Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oman lapsen nimi 3:n suosituimman joukossa. Harmittaako?

Vierailija
30.03.2006 |

Mua harmittaa. Olin nimeä antaessa tosi epävarma oikeasta valinnasta ja olen ollut sitä koko lapsen iän eli puoli vuotta. Ja nyt kun huomasin nimen olevan kolmen kärjessä, niin harmittaa vielä enemmän =(

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikisuosikki, vaan muutamana vuonna jostain syystä suosittu. Sitä ei kyllä todellakaan arvattu nimeä valitessa! Eli ei harmita yhtään, vaan tyytyväisiä ollaan oltu. Ikisuosikkinimeä en kyllä antaisi.

t. Veeran äiti



Vierailija
22/32 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta. Ei harmita että nimi on suosittu, se on kaunein tietämäni nimi enkä mahda sille mitään että muutkin pitävät siitä =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei harmita yhtään. Nimi on meidän valinta, ja mitä siitä jos jollaan muulla on sama nimi.

Vierailija
24/32 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita.

Vierailija
25/32 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA näistä 115:sta muusta samannimisestä VIISI päätyi kanssani samaan aikaan samaan lukioon - siis meitä oli kuusi saman nimistä, yleensä aina samalla kurssilla meistä ainakin neljä.

Että ei se nyt niin yksioikoista ole välttämättä. Minäkin olen 70-luvulla syntynyt, ja ajatelkaa - en ole koskaan tuntenut yhtäkään ikäistäni Mikaa!


..ja valinneet sieltä kivan uutuusnimen omalle lapselleen!

Itse en taida oman mahdollisesti tulevan lapseni nimeä lehdissä ilmoitella, jos toivon sen jäävän harvinaiseksi.

Vierailija
26/32 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempien lasten nimet ovat olleet top 25 -listalla. Ihan kolmen kärkeen eivät ole päässeet (syntymävuonna, myöhemmin kyllä) mutta voi sanoa että todella yleisiä kuitenkin. Hyviä nimiä molemmat ilmeisesti myös muiden mielestä :)



Me ei kyllä ikinä tavoiteltukaan harvinaista vaan normaalia, suomalaista, "suuhun sopivaa" nimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/32 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi, että lapseni olisi Olivia J., Aino P., Onni K., Aada V tai Eiias M. niinkuin nuo pk:ssa ja koulussa sitten joudutaan "nimeämään" kun monta samannimistä ryhmässä/luokassa.

Vierailija
28/32 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi, että lapseni olisi Olivia J., Aino P., Onni K., Aada V tai Eiias M. niinkuin nuo pk:ssa ja koulussa sitten joudutaan "nimeämään" kun monta samannimistä ryhmässä/luokassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/32 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän oli kuule itse tosi ylpeä, kun hänen sukunimensäkin tuli käyttöön edes ekalla kirjaimella. Lapsi rakastaa nimeään, myös sitä sukunimeä ja pitää sitä tärkeänä ominaisuutenaan.

En haluaisi, että lapseni olisi Olivia J., Aino P., Onni K., Aada V tai Eiias M. niinkuin nuo pk:ssa ja koulussa sitten joudutaan "nimeämään" kun monta samannimistä ryhmässä/luokassa.

Vierailija
30/32 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos tuo on teille se väylä opettaa lapselle, mitä sukunimellä tarkoitetaan ja mihin sitä käytetään niin ei kai siinä sitten mitään...

hän oli kuule itse tosi ylpeä, kun hänen sukunimensäkin tuli käyttöön edes ekalla kirjaimella. Lapsi rakastaa nimeään, myös sitä sukunimeä ja pitää sitä tärkeänä ominaisuutenaan.

En haluaisi, että lapseni olisi Olivia J., Aino P., Onni K., Aada V tai Eiias M. niinkuin nuo pk:ssa ja koulussa sitten joudutaan "nimeämään" kun monta samannimistä ryhmässä/luokassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/32 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöllä on kaveripiirissä tässä parinmetrin säteellä neljä Ainoa ja kyllähän helle joutuu "keksimään" omat nimitykset että pysytän edes vähä kartalla kun tyttö kertoo kenellä on tai ketä meiile voisi tulla...



Eli meillä kyläilevät Iso-Aino, Pikku-Aino, "Virtasen" Aino ja "Kaarnatien" Aino. Mutta sekaannuksia syntyy silti, kun esim. muut kaverit kyselevät tyttöjen perään.

Vierailija
32/32 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis parinSADAN metrin, ei parinmetrin... ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi