Mikä yleinen elämäntapa olisi sinulle painajainen?
Eli minkälainen lähipiirisi tai tuntemattoman elämäntyyli olisi sinusta hirveää?
Minun tuttavapiirissäni on monella tapana kituuttaa pelkällä vedellä ja leivällä ahdistavassa työympäristössä 9 kuukautta vuodesta ja matkustaa sitten lopuksi 3 kuukaudeksi leikkimään rikasta palmun alle johonkin kehitysmaahan. Puistattaa ajatuskin, että 3/4 vuodesta vain odottaisit sitä yhtä 1/4, ei sopisi minulle ollenkaan.
Kommentit (531)
-Omakotitaloasuminen-oon mukavuudenhaluinen, ei kiinnosta: pihatyöt, remontit, puutarhanhoito
-elämäntapatyöttömyys
-ulkoisen menestyksen tavoittelu
Päihde-elämä.
Elin sen painajaisen jo kerran.
Keskiluokkainen porvallinen sisustus. Että kaikki olisi valkoista ja beesiä, ja te tiedätte.
Ei helvetissä.
Matkustelu, himo treenaaminen, uusperhe, eläimet, usein alkoholinkäyttö, uskottoman puolison kanssa eläminen ja jatkuva juokseminen kaikenmaailman riennoissa.
Perus ma-pe päiväduuni olisi painajainen.
Mieluummin tää helppo 10-12 yövuoroa kuussa päivystysduuni ja 18-20 vapaapäivää, jolla 2200-3000 netto riippuen viikonloppuöiden määrästä.
- sosiaaliala
Asuminen Helsingissä käymättä koskaan esimerkiksi pohjois-suomessa. Tähän liitettynä se, että ollaan tietävinään kaikki maaseudun ihmisistä. Tietämys on sitä luokkaa että ne ovat Helsinkiläisen mielestä neandertaalista seuraavia, kommunikoivat örisemällä ja tuhoavat ympäristöä.
Lennetään ulkomaille useasti vuodessa ja syytellään maaseudun ihmisiä ilmaston tuhoamisesta kun he joutuvat liikkumaan autolla joka paikkaan.
Omassa elämäntavassa ei ole mitään vikaa- ostellaan temusta ja syödään avokadoa sekä lennetään ympäriinsä mutta kannatetaan vihreitä koska ne aikoo laittaa maaseudun ihmiset ruotuun.
Pyöritellään epäuskoisena silmiä kun maaseudulla asuva ihminen kertoo kasvattavansa ruuat itse luomuna, ajavansa sähköautolla ja tekevänsä enimmäkseen etätöitä. Sitä ei varsinkaan uskota kun maaseudun ihminen kertoo kierrättävänsä ja suosivansa kirppiksiä hankinnoissaan.
Lehmien vika kun metaania pääsee ilmakehään, ja kaikki maaseudun ihmisethän omistaa lehmiä- niin olen kuullut...
Ja ei siltikään aio matkustaa vaikka pohjanmaalle, koska tuota uskomuskuplaa ei saa rikkoa. Maaseutu on syyllinen kaikkeen, stockamummo sanoi niin...
Avioliitto. Isot häät, jossa koko suku ja vieraita 150. Lapsia. Koira ja kissa. Omakotitalo. Mökki. Puolison perhe ja suku ja heidän kanssaan pitäis juosta kaikki ylioppilasjuhlta,häät ja hautajaiset. IG ja facebook täynnä jotain "meidän täydellinen elämä" kuvia. Se semmoinen kulissi/teatteri elämä.
Ei. EI! EI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tiivis symbioosi sukulaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto. Isot häät, jossa koko suku ja vieraita 150. Lapsia. Koira ja kissa. Omakotitalo. Mökki. Puolison perhe ja suku ja heidän kanssaan pitäis juosta kaikki ylioppilasjuhlta,häät ja hautajaiset. IG ja facebook täynnä jotain "meidän täydellinen elämä" kuvia. Se semmoinen kulissi/teatteri elämä.
Ei. EI! EI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Painajaismaista!!!!!!!!!!!!
Itsellä tupakkatuotteet ja humalahakuinen päihteidenkäyttö saa siirtymään toiseen seuraan. Ulkoilmassa tosin saatan joskus olla jonkun tupakoitsijan kanssa juttelemassa sen yhden tupakan ajan. Elämän kamalain kokemus oli mennä Kampin bussiterminaalin "krematorioon" tupakoivan työkaverin kanssa. Toista kertaa ei tullut, kyllä katkesi juttelu röökien ajaksi.
Helsingissä asuminen. En vain käsitä, mikä siinä ihmisiä viehättää. Kiva paikka vierailla, mutta en asuisi. Tosi moni tuttu on muuttanut sinne tai haluaa muuttaa sinne.
Autosta riippuvainen arki. Autoilu on mulle vastenmielistä ja mieluummin menen julkisilla tai pyörällä.
Muuten en keksi tuttujeni elämäntyyleistä tai valinnoista motkottamista.
Vierailija kirjoitti:
Asuminen Helsingissä käymättä koskaan esimerkiksi pohjois-suomessa. Tähän liitettynä se, että ollaan tietävinään kaikki maaseudun ihmisistä. Tietämys on sitä luokkaa että ne ovat Helsinkiläisen mielestä neandertaalista seuraavia, kommunikoivat örisemällä ja tuhoavat ympäristöä.
Lennetään ulkomaille useasti vuodessa ja syytellään maaseudun ihmisiä ilmaston tuhoamisesta kun he joutuvat liikkumaan autolla joka paikkaan.
Omassa elämäntavassa ei ole mitään vikaa- ostellaan temusta ja syödään avokadoa sekä lennetään ympäriinsä mutta kannatetaan vihreitä koska ne aikoo laittaa maaseudun ihmiset ruotuun.
Pyöritellään epäuskoisena silmiä kun maaseudulla asuva ihminen kertoo kasvattavansa ruuat itse luomuna, ajavansa sähköautolla ja tekevänsä enimmäkseen etätöitä. Sitä ei varsinkaan uskota kun maaseudun ihminen kertoo kierrättävänsä ja suosivansa kirppiksiä hankinnoissaan.
Lehmien vika kun meta
Nyt ihan oikeasti, missä maanviljelijöitä noin haukutaan? En ole itse kuullut koskaan ihmisten arvostelevan noin rankasti maanviljelijöitä, mutta olen kuullut useamman kerran maanviljelijän valittavan että heitä arvostellaan. Mistä tämä uhriutuminen johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä asuminen. En vain käsitä, mikä siinä ihmisiä viehättää. Kiva paikka vierailla, mutta en asuisi. Tosi moni tuttu on muuttanut sinne tai haluaa muuttaa sinne.
Jos on syntynyt ja kasvanut Helsingissä, niin se on lapsuuden maisema. Luonnollinen ympäristö. Itsellä ei ole kokemusta siitä, millaista olisi muuttaa Helsinkiin.
Minusta työttömänä oleminen on niin puistattavaa ja moraalitonta että en kestäisi itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on syntynyt ja kasvanut Helsingissä, niin se on lapsuuden maisema. Luonnollinen ympäristö. Itsellä ei ole kokemusta siitä, millaista olisi muuttaa Helsinkiin.
Tämän ymmärrän tietenkin, että kotipaikkaansa kiintyy.
Jääkiekko-otteluissa käyminen, dokaus.
Vierailija kirjoitti:
Lehmien vika kun meta
Tämä kirjoitus kertoi enimmäkseen sinun mielikuvistasi.
Vierailija kirjoitti:
Mies, lapset, omakotitalo ja mahdollisesti mökki jotka on oikeita työleirejä, jatkuva sukuloiminen, työ joka ei kiinnosta tippaakaan mutta siellä on pakko käydä jotta voi maksaa elämisen ja asumisen ja ne vähäisetkin lomat mitä on, menee lasten viihdyttämiseen kaikenmaailman vesipuistoissa ja huvipuistoissa.
Mua ei siis kiinnosta tavallinen keskiluokkainen perhe-elämä tippaakaan. Vaikken olekaan uskonnollinen niin kiitän luojaani tai mitä tahansa universumin henkiolentoa, että olen syntynyt aikakaudella, jolloin on mahdollista pysyä lapsettomana sinkkuna pienessä vuokrayksiössä kaupungissa ja käyttää rahansa ja aikansa muuhun kuin lasten kasvattamiseen :D Tai no olisihan entisaikoinakin voinut elää näin, mutta veikkaan että silloin olisi tullut aika paljon (enemmän) kuraa niskaan. Eikä se olisi välttämättä ollut taloudellisestikaan mahdollista.
Hyvä Sinä👍
Tässähän se pitkälti ja sitten töissä kehuminen miten ihanaa kaikki onkaan ja jatkuvaa leipomista milloin mistäkin syystä. Myöskin rivari ja ne kaksi kakaraa sekä kodi - päiväkoti - työpaikka - päiväkoti - kauppa - koti ralli päivästä toiseen. Myöhemmin lasten harrastukset ja wilma huutamassa milloin mistäkin. Töissä vihaisi jokaista päivää ja palkalla tulisi juuri toimeen kun toisen palkka menisi melkein jo autojen menoihin sekä päiväkotimaksuihin.