Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18521)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako sähköpostilla toimiviin asiakaspalveluihin lähettää vielä lopuksi kiitosviesti? Jos ei ole enää muuta lisättävää kuin "kiitos ja hyvää päivänjatkoa!".
Aiheuttaako kiitosviestin avaaminen ja siihen reagointi vain lisätyötä ja -kiirettä asiakaspalveluun vai ilahduttaako se työntekijää?
Oma kokemus on, että kiitosviesti tuo työpäivään pienen, kivan positiivisen "tönäyksen".
Asiakaspalveluviestejä käsittelevät saavat pääasiassa joko ongelmanratkaisua vaativia, tai kritisoivia viestejä. Vaikka kiitosviesti on siellä "käsiteltävien tapausten" mukana, sen vaikutus on oman kokemukseni mukaan vain ja ainoastaan positiivinen. Se tuntuut tasapainottavan sitä ongelmavyyhdin keskellä elämistä.
Kiitos sinulle vastauksestasi!
taidan tosiaan huomenna lähettää kiitosviestin yhdelle it-yrityksen asiakasneuvojalle.
Miksi jotkut ihmiset poistavat kavereita esim. Facebookissa? Mitä syitä tällaiselle toiminnalle voi olla? Mitä tämä kertoo ihmisen luonteesta? Mitä haittaa siitä on sinulle, jos joku tietty tuntemasi ihminen on siellä kaverilistallasi, mutta joka ei kuitenkaan ole mitään pahaa sinulle koskaan tehnyt tai sanonut? Haluaisin vaan ymmärtää. Kun joillakin taas on satoja kavereita, eivätkä varmasti ole niiden kaikkien kanssa jatkuvasti tekemisissä. Minua ei haittaa yhtään, että jokainen, jonka olen joskus lisännyt, ovat kaverilistallani aina jatkossakin, ei minulle ole ainakaan tähän mennessä ilmaantunut mitään syytä ketään sieltä poistaa.
Miksi jotkut ihmiset poistavat kavereita esim. Facebookissa? Mitä syitä tällaiselle toiminnalle voi olla? Mitä tämä kertoo ihmisen luonteesta? Mitä haittaa siitä on sinulle, jos joku tietty tuntemasi ihminen on siellä kaverilistallasi, mutta joka ei kuitenkaan ole mitään pahaa sinulle koskaan tehnyt tai sanonut? Haluaisin vaan ymmärtää. Kun joillakin taas on satoja kavereita, eivätkä varmasti ole niiden kaikkien kanssa jatkuvasti tekemisissä. Minua ei haittaa yhtään, että jokainen, jonka olen joskus lisännyt, ovat kaverilistallani aina jatkossakin, ei minulle ole ainakaan tähän mennessä ilmaantunut mitään syytä ketään sieltä poistaa.
Mikä se vitsi tässä vitsissä on:
A pregnant woman from Virginia was involved in a car accident and, while in the hospital, she fell into a coma. When she awoke days later, the woman noticed that she was no longer carrying a child, and asked, "Doc, what happened to my baby!"
The doctor replied, "Ma'am, you've had twins! You're the proud mother of a handsome baby boy and a beautiful baby girl. Also, you should know that while you were in a coma, your brother named the children for you."
"Oh, no!" shrieked the woman. "Not my brother! He's not really all together, if you know what I mean!"
The doctor replied, "Well, ma'am, your brother named your daughter Deniece."
"Oh, that's no so bad," smiled the woman. Then, hesitantly, she asked, "What's the boy's name?"
The doctor grinned and said, "Denephew."
Siis naisen veli antoi tytölle nimen Denience ja pojalle Denephew, mutta minä en ymmärrä, että mikä vitsi tässä on?
Vierailija kirjoitti:
A pregnant woman from Virginia was involved in a car accident and, while in the hospital, she fell into a coma. When she awoke days later, the woman noticed that she was no longer carrying a child, and asked, "Doc, what happened to my baby!"
The doctor replied, "Ma'am, you've had twins! You're the proud mother of a handsome baby boy and a beautiful baby girl. Also, you should know that while you were in a coma, your brother named the children for you."
"Oh, no!" shrieked the woman. "Not my brother! He's not really all together, if you know what I mean!"
"Oh, that's no so bad," smiled the woman. Then, hesitantly, she asked, "What's the boy's name?"
Siis naisen veli antoi tytölle nimen Denience ja pojalle De
niece: veljentytär/sisarentytär, nephew: veljenpoika/sisarenpoika
Vierailija kirjoitti:
Siis naisen veli antoi tytölle nimen Denience ja pojalle De
Nimiksi tuli Siskontyttö (the niece) ja Siskonpoika (the nephew). Ei kovin kummoinen vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistaako joku tämän runon? Onkohan tässä vain osa:
Hän kulki askelin joutuisin,
ja hymyssä suin, ja hymyssä suin
ja nuorin sykkivin sydämin
ja elämään ihastuin.
Olis tiellensä tähtiä toivonut
niin kirkkahia, niin kirkkahia
Minusta se vaikuttaa vajaalta. Tietäisikö joku tekijän, niin asian voisi tarkistaa, kiitos!
Vieläkin mietin tätä!
Kannattaa lähettää kysymys palveluun "Kysy kirjastonhoitajalta". Kirjastojen tietopalveluväki ylläpitää sitä ja osaa vastata.
Juu olen kysynyt heiltä, mutta eivät yhtään tienneet. Siksi kyselen täällä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan ole kääntänyt Kaarlo Kramsun runoja ruotsiksi? Esim. Ilkka ja mitä niitä muita nuijasotaa koskevia tekstejä onkaan. Ilkkaahan siteerataan usein.
Kramsun Ilkka-runo löytyy ruotsiksi teoksesta Finsk lyrik: ett urval dikter från den finska konstpoesins uppspirande till dess nuvarande blomstring. Del 1 (1926). Kääntäjä on Rafael Lindqvist.
Kramsua löytyy tuoreempina ruotsinnoksina myös ainakin teoksesta Skapa den sol som inte finns: hundra år av finsk lyrik (2012). Tämä on Torsten Petterssonin kokoama ja kääntämä valikoima, jossa on yhteensä 144 vuosina 1866-1969 kirjoitettua runoa kahdeksaltatoista suomalaiselta runoilijalta. Kramsu on yksi heistä.
https://www.boksampo.fi/sv/kulsa/http%253A%252F%252Fwww.btj.fi%252Fat_1…
Paljon kiitoksia vihjeistä! Nämä löytyivätkin Kungliga Biblioteketin Libris-tietokannasta. Täytyy ottaa yhteyttä kirjastoon, joka haluaisi kaukolainata näitä paikkakunnalleni (Ruotsissa).
Vierailija kirjoitti:
Nimiksi tuli Siskontyttö (the niece) ja Siskonpoika (the nephew). Ei kovin kummoinen vitsi.
Vitsi on siinä, että Deniece on ihan oikea olemassa oleva etunimi (yleisemmän Denise-nimen rinnakkaismuoto), mutta Denephew ei ole.
Miksi insuliinia pistävä diabeetikko ei voi luovuttaa verta?
Olen aivan pihalla näistä asioista. Voiko joku todella hakkeroida jonkun älypuhelimen ja vakoilla tyyliin kaikkea mitä puhelimen omistaja puhelimellaan tekee? Sivuhistorian? Kuvat? Tekstiviestit? Kameran? -Ymmällään-
Kuinka yleistä on vieläkin se, että ekaluokkalainen saa kummin vanhemmasta oppilaasta. Meillä oli niin, että 5-luokkalaisesta tuli kummi ekaluokkalaiselle. Oli kummina sen kaksi lukuvuotta mitä vielä alakoulussa oli. Ihan kiva käytäntö. Itse sain kivan kummin, kun aloitin koulun. Hän valitsi minut ja tunsin hänet jo ennestään. Myöhemmin, kun minun piti erään toisen oppilaan kanssa olla kummi yhdelle ekaluokkalaiselle niin tämä ei olisi millään halunnut meitä kummiksi. Olisi halunnut yhden toisen oppilaan, mutta tämä valitsi toisen. Näin hänen oli pakko ottaa meidät. Koin sen tilanteen jotenkin ikävänä. Tämä ekaluokkalainen ei oikein tehnyt meidän kanssamme mitään ja koko tilanne oli vaikea.
Mietin, että ikävää kun se kaikki meni niin. Emme oikein tulleet toimeen ja selvästi huomasi, ettei hän halunnut meitä. Olimme vähän sellaisia yksinäisiä oppilaita. Emme mitään suosituimpia. Samoin pieni koulu joten moni tunsi toistaan jo alusta asti. Ehkäpä isossa koulussa ei ekaluokkalainen tiedä muita oppilaita niin ei voi sopia ja järjestellä ennestään jo näitä asioita. Näin se toimisi paremmin. Toisaalta itselläni se kaikki toimi ja minulla oli kiva kummi. Näin tämä tietysti vaihtelevaa ja on hyviä ja huonoja puolia. Muutin itse muualle myöhemmin joten en tiedä miten sitten tuo kummiasia jatkui. Minulle jäi vähän kurja olo siitä kaikesta. En eri asia olla se jonka joku haluaa kummiksi kuin se jota se ekaluokkalainen ei haluaisi ja hän oikein pyytää toista tilalla. Ehkäpä toisilla toimii se kaikki paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi insuliinia pistävä diabeetikko ei voi luovuttaa verta?
Lääkeaineita sisältävää verta ei voi antaa potilaille. Esim. potilaan oman lääkityksen kanssa voi tulla hengenvaarallinen lääkeyhdistelmä.
Jotain tämän suuntaista siihen on syynä.
Apuva!
Olen ajanut autollani viimeksi ennen joulua, auto on jäätynyt paikoilleen.
Oisko jotain kotikonstia, millä sen saa irti?
Asun kerrostalossa, joten kuuman veden kantaminen ei onnistu, ei ole ämpäreitäkään.
Onhan niitä jäänsulatusjuttuja, mutta milläs haet :(
Vierailija kirjoitti:
Apuva!
Asun kerrostalossa, joten kuuman veden kantaminen ei onnistu, ei ole ämpäreitäkään.
Vaikea sanoa. Ehkäpä auto voisi lähteä irti jos yrittäisi jotenkin edestakaisin sitä liikuttaa. Eteen ja taaksepäin. Meillä on joskus lähtenyt noin. Pakitettu ja sitten kaasutettu tai toisin päin.Tämä liike on irrottanut. Tai sitten jos olisi joku työntämään takaa tai edestä. Saisi sen verran pitoa, että irtoaisi. En tiedä sitten näyttääkö vain siltä, että auto on jäätynyt sijoilleen. Yrititkö edes saada sitä liikkeelle. Meinaan vaan, että monesti näyttää siltä, että auto on jäätynyt kiinni ja kokeiltaessa lähteä liikkeelle se irtoaakin. En usko, että jäänsulatus aineet auttavat. Entä olisiko joku vetämään autoa eteenpäin. Sekin voisi auttaa. En osaa sen enempää neuvoa.
Miksi jotkut vesitornit ovat SIENEN muotoisia? Hauska muoto. Voisiko olla enemmän sienikarkkeja ja ufon muotoisia karkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apuva!
Vaikea sanoa. Ehkäpä auto voisi lähteä irti jos yrittäisi jotenkin edestakaisin sitä liikuttaa. Eteen ja taaksepäin. Meillä on joskus lähtenyt noin. Pakitettu ja sitten kaasutettu tai toisin päin.Tämä liike on irrottanut. Tai sitten jos olisi joku työntämään takaa tai edestä. Saisi sen verran pitoa, että irtoaisi. En tiedä sitten näyttääkö vain siltä, että auto on jäätynyt sijoilleen. Yrititkö edes saada sitä liikkeelle. Meinaan vaan, että monesti näyttää siltä, että auto on jäätynyt kiinni ja kokeiltaessa lähteä liikkeelle se irtoaakin. En usko, että jää
Toki yritin, eteen ja taakse moneenkin kertaa. Tuntui, että joku rengas suti, kaikki renkaat eivät siis ole jäätyneet kiinni, mutta auto ei inahtanutkaan paikaltaan. Vaikea renkaita on katsoa, kun istuu ratin takana :(
Ei ole työntäjiä, paitsi jos menen pihalle vaanimaan sopivaa "uhria".
Täytynee odotella seuraavaa lämpöaaltoa.
Sanna Marin poseeraa kalliit vaatteet päällään. Vaatteiden arvo tuhansia euroja. Paitakin 3000 euroa. Jutussa lauseena englanniksi, että "haluan näyttää erityisesti nuorille naisille, että he voivat olla mitä haluavat". Miten nämä asiat sopivat yhteen. Nuoret ja varsinkin naiset ovat muutenkin jo monesti kriittisiä ulkonäkönsä suhteen. Lisäksi kalliiden vaatteiden ostelu on monelle paine jo muutenkin. Nuoret tottuvat siihen, että pitää olla merkkivaatteet. Näin on tyhmää, että julkisuudessa oleva henkilö vielä lisää tätä kaikkea ja tavallaan yhdistää kalliit vaatteet siihen, että sitten voit olla mitä haluat, kun sinulla on tämä 3000 euron paita päälläsi. Jotenkin typerää. Mietin oikeasti mikä tuollaisen jutun tarkoitus on. Moni on vaikeuksissa Suomessa ja rahatilanne heikko. Sitten joku Marin poseeraa kalliissa vaatteissa. Jotenkin itsestäni typerää.
Vainojen uhrien muistopäivän nimi vaihtuu holokaustin uhrien muistopäiväksi, kertoo valtioneuvosto.
Mitä mieltä tästä? Itse en oikein ymmärrä nimen vaihtoa, koska maailmassa on ollut vainoja lukuisissa maissa ja eivät juutalaiset olleet ainoita vainottuja, eikä holokausti ainoa vaino missä ihmisiä tapettiin. Nyt käy vaan niin, että se muutenkin tunnetuin ja ihmisten mielessä oleva vaino muistetaan paremmin ja unohtuu ne tuntemattomat vainot.
Oma kokemus on, että kiitosviesti tuo työpäivään pienen, kivan positiivisen "tönäyksen".
Asiakaspalveluviestejä käsittelevät saavat pääasiassa joko ongelmanratkaisua vaativia, tai kritisoivia viestejä. Vaikka kiitosviesti on siellä "käsiteltävien tapausten" mukana, sen vaikutus on oman kokemukseni mukaan vain ja ainoastaan positiivinen. Se tuntuut tasapainottavan sitä ongelmavyyhdin keskellä elämistä.