Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18370)

Vierailija
4541/18370 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko väliä kummassa kädessä vihkisormusta pitää?

On väliä, jos haluat sormuksella jotain viestittää. Oikeassa nimettömässä sitä ei mielletä vihkisormukseksi.

Ortodoksit pitävät oikeassa.

Vierailija
4542/18370 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän media ei huomaa että Euroopassa on käynnissä täysi sota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4543/18370 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä noilla ruotsalaisilla on kun polttavat jatkuvasti autoja ja kouluja?

Vierailija
4544/18370 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sorsat, joutsenet ym. vesilinnut eivät mene kovankaan tuulen mukana, vaan pysyvät paikoillaan? Polkevatko ne koko ajan vimmatusti räpylöillään vai miten tämä on mahdollista?

Joissain luontodokumenteissa on näytetty kuvaa veden alta ja vesilinnut todellakin polkee räpylöillään koko ajan.

Vierailija
4545/18370 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko väliä kummassa kädessä vihkisormusta pitää?

Riippuu siitä haluatko muidenkin tietävän, että kyseessä on vihkisormus. Toki ongelmaksi tulee se, että esimerkiksi ortodoksit pitää vihkisormusta oikeassa kädessä.

Vikisormushansymboloi liittoa ja siksi sormuksen tilalle voipari halutessaan hankka vaikka nenälävistykset. Tällöin pari itse tietää, että nenälävistykset ovat liiton merkki. Mutta muut eivät varmaan selittämättä ymmärrä nenärenkaiden merkitystä :)

Vierailija
4546/18370 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se Ärrä-mainoksen vitsi on? Kun se sanoo: "Mitä tulee, kun kaataa kahvit housuille? Cappuccino."

Vai onko se niitä "yllätys" vitseja niin kuin; "Miksi mies istui kannolla? Lapio."

Vierailija
4547/18370 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi korppi on kuin kirjoituspöytä? Kertokaa minulle, tämä on vaivannut minua monta vuotta aina kun teen hattuja ja minulla on silloin paljon aikaa miettiä.

Vierailija
4548/18370 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mato pääsee herneenpalkoon, kun palko on ehjä? Kun taas omenassa näkyy matoonmenevä reikä.

Vierailija
4549/18370 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö teillä töissä virheitä?

Kaikkialla sanotaan että me ollaan vaan ihmisiä ja virheitä sattuu, mutta kun se virhe tulee, sen saa tuntea nahoissaan katseista, käytöksestä tai suorasta kettuilusta. Äsken tein työssäni virheen (välitin sähköpostin pari pv myöhässä, sisälsi tärkeän sopimuksen) ja nyt särkee päätä niin että juuri sietää olla. Pelkään virheitä enkä pääse niistä yli kuten pitäisi. Jotkut kohauttavat olkiaan virheille. Itse mietin tätä loppupäivän ja huomenna varmaan edelleen nolostelen töissä...ahdistaa.

Vierailija
4550/18370 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mato pääsee herneenpalkoon, kun palko on ehjä? Kun taas omenassa näkyy matoonmenevä reikä.

Jos en muista nyt ihan väärin, niin se mato on ilmeisesti jonkun hyönteisten toukka. Kyseinen hyönteinen kai työntää siihen palkoon ohuen pistimen, josta ei jää palkoon ihmisen silmin näkyvää jälkeä ja munii sinne munan, josta se toukka kuoriutui. Joku viisaampi voi kertoa oikean vastauksen, jos minä satun muistamaan väärin.

Vierailija
4551/18370 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 14v kirjoitti:

Miten miehen penis pystyy menemään sinne naisen pinppiin koska se on vähän saman kaltainen kuin nakki eikä ainakaan minun pilluuni mennyt nakki kun työnsin sitä sinne vaan se katkesi. Pippelinhän pitäisi olla kova kuin vaikka porkkana että sen saisi pinppiin mutta ei se ole. Minä tiedän, koska olen koskenut lapsena isän pippeliä saunassa.

Kasvahan vielä vähän niin opit että on turhaa puhua miehen peniksestä ja naisen pimpistä, koska vain miehillä on penis ja naisilla pimppi.

Vierailija
4552/18370 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen tuntee olevansa sukupuoketon, niin voidaanko hänelle täällä suomessa tehdä sellainen korjausleikkaus, jossa häneltä poistetaan kokonaan sukupuolielimet ja jätetään jäljelle vain jokin reikä, josta virtaa pääsee pois? Minä en ainakaan omasta mielestäni sukupuolettomana tarvitse aukuelimiä mihinkään.

Vierailija
4553/18370 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkialla sanotaan että me ollaan vaan ihmisiä ja virheitä sattuu, mutta kun se virhe tulee, sen saa tuntea nahoissaan katseista, käytöksestä tai suorasta kettuilusta. Äsken tein työssäni virheen (välitin sähköpostin pari pv myöhässä, sisälsi tärkeän sopimuksen) ja nyt särkee päätä niin että juuri sietää olla. Pelkään virheitä enkä pääse niistä yli kuten pitäisi. Jotkut kohauttavat olkiaan virheille. Itse mietin tätä loppupäivän ja huomenna varmaan edelleen nolostelen töissä...ahdistaa.

Mielestäni on kyse johtamis- ja työkulttuurista.

Kaikki tekevät virheitä, koko ajan. Kysymys on, miten niihin suhtaudutaan, kun ne tulevat ilmi. Pahinta on pelätä virheen ilmituloa niin paljon, että olisi vaikka tuhonnut sen sähköpostin ja toivonut että kukaan ei huomaa.

Itse uutena työssä tein virheen, joka olisi voinut tulla firmalle tosi kalliiksi, yksi työvaihe oli jäänyt tekemättä. Kun kerroin esimiehelle, hän ei moittinut minua lainkaan, vaan silmää räpäyttämättä alkoi vain miettiä, miten saamme asian paikattua. Yhdessä. Hänelle se oli vain ratkaistava asia muiden joukossa, eikä jotain, mistä ensin minut pitää ruoskia ja ehkä julkisesti nöyryyttää. Samoin työkaverit olivat vain helpottuneita, että asia saatiin oikaistua, kukaan ei yrittänytkään esittää, etteikö samanlainen virhe olisi voinut tapahtua heillekin.

Näin kaikki virheet voidaan kertoa heti, sitä ei tarvitse pelätä, ja voi luottaa, että koko tiimi on takanasi kun mietitään, miten tilanne pelastetaan.

Vierailija
4554/18370 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaanko missään muussa maassa kuin Suomessa yhtä yleisesti, että ne miehet, jotka eivät ole käyneet armeijaa, ovat raukkoja?

Vierailija
4555/18370 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdään :) Olen ohjelmistotestaaja ja työni on etsiä ohjelmistoprojektin eri vaiheissa tehtyjä virheitä. 

Suomalaisen työkulttuurin vahvuus on siinä, että täällä kestetään virheidentekoa paljon paremmin kuin monissa muissa kulttuureissa. Toki on työpaikkoja, missä virheitä ei salllita.

Työpaikka joka ymmärtää, että virheitä tulee osaa myös miettiä miten virheiden määrää saadaan vähennettyä.

Jokin aika sitten Hesarissa oli juttua siitä, miten lääkärien tekemien virheiden määrää saataisiin laskettua. Suuri ongelma on se, että "lääkärit ei saa tehdä virheitä". Ja tämän ajattelutavan takia ei pystytä kehittämään tapoja joilla virheet saataisiin kitkettyä. 

Vierailija
4556/18370 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdään :) Olen ohjelmistotestaaja ja työni on etsiä ohjelmistoprojektin eri vaiheissa tehtyjä virheitä. 

Suomalaisen työkulttuurin vahvuus on siinä, että täällä kestetään virheidentekoa paljon paremmin kuin monissa muissa kulttuureissa. Toki on työpaikkoja, missä virheitä ei salllita.

Työpaikka joka ymmärtää, että virheitä tulee osaa myös miettiä miten virheiden määrää saadaan vähennettyä.

Jokin aika sitten Hesarissa oli juttua siitä, miten lääkärien tekemien virheiden määrää saataisiin laskettua. Suuri ongelma on se, että "lääkärit ei saa tehdä virheitä". Ja tämän ajattelutavan takia ei pystytä kehittämään tapoja joilla virheet saataisiin kitkettyä. 

Yksi suuri osa työssä on työtapojen kehittäminen niin, että ne auttavat vähentämään virheen mahdollisuutta. Esimerkiksi mitä useampaan eri järjestelmään tai dokumentin kohtaan sama tieto täytyy viedä, sitä todennäköisemmin jossain kohtaa tulee inhimillinen virhe, näppäilyvirhe tai unohdus tai vie sen väärään sarakkeeseen tms. Lähtökohta mielestäni ei ole se, että syytetään virheen tekijää ettei ole tarpeeksi tarkka ja tunnollinen. Mielestäni lähtökohta olisi yhdessä vähentää paikkoja, johon se täytyy syöttää, ja lisätä esim linkkejä tai yksinkertaistaa dokumentteja ja vähentää työvaiheita.

Vierailija
4557/18370 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu, että kun olen nyt alkanut taas vastailemaan puhelinmyyjien soittoihin, niin niitä on alkanut tulla joka päivälle? Tätä ennen en saanut soittoja varmaan pariin kuukauteen, en sen puoleen niihin vastannutkaan, jos Fonectan numerontunnistus ei tunnistanut soittajaa.

Kiertääkö siellä sana numeroista, joissa vastataan?

Eivät kuitenkaan ole järjestään lehtimyyjiä.

Vierailija
4558/18370 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö 14v kirjoitti:

Miten miehen penis pystyy menemään sinne naisen pinppiin koska se on vähän saman kaltainen kuin nakki eikä ainakaan minun pilluuni mennyt nakki kun työnsin sitä sinne vaan se katkesi. Pippelinhän pitäisi olla kova kuin vaikka porkkana että sen saisi pinppiin mutta ei se ole. Minä tiedän, koska olen koskenut lapsena isän pippeliä saunassa.

Kasvahan vielä vähän niin opit että on turhaa puhua miehen peniksestä ja naisen pimpistä, koska vain miehillä on penis ja naisilla pimppi.

Meidän luokalla on tyttö, jolla on penis. Hän on ollut tyttö syntymästään saakka, hänellä on tytön nimi, hän käyttää tyttöjen vaatteita ja hän näyttää ihan tytöltä. Hänellä on todella isot rinnat ja hän on muutenkin kuin tyttö, mutta hänellä on penis. Olen nähnyt sen monesti esimerkiksi uimahallin pukutiloissa ja saunassa kun olemme käyneet siellä ja hän on ollut aina tyttöjen puolella mukana.

Vierailija
4559/18370 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylhäällä ei ole alhaalla?

Vierailija
4560/18370 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Salkkarit pyörii vielä telkkarissa, kun ne näyttelijät ei ole kovin hääppöisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi