimalalla joka ei vieläkään toimi, ja jonka tuottama sähkö tulee jo nyt kalliimmaksi kuin merituulivoima.

jos se siis toimisi huomenna.

Vierailija
2569/2754 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä sinulle pikkasen parempi lähde kuin "yksi sähköinssi kännissä saunassa kertoi vuosia sitten. tai ainakin minä muistelen että näin se kertoi".

Ei tuollaista sauna-asiaa kukaan ole väittänyt. Miksi keksit asioita päästäsi ja valehtet jonkun toisen väittäneen jotain sellaista, jota olet väittänyt kuitenkin vain itse? Olet todella lapsellinen, ja ymmärrän hyvin, että et ole koskaan saanut työpaikkaakaan. Eikä se koodaamasi "pelikään" tule valmiiksi koskaan.

Vierailija
2570/2754 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista sauna-asiaa kukaan ole väittänyt. Miksi keksit asioita päästäsi ja valehtet jonkun toisen väittäneen jotain sellaista, jota olet väittänyt kuitenkin vain itse? Olet todella lapsellinen, ja ymmärrän hyvin, että et ole koskaan saanut työpaikkaakaan. Eikä se koodaamasi "pelikään" tule valmiiksi koskaan.

Ai ei vai.

"Niin minulle asiasta kertoi sähköalan insinööri muutama vuosi sitten. "

No mikä tuo lainaus sitten on? juuri se "laatulähde".

Ja en tiedä mistä nyt jonku "koodauksen" tähän keksit. sekoitat minut johonkin toiseen selkeästi. Ja olen töissä, ja varsin hyväpalkkaisessa vieläpä. Ja minulla on useampikin tekniikan alan korkeakoulututkinto.

Vierailija
2571/2754 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minulla on useampikin tekniikan alan korkeakoulututkinto.

Tottakai. :)

Sen takia varmaan kuvittelet, että voit hiustenkuivaajan tehoilla lämmittää 500 kilon kiveä 20 - 30 asteen pakkasella ja saada se ns. plussan puolelle parissa tunnissa.

Google - "Patologinen valehtelu"

Vierailija
2572/2754 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei vai.

Ja en tiedä mistä nyt jonku "koodauksen" tähän keksit. sekoitat minut johonkin toiseen selkeästi. Ja olen töissä, ja varsin hyväpalkkaisessa vieläpä. Ja minulla on useampikin tekniikan alan korkeakoulututkinto.

Saunaa ei maininnut kukaan, eikä pelinkoodaajan peli koskaan tule valmistumaan. Keskinkertaisuus kun ei saa sellaistakaan aikaan.

Vierailija
2573/2754 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei vai.

sulla on varmaan tosi komee sähköauto.

Vierailija
2574/2754 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo mitään mahista ostaa sähköautoa, asuntolainaakin on niin paljon. Kumpi sit tärkeempi on auto tai kämppä.

Vierailija
2575/2754 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo se on netissä mesota kun sairaseläkettä saa. Ei tarvitse käydä töissä ja perhettä elättää. Antakaa mulle sähköauto jos se maailman pelastaa, ei mulla sellaiseen muuten varaa ole. Sähköauto tai lasten ruokkiminen.

Vierailija
2576/2754 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.maailma.net/nakokulmat/sahkoautot-yleistyvat-mutta-niiden-a…

Lapsiorjat kaivavat akkumineraaleja, että voidaan tehdä "halvalla" sähköautoihin akkuja.

Lisäksi kierrätys on toistaiseksi vielä lapsenkengissä. Esimerkiksi litiumista saadaan talteen vain noin prosentti. Monen metallin kierrätys ei ole taloudellisesti kannattavaa, vaikka teknisesti se olisikin mahdollista.

Hinnat tulee kyllä materiaaleilla nouseen jos sähköautot yleistyy.

Vierailija
2577/2754 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinvoimalaitos ei käytä kuin uraania ja tuottaa siitä fissiolla lämpöä ja sähköä.

Ei tuota yhtään kasvihuonekaasuja.

Vielä kun saadaan pienydinvoimalat suursarjatuotantoon on energiaa edullisesti rajattomasti käytettävissä.

Vierailija
2578/2754 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt aika paljon sivuja, enkä jaksa lukea kaikkia kommentteja. Mutta kuinka moni on tullut ajatelleeksi sitä, että melkoisen iso osa asuu vanhoissa kerrostaloissa, eikä näiden kerrostalojen autojen pistokkeet ole laskettu sähköauton latauksen vaatimalle teholle? Eikä noita noin vain muuteta latauspistokkeiksi, sillä kaupunkien sähköverkko vaatii ensin aika laajamittaisen uusinnan, että siinä riittää tehot. 

Vierailija
2579/2754 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/autopilotti-paalla-kuski-kuoli-perhe…

Teslan autopilotti tappaa automaattisesti ja yllättäen.

Vierailija
2580/2754 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ydinvoimalaitos ei käytä kuin uraania ja tuottaa siitä fissiolla lämpöä ja sähköä.

Ei tuota yhtään kasvihuonekaasuja.

Ei varmaan tuotakaan. Uraanikin hyppää ämpäriin ihan ilman kaivamista ja kaivinkoneita ja jalostuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi