Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18370)

Vierailija
4581/18370 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisilla on kaksi rintaa lapsen imettämistä varten, kun lapsia syntyy yleensä vain yksi kerrallaan? Eikö yksi rinta riittäisi?

4582/18370 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! kirjoitti:

Tietääkö kukaan tämän laulun nimeä ja kuka sen esittää? Se alkaa muistaakseni näin: "Sulle silmäni annan, annan ihon, huulet, kaiken. Kädet nämä sulle annan..." Olen kuullut sen naisen laulamana.

https://www.flashlyrics.com/lyrics/seija-simola/sulle-silmani-annan-44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4583/18370 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minun mielestäni analyyttinen ajattelu ei kuulu pelkästään yliopistoon vaan voi kuulua kenen tahansa hyvin syvään asiaan porautuvan tyyliksi. Mutta yliopistossa toki käytetään erityisen paljon analyyttistä ajattelua ainakin siltä kantilta katsoen kun puhutaan tieteellisestä ajattelusta jolle tuo analyyttinen ajattelu voidaan katsoa jonkunmoiseksi synonyymiksi. Tieteellisestä analyysistä on tehty oppikirjoja riippuen tehdyn tutkimuksen kvalitatiivisestä vai kvantitatiivisestä viitekehyksessä tai tekotavasta... Niin siis yleensä ottaen; Analyysi ja ajattelu on tietenkin hieman eri asia mutta onhan niillä joitain samojakin yhtymäkohtia.. kun molemmissa kuitenkin käytetään esim molempia.. Mutta tutustu joskus esim sellaisiin kirjoihin joissa selitetään kvalitatiivisen tutkimuksen analyysejä, niin pääset aika sisään yliopisto maailman ajatusmalleihin ihan ilman siellä istuttuja loputtomia luentotunteja.. ja nyt puhun riippumatta humanistisen puolen opintojen kiinnostuksen uupumisesta tai kiinnostuksen läsnäolostakin.. Voihan olla että ne heräävätkin ja erilaisia alojahan yliopistollakin on itse asiassa aika paljon että niitä ei lukiolainen edes ehkä tajua miten paljon eri tutkimusalojakin,tai osa yliopisto pohjaisia ammattialoja siellä yliopostolla on olemassa ja jos keksii jonkun harvinaisemman niin voihan siinä pärjätä silloin paremmin kuin jossain yleisemmässä ja kilpaillummassa alassa.

Vierailija
4584/18370 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tiukkista jo kolmessa työpaikassa ovat savuttaneet minut ulos työpaikasta. Väitettyjä virheitä ja muka väärintoimimista mutta kun ovat esimiehiä en voi väittää Vastaankaan. Esimiehet ovat Suomessa koskemattomia ja voivat syyttää alaisiaan virheistä mutta alainen ei voi syyttää heitä virheistä tai minun tapauksessa en ole voinut puolustautua.

Voi olla että liian osaava tai liian välkky alainen on vain liian vaikea esimiehille ja sitäpaitsi minusta on otettu vastaan ilmeisesti myös ulkopuolisten sanomia mustamaalauksia täysin ilman suodattimia. Mutta hyvä sinulle että siellä teillä on ne" virheetömät" ihmiset sentään jollain tasolla jättäneet hyökkäämättä alaisten tai työkollegojensa kimppuun kun tekevät senkin aikamoisella höyryjyrä tyylillä tietyissä paikoissa, mutta että onneksi olkoon ettei teillä ole niitä pahimpia höyryjyriä sentään ollut! Kipiää tekee kun alle jää (mones mieles kipiää).

Vierailija
4585/18370 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi toiset kutsuu somessa lapseaan pelkällä etukirjaimella eikä koko nimellä? En oo tajunnut miksi?

Haluavat ehkä pitää yksityisyydestä kiinni edes jotenkuten.

Tarkennus vielä kysymykseen. Näin siis olen ajatellut, että yksityiseen liittyy. Valokuvat yms ymmärrän, mutta miten nimen sanominen siihen liittyy, nimiä on kalenterit pullollaan. En vaan tajua miten nimen sanominen vaikuttaa yksityisyyteen. Varsinkin kaikilla tuntuu nykyään olevan samat nimet melkei 😂

Vierailija
4586/18370 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko väliä kummassa kädessä vihkisormusta pitää?

On väliä, jos haluat sormuksella jotain viestittää. Oikeassa nimettömässä sitä ei mielletä vihkisormukseksi.

Näin Suomessa, mutta esim. Norjassa päinvastoin.

Vierailija
4587/18370 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muurahainen puree, vaikkei ole edes lähellä kekoa?

Vierailija
4588/18370 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun kadulle asumaan syyskuun alusta lähtien ja nyt mietin, että miten se onnistuu erityisesti talvella? Mihin kannattaisi perustaa jonkinlainen majapaikka, jossa voisi nukkua yöt ja mikä olisi minulle jonkinlainen keskiö elämässä? Mistä sinne löytäisi esim. patjan, makuupussin ja muuta sellaista, joka olisi samalla eräänlainen turvapaikka ja koti minulle? Ilman sellaista minun olisi vaikea toimia. Entä mistä löytää parhaiten ruokaa ja juomavettä?

Vierailija
4589/18370 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tässä taas päivänvalon määrän vänhentyessä ulkona hengissä selviää, kun joka vuosi pimeyden lisääntyminen aiheuttaa päivä päivältä lisääntyvän masennuksen, joka alkaa helpottaa vasta joskus helmikuussa kun valon määrän lisääntymisen huomaa? Lasken jo päiviä siihen, kun valon määrä alkaa vähitellen joulukuun lopussa lisääntyä.

Vierailija
4590/18370 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valon lapsi kirjoitti:

Kuinka tässä taas päivänvalon määrän vänhentyessä ulkona hengissä selviää, kun joka vuosi pimeyden lisääntyminen aiheuttaa päivä päivältä lisääntyvän masennuksen, joka alkaa helpottaa vasta joskus helmikuussa kun valon määrän lisääntymisen huomaa? Lasken jo päiviä siihen, kun valon määrä alkaa vähitellen joulukuun lopussa lisääntyä.

Jos sinulla on mahdollisuus ulkoilla keskellä päivää, niin jo 30 minuutin ulkona olo helpottaa useilla henkilöillä. Valitettavasti harvalla työssäkäyvällä on tähän mahdollisuus.

Lisäksi tutkimusten mukaan kirkasvalolamppu aamulla auttaa aika montaa henkilöä. Valon tarvitsee oikeasti olla se kirkasvalo.

Sen sijaan esim. korvavalo on testeissä osoittautunut  kalliiksi lumelääkkeeksi.

Lisäksi liikunta muulloinkin kun valoisan aikaan auttaa useita, joille pimeys muuten aiheuttaa masennusta.

Vierailija
4591/18370 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mahtaa johtua, että näen toistuvasti unia, joissa minä joko olen muuttamassa tai olen muuttanut uuteen asuntoon tai olen aloittanut koulunkäynnin uudelleen? En näe niitä unia tosin kovin usein, mutta kuitenkin ne toistuvat aina uudelleen ja sitä on jatkunut jo vuosia.

Vierailija
4592/18370 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Kiitos vastauksista! kirjoitti:

Tietääkö kukaan tämän laulun nimeä ja kuka sen esittää? Se alkaa muistaakseni näin: "Sulle silmäni annan, annan ihon, huulet, kaiken. Kädet nämä sulle annan..." Olen kuullut sen naisen laulamana.

https://www.flashlyrics.com/lyrics/seija-simola/sulle-silmani-annan-44

Eikö tämä ollutkaan 'spitaalista rakkautta'?

4593/18370 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi toiset kutsuu somessa lapseaan pelkällä etukirjaimella eikä koko nimellä? En oo tajunnut miksi?

Haluavat ehkä pitää yksityisyydestä kiinni edes jotenkuten.

Tarkennus vielä kysymykseen. Näin siis olen ajatellut, että yksityiseen liittyy. Valokuvat yms ymmärrän, mutta miten nimen sanominen siihen liittyy, nimiä on kalenterit pullollaan. En vaan tajua miten nimen sanominen vaikuttaa yksityisyyteen. Varsinkin kaikilla tuntuu nykyään olevan samat nimet melkei 😂

Miltä itsestäsi tuntuisi, jos löytäisit netistä satapäin sinusta nuorena kirjoitettuja kommentteja (tyyliin "eilen Anna oli sanonut tarhassa että..." tai "Anna joutui sitten rehtorin puhutteluun koska" tai "Annalla on kuulemma poikaystävä, voi miten söpöä!"), ihan nimellä, ja tietäisit että kuka tahansa voi ne sieltä lukea?

Varsinkin jos päivityksen kirjoittajalla on sama sukunimi kuin lapsella, kenen tahansa on melko helppo tehdä hakuja nimellä ja löytää kaikki roska. Jos taas on kirjoiteltu vain etukirjaimella, niitä on mahdotonta hakea.

Vierailija
4594/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin junalipun Tampereelta Helsinkiin lähijunaan. Kulkeeko siellä konduktöörejä tarkastamassa lipun vai miten se toimii, kun sähköpostissa olevassa lipussani on vain QR-koodi? :D Joskus ainakin piti leimata sellainen fyysinen lippu, ja siihen tuli joku leima. Mites tuollaisen kanssa toimitaan?

Vierailija
4595/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin junalipun Tampereelta Helsinkiin lähijunaan. Kulkeeko siellä konduktöörejä tarkastamassa lipun vai miten se toimii, kun sähköpostissa olevassa lipussani on vain QR-koodi? :D Joskus ainakin piti leimata sellainen fyysinen lippu, ja siihen tuli joku leima. Mites tuollaisen kanssa toimitaan?

Konnari tarkastaa ja lukee koodin laitteella. Kun ostat paperilipun automaatista tai tiskiltä, pitää leimata junassa.

Vierailija
4596/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielestänne niin, että jos joku sanoo, että esim. homoja ei pidä vihata, koska he eivät voi sille mitään, että tämä on huonosti sanottu, koska sehän tarkoittaisi, että homous on jotenkin huono asia, jota vain pitää oppia sietämään? Ehkä vähän sekava kysymys, mutta ymmärrätte varmaan, mitä tarkoitan.

Vierailija
4597/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunamehupakkauksessa (se muovinen, sitruunan mallinen) on parasta ennen -päivämäärä. Miten voin tarkistaa onko mehu vielä käyttökelpoista? En saa koskaan tuollaista pulloa käytettyä loppuun ennen ko. päivämäärämerkintää.

Vierailija
4598/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitruunamehupakkauksessa (se muovinen, sitruunan mallinen) on parasta ennen -päivämäärä. Miten voin tarkistaa onko mehu vielä käyttökelpoista? En saa koskaan tuollaista pulloa käytettyä loppuun ennen ko. päivämäärämerkintää.

Kaipa se alkaa haista ja maistua käyneelle pilaantuessaan, ja näyttää samentuneelta tai muuten olomuoto muuttuu epämääräiseksi. Niin kuin hedelmämehut muutenkin. Jos se näyttää ja maistuu hyvältä, minä ainakin käyttäisin.

Vierailija
4599/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestänne niin, että jos joku sanoo, että esim. homoja ei pidä vihata, koska he eivät voi sille mitään, että tämä on huonosti sanottu, koska sehän tarkoittaisi, että homous on jotenkin huono asia, jota vain pitää oppia sietämään? Ehkä vähän sekava kysymys, mutta ymmärrätte varmaan, mitä tarkoitan.

Onhan toi aika köykänen sanavalinta, mutta en minä siitä suuttuisi. Hyvää sillä loppujen lopuksi tarkotetaan. 

Vierailija
4600/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitetaanko jääkiekon mm-kisoissa ottelun päätyttyä aina voittaneen joukkueen kansallishymni? Vuoden 2016 kisoissa kävi niin, että Yhdysvaltain ja Slovakian välisessä alkusarjaottelussa oli niin, että jos Slovakia olisi voittanut pelin varsinaisella peliajalla, se olisi ollut Yhdysvaltain kanssa tasapisteissä, jolloin keskinäisen ottelun tulos ratkaisee paremmuuden. Slovakia olisi näin pudottanut Yhdysvallat pudotuspeleistä, mutta varsinainen peliaika päättyi tasapeliin, joten ottelussa mentiin jatkoajalle, ja Slovakia iski merkityksettömän voittomaalinsa, kun jatkoaikaa oli pelattu noin minuutti. Eli voi siis sanoa, että Slovakia tavallaan hävisi ottelun, koska putosi tällä tuloksella jatkosta. En ole enää varma, soitettiinko silloin Slovakian kansallishymni. Jotenkin voisi kuvitella, että se olisi voitu tässä tilanteessa jättää pois, koska voitolla ei ollut jatkon kannalta merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi