Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit ihmeissään nykynuorten menosta: Sairauslomalle pitää päästä ”kissan kuolemasta”

Kommentit (324)

Vierailija
281/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään nuorten juttu. Olen 54-vuotias ja ikäni olen käyttänyt eläimiä eläinlääkärissä kesken työpäivän, ihan työnantajan luvalla. Saikulla en ole ollut mutta varmaan kymmeniä tunteja käyttänyt työpäivistä eläinlääkärissä. Olen toki sitten tehnyt tunnit sisään. Yksikään työnantaja ei ole tästä koskaan valittanut. En ymmärrä miksi tästä asiasta vouhkataan niinkuin se olisi joku uusi juttu. 

Vierailija
282/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsesta asti opetetaan että mitää ei tarvitse tehdä jos ei halua, ei tarvitse sietää yhtään mitään epämukavuutta tai edes yrittää oppia mitää uutta. 

Äidit päättää että lapsi pitää tehdä sektiolla kun synnytys pelottaa, imettää ei voi päivääkään koska ei halua (vaikka ei edes tiedä miltä se tuntuu tai jos se ei ole yhden lapsen kanssa onnistunut niin se ei tarkoita etteikö toisella kertaa onnistuisi), lapset kulkee melkein esikouluun asti tutti suussa ja vaipat jalassa. Nykyää lapsille on lyöty älypuhelin kouraan jo lastenvaunuissa. Että pahemmaksi tää tulee menemään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei työnantaja kohtelisi kuin paskaa ja vaatisi kokoajan enemmän ja enemmän duunia samalla liksalla ja firma tekee voittoa enemmän jokaikinen vuosi,
voi vaan ihmetellä miksi kipukynnys saikulle on niin matala

Siis onhan tämä ihan totta, että nykyinen työelämä on ihan liian vaativaa KAIKILLE. Joka päivä ja tunti pitäisi ylittää itsensä, suoriutua 200% paremmin kuin eilen, tuottaa enemmän rahaa omistajille, totella ohjeita pilkulleen mutta silti luoda uutta, opiskella lisää omalla vapaa-ajalla. Jopa keksinnöt pitää jakaa ilmaiseksi työnantajalle, ennen niistä sentään palkittiin kunnon henk.kohtaisilla bonuksilla. Ymmärrän niin hyvin nuorten väsymisen tähän hyväksikäyttöön. Heillä ei ole edes mitään toivoa paremmasta, millä valheella itse jaksoin kituuttaa vuosikymmenet toisen palveluksessa.

Vierailija
284/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään nuorten juttu. Olen 54-vuotias ja ikäni olen käyttänyt eläimiä eläinlääkärissä kesken työpäivän, ihan työnantajan luvalla. Saikulla en ole ollut mutta varmaan kymmeniä tunteja käyttänyt työpäivistä eläinlääkärissä. Olen toki sitten tehnyt tunnit sisään. Yksikään työnantaja ei ole tästä koskaan valittanut. En ymmärrä miksi tästä asiasta vouhkataan niinkuin se olisi joku uusi juttu. 

Eläinlääkärissä käyntiä tuo uutinen ei tarkoittanut, vaan mielenterveys saikkua kun pää ei kestä kun lemmikki kuolee. 

Vierailija
285/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen ristisiitosuutinen tämä.  Ensin oli uutinen, jossa autonasentaja sai potkut kun tuli työnantajan kanssa riitaa siitä, ettei saa olla saikulla kissan kuoleman vuoksi. Mies riitautti asian ja lopputulemana työnantaja määrättiin maksamaan isot korvaukset. Tvisti olikin sitten siinä, että mies ehti itse kuolla ilmeisesti kesken tapauksen käsittelyä, joten oliko kyseessä nykynuori?

Sitten tässä uutisessa  yleistetään ehkä yhden lääkärin mielipide koskemaan kaikkia lääkäreitä kuten otsikossa.

Olen ollut olematta sairaslomalla vanhemman kuoleman yhteydessä - saamatta siitä mitään ylimääräistä gloriaa tai kompensaatiota.

Vierailija
286/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ymmärrän, että surettaa, mutta että on työkyvytön. Höh!

Työ on parasta terapiaa surutyössä. Unohtaa mähkimisen työnteon ajaksi.

Vierailija
287/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän potilas olisi mieltä jos hänelle ilmoitettaisiin vastaanottoajan tai leikkauksen siirtyvän viikon päähän kun lääkärin hamsteri kuoli?

Vierailija
288/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa palkatonta vapaata, jos ette halua tehdä töitä. Sairausloma on sairastamista varten, ei pahaa mieltä.

Henkinen sairaus on sairaus siinä missä fyysinenkin. 

Suru ei ole sairaus.

Vierailija
289/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei meillä ole järjestelmää, jossa kaikilla on sama määrä vuodessa hyväksyttyjä sairasloma päiviä ilman lääkärin lausuntoa.

sen voisi laskea sen mukaan, että aikuinen sairastaa keskimäärin 4x vuodessa nuhaa/flunssaa/kuumetta. ja kesto voisi olla 4 päivää eli vuodessa saisi olla pois omalla ilmoituksella ilman sairaslomaa 16 päivää.

vähenisi ensinnäkin turhien terveysasemien ruuhkat pelkkien saikkujen takia.

jos sairasloma kestää yli neljä päivää sen voisi vähentää tuosta vuosittaisesta määrästä eli 16 päivää vuodessa ja sen yli tarvitsee lääkärin lausunnon.

lääkärien tehtävä ei ole minusta kirjoittaa sairaslomia nuha kuumeiden ja lyhyen työkyvyttömyyden takia. ei ihme että systeemi on ruuhkautunut, kun työnantaja vaatii todisteita.

Vierailija
290/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain palkallisen vapaapäivän, kun menin mummon hautajaisiin. Ei siinä mitään saikkua tarvinnut.

Mutta loppuu nekin, kun kauhukabinetti innoissaan murentaa AY liikkeiden sopimuksia.

Vierailija
291/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän potilas olisi mieltä jos hänelle ilmoitettaisiin vastaanottoajan tai leikkauksen siirtyvän viikon päähän kun lääkärin hamsteri kuoli?

No olisin potilaana tyytyväinen että lääkäri leikkaa vain silloin kun työkyky on hyvä. 

Vierailija
292/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutan: 

Eläimestä puhuttaessa sanotaan SE. Ihmisestä puhuttaessa sanotaan HÄN. 

Huomaan sen menevän usein väärin keskusteluissa. 

Vierailija
293/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 

Vierailija
294/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain palkallisen vapaapäivän, kun menin mummon hautajaisiin. Ei siinä mitään saikkua tarvinnut.

Mutta loppuu nekin, kun kauhukabinetti innoissaan murentaa AY liikkeiden sopimuksia.

Hautajaispäivä on palkallinen. Ei ole mikään armopala vaan työehdoissa. 

Vierailija
295/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas näitä yksittäisiä höpö, höpö juttuja. Kyllä sitä saa kysyä työterveydestä saikkua kissan takia ja vaikka undulaatin ripulin hoitoon. Eriasia on sitten saako.

Vierailija
296/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa palkatonta vapaata, jos ette halua tehdä töitä. Sairausloma on sairastamista varten, ei pahaa mieltä.

Suru ei ole sairaus.

Suru ei ole sairaus mutta viedä työkyvyn. Lemmikkien kohdalla ei tosin pidä toimia samoin kun ihmisen kuoleman kohdalla. 

Vierailija
297/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos mun pomo on niin sympaattinen ja fiksu että antaa pitää lomaa kyllä, palkatonta tietty.

Palkatonta tietysti. Kukaan hullu ei maksa palkkaa tuollaisesta.

esimies

Mitä sanoo esimies? 

Esimies: röh röh mää mää bää! 

Vierailija
298/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt hiljattain uutisissa ollut tapaus ei sinänsä liity vain kissan kuoleman takia saikuttamiseen, vaan ylipäätänsä työnantajan ja työntekijän välillä olleesta isommasta riidasta. Aiheeton poissaolo oli irtisanomisen syyksi ilmoitettu, mutta taustalta löytyi kaikennäköistä muutakin epämääräistä.

Vierailija
299/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suru ei ole sairaus.

ei myöskään raskaus ole sairaus, mutta ihmiset on yksilöllisiä toiset ovat tunne kylmiä ja pystyvät tekemään töitä vaikka joku kuolisi. itse olen päässyt kuolemista yli helposti, koska kuolema on normaali ja en koe sitä niin henkilökohtaisesti, kun taas parisuhteen päättyminen on pahempi kolaus silloin en ole työkykyinen.

jokainen itse tietää onko työkykyinen paremmin kuin kukaan muu. 

olisiko sitten parempi, että kirurgi menee koiransa menettäneenä töihin ja potilas kuolee sen takia, että kirurgi ei tunne myllerryksen keskellä pysty keskittymään.

tai käy niin kuin breaking bad sarjassa, kun se narkki muija kuoli ja se isä meni töihin ja sitten ne koneet törmäsi.

ihmiset ei ole mitään orjia. työ ei ole pakollinen asia eikä ihailtava sankari teko.

se on pelkkää orjuutta, koska yhteiskunta ei salli vapautta. 

ei saa asua metsässä, ei saa metsästää, ei saa yksinkertaisesti elää jos ei pelaa yhteiskunnan sääntöjen mukaan, mutta joku raja siinäkin on oltava miten paljon ihmisten vapautta voidaan riistää ja käyttää ihmisiä hyväksi. jos oma elämä ei saa pysähtyä edes hetkeksikään, jos elämässä oleva ainoa ilon aihe oli se sitten kissa, hamsteri tai vaikka lisko kuolee se minusta kertoo sen ettei yhteiskunta välitä yksilöstä yhtään. 

Vierailija
300/324 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika. Lähiomaisten hautajaiset ovat palkallisia tesseissä. Tässä on ihan yhteiskunnan toimivuus taustalla. Lähiomaisia ei kauhean usein kuole. Sepä olisikin erikoista, kun hautajaiset lykkääntyisivät ja lykkäänttisivät, kun pitäisi odotella ja yhteensovittaa lähiomaisten menoja. Mietipä, miten ruumistilojen resurssit riittäisivät, jos esim. joka toisen vainajan hautajaiset lykkääntyisivät eteenpäin kohtuuttomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme