Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18580)

Vierailija
6021/18580 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut naiset osaavat ottaa naistenvaivat ja muut naiseuteen liittyvät asiat huumorilla ja toisille ne ovat niin suunnattoman vaikeita?

Vierailija
6022/18580 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa, kun koira käy mahalleen heti kun sitä kiellettiin jämäkästi murisemasta? Ilman, että sille sanottiin maahan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6023/18580 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä sen suojatiemainoksen yhdessä kohdassa sanotaan? "Kun aikuiset ei "?" suojateitä" Laksa?

Vierailija
6024/18580 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa kun puoliso kertoo kaiken mahdollisen ja uskoutuu elämästään, avioliitostaan ja parisuhdeasioista ongelmineen vastakkaista sukupuolta oleville työkavereilleen vitsaillen ja alentuvaan tapaan ja sallii myös heidän puhuvan halventavaan sävyyn avioliiton toisesta osapuolesta mutta kotona ollaan kuin kaikki olisi hyvin.

Arvauksia?

Vierailija
6025/18580 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa, kun koira käy mahalleen heti kun sitä kiellettiin jämäkästi murisemasta? Ilman, että sille sanottiin maahan.

Se on alistumisen merkki.

Vierailija
6026/18580 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitäisi tulkita tällanen juttu. Vietimme jotain äidin synttäreitä, olisiko ollut 65, oli sitä hänen kotikylänsä porukkaa tullut lapsuudenkotiin.

Ehdotin siinä muiden laulujen seassa Kultaista nuoruutta. Olisittepa nähneet katseet, jotka vanhempi veljeni ja äitini loivat minuun. Sitä ei sitten laulettu tietenkään.

Menin siinä tilanteessa ihan vaikeaksi. Mikä siinä laulussa voisi olla niin kamalaa, ja miten minä olisin voinut siitä tietää, onko ihan yleisestikin tiedossa ja minä vain tietämätön?

Vierailija
6027/18580 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

65 on liian joillekin vanhenemista inhoaville liian pieni ikä että kultaista nuoruutta kärsisi muistella kun se nuoruus on vielä päällä?

Vierailija
6028/18580 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten identtisten kaksosten vanhemmat erottavat ne vauvat toisistaan? Mitä jos ne menisivätkin sekaisin keskenään, eikä enää tiedettäisi kumpi on kumpi?

Vierailija
6029/18580 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keiton syömisen jälkeen tulee usein makeanhimo?

Tarkoitan ihan peruskeittoja, joissa on kasviksia ja perunaa sekä esim. jauhelihaa, kanaa tai makkaraa. Ei auta, vaikka perunan poistaisi.

Tekeekö keittäminen niille kasviksille jotain, mikä nopeuttaa hiilarien imeytymistä, vai mistä tuo voisi johtua? Haluaisin syödä keittoja edelleen, mutta voinko jotenkin ehkäistä tuota makeanhimon tulemista?

Vierailija
6030/18580 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun esim. apteekissa tai muissa paikoissa joissa on asiakaspalvelua, on se vuoronumerosysteemi. Pitääkö minun ottaa vuoronumero silloinkin siitä koneesta, kun olen ainoa asiakas koko paikassa? Pari kertaa olen joutunut tähän tilanteeseen. Tuntui vähän hassulta ottaa vuoronumero, mutta otin silti.

Joissain puljuissa pitää ottaa vuoronumero vaikka ei muita asiakkaita, koska silleen laskevat kävijämäärät. Apteekissa ei varmaan tarvii, en oo koskaan kuullut että tarvis.

Täällä päin apteekissa reseptiasiakkaan pitää ottaa vuoronumero, pieni kunta.

Vierailija
6031/18580 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut naiset osaavat ottaa naistenvaivat ja muut naiseuteen liittyvät asiat huumorilla ja toisille ne ovat niin suunnattoman vaikeita?

Siihen miten ihminen suhtautuu asioihin on monta syytä. Jos niastenvaivoilla tarkoitetaan kuukautisia, niin niiden aiheuttamat fyysiset vaivat vaihtelevat hyvinkin suuresti. Mikä luonnolisesti vaikuttaa siihen miten henkilö niihin suhtautuu.

Toinen asia mikä vaikuttaa asioihin suhtautumiseen, on  läheisten tuki tai tukemattomuus. Eli jos henkilön "naiseutta" on lapssena ja nuorena aliarvostettu, siis lauseilla tyyliin "Eihän naiset osaa.." "Tuo on sellaisat naisellesita typeryyttää etc" niin kuva omasta naiseudesta on helposti heikompi, kuin henkilöllä jota on tuettu ja kannustettu.

Vastaavaa kysymystä voi miettiä miestenkin osalta. 

Vierailija
6032/18580 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiskunta aina "harrastanut" liikuntaa? Kun ei ollut mitään kulkuvälineitä, niin käytiinkö silloin kävely- tai juoksulenkeillä, joihin ei liittynyt pelkän kuntoilun lisäksi mitään muuta tavoitetta? Esim. kivikaudella.

Vierailija
6033/18580 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raapii peffaa, ja sitten hieroo silmiään, niin voiko kihomato alkaa elää silmän limakalvolla ?

Vierailija
6034/18580 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten identtisten kaksosten vanhemmat erottavat ne vauvat toisistaan? Mitä jos ne menisivätkin sekaisin keskenään, eikä enää tiedettäisi kumpi on kumpi?

Voisiko joku identtisten kaksosten vanhempi tai muu asiasta varmuudella tietävä vastata tähän? Olen itsekin miettinyt usein asiaa. Niin kauan kuin lapsi itse tajuaa oman yksilöllisyytensä, luulisi kaksosten oikeasti voivan mennä sekaisin.

Vai onko identtisillä kaksosilla aina jokin ihan pieni eroavaisuus, josta vanhemmat varmuudella tietävät, kumpi on kumpi?

Vierailija
6035/18580 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku identtisten kaksosten vanhempi tai muu asiasta varmuudella tietävä vastata tähän? Olen itsekin miettinyt usein asiaa. Niin kauan kuin lapsi itse tajuaa oman yksilöllisyytensä, luulisi kaksosten oikeasti voivan mennä sekaisin.

Vai onko identtisillä kaksosilla aina jokin ihan pieni eroavaisuus, josta vanhemmat varmuudella tietävät, kumpi on kumpi?

Mun kaverilla on identtiset kaksoset. Ihan vauvana toisen vauvan varpaankynnessä oli pieni kynsilakkatäplä, kun kaveri pelkäsi, että menevät sekaisin. Myöhemmin kuulemma oppi erottamaan lapset ihan selvästi toisistaan, tosin en ole ihan varma, onko oikeasti totta, koska ovat pitäneet toisella tytöllä aina hitusen pidempiä hiuksia, jolloin eron näkee jo siitä.

Vierailija
6036/18580 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmiskunta aina "harrastanut" liikuntaa? Kun ei ollut mitään kulkuvälineitä, niin käytiinkö silloin kävely- tai juoksulenkeillä, joihin ei liittynyt pelkän kuntoilun lisäksi mitään muuta tavoitetta? Esim. kivikaudella.

No ennen hyötyliikuntaa on ollut paljon ja metsästäjä-keräilijäkulttuurien elämäntyylissä ihmiset ovat olleet liikkuvia ja hyväkuntoisia usein. Silloin kun on ollut luppoaikaa, on kuntoa ylläpidetty leikein ja pelein ja erilaisian kilpailuin. Myös rituaalit tansseineen yms. saattoivat olla fyysisesti vaativia.

Hyvin vanhoja lajeja ovat pitkänmatkanjuoksu, paini, jousiammunta, eri pallopelit, yms.

Vierailija
6037/18580 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos raapii peffaa, ja sitten hieroo silmiään, niin voiko kihomato alkaa elää silmän limakalvolla ?

Ei yleensä, kihomato lisääntyy periaatteessa suolistossa. Tartunnan saa siis kun kihomadon muna menee kädestä suuhun, sitä suolistoon.

Jos tartunta tapahtuu muualle kuin suolistoon, niin se jää yleensä sinne lähialueille alapäähän.

Silmiin pesiytyneitä kihomatoja on löydetty parissa tapauksessa, mutta ne ovat erittäin harvinaisia.

Vierailija
6038/18580 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä sen suojatiemainoksen yhdessä kohdassa sanotaan? "Kun aikuiset ei "?" suojateitä" Laksa?

Hoksaa.

Vierailija
6039/18580 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kansalaisen velvollisuus lain tuntemisesta oikein menee? Jos huomenna tulee voimaan uusi liikennesääntö ja olen uutispimennossa, en voi tietää siitä lähtiessäni korpimökiltäni kotiin.

Vierailija
6040/18580 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kansalaisen velvollisuus lain tuntemisesta oikein menee? Jos huomenna tulee voimaan uusi liikennesääntö ja olen uutispimennossa, en voi tietää siitä lähtiessäni korpimökiltäni kotiin.

Suomessa ei tunneta sellaista suojaa, että en tuntenut lakia.

Eli hnekilöllä jolla on ajokortti on velvollisuus pitää liikennetaitonsa yllä ja seurata liikennesääntöjen muutoksia. Liikennesääntöjen muutoksista ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen kun ne astuu voimaan.

Vastaavasti kun lähdet ulkomailla ajamaan olet velvollinen selvittämään maan liikennesäännöt. Tai jos ulkomaalainen tulee ajamaan Suomessa.