Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko noin vain tehdä että soittaa töihin että ei tule töihin.

Vierailija
25.09.2026 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/8f675cc8-6f6d-489a-8ce1-0e0b92…

Minä antaisin heti potkut tuollaiselle työntekijälle. Ei mikään lentopallomatsi voi olla syy jäädä pois töistä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele näinkin voi tehdä töitä

Vierailija
2/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on lintsaamista mielestäni. Työnantajan pitää luottaa että työntekijä tulee töihin. Kerran palkkasin sellaisen 25 v naisen. Se oli töissä 2 päivää ja sitten ei tullut enää töihin eikä puhelimeen vastannut. Päätinn etten palkkaa enää nuoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä oli sentään syy, mä jään joskus pois ihan vaan koska ei huvittanut. Työnantajalle tämä ok, koska jousto toimii molemmin puolin.

Vierailija
4/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa Millulla on ollut paljon ylitunteja saldossa, ja työnantaja on joustava.

Vierailija
5/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo on lintsaamista mielestäni. Työnantajan pitää luottaa että työntekijä tulee töihin. Kerran palkkasin sellaisen 25 v naisen. Se oli töissä 2 päivää ja sitten ei tullut enää töihin eikä puhelimeen vastannut. Päätinn etten palkkaa enää nuoria.

Turhaan yleistät iän perusteella. Tuollaisia lusmuja on kaikissa ikäluokissa.

Vierailija
6/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vetoa, että asiasta oli juteltu jo etukäteen ja sovittu, mutta ihan vaan viihdearvon takia leikittiin, että kaikki tapahtui pelkästään puhelun aikana?

Vierailija
7/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä, jos ilmoittaa asiasta ennakkoon hyvissä ajoin. Ei siis tuntia ennen päivän alkua.

Vierailija
8/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sä et olekaan mikään radiojuontaja 😄

Vierailija
9/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No irtisanomisperustehan tuo ei ole, kirjallisen varoituksen tuosta voisi toki antaa työsuhteessa olevalle. Minulla on tosin se ymmärrys, että nämä radiotoimittajat eivät ole työsuhteessa vaan free lancereita eli silloin ei se kirjallinen varoituskaan ole vaihtoehto vaan sen alihankintasopparin päättäminen, mikäli siellä sopimuksessa ei ole mainintaa, että tällaiset yllättävät vapaa tarpeet ovat yhteisesti sovitusti OK. T. HR

Vierailija
10/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukäteen sovitti juttu.

Vierailija
11/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voi ottaa lyhyellä ilmoitusajalla lomaa, jos työt sallii. Olen joskus ilmoittanut edellispäivänä, että olen huomenna lomalla. Päivän tai kahden takia kenenkään ei tarvitse tehdä töitäni.

Vierailija
12/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon työpaikkoja ja työsuhteita, jotka toimii molemminpuolisella luottamuksella. Kun hoitaa asiansa ja vähän päälle, ei esihenkilöä voisi vähempää kiinnostaa pienet poissaolot ja lomat.

Vierailija
13/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antais lomaa minkään huvimatkan takia. Lakisääteiset lomat on eri asia.

Vierailija
14/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen toimintamalli julkisella sektorilla, esim meidän xxhva, soitan esihenkilölle ja sanon että migreeni, olen tämän ja huomisen päivän saikulla. "Parhaimpana" vuotena tein noin 150 työpäivää xxhva:lle ja palkkaa tuli 12,5 kk. 

Vierailija
15/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No irtisanomisperustehan tuo ei ole, kirjallisen varoituksen tuosta voisi toki antaa työsuhteessa olevalle. Minulla on tosin se ymmärrys, että nämä radiotoimittajat eivät ole työsuhteessa vaan free lancereita eli silloin ei se kirjallinen varoituskaan ole vaihtoehto vaan sen alihankintasopparin päättäminen, mikäli siellä sopimuksessa ei ole mainintaa, että tällaiset yllättävät vapaa tarpeet ovat yhteisesti sovitusti OK. T. HR

Mitä varoitusta antamaan ku esimies thon suostui

Vierailija
16/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, minulla on esim joustovapaita joita voin ihan vapaasti käyttää. 

Vierailija
17/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä voi ottaa lyhyellä ilmoitusajalla lomaa, jos työt sallii. Olen joskus ilmoittanut edellispäivänä, että olen huomenna lomalla. Päivän tai kahden takia kenenkään ei tarvitse tehdä töitäni.

Eikö pelota työpaikan puolesta kun olet noin korvattavissa ilman mitään

Vierailija
18/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi katsoa peiliin, ei ole mikään pakko olla noin paska työnantaja että työntekijät haluavat katkaista kaiken yhteydenpidon sinuun.

Hullujen kanssa on nimittäin turha väitellä.

Vierailija
19/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajaani ei kiinnosta miten, missä ja milloin kunhan työt pyörii. 
Eiköhän tuokin mimmi ole duunissa ihan oman yrityksensä kautta.

Vierailija
20/36 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä vetoa, että asiasta oli juteltu jo etukäteen ja sovittu, mutta ihan vaan viihdearvon takia leikittiin, että kaikki tapahtui pelkästään puhelun aikana?

Totta kai on mietitty etukäteen, jos Tomas hoitaa lähetyksen yksin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän