Lääkärit ihmeissään nykynuorten menosta: Sairauslomalle pitää päästä ”kissan kuolemasta”
Kommentit (326)
Lemmikin omistajan/ottajan on syytä ymmärtää, että esim koiran elinaika on huomattavasti lyhyempi kuin ihmisen. Harva koira esim elää yli 15-16v. Isommat koirat kuolevat aikaisemmin, 9-12v. Eli se aika on varsin rajallinen. Useamman koiran omistaneena ja näin ollen usean myös menettäneenä suru on ollut kova,muttei se koskaan ole työntekoa estänyt. Eipä ole edes tullut mieleen että hakisin sairauslomaa. Töistä päästessä on sitten ne itkut tulleet, töissä olen kertonut koiran poismenosta vasta viikkojen jälkeen jolloin se on ollut helpompaa.
Olen 40v "nuori" ja olen ollut saikulla koiran kuollessa. Olen silti ollut myös todella hyvä ja tuottava työntekijä ja todella harvoin saikuilla noin niinkuin ylipäätään. Onneksi on inhimilliset pomot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimen kuolema on ikävä mutta kyllä töitä pitää pystyä tekemään.
Ongelma onkin kun työnantajan mielestä suru ei ole sairaus ja lähiomaisen äkillinen kuolema ei ole mikään syy olla töistä pois.
Ei se ole mikään mielipideasia, että suru ei ole sairaus.
surullisnen mies todennäköisesti on työkykyinen surullinen nainen ei.
näin naisena asian näen näin.
. miksei muuten kuukautiset ole syy saikkuun. joissakin maissa oikein pitää olla kotona jos ln menkat ettei saastuta muita
lemmikkien pito pitäisi muutenkin kieltää se on epäeettistä pitää vankina eläintä.
Voi olla kyse ihmisistä joilla on jo valmiiksi psyykkistå taakkaa, esim masennusta ja ahdistusta, uniongelmia, ja ovat sinnitelleet töissä. Silloin voi kissan kuolema tai muu ikävä asia olla se viimeinen pisara, ei ole voimavaroja käsitellä asiaa. Voi laukaista jo taustalla olevien mielenterveysongelmien rajuakin pahenemista.
99% väkisin töitä sairaana tekevät ovat työnarkomaaneja ja idiootteja ja tämä on mutu fakta.
varsinkin ne idiootit jotka menee tartunta taudissa töihin tartuttamaan muut.
luulen, että juuri SINÄ kuulut näihin jotka menee jopa humalassa töihin ja norossa.
kun onhan se nyt suuri heikkous olla töistä pois.
sinun kaltaiselle en myöntäisi sairaslomaa tai edes palkkaa sinun kaltainen pitäisi olla vaan maine ja kehu palkalla töissä. olet säälittävä