Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18521)

Vierailija
16761/18521 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vainojen uhrien muistopäivän  nimi vaihtuu holokaustin uhrien muistopäiväksi, kertoo valtioneuvosto

Mitä mieltä tästä? Itse en oikein ymmärrä nimen vaihtoa, koska maailmassa on ollut vainoja lukuisissa maissa ja eivät juutalaiset olleet ainoita vainottuja, eikä holokausti ainoa vaino  missä ihmisiä tapettiin. Nyt käy vaan niin, että se muutenkin tunnetuin ja ihmisten mielessä oleva vaino muistetaan paremmin ja unohtuu ne tuntemattomat vainot. 

Pohdiskelin tuota, ja taidanpa olla kanssasi samaa mieltä. Tässä presidentinvaalien tohinassa olen ajatellut Alan Turingia, matemaatikkoa ja logiikan tutkijaa, jonka ansiosta sanotaan toisen maailmansodan lyhentyneen 2-4 vuotta. Mutta kun hän oli homoseksuaali, hänet ajettiin itsemurhaan. Siis noin 70 vuotta sitten! Ja tuntuu, että sama vaino jatkuu paikoin nykyäänkin. Tuo on yksi esimerkki, vainottuja on edelleen.

Vierailija
16762/18521 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä palsta on täynnä vaalipropagandaa? Ketä kiinnostaa nuo jutut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16763/18521 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, etteivät ötökät ällötä kaikkia, kuten Auri Kanasta? Ei minuakaan kaikki metsän ötökät ällötä, mutta jos näen vaikka vain kuvan jossa niitä vilisee ihmisten kodeissa ällötys on sanoinkuvaamaton.

Vierailija
16764/18521 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen äiti täällä typeriä kysymässä hei..

3kk vauvalla on yhdistelmävaunut, jonka vaunukopassa on valjaat ja sen saa istuma-/puoli-istuvaan asentoon. Minkä ikäisenä vauvan voi laittaa vaunuissa istuma-asentoon, että voisi vauvakin katsella ympäristöä esim. kaupoilla käydessä? Nyt ei viihdy vaunuissa muuten kuin nukkuessaan, mutta turvakaukalo+runko yhdstelmässä ollessaan taasen tykkää katsella ympäristöä. Ja koska supistaja otetaan turvakaukalosta pois?

Vierailija
16765/18521 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin jäteastiaan tai kierrätykseen laitetaan vanhat, toimimattomat rannekellot? Niissä tietysti paristot sisällä.

Vierailija
16766/18521 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vainojen uhrien muistopäivän  nimi vaihtuu holokaustin uhrien muistopäiväksi, kertoo valtioneuvosto

Mitä mieltä tästä? Itse en oikein ymmärrä nimen vaihtoa, koska maailmassa on ollut vainoja lukuisissa maissa ja eivät juutalaiset olleet ainoita vainottuja, eikä holokausti ainoa vaino  missä ihmisiä tapettiin. Nyt käy vaan niin, että se muutenkin tunnetuin ja ihmisten mielessä oleva vaino muistetaan paremmin ja unohtuu ne tuntemattomat vainot. 

Kyseinen päivä on alun perin tarkoitettu nimenomaan holokaustin uhrin muistamiselle, päiväkin on valittu holokaustiin liittyvän vapautumispäivän mukaan. Nimenmuutoksen jälkeen Suomessa nimi vastaa kansainvälistä käytäntöä. Itse en edes tiennyt/muistanut, että tuo päivä liittyy holokaustiin, ihmekös kun nimessä viitattiin vain epämääräisesti vainoihin. (Googlettelin asiasta ennen vastaamista.) Nyt nimi kertoo paremmin mistä on kyse, ja toimii paremmin muistutuksena jostain konkreettisesta kauheudesta. Ei se mielestäni estä muistamasta samalla muitakin vainoja. Sen sijaan epämääräinen nimi mahdollistaa sen, ettei muisteta oikein mitään. Pidän siis tätä hyvänä muutoksena.

Vierailija
16767/18521 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoisen äiti täällä typeriä kysymässä hei..

3kk vauvalla on yhdistelmävaunut, jonka vaunukopassa on valjaat ja sen saa istuma-/puoli-istuvaan asentoon. Minkä ikäisenä vauvan voi laittaa vaunuissa istuma-asentoon, että voisi vauvakin katsella ympäristöä esim. kaupoilla käydessä? Nyt ei viihdy vaunuissa muuten kuin nukkuessaan, mutta turvakaukalo+runko yhdstelmässä ollessaan taasen tykkää katsella ympäristöä. Ja koska supistaja otetaan turvakaukalosta pois?

Ehkä istumaan  n. 6 kk iässä. Neuvolasta saat varmaan ohjeet, mutta itse laitoin istumaan vasta siinä vaiheessa kun oppi istumaan muutenkin vaikka lattialla ja syöttötuolissa. Joskus oli vaunuja, joihin voi nostaa turvakaukalon. 

Vaunuihin kannattaa ripustaa leluketju lapsen katseltavaksi. Niitä saa kaupoista. Toinen vaihtoehto on sijoittaa jokin turvallinen lelu niin, että lapsi voi katsella ja kosketella sitä. Viihtyy paremmin. Liika vaatetus sisätiloissa talvella kun ollaan rattaiden kanssa kaupassa, voi olla liian kuuma ja lapsi reagoi siihen eikä viihdy. Onnistuneita kauppareissuja!

Vierailija
16768/18521 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä palsta on täynnä vaalipropagandaa? Ketä kiinnostaa nuo jutut?

Avoimet keskustelu- ja kommenttipalstat ovat äärimmäisen helppo tapa puskea omaa agendaa suurelle katsojamäärälle.

Kansainvälisellä tasolla mm. niin sanotut "sukupuolisodat" ovat yleinen aihe tälle: kun keskustelupalstoille ja sosiaaliseen mediaan nakellaan tarpeeksi bensaa liekkeihin kiistanalaisen aiheen suhteen, syntyy paljon kiukkua ja eripuraa.

Tietyt valtiot hyötyvät siitä, että toiset valtiot alkavat kinastella rajojensa sisällä. Tämän lisäksi toki jotkut ovat ihan yksilötasolla ns. mulkeroita, jotka nauttivat kun onnistuvat aiheuttamaan edes jonkinlaisen reaktion kanssaihmisissään, vaikka se sitten olisikin negatiivinen.

Vierailija
16769/18521 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin jäteastiaan tai kierrätykseen laitetaan vanhat, toimimattomat rannekellot? Niissä tietysti paristot sisällä.

https://www.hsy.fi/jatteet-ja-kierratys/jateopas/jatteet/kello/

Rikkinäinen, sähkö- tai paristokäyttöinen on sähkö- ja elektroniikkaromua. Maksuton palautus esimerkiksi Sortti-asemalle tai sähkölaitteita myyvään kauppaan.

Vierailija
16770/18521 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei todellakaan ole niitä venttiileitä.

Tuuletusluukkua pidän auki joskus. Tuuletusluukkuun voi helposti asentaa raitisilmaventtiilin. 

porataan muutaman sentin reika, johon muovi putki, johon suodatin...

Vierailija
16771/18521 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin sen olla jatkuvasti vähän rakosellaan. Saunassa pitää vaihtua ilma saunoessa ja sen jälkeenkin ettei tule homevaurioita

Vierailija
16772/18521 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten välttää löysä uloste? Haluan aina kakata kunnon pökäleitä.

Vierailija
16773/18521 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, etteivät ötökät ällötä kaikkia, kuten Auri Kanasta? Ei minuakaan kaikki metsän ötökät ällötä, mutta jos näen vaikka vain kuvan jossa niitä vilisee ihmisten kodeissa ällötys on sanoinkuvaamaton.

Nyt hänellä epäilläänkin ötökkää korvassa. Toivottavasti se tulee sieltä ulos.

Vierailija
16774/18521 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan osaa nyt muotoilla, mutta ehkä pointti selviää. Jos on super väsynyt ja paljon univelkaa eli vaikkapa päivän valvonut ja sitten on nukutettu esim leikkaukseen, ja kun herää nukutuksesta, niin onko tämä nukutuksessa olo voinut poistaa sen väsymyksen ja univelan? 

Vierailija
16775/18521 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme hiljakkoin uuden kahvinkeittimen mutta mielestämme tulos ei ole tarpeeksi kuumaa kahvia. Maku on muuten ihan hyvä.

Harkitsemme sen vuoksi Moccamasteria. Saako sillä kuumempaa kahvia? Vai meneekö raha hukkaan.

Vierailija
16776/18521 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan osaa nyt muotoilla, mutta ehkä pointti selviää. Jos on super väsynyt ja paljon univelkaa eli vaikkapa päivän valvonut ja sitten on nukutettu esim leikkaukseen, ja kun herää nukutuksesta, niin onko tämä nukutuksessa olo voinut poistaa sen väsymyksen ja univelan? 

Onpa vaikea kysymys. Ainakin se nukahtaminen on aina tuntunut tosi hyvältä, minut on nukutettu monta kertaa. Herätessä voi olla uusi ongelma kuten pahoinvointi, mutta herääminenkin voi tuntua hyvältä ja voi tuntua siltä että kaivattua lepoakin on tullut. Voi myös tuntua pahalta siksi että jäätävä kylmyys on vallannut kropan nukutettuna ollessa, ja se on jopa pahempaa kuin unenpuute. Kerran minulle kävi niin. Silloin heräsin kertoakseni kesken nukutuksen, että nyt on aivan liian kylmä. Jälkeenpäin tuntui siltä että kaiken kaikkiaan univelka vain paheni kun kesken nukutuksenkin piti herätä ja lisäksi leikkauksen jälkeen oli mahdoton jatkaa lepäämistä koska oli niin voimakas pahoinvointi. Ja tämä tapahtui Naistenklinikalla. Hyvin hoikkana ihmisenä olisin tarvinnut paksuja peittoja lämmikkeeksi ja olisi pitänyt antaa etukäteen pahoinvoinnin estolääke.

Olen myös voinut heti leikkauksen jälkeen paremmin jos jätän ottamatta hoitajien etukäteen tarjoaman rauhoittavan lääkkeen jolle olen ehkä kaiken lisäksi allerginen. 

Vierailija
16777/18521 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se nukahtaminen on aina tuntunut tosi hyvältä, minut on nukutettu monta kertaa. Herätessä voi olla uusi ongelma kuten pahoinvointi, mutta herääminenkin voi tuntua hyvältä ja voi tuntua siltä että kaivattua lepoakin on tullut. Voi myös tuntua pahalta siksi että jäätävä kylmyys on vallannut kropan nukutettuna ollessa. Kerran minulle kävi niin. Silloin heräsin kertoakseni kesken nukutuksen, että nyt on aivan liian kylmä. Jälkeenpäin tuntui siltä että kaiken kaikkiaan univelka vain paheni kun kesken nukutuksenkin piti herätä ja lisäksi leikkauksen jälkeen oli mahdoton jatkaa lepäämistä koska oli niin voimakas pahoinvointi. Ja tämä tapahtui Naistenklinikalla. Hyvin hoikkana ihmisenä olisin tarvinnut paksuja peittoja lämmikkeeksi ja olisi pitänyt antaa etukäteen pahoinvoinnin estolääke.

Olen myös voinut heti leikkauksen jälkeen paremmin jos olen kieltäytynyt etukäteen tarjotusta rauhoittavasta lääkkeestä.

Vierailija
16778/18521 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meinannut ensin lähteä mutta sitten tuli kahdesti. Pahoittelut.

Vierailija
16779/18521 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kaikkiin uusiin kerrostaloihin voida tehdä kunnollista äänieristystä? Onko se todella niin valtavan kallista ettei kannata? Kansanterveydellinen haitta on ainakin melkoinen, kun ihmiset eivät saa nukuttua yms.

OLEN miettinyt samaa !

Vierailija
16780/18521 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kaikkiin uusiin kerrostaloihin voida tehdä kunnollista äänieristystä? Onko se todella niin valtavan kallista ettei kannata? Kansanterveydellinen haitta on ainakin melkoinen, kun ihmiset eivät saa nukuttua yms.

OLEN miettinyt samaa !

Tämä pitäisi palkita vuoden parhaana kysymyksenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi