Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18334)
Miten pitää toimia, jos soittaa ensin taksin ja sitten huomaa vaikka että avaimet on hukassa ja ei pystykään lähtemään kotoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa sanonta "kuuroille ei toisteta"?
Sitä, että jos et halua kuunnella tai ole kiinnostunut siitä, mitä sinulle sanotaan, on tarpeetonta sanoa sitä toista kertaa.
Eli epäystävällinen tapa kertoa että kertoja ei viitsi toistaa sanomaansa, koska hänen mielestään kuulija on itse syypää siihen että ei kuullut.
Miksi joillain yrityksillä kestää niin kauan palauttaa rahoja? Onko pitkittämisestä heille ihan oikeaa hyötyä, vai onko vain niin että siitä ei ole haittaakaan, joten ei ole kannattavaa turhaan panostaa ripeyteen? Jos yritys unohtaa palauttaa rahat eikä asiakas muistuta, niin saako yritys vain pitää rahat - eikö yrityksellä kuitenkin ole jotain kirjanpitoja mistä selviää, paljonko rahaa heille kuuluu itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Jos asut kerrostaloasunnossa ja pyykinpesukone/astianpesukone hajoaa, niin kenelle soitat? Onko se isännöitsijän asia?
Olen opiskelija joka on asunut opiskelija-asunnossa viimeiset viisi vuotta ja kohta on aika muuttaa pois ja tuntuu, etten oikein osaa olla aikuinen.[/quote
Jos asut vuokra-asunnossa--> vuokranantajalle soitto. Jos on oma kämppä--> ostat itse, ja sovit liikkeen kanssa kuljetuksesta ja vanhan poisviennistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa sanonta "kuuroille ei toisteta"?
Sitä, että jos et halua kuunnella tai ole kiinnostunut siitä, mitä sinulle sanotaan, on tarpeetonta sanoa sitä toista kertaa.
Eli epäystävällinen tapa kertoa että kertoja ei viitsi toistaa sanomaansa, koska hänen mielestään kuulija on itse syypää siihen että ei kuullut.
Kyllähän kuulija silloin on jos ei kuuntele tai ole kiinnostunut. Tokihan niinkin voi käydä, että hän ei kuule.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joillain ihmisillä on tapana taittaa seteli juuri ennen maksua? Ottavat siis setelin/setelit suorana lompakostaan mutta samalla kun ojentavat sitä, taittavat kahtia. Olen kaupan kassalla töissä ja jotenkin eilen tämä kiinnitti huomiota kun näitä tuli monta, yleensä vain satunnaisesti. Hidastaahan se vaihtorahojen saamistakin kun kassa joutuu ensin suoristamaan ne takaisin. Käteisen käyttö on niin vähentynyt, ettei tämä mikään ongelma ole, kiinnostaisi vain tietää mikä idea tuossa on?
Mua alkoi myös kiinnostaa tää.
Taittavatko pituussuuntaan vai leveydestä? Onko tarkoitus saada seteli paremmin kiinni otettavaksi (ettei lipsu lattialle) tai sopimaan kassalokeroon?
Olis kiva jos joku osaisi selittää!
Helsingin kaupunki tarjoaa kaikille 50 - 68-vuotiaille naisille kahden vuoden välein maksuttoman rintasyöpäseulonnan. Mammografiaan kutsutaan parillisia vuosia täyttävät naiset.
Pohdin tarvetta yksityiseen ultraan. Vaikuttaako syntymäkuukausi kutsun lähetysajankohtaan vai lähetetäänkö kutsut satunnaisessa järjestyksessä?
Kuka esittää asiakasta tässä?
Kysymys työpaikan hakemisesta: Kun lomakkeeseen merkitä koulutukset ja niistä ruksia korkein koulutus, pitääkö ruksia sellainen koulutus, joka on jo valmis? Vai voiko ruksia koulutuksen, joka on vielä kesken, mutta olisi korkeampi kuin jo suoritettu koulutus.
Esimerkiksi jos olen suorittanut kandin ja vasta suorittamassa maisteria, kumman valitsen korkeimmaksi koulutukseksi?
Vierailija kirjoitti:
Miten pitää toimia, jos soittaa ensin taksin ja sitten huomaa vaikka että avaimet on hukassa ja ei pystykään lähtemään kotoa?
Ainaki aplikaatiolla tilattaessa voi tilauksen peruuttaa. JOs olisin soittanut taksin, soittaisin perään ja peruuttaisin.
Tietääkö joku minkä niminen on esim tuolla ampumahiihtokisoissa yleisön joukosta kuultu ja nähty esine. Eli sellainen yleensä puinen "varsi" minkä päässä on sellainen leveyssuunnassa oleva kappale mikä pyörii ympäri pitäen surisevaa ääntä. Sitä siis pyöritetään ympäri ääneen tuottamiseksi. Laitan tänne linkin jos sattuu näkymään tuollainen. Tarkempaa kuvailua on vaikea antaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys työpaikan hakemisesta: Kun lomakkeeseen merkitä koulutukset ja niistä ruksia korkein koulutus, pitääkö ruksia sellainen koulutus, joka on jo valmis? Vai voiko ruksia koulutuksen, joka on vielä kesken, mutta olisi korkeampi kuin jo suoritettu koulutus.
Esimerkiksi jos olen suorittanut kandin ja vasta suorittamassa maisteria, kumman valitsen korkeimmaksi koulutukseksi?
Ajattelisin jotenkin, että korkein koulutus voisi olla vielä kesken. Kysymyshän on, mikä on korkein asteesi, jossa olet opiskellut, ei mikä on korkein suorittamasi tutkinto. Oma logiikka sanoisi näin.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku minkä niminen on esim tuolla ampumahiihtokisoissa yleisön joukosta kuultu ja nähty esine. Eli sellainen yleensä puinen "varsi" minkä päässä on sellainen leveyssuunnassa oleva kappale mikä pyörii ympäri pitäen surisevaa ääntä. Sitä siis pyöritetään ympäri ääneen tuottamiseksi. Laitan tänne linkin jos sattuu näkymään tuollainen. Tarkempaa kuvailua on vaikea antaa.
Katso Ampumahiihdon MM Yle Areenassa: https://areena.yle.fi/1-64963485
Jos joku viitsii katsoa niin tällä videolla yleisössä niitä näkyy kohdassa 3.05 ja eteenpäin. Osa Saksan lipun väreissä ja osa puisia. Ihmiset pyörittävät niitä käsissään ja kuuluu tuo suriseva ääni.
Wikipediassa määriteltiin näin:
Räikkä on hammasidiofoneihin kuuluva soitin. Räikässä on hammaspyörä, kädensija ja kehys, joka pyörii hammaspyörän ympärillä, kun räikkää pyöritetään. Kehykseen kiinnitetty puinen tai metallinen kieli osuu hammaspyörän hampaisiin muodostaen voimakkaan rätisevän äänen. Hammaspyörää voidaan pyörittää myös kammen avulla eritoten orkestereissa käytetyissä räikissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi jos olen suorittanut kandin ja vasta suorittamassa maisteria, kumman valitsen korkeimmaksi koulutukseksi?Ajattelisin jotenkin, että korkein koulutus voisi olla vielä kesken. Kysymyshän on, mikä on korkein asteesi, jossa olet opiskellut, ei mikä on korkein suorittamasi tutkinto. Oma logiikka sanoisi näin.
Lomakkeeseen voi ruksia vain sen tutkinnon tai koulutuksen, joka on viety loppuun ja jonka suorittamisesta on esittää todistus, ei vielä kesken olevaa koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Wikipediassa määriteltiin näin:
Räikkä on hammasidiofoneihin kuuluva soitin. Räikässä on hammaspyörä, kädensija ja kehys, joka pyörii hammaspyörän ympärillä, kun räikkää pyöritetään. Kehykseen kiinnitetty puinen tai metallinen kieli osuu hammaspyörän hampaisiin muodostaen voimakkaan rätisevän äänen. Hammaspyörää voidaan pyörittää myös kammen avulla eritoten orkestereissa käytetyissä räikissä.
Kiitos tästä. Olen kauan miettinyt tuota. Mietin jotain "hyrrää" tms, mutta eihän se nyt sen nimen ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joillain ihmisillä on tapana taittaa seteli juuri ennen maksua? Ottavat siis setelin/setelit suorana lompakostaan mutta samalla kun ojentavat sitä, taittavat kahtia. Olen kaupan kassalla töissä ja jotenkin eilen tämä kiinnitti huomiota kun näitä tuli monta, yleensä vain satunnaisesti. Hidastaahan se vaihtorahojen saamistakin kun kassa joutuu ensin suoristamaan ne takaisin. Käteisen käyttö on niin vähentynyt, ettei tämä mikään ongelma ole, kiinnostaisi vain tietää mikä idea tuossa on?
Mua alkoi myös kiinnostaa tää.
Taittavatko pituussuuntaan vai leveydestä? Onko tarkoitus saada seteli paremmin kiinni otettavaksi (ettei lipsu lattialle) tai sopimaan kassalokeroon?
Olis kiva jos joku osaisi selittää!
Nyt saattaa mennä ihan metsään, mutta tässä mun kuulema juttu.
Kun taittaa sileän setelin, saa toivoa!
Mutta tietysti voi kysyä, miksi se toive pitää mielessään esittää kassalla, kun ojentaa rahaa. Tietysti kyseessä vois olla myös tottumus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamutelkkarissa Oskari Onnisella (jälkinäytös-osio) oli rinnassaan pinssi, jossa luki aika raflaavasti "Save the planet, kill yourself". Mihin tällainen kannanotto viittaa? Jos se on todellinen kehoitus, niin eikö pinssiä kantavan pitäisi aloittaa itsestään?
Vaikuittaisi olevan raflaava ja ironinen kannanotto vakavaan asiaan. Ilmastonmuutos on todellinen ongelma, mutta itsemurha ei luonnollisesti ole se ratkaisu, ensinnäkin koska yksilöllä ei ole mitään merkitystä siinä massiivisessa mittakaavassa, jossa toimintaa tarvittaisi ilmastonmuutoksen hidastamisesti, ja toiseksi, aivan kuten mainitsit, jos tämä olisi oikea "neuvo", niin tekijä aloittaisi itsestään. Onninen halusi saada edes jonkun puhumaan asiasta.
Tuo ihmisten syyllistäminen on vain age ndaa.
Vierailija kirjoitti:
Laitat sen koulutuksen joka sinulla on eli kandidaatin.
Voit olla tekemässä vaikka mitä, mutta ei lasketa jos et ole valmistunut. Opinnot voivat jäädä kesken monestakin syystä, varsinkin jos ottaa vakituisen työpaikan. Varmaan jossain vaiheessa hakua voit kertoa että opiskelet maisterin tutkintoa.
Harvemmin kehitysvammaiset syyllistyvät tuollaisiin.