Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon häänne kustansivat ja miten ne maksoitte?

Vierailija
01.07.2017 |

Säästittekö jo häitä vastaavan summan etukäteen, otitteko häitä varten lainaa, maksoiko joku muu puolestanne, vai mikä oli taktiikka?

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle häät kustansivat ja mitä? AP:n suomen kielen taito taitaa olla heppoista. Olisit kysynyt yksinkertaisesti, paljonko häät maksoivat ja kuka ne maksoi / kustansi. Ei kannata yrittää olla hienompi kuin onkaan!

Vierailija
22/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häät maksoivat vuonna -01 ennen eurojen tuloa noin 24 000 mk (eli 4000€). Tähän summaan sisältyvät kaikki häiden kulut: ruuat (pitopalvelu), juomat, juhlapaikan vuokra, puvut, sormukset, meikki, kampaus, kukat. Meidän vanhemmat maksoivat pitopalvelun, juomat, bändin, juhlapaikan vuokran ja kukat puoliksi. Itse maksoin kampauksen ja meikin sekä itselleni että kaasolle. Hääpuvun sain äidiltäni lahjaksi. Sormuksen maksoi mies. Häämatka (risteily) oli sitten lisäksi ja se maksettiin miehen kanssa puoliksi.

Mietittiin miehen kanssa että jos ei vanhemmat halua maksaa häitä, käydään vaan kirkkoherranvirastossa ja tarjotaan sukulaisille kakkukahvit. No, vanhemmat halusivat maksaa häät, ja ihan kiva niin. Oli mukavat häät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt että onko mussa jotain vikaa kun pidän häitä hirveänä tuhlauksena. En ole naimisissa  ja jos menen, menen ilman suuria juhlallisuuksia tyyliin maistraatti-vähän hienompi matka-myöhemmin rennot juhlat lähipiirille.

Yksi päivä ja iso nippu taivaan tuuliin.. En kaipaa päivää prinsessana ja rennotkin juhlat pitäisivät tuttuni tyytyväisinä.

Paljonkohan häät maksaa keskimäärin Suomessa?

En ole pihi. Mutta tienaan itse rahani ja harkitsen mihin ne laitan. Turhuuteenkin usein.

Mulla samat ajatukset. Menimme naimisiin maistraatissa kahden läheisen toimiessa todistajana ja menimme heidän kanssaan hyvään ravintolaan syömään. Toinen näistä läheisistä otti meistä vielä "hääkuvat" muistoksi. Raha ei ollut pääsyy siihen miksi en halunnut häitä, mutta pidän täysin absurdina laittaa yhteen juhlapäivään valtavia summia, varsinkin jos pitää ottaa lainaa. Ja en kokisi oikeana pyytää kummankaan vanhemmilta siihen tarkoitukseen (tai mihinkään ei-hätätilanne-tarkoitukseen).

Vierailija
24/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt että onko mussa jotain vikaa kun pidän häitä hirveänä tuhlauksena. En ole naimisissa  ja jos menen, menen ilman suuria juhlallisuuksia tyyliin maistraatti-vähän hienompi matka-myöhemmin rennot juhlat lähipiirille.

Yksi päivä ja iso nippu taivaan tuuliin.. En kaipaa päivää prinsessana ja rennotkin juhlat pitäisivät tuttuni tyytyväisinä.

En ole pihi. Mutta tienaan itse rahani ja harkitsen mihin ne laitan. Turhuuteenkin usein.

Ei sinussa mitään vikaa ole, kaikkien ei tarvitse tykätä samoista asioista. Itse ihmettelen sitä, että rahan käyttämistä häihin pidetään usein turhuutena ja tuhlaamisena, mutta silti ihmiset käyttävät mielellään rahaa erilaisiin elämyksiin ja kokemuksiin, joista ei saa itselleen mitään konkreettista, vain se kokemuksen ja muiston siitä. Miksi häät tai muut juhlat olisivat yhtään turhempi elämys kuin vaikka illallinen kuumailmapallossa?

Samaa mieltä. Jotkut käyttävät saman summan matkaan. Me koimme että tuo päivä on ikimuistoisimpia kuin yksikään matka tulee meille olemaan.

Terv. Se jonka häät maksoivat noin 20 000e.

Vierailija
25/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 20 000e. Säästöillä. Minun vanhempani maksoivat kuitenkin mm. Hääpukuni lahjaksi ja mieheni vanhemmat hääpaikan vuokran jne. Ei kaduta rahanmeno ollenkaan. Ikimuistoinen päivä johon oltiin kunnolla panostettu ja se näkyi ja tuntui. Harmi ettei tuota päivää saa elää uudelleen :)

No mikä ettei voi elää vastaavaa päivää uudelleen? Alat vain säästää rahaa. Jos edelleen välität puolisostasi, voitte juhlia isosti esim. 10-vuotishääpäiväänne.

