Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit ihmeissään nykynuorten menosta: Sairauslomalle pitää päästä ”kissan kuolemasta”

Kommentit (267)

Vierailija
1/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Vaikka perheenjäsen ei olekaan samaa lajia, ei se tarkoita etteikö se olisi yhtä tärkeä perheenjäsen kuin esimerkiksi sisko tai isä.

Vierailija
2/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En esimiehenä maksaisi senttiäkään palkkaa tuollaisesta "sairaslomasta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei työnantaja kohtelisi kuin paskaa ja vaatisi kokoajan enemmän ja enemmän duunia samalla liksalla ja firma tekee voittoa enemmän jokaikinen vuosi,

voi vaan ihmetellä miksi kipukynnys saikulle on niin matala

Vierailija
4/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuommoista pyytää niin sehän on välitön irtisanomisperuste

Vierailija
5/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Mattila ei ole professori eikä lääkäri.

Vierailija
6/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako naapurin kuolemasta pyytää, tai ystävän? Seurustelukumppanin? Tarvitseeko tuoda todistus?

Vierailija
7/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako naapurin kuolemasta pyytää, tai ystävän? Seurustelukumppanin? Tarvitseeko tuoda todistus?

Oman alasi työehtosopimuksessa on lueteltu ne läheiset, joiden kuoleman takia voi saada palkallista lomaa. Yleisesti ottaen naapurin tai ystävän kuolema ei ole palkanmaksun peruste poissaolon aikana. Seurustelukumppanin kuolema vain, jos on avoliitossa.

esimies

Vierailija
8/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän huolettaa se miten paljon nykyään on empatiakyvyttömiä eläinvihaajia. Eikä pelkästään tämän keskustelun perusteella.

Vierailija
9/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutusta: "Usein työntekijältä odotetaan jatkuvasti täyttä suoritusta, minkä vuoksi mahdollisuuksia työskennellä puolikuntoisena on aiempaa vähemmän. Moni jääkin mieluummin sairauslomalle." Niin. Samahan se oli ennen esim pellola olla päivä vaikka oli murheitakin, eri asia, jos joutuu esim asiakspalvelussa koko päivän hymyilemään ja olemaan tavoitettavissa. No minä olen näitä parjattuja "nykynuoria" ja en kyllä kysyisi sairauslomaa kissan kuoleman takia, sen sijaan toinen jutussa mainittu, pitkän parisuhteen päätös voisi mielestäni olla ihan ok syy olla päivä pois töistä. 

Vierailija
10/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos mun pomo on niin sympaattinen ja fiksu että antaa pitää lomaa kyllä, palkatonta tietty.

Vierailija
11/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos tuommoista pyytää niin sehän on välitön irtisanomisperuste

No ei todellakaan minkään asian pyytäminen ole irtisanomisperuste. Kannattaisi varmaan tutustua edes pintaraapaisulta asiaan ennenkuin laukoo idiotismeja.

Vierailija
12/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omalla ilmoituksella 1-3 pvän sairauslomat. Olen itse poissa hyvin hyvin harvoin, mutta jos esim. avomies yhtäkkiä jättäisi, niin kyllä saattaisin päivän pitää vapaata. Se olisi työnantajankin etu, että en tulisi ihan sekaisin töihin. 

Vierailija
13/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos mun pomo on niin sympaattinen ja fiksu että antaa pitää lomaa kyllä, palkatonta tietty.

Palkatonta tietysti. Kukaan hullu ei maksa palkkaa tuollaisesta.

esimies

Vierailija
14/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimieskö ne palkat maksaa nykyään?,

Pitääpä sit maanantaina mennä esimiehelle sanomaan että lisää liksaa

Vierailija
15/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on omalla ilmoituksella 1-3 pvän sairauslomat. Olen itse poissa hyvin hyvin harvoin, mutta jos esim. avomies yhtäkkiä jättäisi, niin kyllä saattaisin päivän pitää vapaata. Se olisi työnantajankin etu, että en tulisi ihan sekaisin töihin. 

Onnesta?

Vierailija
16/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ymmärrän, että surettaa, mutta että on työkyvytön. Höh!

Vierailija
17/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko jossain muka omailmoitus sairaslomat mitä tahansa syytä? Meillä ei, vaan sopivat syyt on erikseen ilmoitettu, kuten vatsatauti tai flunssa. Jos joku muu mättää, pitää mennä"hakemaan saikkua, enkä usko, että kissan kuolema on sovelias syy jäädä "sairastamaan".

Vierailija
18/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ne samat kissanitkijät ovat sitä mieltä, että mummille tai anopille ei tarvitse järjestää hautajaisia, ettei tule ketään vieraita suremaan meidän vainajaa. Maksaa se muistotilaisuusksin ja jokainen euro on pois perikunnalta

Vierailija
19/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimieskö ne palkat maksaa nykyään?,

Pitääpä sit maanantaina mennä esimiehelle sanomaan että lisää liksaa

Esimies päättää tällaisissa tapauksissa, maksetaanko palkkaa vai ei. Myös palkankorotuksista keskustellaan ensin oman esimiehen kanssa.

esimies

Vierailija
20/267 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen ihmeissäni nykyesimiesten menosta, jossa työntekijä pitäisi saada puolella minimipalkasta tai jopa ilmaiseksi töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi