Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18334)

Vierailija
15121/18334 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko parvekkeella olla kylmä kaappi juomille niin ei tarvi jääkaappia.

Vierailija
15122/18334 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomi pop iskelmät on käännöslauluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15123/18334 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaupoista varastetaan murukahvia niitä käytetään huumeiden kuljetuksessa peittämään haju.

Vierailija
15124/18334 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luonnon määritelmä on maapallolla kaikki, mikä ei ole ihmisen rakentamaa tai järjestelemää, niin onko silloin roskan heittäminen esim. jalkakäytävälle luonnon roskaamista? Jalkakäytäväthän ovat ihmisen rakentamia.

Olet itse vastannut omaan kysymykseesi. Määritelmäsi mukaan jalkakäytävät eivät ole luontoa, joten niiden roskaaminen ei ole kirjaimellisesti luonnon roskaamista.

Tosin jos heität vaikka karkkipaperin jalkakäytävälle, et pysty mitenkään estämään etteikö tuuli veisi sitä lähimetsään tai sade huuhtelisi puroon. Jollei joku poimi roskaasi pois, se todennäköisesti päätyy joka tapauksessa luontoon.

Onko mielestäsi luonnon roskaaminen olennaisesti pahempi asia kuin rakennetun ympäristön roskaaminen? Kumpaankaan roska ei kuulu.

Vierailija
15125/18334 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vuokrantajat korottaa vuokralaisen vuokraa joka vuosi, vaikka ovat halunneet pitkäaikaisen vuokralaisen? Eikö sellainen hiljalleen savusta sen hyvän, pitkäaikaisen asukkaan ulos.

Ja jos vuokrankorotus on elinkustannusindeksin mukainen niin miksi vuokran määrä ei koskaan laske?

Musta tää on jotenkin hirveän epämääräinen systeemi, ja tuntuu että en oo vaan tajunnu jotain.

Korotus johtuu siitä, että vuokran suuruus on sovittu sopimuksen tekohetkellä, mutta huoneistoon kohdistuvat, vuokranantajan maksamat kustannukset nousevat normaalin inflaation tahtia. Jos inflaatio on vaikka 3% vuodessa, vuokran käypä arvo laskee saman verran. Jos vuokralainen asuu huoneistossa vaikka 15 vuotta, on vuokran arvon lasku merkittävä. Indeksikorotuksilla vuokranantaja turvaa sen, että saa käyvän vuokran.

Kaikki vuokranantajat eivät korota vuokraa joka vuosi, vaikka heillä on siihen sopimuksen mukaan oikeus. Pelisilmää pitää olla. Viisas vuokranantaja tiedostaa, että jos nostaa vuokraa yli yleisen vuokratason, vuokralainen saattaa ottaa ja lähteä. Toisaalta, jos vuokralainen on hankala, tämä saattaa olla tarkoituskin. Useimmilla lienee kuitenkin tavoitteena pitkä ja toimiva vuokrasuhde.

Vierailija
15126/18334 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luonnon määritelmä on maapallolla kaikki, mikä ei ole ihmisen rakentamaa tai järjestelemää, niin onko silloin roskan heittäminen esim. jalkakäytävälle luonnon roskaamista? Jalkakäytäväthän ovat ihmisen rakentamia.

Olet itse vastannut omaan kysymykseesi. Määritelmäsi mukaan jalkakäytävät eivät ole luontoa, joten niiden roskaaminen ei ole kirjaimellisesti luonnon roskaamista.

Tosin jos heität vaikka karkkipaperin jalkakäytävälle, et pysty mitenkään estämään etteikö tuuli veisi sitä lähimetsään tai sade huuhtelisi puroon. Jollei joku poimi roskaasi pois, se todennäköisesti päätyy joka tapauksessa luontoon.

Onko mielestäsi luonnon roskaaminen olennaisesti pahempi asia kuin rakennetun ympäristön roskaaminen? Kumpaankaan roska ei kuulu.

No ei ole. Tällainen vain tuli mieleen, kun kaveri otti esille erään ikivanhan jutun.

Vierailija
15127/18334 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako horoskooppi mielestäsi ihmisen luonteeseen? Peukku ylös: Kyllä  Peukku alas: Ei

Vierailija
15128/18334 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi englannin kielessä mies voi sanoa itseään pojaksi esim. taiteilijanimi Astral Boy Moon, nainen on Babe eli vauva ja räppäri on Daddy eli isukki? Miten hahmotat asian?

Vierailija
15129/18334 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa kassavirtaa ni huomaat miksi

Vierailija
15130/18334 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puhelin ja tietokone.

Puhelimessani on hyvä virusturva. Käytän puhelintani mobiilitukiasemana tietokoneelleni, jossa ei ole omaa virusturvaa. Onko tietokoneeni suojattu?

Vierailija
15131/18334 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys työpaikan hakemisesta: Kun lomakkeeseen merkitä koulutukset ja niistä ruksia korkein koulutus, pitääkö ruksia sellainen koulutus, joka on jo valmis? Vai voiko ruksia koulutuksen, joka on vielä kesken, mutta olisi korkeampi kuin jo suoritettu koulutus.

Esimerkiksi jos olen suorittanut kandin ja vasta suorittamassa maisteria, kumman valitsen korkeimmaksi koulutukseksi?

No lomakkeeseen ehkä valmis. Mutta cv:hen voi laittaa kesken olevan ja oheen arvioitu valmistumisaika.

Vierailija
15132/18334 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi. Kuullotatko sinä sipulia vai kuulloitatko sinä sipulia? Kuulotus, kuullostus. Kuullosteletko, kuulosteletko sinä sipulia.

Vierailija
15133/18334 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vuokrantajat korottaa vuokralaisen vuokraa joka vuosi, vaikka ovat halunneet pitkäaikaisen vuokralaisen? Eikö sellainen hiljalleen savusta sen hyvän, pitkäaikaisen asukkaan ulos.

Ja jos vuokrankorotus on elinkustannusindeksin mukainen niin miksi vuokran määrä ei koskaan laske?

Musta tää on jotenkin hirveän epämääräinen systeemi, ja tuntuu että en oo vaan tajunnu jotain.

Korotus johtuu siitä, että vuokran suuruus on sovittu sopimuksen tekohetkellä, mutta huoneistoon kohdistuvat, vuokranantajan maksamat kustannukset nousevat normaalin inflaation tahtia. Jos inflaatio on vaikka 3% vuodessa, vuokran käypä arvo laskee saman verran. Jos vuokralainen asuu huoneistossa vaikka 15 vuotta, on vuokran arvon lasku merkittävä. Indeksikorotuksilla vuokranantaja turvaa sen, että saa käyvän vuokran.

Kaikki vuokranantajat eivät korota vuokraa joka vuosi, vaikka heillä on siihen sopimuksen mukaan oikeus. Pelisilmää pitää olla. Viisas vuokranantaja tiedostaa, että jos nostaa vuokraa yli yleisen vuokratason, vuokralainen saattaa ottaa ja lähteä. Toisaalta, jos vuokralainen on hankala, tämä saattaa olla tarkoituskin. Useimmilla lienee kuitenkin tavoitteena pitkä ja toimiva vuokrasuhde.

Sijoitusasunnot ovat sijoitusmuoto siinä, missä mikä tahansa muukin.

Meillä oli ainoinaan tosi paljon intialaisia vuokralaisia.

Ulkomaalainen mies on harvoin se ensimmäinen , joka valitaan, kun valitaan asukas.

Myös suitsukkeet ja kokkaustuoksut voi levitä naapurustoon.

Asunnot vuokrattiin työsuhdeasuntoina.

Vuokra oli keskimääräistä korkeampi, työnantaja teki loistavaa tulosta ja vaihtoehtoja ei ollut juurikaan.

Kaikki paukut laitettiin lyhennyksiin ja nyt asunnot ovat velattomia.

Vuokria ei ole tässä taloyhtiössä nostettu ainakaan 5 vuoteen ja nyt ei olla nostamassakaan, kun tyhjiä asuntoja on niin paljon

Vierailija
15134/18334 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi. Kuullotatko sinä sipulia vai kuulloitatko sinä sipulia? Kuulotus, kuullostus. Kuullosteletko, kuulosteletko sinä sipulia.

Minä kuullotan.

Vierailija
15135/18334 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö ovulaatiolimojen "määrää" jotenkin lisäämään?

On vaikea nykyään tunnistaa ovulaatiota, koska "kuivuus" on lisääntynyt. Ikää 28v., eli ei nyt iästäkään pitäisi olla kiinni... kierto ollut aina säännöllinen ja ovis tapahtuu ainakin aamulämpöjen perusteella, mielestäni juon tarpeeksi, liikun sopivasti eri liikuntamuotojen myötä mutten liikaa, paino normaali, ruokavalio ihan tavallinen, en käytä päihteitä, ei stressiä jne. Mutta ovislimat vaan vähenee. Pikkukakkonen siis toiveissa, joten olen aika perillä kierrostani ja kropastani, mut vaikea harrastaa lapsentekohommia kuivuuden vuoksi ilman liukkaria ja vähän epäilyttää liukkarin käyttö, vaikka se siittiöystävällistä onkin.

Vierailija
15136/18334 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivatko läppärini ja kännykkäni olla jotenkin yhteydessä toisiinsa, kun kuuntelin läppärin kautta erään musiikkikappaleen YouTubesta kirjautumatta sinne sisään ja mielestäni kännykkääni, johon olen YouTuben tehnyt oli katseluhistoriaan ilmestynyt tuo kappale katsotuksi videoksi? Siis että olisin kuunnellut kappaleen muka kännykälläni jossa olen kirjautuneena sisälle YouTubeen, vaikka kuuntelin sen oikeasti läppärillä.

Vierailija
15137/18334 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka monta metriä suurinpiirtein tulee liikuttua perus kauppareissun aikana perus marketissa. askelmittarini on vähän huono laskemaan rakennusten sisällä tapahtuvaa liikkumista tuli vain tässä kaupassa käynnin jälkeen mieleen

Vierailija
15138/18334 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä tuntemallani ihmisellä on selvästi vähintään keskivaikea kehitysvamma, mutta hänestä sanotaan, että hän on kirjoittamalla kommunikoiva autisti, jolla on puheentuoton erityisvaikeus ja ahdistuneisuushäiriö minkä vuoksi hän ei pysty puhumaan vaan kommunikoi kirjoittamalla. Hän ei ole koskaan kirjoittanut mitään kun minä olen nähnyt joten hän ei osaa kirjoittaa vaikka minulle on sanottu, että hän voisi jollain kirjoituslaitteella kirjoittaa minun nähteni ja hänen kirjoittamiaan kirjoituksia on minulle näytetty. Mutta ne ovat selvästi erittäin tarkkanäköisen, älykkään ja hienoluonteisen ihmisen kirjoittamia, ei lainkaan sellaisen vajaaälyisen hullun kuin tuo tuttuni on.

Vierailija
15139/18334 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys työpaikan hakemisesta: Kun lomakkeeseen merkitä koulutukset ja niistä ruksia korkein koulutus, pitääkö ruksia sellainen koulutus, joka on jo valmis? Vai voiko ruksia koulutuksen, joka on vielä kesken, mutta olisi korkeampi kuin jo suoritettu koulutus.

Esimerkiksi jos olen suorittanut kandin ja vasta suorittamassa maisteria, kumman valitsen korkeimmaksi koulutukseksi?

No lomakkeeseen ehkä valmis. Mutta cv:hen voi laittaa kesken olevan ja oheen arvioitu valmistumisaika.

Laittaisin kyllä lomakkeeseenkin tiedon keskeneräisestä koulutuksesta, mutta merkkaisin korkeaimmaksi sen jo valmiin (varmaankin jokin raksi ruutuun -tyylinen tilanne). Joskushan noihin lomakehakuihin ei voi laittaa erikseen CV:tä ja keskeneräinen koulutus on minusta olennainen tieto.

Vierailija
15140/18334 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivatko läppärini ja kännykkäni olla jotenkin yhteydessä toisiinsa, kun kuuntelin läppärin kautta erään musiikkikappaleen YouTubesta kirjautumatta sinne sisään ja mielestäni kännykkääni, johon olen YouTuben tehnyt oli katseluhistoriaan ilmestynyt tuo kappale katsotuksi videoksi? Siis että olisin kuunnellut kappaleen muka kännykälläni jossa olen kirjautuneena sisälle YouTubeen, vaikka kuuntelin sen oikeasti läppärillä.

Olet yleensä kaikilla omilla laitteilla kirjaunut google-tilille. Tästä syystä tiedot, kuten katseluhistoria, näkyy kaikissa. Mulla näkyy läppärissä, puhelimessa, telkkarissa ja tabletilla samat videot. Ärsyttää, kun lapsi katsoo telkkarilla omia videoita ja sitten mulle suositellaan jotain fortnite pelijuttuja.

Sama myös muissa palveluissa joihin kirjaudut, historia seuraa mukana, mutta tuo youtube on tosiaan osa sitä google-tiliä, niin ei aina tajua olevansa kirjautunut sisään.