Vierailija
26/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani maksoivat niin kun etikettiin kuuluukin. Olin siis morsian :) Budjettimme oli tuli vanhemmiltani ja oli 25 000 euroa. Ylitimme budjetin moin viidellä tonnilla ja sovittiin että miehen eli sulhasen vanhemmat makso yli jääneen osuuden niin sanotusti häälahjaksi.

Alapeukutan sitä, että sekoitat etiketin ja perinteen, en sitä, että häihin laitettiin paljon rahaa.

Vierailija
27/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän maksoi 14000€, aloitimme säästämisen kihlauksesta ja saimme säästettyä tuon summan reilussa vuodessa. Mutta oli kyllö mestarisuoritus ja vaati uhrauksia arjessa. Tosin saimme juurikin toivomamme hääjuhlat.

Vierailija
28/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häät maksoi seitsemän vuotta sitten noin 6000€. Itse oltiin säästetty ja varauduttu kaikki maksamaan, mutta molempien vanhemmat maksoivat sitten häälahjana jonkin osuuden noin 1000€ molemmat. Hyvät juhlat ja hieno päivä oli, enempää en olisi ollut valmis kuitenkaan häistä maksamaan.

Vierailija
29/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani maksoivat niin kun etikettiin kuuluukin. Olin siis morsian :) Budjettimme oli tuli vanhemmiltani ja oli 25 000 euroa. Ylitimme budjetin moin viidellä tonnilla ja sovittiin että miehen eli sulhasen vanhemmat makso yli jääneen osuuden niin sanotusti häälahjaksi.

Herätys, päiväuniaika ohi!

No pitihän se arvata että olisi pitänyt suosiolla jättää vastaamatta. Mikä siinä on että joidenkin ihmisten on niin vaikea hyväksyä sitä että toisilla on enemmän rahaa kun toisilla? Huoh..

Mä uskon jos niin sanot. Olis kyllä meidänkin suvulla rahaa laittaa häihin (tai voitais miehen kanssa omasta pussista maksaa) mutta ei vaan oo sen arvoista. Eikä oo edes pelkästään rahasta kiinni että en pidä häitä sen arvoisena vaan en jaksais sitä suunnittelua ja järjestelyä. Enkä edes tykkää olla keskipisteenä. Onneks mies on samoilla linjoilla. Jos joskus mennään naimisiin niin ei tehdä siitä mitään numeroa.

Vierailija
30/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätys, päiväuniaika ohi!

No pitihän se arvata että olisi pitänyt suosiolla jättää vastaamatta. Mikä siinä on että joidenkin ihmisten on niin vaikea hyväksyä sitä että toisilla on enemmän rahaa kun toisilla? Huoh..

Mä uskon jos niin sanot. Olis kyllä meidänkin suvulla rahaa laittaa häihin (tai voitais miehen kanssa omasta pussista maksaa) mutta ei vaan oo sen arvoista. Eikä oo edes pelkästään rahasta kiinni että en pidä häitä sen arvoisena vaan en jaksais sitä suunnittelua ja järjestelyä. Enkä edes tykkää olla keskipisteenä. Onneks mies on samoilla linjoilla. Jos joskus mennään naimisiin niin ei tehdä siitä mitään numeroa.

Mulle se oli sen arvosta mutta ymmärrän täysin ettei kaikille ole. Mä sain oman päivän prinsessana. Unohtumattoman sellaisen.

Jopa kutsuvieraiden joukossa oli muutama sukulainen jotka päivittelivät häiden näyttävyyttä ja niihin panostusta. En ymmärrä mitä se heiltä oli pois. Ihmiset pitävät eri asioita tärkeinä ja mulle naimisiin meno selä sen juhlinta on sitä. Meillä suvussa sekä myös mieheni suvussa sattuu olemaan paljon rahaa ja on loogista käyttää se asioihin jotka on itselleen tärkeitä.

Se siitä. Nyt lopetan paasauksen. 7 täällä siis taas.

Vierailija
31/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle häät kustansivat ja mitä? AP:n suomen kielen taito taitaa olla heppoista. Olisit kysynyt yksinkertaisesti, paljonko häät maksoivat ja kuka ne maksoi / kustansi. Ei kannata yrittää olla hienompi kuin onkaan!

Kustantaa on arkikielessä synonyymi sanalle maksaa. Luulisi, että ilmeisesti suomalaisena tämän tiedät. Kellekkään tuskin jäi epäselväksi mitä kysymykseni koski. Kyllä teitä mielensä pahoittajia löytyy vaikka kuinka yrittää välttää. Hymyile joskus.

Ap

Vierailija
32/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinussa mitään vikaa ole, kaikkien ei tarvitse tykätä samoista asioista. Itse ihmettelen sitä, että rahan käyttämistä häihin pidetään usein turhuutena ja tuhlaamisena, mutta silti ihmiset käyttävät mielellään rahaa erilaisiin elämyksiin ja kokemuksiin, joista ei saa itselleen mitään konkreettista, vain se kokemuksen ja muiston siitä. Miksi häät tai muut juhlat olisivat yhtään turhempi elämys kuin vaikka illallinen kuumailmapallossa?

Tai se kalliimpi häämatka, johon joku sanoi häiden sijaan panostaneensa. Eihän siitäkään jää konkreettisesti käteen kuin valokuvat, aivan kuten hääjuhlastakin.

Vierailija
33/129 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle satasen kait. Maistraattiin ja syömään.

Vierailija
34/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna häät. Olemme kotoisin kahdessa eri maassa ja asumme kolmannessa. Hääpaikka oli haasteellisin, sillä minulla on iso suku ja ihmisillä piti olla mahdollisuus halpaan majoitukseen lähellä, mutta myös hyvien kulkuyhteyksien päässä johtuen siitä, että moni joutui matkustamaan toiseen maahan. Otettiin tämä vähän sillä asenteella, että kerrankin saadaan suvut yhteen ja tavataan rakkaita ihmisiä, kun se on yleensä niin hankalaa.

Maa Espanja, paikka iso villa/kartano, vieraita 100, 7000€ kaikkinensa:

- Puvut: miehen 600e ja minun 400e. (jep, näin päin)

- Ruoat: 1000e

- Lokaatio: 3000e

- Logistiikka: 500e

- Musiikki&viihde: 500e

- Koristeet/kukat/mitä ikinä extra: ~1000e

Tiedän kaverit, jotka menivät Virossa naimisiin kustannussyistä. Saivat todella hyvään hintaan linnan. Jos asutte Etelä-Suomessa ja haluatte jotain hienompaa, niin Tallinnan läheltä löytyy paljon hyviä kohteita, joissa henkilökunta voi myös osata ihan hyvätasoista suomea.

Vierailija
35/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mekko 20e.

Miehen puku 100e.

Sormukset 900e.

Tarjottavat n. 100e.

Hääkuvaus oli muistaakseni jotain 200-300e välillä + noin satasella kehitettiin kuvia.

Hiusväri omaan päähän + muutama lisäke 50e, sisko teki kampauksen ilmaiseksi.

Kimppu 10e, ostin ruusuja prismasta ja tein kimpun itse.

Käteisellä maksettiin. Koitettiin päästä halvalla, mutta helposti pienistäkin häistä tulee kuluja jos ei ihan maistraatissa kahvitauolla halua mennä.. meidät vihittiin kirkossa, sen jälkeen kahvitus seurakuntatalossa n. 20 hengelle. Seurakuntatalossa oli joku pieni vuokra tms, mutta meidän vanhemmat maksoi sen.

Oltaisiin voitu säästää ja pitää perinteiset häät, mutta molemmista tuntui järjettömältä pistää tonneja sellaiseen sirkukseen, mikä ei välttämättä edes ole niin nautinnollista. Onhan sille rahalle parempaakin käyttöä!

Vierailija
36/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me menimme maistraatissa naimisiin ja lähdimme sen jälkeen häämatkalle caminolle. Sen vaelluksen aikana pääsimme toisiamme niin lähelle kuin mahdollista.

Vierailija
37/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 20K€. Eräs tuotantoyhtiö maksoi niin saivat kuvata sen tv:seen.

Vierailija
38/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa Kirkossa mentiin, mutta pienesti . Vieraana vain perheenjäseniä (n.10 henkeä). Vihkimisen jälkeen meillä kotona kahvit ja kakkua. Puku oli tavallisesta vaatekaupasta. Rahaa meni kaikkineen n.150 €.

Kirkossakin voi siis mennä "koruttomasti", pienesti ja yksityisesti naimisiin.

Vierailija
39/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1989 maistraatissa vihittiin. Muistaakseni sormuksiin, kuviin, vaatteisiin ja kahvipöydän tarjoiluihin meni yhteensä 1500 markkaa. Itse maksettiin

Vierailija
40/129 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kustantaa on arkikielessä synonyymi sanalle maksaa. Luulisi, että ilmeisesti suomalaisena tämän tiedät. Kellekkään tuskin jäi epäselväksi mitä kysymykseni koski. Kyllä teitä mielensä pahoittajia löytyy vaikka kuinka yrittää välttää. Hymyile joskus.

Ap

Jos tuota kustantaa-sanaa oli pakko käyttää, niin olisit käyttänyt sitä oikeassa yhteydessä. Se olisi käynyt otsikkoon, kun oikein pohdit, minkä sanan tilalle olisit voinut sen vaihtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän