Mikä yleinen elämäntapa olisi sinulle painajainen?
Eli minkälainen lähipiirisi tai tuntemattoman elämäntyyli olisi sinusta hirveää?
Minun tuttavapiirissäni on monella tapana kituuttaa pelkällä vedellä ja leivällä ahdistavassa työympäristössä 9 kuukautta vuodesta ja matkustaa sitten lopuksi 3 kuukaudeksi leikkimään rikasta palmun alle johonkin kehitysmaahan. Puistattaa ajatuskin, että 3/4 vuodesta vain odottaisit sitä yhtä 1/4, ei sopisi minulle ollenkaan.
Kommentit (531)
Lomat vietetään ystäväpariskunnan kanssa. Kahvitellaan monta kertaa viikossa ystävien kanssa. Yhtään päivää ei osata olla keskenään tai yleensäkään kotona kaksin. Ja puhun nyt tuttavapariskunnasta. Sellainen elämäntapa olisi ihan painajaista.
Katsokaapa ensimmäisten viestien lähetysaikaa... kaikki parin ensimmäisen minuutin sisään. Sama toistuu useimmissa aloituksissa...
Keskiluokkainen kulissielämä. Talo vieri viereen rakennettujen tonttien pellossa, ikkunoista pitää nähdä vähintään kolmelta seinältä naapureiden olohuoneisiin sisään. Kaksi ja puoli lasta, farmarivolvo, puuduttava toimistotyö, lomat jotka toistavat samaa kaavaa vuodesta toiseen ulkomailla jossain turistikohteessa. Parisuhde jota pidetään yllä tavan vuoksi ja helvetisti velkaa kohtuullisista tuloista huolimatta, että voidaan katsoa nenän vartta pitkin naapurin vähän vanhempaa autoa ja halvempaa merkkilaukkua.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa ensimmäisten viestien lähetysaikaa... kaikki parin ensimmäisen minuutin sisään. Sama toistuu useimmissa aloituksissa...
Eniten ihmettelen sitä muuallakin somessa kuin täällä, että ensimmäinen vastaus aloitukseen ilmestyy aina heti pari sekuntia aloituksen jälkeen, ja on yleensä aina pilkkaava.
Täällä on lueteltu kaikki, johon osaan samaistua.
islamilainen elämä, mutta siihen mennään, haluttiin tai ei
Vierailija kirjoitti:
Pahin painajaiseni olisi olla maatalon emäntä. Vielä uskonnollisuus siihen päälle, niin täysi horror.
Lol, mulla sama. Jossain suomalaisessa pikkukylässä.
Ison vastuun ottaminen jossain urheiluseurassa tms. Eli päivällä työt ja sitten illalla harrastuksena jojona, valmentajana, seuran puheenjohtajana ja mitä näitä nyt on. Minun harrastukseni pitää olla ja on sellainen , että harrastan silloin kun siltä tuntuu ja kun ei tunnu niin ei ole pakko mennä. Olisi töiden jälkeen painajaista suorittaa jotain roolia jossa olisi pallo jalassa vähintään yhden kauden kerrallaan.
Jos täällä olis joku asumas mun kans 😱
Varmaan nykyinen elämä jossa elän ääliöpäättäjien pilaamassa pskayhteiskunnassa. Ennen kuin joku älähtää niin olen päihteetön työssä käyvä ja opiskeleva perheenäiti enkä sossupummi.
Mökkeily. Riippumatta mukavuuksista. Jo tuo sana alkaa v tuttamaan.
Mulle kokoaikatyö vauvan ja taaperon äitinä olisi hirvein tuomio maan päällä. En pystyisi fyysisesti enkä psyykkisesti.
Kaikki sellaiset elämäntyylit, joissa vapaa-aikaan kuuluu paljon kodin ulkopuolista sosiaalista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kokoaikatyö vauvan ja taaperon äitinä olisi hirvein tuomio maan päällä. En pystyisi fyysisesti enkä psyykkisesti.
Sulla on väliaikainen tilanne, elämäntyyli on ihan eri asia - ellet nyt ala tehtailemaan lapsia oikein urakalla ja jättäydy kotirouvaksi.
Lapsiarki olis yhtä painajaista. Eiku mähän elän sitä kokoajan.
M40
--Lapsettomuus. En edes jaksa alkaa kirjoittamaan esseetä, miksi itselle lapsettomuus olisi paljon kamalampi kohtalo kuin se paljon parjattu ja kauhisteltu lapsiperhearki.
--Addiktioiden tai pakkomielteiden ympärillä pyörivä elämä. Luen tähän päihteiden käytön lisäksi ylenpalttisen hedonismin, himoliikkumisen, himosiivoamisen, videopeliaddiktion jne. Lyhyesti sellainen tyyli, missä ihminen ei kykene hallitsemaan omaa käytöstään eikä näe mistä lopulta oma jatkuva huono olo johtuu.
--Huonosti suunniteltu arki taloudesta työelämään. Elämä on hektistä selviytymistä ja tarttumista nopeisiin ratkaisuihin, joita ei ole pohdittu riittävästi. Vaikka se, että otetaan jatkuvasti korollista lainaa asioihin, joita ei oikeasti tarvitse heti vaan niihin voisi säästää. Tämä johtaa ns. työn orjuuteen, eli ollaan hyvin riippuvaisia kuukausituloista työnantajalta. Sitten on hyvin vaikea muuttaa työkuvioita kun ei ole varaa esim. muuttaa uuden työpaikan perässä tai vähentää työtunteja oman jaksamisen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Iskelmäfestarielämä, sellainen missä laukataan katsomassa jotain Kaija Koota ympäri maata, eri yksihihainen toppi päällä ja tukka räväkästi värjättynä, joka kesä uusi tatuointi ja kimaltavat rakennekynnet.
Tämä on hyvin kiteytetty. Naulan kantaan.
Terveysintoilijan elämä. Kytätään omaa ja muiden painoa, syömisiä, liikunnan määrää, ravintoaineluetteloita jne. Annetaan vinkkejä kevyt-tuotteista, vaikka se ei kuulijaa kiinnostaisi.
Kun terveysintoilijalle tarjoaa kahvin ja pullan, niin siitä pullasta syödään vain puolet. Kaikissa muiden tekemissä ruuissa on jotain kyseenalaista.
Lähetetään kuvia, missä ollaan aina aktiivisena tekemässä jotakin. Koetaan tuskaa jos joku päivä jää jokin suoritus välistä.
Ihannepäivä alkaa aikaisin aamulla lempeällä kehon herättävällä liikesarjalla, josta siirrytään tekemään vihersmoothiet ja siitä edetään kohti raskaampaa suoritusta. Erityisen Hard corea on käydä salilla ennen aamupalaa. Myöhemmin vuorossa on vielä rentoutusharjoituksia, pallohierontaa ja aitoakin aidompaa yrttiteetä.
Ihmisenä symppis, mutta elämä on muutakin kuin aktiivisuuden ja ravintoaineiden tarkkailua.
Lapsiperhearki. Ylipäätään sosiaalinen elämä. Vietän kaiken aikani yksin ja olen viettänyt jo puolet elämästäni. En edes osaisi enää kuvitella millaista olisi jos olisi sosiaalista elämää. Yksin on hyvä. N36