Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18370)

Vierailija
4601/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestänne niin, että jos joku sanoo, että esim. homoja ei pidä vihata, koska he eivät voi sille mitään, että tämä on huonosti sanottu, koska sehän tarkoittaisi, että homous on jotenkin huono asia, jota vain pitää oppia sietämään? Ehkä vähän sekava kysymys, mutta ymmärrätte varmaan, mitä tarkoitan.

Tässä on kaksi asiaa. Toinen on, että homo ei voi jollain omalla teolla lakata olemasta homo, vähän kuin ruskeasilmäinen ei voi päättää lakata olemasta ruskeasilmäinen.

Toinen asia taas on, miksi asialle pitäisi ylipäätään voida mitään. Mitä vikaa on ruskeissa silmissä? Ikään kuin ne olisivat väärät tai huonommat kuin siniset? Miksi hän tai joku muu ei haluaisi että hän on ruskeasilmäinen? Tästä siinä piilevästä asenteesta ja arvotuksesta joku voi loukkaantua tai harmistua.

Vierailija
4602/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yleensä sanota, että hyvännäköinen mies on komea ja nainen kaunis? Joskus kuitenkin kuulee puhuttavan myös komeista naisista ja kauniista miehistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4603/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestänne niin, että jos joku sanoo, että esim. homoja ei pidä vihata, koska he eivät voi sille mitään, että tämä on huonosti sanottu, koska sehän tarkoittaisi, että homous on jotenkin huono asia, jota vain pitää oppia sietämään? Ehkä vähän sekava kysymys, mutta ymmärrätte varmaan, mitä tarkoitan.

Tässä on kaksi asiaa. Toinen on, että homo ei voi jollain omalla teolla lakata olemasta homo, vähän kuin ruskeasilmäinen ei voi päättää lakata olemasta ruskeasilmäinen.

Toinen asia taas on, miksi asialle pitäisi ylipäätään voida mitään. Mitä vikaa on ruskeissa silmissä? Ikään kuin ne olisivat väärät tai huonommat kuin siniset? Miksi hän tai joku muu ei haluaisi että hän on ruskeasilmäinen? Tästä siinä piilevästä asenteesta ja arvotuksesta joku voi loukkaantua tai harmistua.

Kyllähän homous kuitenkin on yhä liian monen mielestä sairasta. Ei sille minunkaan mielestäni tarvitsekaan voida mitään. Tässähän se pointti onkin, että nuo, jotka pitävät sitä sairaana ja tämän takia heitä vihaavat, eivät ymmärrä sitä, että sitä ei voi itse päättää, millaiseksi syntyy.

Vierailija
4604/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitetaanko jääkiekon mm-kisoissa ottelun päätyttyä aina voittaneen joukkueen kansallishymni? Vuoden 2016 kisoissa kävi niin, että Yhdysvaltain ja Slovakian välisessä alkusarjaottelussa oli niin, että jos Slovakia olisi voittanut pelin varsinaisella peliajalla, se olisi ollut Yhdysvaltain kanssa tasapisteissä, jolloin keskinäisen ottelun tulos ratkaisee paremmuuden. Slovakia olisi näin pudottanut Yhdysvallat pudotuspeleistä, mutta varsinainen peliaika päättyi tasapeliin, joten ottelussa mentiin jatkoajalle, ja Slovakia iski merkityksettömän voittomaalinsa, kun jatkoaikaa oli pelattu noin minuutti. Eli voi siis sanoa, että Slovakia tavallaan hävisi ottelun, koska putosi tällä tuloksella jatkosta. En ole enää varma, soitettiinko silloin Slovakian kansallishymni. Jotenkin voisi kuvitella, että se olisi voitu tässä tilanteessa jättää pois, koska voitolla ei ollut jatkon kannalta merkitystä.

Soitetaan.

Vierailija
4605/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko jo kysytty, mutta selittäkää mulle, mitkä on peräpukamat ja miten niitä tulee ihmiselle? Miten se alkaa ja mistä sen huomaa? Säikähtääkö asiaa?

Voin tietysti lukea netistä tai lääkärikirjasta, mutta en silti tajua. Olen 50-vuotisen elämäni aikana kärsinyt usein ummetuksesta ja päkistänyt kakkaa niin että otsasuoni on meinannut poksahtaa. Eikä minulla ole silti pukamia. Onko niiden tuleminen geneettistä? Lapsellani kuulemma on, ja sitä ihmettelen. Ilmeisesti elämäntavoilla ei voi asiaan vaikuttaa mitenkään, jos niitä nuorillekin tulee?

Vierailija
4606/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen aina miettinyt, mutta en ole kehdannut tehdä aloitusta, kun toiset vetävät heti herneet nenään eli thaimaalaiset naiset. Olen matkustellut Thaimaassa ja tiedän, että siellä on kauniita naisia. Mistä sitten johtuu, että suomalaiset miehet tuovat Suomeen ruman/vaatimattoman näköisen thainaisen ja menevät sellaisen kanssa vielä naimisiin? Eikö rahat riitä kauniiseen naiseen vai onko suomalaisten miesten itsetunto loppupeleissä niin huono, että valitsevat ennemmin tavallisen näköisen? Vai onko Thaimaassa naisilla kuitenkin mahdollisuus valita, että kauniit valitsevat rikkaat ja hyvännäköiset, muut ottavat mitä saavat? Tämä sama ilmiö tuntuu olevan ihan minkä ikäisten miesten keskuudessa, niin vanhijen pappojen kuin alle kolmekymppisten. Jos minä olisin mies ja kävisin hakemassa itselleni Thaimaasta asti vaimon, ottaisin samalla rahalla kauniskasvoisen thaimaalaisen, en sellaista kasvoista rumaa.

Vierailija
4607/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö yleensä sanota, että hyvännäköinen mies on komea ja nainen kaunis? Joskus kuitenkin kuulee puhuttavan myös komeista naisista ja kauniista miehistä.

Komeilla naisilla tarkoitetaan isoja naisia, sellaisia joilta löytyy rintaa ja reittä. Kauniit miehet ovat ns. baby kasvoisia, ei maskuliinisia.

Vierailija
4608/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitetaanko jääkiekon mm-kisoissa ottelun päätyttyä aina voittaneen joukkueen kansallishymni? Vuoden 2016 kisoissa kävi niin, että Yhdysvaltain ja Slovakian välisessä alkusarjaottelussa oli niin, että jos Slovakia olisi voittanut pelin varsinaisella peliajalla, se olisi ollut Yhdysvaltain kanssa tasapisteissä, jolloin keskinäisen ottelun tulos ratkaisee paremmuuden. Slovakia olisi näin pudottanut Yhdysvallat pudotuspeleistä, mutta varsinainen peliaika päättyi tasapeliin, joten ottelussa mentiin jatkoajalle, ja Slovakia iski merkityksettömän voittomaalinsa, kun jatkoaikaa oli pelattu noin minuutti. Eli voi siis sanoa, että Slovakia tavallaan hävisi ottelun, koska putosi tällä tuloksella jatkosta. En ole enää varma, soitettiinko silloin Slovakian kansallishymni. Jotenkin voisi kuvitella, että se olisi voitu tässä tilanteessa jättää pois, koska voitolla ei ollut jatkon kannalta merkitystä.

Soitetaan.

Mutta varmaan keljuttaa kuunnella sitä tällaisessa tilanteessa.

Vierailija
4609/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin sanova varmaan uskoo, ettei kukaan valitsisi olla homo, jos voisi valita. Kyllä se on loukkaavaa, enkä arvosta noin ajattelevia ihmisiä. Seksuaalisuus on jokaisen oma asia, voi sen valita tai ei. En kaipaa muiden sääliä, olen tyytyväinen omaan seksuaalisuuteeni.

Vierailija
4610/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon ne karjalaiset tuli tänne meille Suomeen?

Vierailija
4611/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin sanova varmaan uskoo, ettei kukaan valitsisi olla homo, jos voisi valita. Kyllä se on loukkaavaa, enkä arvosta noin ajattelevia ihmisiä. Seksuaalisuus on jokaisen oma asia, voi sen valita tai ei. En kaipaa muiden sääliä, olen tyytyväinen omaan seksuaalisuuteeni.

Voi ollakin noin, mutta voi olla myös niin, että hän ei tajua sitä, että sanomalla noin voi loukata.

Vierailija
4612/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi vie kännykän akkua enemmän: herätyskello vai ajastin? Vai onko akun kannalta mitään eroa, valitseeko hälytyksen soimaan herätyskellon vai ajastuksen kautta? (Oletuksena on, että kumpikin vaihtoehto hälyttää yhtä pitkän ajan päästä. Ero on vain siinä, että herätyskelloon syötetään kellonaika ja ajastimeen hälytyksen odottamisen kesto.)

Vierailija
4613/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yöllä pilviä???

Vierailija
4614/18370 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 37v kirjoitti:

Joudun kadulle asumaan syyskuun alusta lähtien ja nyt mietin, että miten se onnistuu erityisesti talvella? Mihin kannattaisi perustaa jonkinlainen majapaikka, jossa voisi nukkua yöt ja mikä olisi minulle jonkinlainen keskiö elämässä? Mistä sinne löytäisi esim. patjan, makuupussin ja muuta sellaista, joka olisi samalla eräänlainen turvapaikka ja koti minulle? Ilman sellaista minun olisi vaikea toimia. Entä mistä löytää parhaiten ruokaa ja juomavettä?

Haet kelasta perustoimeentulotuen/työmarkkinatuen jolla ostat ruokaa, otat yhteyttä paikalliseen sossuun ja nukut asunnottomien yömajoissa. Niistä saa yleensä vähintään aamupalaa ja joissan paikoissa on ruoanlaittomahdollisuus myös.

Vierailija
4615/18370 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän hävyttömän vähän älykännykän käyttömahdollisuuksista ja toisaalta vielä vähemmän em. tuotteen väärinkäyttöpotentiaalista, joten olen ratkaissut asian olemalla käyttämättä.  Tähän hymiö. En osaa edes läppäriä varmuuskopioida - miten se tehdään? ---...---

Vierailija
4616/18370 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yöllä pilviä???

On

Vierailija
4617/18370 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku viisaampi selittää mitä tarkoittaa sanonta "Poikkeus vahvistaa säännön"?? Esimerkin kanssa kiitos!

Vierailija
4618/18370 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee tietämättömyyttään pyörittelemään ilmanvaihtoventtiilejä (sitä keskiosaahan ei saisi pyöritellä, koska säädökset voivat mennä pieleen), voiko saada aikaiseksi jotain vahinkoa sisäilmalle, jopa home- tai kosteusvaurion? 

Vierailija
4619/18370 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku viisaampi selittää mitä tarkoittaa sanonta "Poikkeus vahvistaa säännön"?? Esimerkin kanssa kiitos!

Wikipediassa on hyvä artikeli aiheesta 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Poikkeus_vahvistaa_s%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6n

Vierailija
4620/18370 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wikipediassa on hyvä artikeli aiheesta 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Poikkeus_vahvistaa_s%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6n

Jatkanpa kuitenkin :)

Eli lakiteknisessä mielessä tämä tarkoittaa sitä, että säännnön poikkeukset vahvistavat (tarkentavat sääntöä.)

Esimerkiksi töissä voi olla kirjallisena ohjeena, että kaikki saavat liukumien puitteissa lähteä töistä kello 15:00. Ohjeeseen on erikseen kirjattu, että tämä ei koske aulahenkilökuntaa.  Eli sääntöön on kirjoitettu poikkeus. Niinpä kesätyöntekijä siivoojan lupaa käyttää liukumaa vahvistaa tuo poikkeus.  Koska siivoojaa ei ole erikseen mainuttu tuossa poikeusten listalla niin sääntö koskee myös häntä.

Tuossa samassa artikkelissa mainitaan myös esimerkkiänä ihmisten väliset suhteet joihin liittyy kirjoittamattomia sääntöjä, joita emme monesti edes huomaa kunnes joku poikkeaa säännöstä.  Esimerkkinä tästä lainaan wikipedia ertikkelia "Jos esimerkiksi keskustelukumppanisi tuo puhuessaan kasvonsa epätavallisen lähelle, niin huomaat, että on olemassa puhe-etäisyyttä säätelevä kohteliaisuusnormi, jota parhaillaan rikotaan. Tällöin poikkeava käytös herättää tietoisuuden säännön olemassaolosta."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän