Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18334)
Vierailija kirjoitti:
Wikipediassa määriteltiin näin:
Räikkä on hammasidiofoneihin kuuluva soitin. Räikässä on hammaspyörä, kädensija ja kehys, joka pyörii hammaspyörän ympärillä, kun räikkää pyöritetään. Kehykseen kiinnitetty puinen tai metallinen kieli osuu hammaspyörän hampaisiin muodostaen voimakkaan rätisevän äänen. Hammaspyörää voidaan pyörittää myös kammen avulla eritoten orkestereissa käytetyissä räikissä.
Metsästyksessä (jänis)räikkää käytetään kun ajetaan eläimiä kohti ampujaketjua tai passeja.
Vierailija kirjoitti:
Jos esim. vanhempasi kuolee, niin kehen otat ensimmäisenä yhteyttä? Miten perunkirjoitus tehdään? Miten hoidat ns. "paperiasiat" kuntoon, kun et tiedä, mitä papereita joudut edes käymään läpi. Jos löydät edenmenneen asunnosta jotain arvokasta (koruja, rahaa, ym.) niin kenelle asiasta ilmoitat?
Ensimmäiseksi otan yhteyttä sukulaisiin ja ilmoitan heillekin siitä.
Ensimmäiseksi kannattaa tilata vainajan sukuselvitys, sen saaminen voi kestää ja sitä tarvitsee paperiasioiden hoitoon (seurakunnasta tai väestövirastosta). Perunkirjoitusta varten pitää listata vainajan omaisuus ja velat. Niihin kuuluvat myös nuo asunnosta löytyvät arvokkaat jutut ja ne luetellaan siinä, jos niiden ei katsota kuuluvan normaaliin irtaimistoon, jonka voi mainita yhtenä kokonaisuutena, jolle sillekin mainitaan joku arvo. Kaikki käteinen rahakin pitää ilmoittaa, vaikkei sitä paljoa olisi. Pankista saa tiedot vainajan tilien saldoista, veloista ja muista pankkijutuista, ne tulee perunkirjoitukseen mukaan. Pitää selvittää löytyykö testamentti. Netistä löytyy tietoja perunkirjoituksen tekemisestä, sen tekemiseen voi käyttää myöskin asiantuntijaa, jonka käyttäminen maksaa. Etenkin nuo paperien tilaukset voi hyvin tehdä itse. Joillakin se perunkirja on hyvin yksinkertainen, joillakin se voi olla monimutkainen erilaisine omistuksineen ja jakamattomine pesineen.
Sen lisäksi jonkun tulee hoitaa hautajaisjärjestelyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos esim. vanhempasi kuolee, niin kehen otat ensimmäisenä yhteyttä? Miten perunkirjoitus tehdään? Miten hoidat ns. "paperiasiat" kuntoon, kun et tiedä, mitä papereita joudut edes käymään läpi. Jos löydät edenmenneen asunnosta jotain arvokasta (koruja, rahaa, ym.) niin kenelle asiasta ilmoitat?
Ensimmäiseksi otan yhteyttä sukulaisiin ja ilmoitan heillekin siitä.
Ensimmäiseksi kannattaa tilata vainajan sukuselvitys, sen saaminen voi kestää ja sitä tarvitsee paperiasioiden hoitoon (seurakunnasta tai väestövirastosta). Perunkirjoitusta varten pitää listata vainajan omaisuus ja velat. Niihin kuuluvat myös nuo asunnosta löytyvät arvokkaat jutut ja ne luetellaan siinä, jos niiden ei katsota kuuluvan normaaliin irtaimistoon, jonka voi mainita yhtenä kokonaisuutena, jolle sillekin mainitaan joku arvo. Kaikki käteinen rahakin pitää ilmoittaa, vaikkei sitä paljoa olisi. Pankista saa tiedot vainajan tilien saldoista, veloista ja muista pankkijutuista, ne tulee perunkirjoitukseen mukaan. Pitää selvittää löytyykö testamentti. Netistä löytyy tietoja perunkirjoituksen tekemisestä, sen tekemiseen voi käyttää myöskin asiantuntijaa, jonka käyttäminen maksaa. Etenkin nuo paperien tilaukset voi hyvin tehdä itse. Joillakin se perunkirja on hyvin yksinkertainen, joillakin se voi olla monimutkainen erilaisine omistuksineen ja jakamattomine pesineen.
Sen lisäksi jonkun tulee hoitaa hautajaisjärjestelyt.
No tota, minä olen kyllä sukulaisille ilmoittamisen jälkeen mennyt hautaustoimistoon. Sieltä saa hyvät ohjeet kaikista toimista.
Hautajaisjärjestelyjen jälkeen voi alkaa miettimään noita muita juttuja. Perunkirjoituksen voi antaa jonkun muun tehtäväksi. Pankin, asianajajan tai jonkun, joka hallitsee homman. He sitten tilaavat sukuselvitykset ja muut. Testamenttiä voit etsiä vainajan asunnosta.
https://teosvalitys.painters.fi/kauppa/
Mitä mieltä olette näistä tauluista? Tuossa ensimmäinen sivu ja monia muitakin. Minä en oikein arvosta teoksia, jotka näyttävät siltä kuin lapsi olisi ne maalannut. Pystyisin itse samaan. Toisaalta en tiedä sitten näkeekö joku muu taulut toisin.
Kysymys aspiraatiosta eli että jos joku on vetänyt ruokaa / juomaa / lääkkeitä henkitorveen. Niin miten pitkän ajan kuluttua aspiraatiosta voi nousta keuhkokuume? Koirilla kuulema muutamista minuuteista pariin tuntiin, joskus 1-2 vrk kuluessa. Entä ihmisillä?
Voiko vanhentuneella passilla hakea uutta, vai pitääkö olla voimassa oleva henkilöllisyystodistus, jotta voi hakea uutta henkilöllisyystodistusta? Vai onko niin, että voi hakea, mutta joutuu kuuntelemaan virkailijan jurputusta asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Olen totaalisen kyllästynyt työpaikan eväsvarkaisiin. Melkein kerran viikossa on joku syönyt eväät jääkaapista. Ei auta nimilaput. Välillä olen kokeillut muovirasioitakin mutta ne jätetään tyhjänä pöydälle ja sisältö hävinnyt. Nyt ei ole siis kyse mistään kahvimaidosta vaan ihan syötävistä eväistä: voileivät, hedelmät, salaatit, jogurtit yms. Kaikki kelpaa, joten ei ainakaan nirso eväsvaras ole.
Mikä on nopein tai tehokkain tapa aiheuttaa ripuli? Laksatiivit alkavat ilmeisesti vaikuttaa vasta 6-12 tunnin kuluttua, jolloin ei enää olla työpaikalla jotta näkisi kuka juoksee kiireellä vessaan.
Muitakin ideoita otetaan vastaan.
Googlaa kassalipas, niitä on erikokoisia esim. edullinen Tokmannilla:
https://www.tokmanni.fi/kassalipas-12-5x9-5x6cm-varilajitelma-643002475…
Ja ilmoittaisin työnjohdolle, kyseessä on varkaus. Mitä jos joku varastaisi sinulta jatkuvasti 5 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys työpaikan hakemisesta: Kun lomakkeeseen merkitä koulutukset ja niistä ruksia korkein koulutus, pitääkö ruksia sellainen koulutus, joka on jo valmis? Vai voiko ruksia koulutuksen, joka on vielä kesken, mutta olisi korkeampi kuin jo suoritettu koulutus.
Esimerkiksi jos olen suorittanut kandin ja vasta suorittamassa maisteria, kumman valitsen korkeimmaksi koulutukseksi?Ajattelisin jotenkin, että korkein koulutus voisi olla vielä kesken. Kysymyshän on, mikä on korkein asteesi, jossa olet opiskellut, ei mikä on korkein suorittamasi tutkinto. Oma logiikka sanoisi näin.
Lomakkeeseen voi ruksia vain sen tutkinnon tai koulutuksen, joka on viety loppuun ja jonka suorittamisesta on esittää todistus, ei vielä kesken olevaa koulutusta.
Täähän on aika kiinnostavaa, kun oikein alkaa miettiä. Varmasti keskeneräisestäkin koulutuksessa voi näyttää todistuksen (josta käy ilmi, että koulutus on vielä kesken). Toisaalta implisiittisesti voidaan olettaa, että tarkoitetaan valmistunutta tutkintoa, vaikka sitä ei kyllä suoraan sanota. Toivottavasti kenenkään työnhaku (tai saanti!) tyssää tähän :)
Vierailija kirjoitti:
Olen totaalisen kyllästynyt työpaikan eväsvarkaisiin. Melkein kerran viikossa on joku syönyt eväät jääkaapista. Ei auta nimilaput. Välillä olen kokeillut muovirasioitakin mutta ne jätetään tyhjänä pöydälle ja sisältö hävinnyt. Nyt ei ole siis kyse mistään kahvimaidosta vaan ihan syötävistä eväistä: voileivät, hedelmät, salaatit, jogurtit yms. Kaikki kelpaa, joten ei ainakaan nirso eväsvaras ole.
Mikä on nopein tai tehokkain tapa aiheuttaa ripuli? Laksatiivit alkavat ilmeisesti vaikuttaa vasta 6-12 tunnin kuluttua, jolloin ei enää olla työpaikalla jotta näkisi kuka juoksee kiireellä vessaan.
Sainkin tämän itse selville, ihmisillä kuten koirilla
Kysymyskysymys kirjoitti:
Kysymys aspiraatiosta eli että jos joku on vetänyt ruokaa / juomaa / lääkkeitä henkitorveen. Niin miten pitkän ajan kuluttua aspiraatiosta voi nousta keuhkokuume? Koirilla kuulema muutamista minuuteista pariin tuntiin, joskus 1-2 vrk kuluessa. Entä ihmisillä?
Vierailija kirjoitti:
Piilota joku tuollainen liikehälytin eväspakettiisi: https://www.jammaa.com/tuote/33474
Kun laitetta liikutetaan, korvia särkevä 120 desibelin hälytys laukeaa.
Jos luonnon määritelmä on maapallolla kaikki, mikä ei ole ihmisen rakentamaa tai järjestelemää, niin onko silloin roskan heittäminen esim. jalkakäytävälle luonnon roskaamista? Jalkakäytäväthän ovat ihmisen rakentamia.
Vierailija kirjoitti:
https://teosvalitys.painters.fi/kauppa/
Mitä mieltä olette näistä tauluista? Tuossa ensimmäinen sivu ja monia muitakin. Minä en oikein arvosta teoksia, jotka näyttävät siltä kuin lapsi olisi ne maalannut. Pystyisin itse samaan. Toisaalta en tiedä sitten näkeekö joku muu taulut toisin.
Rumia ja tylsiä. Perisuomalaista masennusta. En tykkää.
t:Taidemaalari
Onko panssarivaunussa vessa?
Vierailija kirjoitti:
Onko panssarivaunussa vessa?
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006357997.html
Tosin luultavasti sekään ei toimi.
Miksi vuokrantajat korottaa vuokralaisen vuokraa joka vuosi, vaikka ovat halunneet pitkäaikaisen vuokralaisen? Eikö sellainen hiljalleen savusta sen hyvän, pitkäaikaisen asukkaan ulos.
Ja jos vuokrankorotus on elinkustannusindeksin mukainen niin miksi vuokran määrä ei koskaan laske?
Musta tää on jotenkin hirveän epämääräinen systeemi, ja tuntuu että en oo vaan tajunnu jotain.
voiko löysän hernekeiton saostaa vehnäjauhoilla?
Joo paljon mahdollista.
Ennen vanhaan muuratussa keittiön kaapissa oli usein tiilestä tehty putki, joka johti ulos.
Kaappi pysyi viileämpänä sillä tavalla.
Lisäksi ei ollutkaan muuta kuin avattava tuuletusikkuna.
Miksei kaupoista saa oikeaa pullaa miksi on vaikeaa tehdä oikeista aineista oikeita eikö sama aika mene piraattiin.
Soittimen nimi on räikkä.