Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18334)

Vierailija
15061/18334 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mahdollisesti edessä melko suuren päätöksen teko, joka tulee muuttamaan elämäni suuntaa melko paljon, luultavasti pysyvästi. Kyse on muutosta toiseen kaupunkiin. Kovin tarkkaan en halua henkilökohtaisista syistä halua kertoa täällä siitä, että miksi minun pitäisi muuttaa, mutta sen verran voin paljastaa, että muutto liittyy muuttuneeseen elämäntilanteeseeni, jonka vuoksi se uusi kaupunki olisi luultavasti parempi asuinpaikka minulle kuin tämä nykyinen.

Kysymykseni kuuluu, että mistä tiedän, että kannattaako minun muuttaa vai ei? Jos muutan, niin elämäntilanteeni ei parane välttämättä lainkaan, päinvastoin se voi mennä huonommaksi. Jos jään nykyiseen kaupunkiin, niin fakta on se, että elämäntilanteeni ei olisi kovin hyvä täälläkään. Voisi siis olla, että tämä nykyinen elämä olisi siten parempi, että se on ainakin tuttu mutta melko epätyydyttävä elämä vastaan tuntematon, melko epätyydyttävä elämä. Parhaassa tapauksessa elämäntilateeni voi parantua huomattavasti.

Jos siis tulee eteen se, että minun pitäisi päättää, että minun pitää muuttaa, niin miten osaan tehdä oikean päätöksen? Sen ainakin tiedän, että jos muutan, niin voin katua sitä, mutta jos en muuta, niin kadun silti, koska en muuttanut. Apua tämän asian ratkaisemiseen kyllä saan läheisiltäni, mutta viime kädessä vastuu siitä on minun.

On tärkeää, että teet päätöksen, joka tuntuu sinusta oikealta ja jossa huomioit kaikki tärkeät tekijät. Voit aloittaa miettimällä seuraavia asioita:

Elämäntilanteeni: Minkälaista elämää toivon tulevaisuudessa? Mitkä ovat tärkeimmät tarpeeni ja tarpeeni, ja miten ne voivat toteutua uudessa kaupungissa?

Vahvuudet ja heikkoudet: Mitä hyviä puolia minulla on nykyisessä kaupungissani ja mitkä ovat sen heikkouksia? Mitkä ovat uuden kaupungin hyvät ja huonot puolet ja miten ne vaikuttavat minuun?

Tukiverkosto: Miten minulla on nykyisessä kaupungissani tukiverkosto ja miten se voi vaikuttaa minuun uudessa kaupungissa?

Muutos: Miten pystyn selviytymään muutoksesta? Onko minulla tarvittavia taitoja ja tukea selviytyäkseni uudessa ympäristössä?

Lopuksi, kannattaa harkita kaikkia näitä tekijöitä ja miettiä, mikä ratkaisu tuntuu sinusta parhaimmalta. Voit myös puhua asiasta luotettavien ystäviesi tai perheenjäsentesi kanssa ja harkita mahdollisuutta saada ulkopuolista apua, esimerkiksi henkilökohtaista terapeuttia tai konsultaatiota. Päätös, joka muuttaa elämäsi suuntaa, ei ole helppo, mutta usko itseesi ja omiin valintojesi tekemiseen. Toivon, että päätöksesi tuo sinulle onnea ja iloa tulevaisuudessa.

Vierailija
15062/18334 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. vanhempasi kuolee, niin kehen otat ensimmäisenä yhteyttä? Miten perunkirjoitus tehdään? Miten hoidat ns. "paperiasiat" kuntoon, kun et tiedä, mitä papereita joudut edes käymään läpi. Jos löydät edenmenneen asunnosta jotain arvokasta (koruja, rahaa, ym.) niin kenelle asiasta ilmoitat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15063/18334 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet, jos osakotitalon katto menee rikki lumentulon takia?

Vierailija
15064/18334 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kehitysvammaisia aikuisia tulee kohdella? He kun eivät enää ole lapsia, mutta eivät kuitenkaan älytään aikuisia vaan lapsia. 

Vierailija
15065/18334 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet, jos osakotitalon katto menee rikki lumentulon takia?

Jos talo on omasi, niin soitat kattofirmaan ja vakuutusyhtiöön. Jos on osaamista voit korjata kato itsekin.

Vierailija
15066/18334 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinyhtiöt olettavat, että kaikilla on älypuhelin.

Onko olemassa mitään minkään yhtiön liittymää, mikä olisi kohtuuhintainen ilman 4G:tä tai muita "hienouksia"?

Onko prepaid ainoa makdollisuus välttää älyttömät peruskuukausimaksut?

Kysyy täti, jolla on vielä äly omassa päässä.

Tämä on vähän kuin kysyisi, että saako telkkarin kuvaa ilman värejä, kun on mustavalko tv.

Matkapuhelinverkkoa päivitetään paremmaksi jatkuvasti. Ei kannata miettiä sitä, onko liittymässä ns.hienouksia. Vaan vertailla missä on halvin hinta ja varmistaa, että liittymä toimii siinä vanhassa puhelimessa. Fakta vaan on, ettei ne vanhat puhelimet ikuisesti toimi, kun teknologia kehittyy.

Ei siitä älypuhelimesta mitään haittaa ole, samalla tavalla voi soittaa ja laittaa viestejä.

Vierailija
15067/18334 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kehitysvammaisia aikuisia tulee kohdella? He kun eivät enää ole lapsia, mutta eivät kuitenkaan älytään aikuisia vaan lapsia. 

Ihan samalla tapaa kuin kaikkia muitakin.

t. kehitysvammaohjaaja

Vierailija
15068/18334 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on pehmeä ja matala ääni niin onko sillä enemmän estrogeeniä elimistössä kuin miehellä jonka ääni on selkeä, maskuliininen ja terävä?

Vierailija
15069/18334 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanotaan aina jonkun muusikon kuoltua että musiikkisi elää ikuisesti? Ei elä, koska se tulee unohtumaan aikanaan.

Vierailija
15070/18334 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi iskelmämusiikkia pidetään junttina?

Vierailija
15071/18334 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Olli Hokkasella mielestäsi Asperger? Peukku ylös: On  Peukku alas: Ei

Vierailija
15072/18334 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä auttaa puolison kuorsausongelmaan?

Vierailija
15073/18334 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se hautajaisketju katosi/ miksi poistettiin?

Vierailija
15074/18334 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamutelkkarissa Oskari Onnisella (jälkinäytös-osio) oli rinnassaan pinssi, jossa luki aika raflaavasti "Save the planet, kill yourself". Mihin tällainen kannanotto viittaa? Jos se on todellinen kehoitus, niin eikö pinssiä kantavan pitäisi aloittaa itsestään?

Isännöintitoimiston tärkein tehtävä on laskutus.

Vierailija
15075/18334 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamutelkkarissa Oskari Onnisella (jälkinäytös-osio) oli rinnassaan pinssi, jossa luki aika raflaavasti "Save the planet, kill yourself". Mihin tällainen kannanotto viittaa? Jos se on todellinen kehoitus, niin eikö pinssiä kantavan pitäisi aloittaa itsestään?

Vaikuittaisi olevan raflaava ja ironinen kannanotto vakavaan asiaan. Ilmastonmuutos on todellinen ongelma, mutta itsemurha ei luonnollisesti ole se ratkaisu, ensinnäkin koska yksilöllä ei ole mitään merkitystä siinä massiivisessa mittakaavassa, jossa toimintaa tarvittaisi ilmastonmuutoksen hidastamisesti, ja toiseksi, aivan kuten mainitsit, jos tämä olisi oikea "neuvo", niin tekijä aloittaisi itsestään. Onninen halusi saada edes jonkun puhumaan asiasta.

Ilmastomuutospetos perustuu rahastamiseen.

Vierailija
15076/18334 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa sanonta "kuuroille ei toisteta"?

Vierailija
15077/18334 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa sanonta "kuuroille ei toisteta"?

Sitä, että jos et halua kuunnella tai ole kiinnostunut siitä, mitä sinulle sanotaan, on tarpeetonta sanoa sitä toista kertaa.

Vierailija
15078/18334 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sanotaan aina jonkun muusikon kuoltua että musiikkisi elää ikuisesti? Ei elä, koska se tulee unohtumaan aikanaan.

Näillä korulauseilla lohdutetaan surevia omaisia ja faneja.

Samaan tyyliin kuin että hyvien tapojen mukaan vainajista ei puhuta pahaa vaan muistellaan heidän hyviä piirteitään.

Vierailija
15079/18334 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaikuttaako päänahkaan otettu tatuointi hiustenkasvuun?

Voiko käydä niin etteivät hiukset enää kasvakaan tatuoinnin päälle?

Näinhän siinä käy. Nimittäin kaikki ne joilla olen havainnut päänahkan olevan tatuoitu, ovat olleet kaljuja. Kerran näin naisen, jolla toinen puoli päästä oli tatuoitu. Toisella puolella päätä kasvoi pitkä tukka.

Vierailija
15080/18334 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaikuttaako päänahkaan otettu tatuointi hiustenkasvuun?

Voiko käydä niin etteivät hiukset enää kasvakaan tatuoinnin päälle?

Näinhän siinä käy. Nimittäin kaikki ne joilla olen havainnut päänahkan olevan tatuoitu, ovat olleet kaljuja. Kerran näin naisen, jolla toinen puoli päästä oli tatuoitu. Toisella puolella päätä kasvoi pitkä tukka.

Tuosta ei kyllä oikein voi päätellä syytä kaljuuteen.  Hiukset voi olla ajettu pois, jotta tatuointi näkyisi tai henkilö saattaisi olla kalju ilman tatuointiakin.