Mikä yleinen elämäntapa olisi sinulle painajainen?
Eli minkälainen lähipiirisi tai tuntemattoman elämäntyyli olisi sinusta hirveää?
Minun tuttavapiirissäni on monella tapana kituuttaa pelkällä vedellä ja leivällä ahdistavassa työympäristössä 9 kuukautta vuodesta ja matkustaa sitten lopuksi 3 kuukaudeksi leikkimään rikasta palmun alle johonkin kehitysmaahan. Puistattaa ajatuskin, että 3/4 vuodesta vain odottaisit sitä yhtä 1/4, ei sopisi minulle ollenkaan.
Kommentit (531)
Tradwifeilu ja suurperheily. Työkeskeinen elämä.
Ajaa joka viikonloppu yli 200km päässä olevalle kesämökille, jossa ei ole juomakelpoista vettä tarjolla, eli vesikanistereita autoon joka reissulle.
Omat henk.koht.painajaiseni olisivat:
- kotirouvuus
- suurperhe
- iso määrä materiaa: omakotitalo, useita autoja, mönkijää, moottorikelkkaa, venettä, mökki jne.
- vätysmies taikka besserwisserpersu puolisona
Huh. Elämä on tosiaan valintoja. SinkkuN
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
islamilainen elämä, mutta siihen mennään, haluttiin tai ei
Et voi liikkua ulkona ilman huivia, hiukset eivät saa näkyä, mies rajoittaa elämääsi, viisi kertaa päivässä on rukoiltava, mies voi ottaa myös toisen vaimon ja jos ei ei sinua miellytä, niin mies sanoo vain todistajan läsnäollessa kolme kertaa 'minä eroan sinusta' ja avioero on selvä!
Tuo on stereotypia. Minulla ei ole huivia eli hijabia eikä hiukset päivittäin peitettynä, koska se on ollut minun oma valintani nuorena tyttönä. Isäni on hartaampi muslimi, äitini Suomessa syntynyt ja isän tavattuaan uskontoa vaihtanut. En ole koskaan ottanut hijabia päivittäiseen käyttöön, eikä kotona ole painostettu siihen. Tietyissä tilanteissa peitän hiukset ja kaulan, kunnioituksesta perhettä tai sukua kohtaan, esimerkiksi kun matkustamme isän k
Toinen vanhemmistasi on saanut tasa-arvoisen kasvatuksen, joten elämäsi täällä on varmasti vapaampaa kuin monella muulla taikka esim. Iranissa. Siellä ei olla vapaamielisiä, kun halutaan säilyä hengissä.
Naisten rooli ko.uskonnossa on mitä on: alisteinen miehelle. Eräässä maassa nainen joutuu vankilaan, jos tulee r * sk atuksi. Siis uhri joutuu vankilaan. Varmasti monesta naisesta on myös erityisen ihanaa, kun mies tulee kotiin ja avaa keskustelun siitä, että haluaisi ottaa naapurin soman tyttären toiseksi vaimokaeen. Ah, romanttista.
Täällä Suomessa saat äänestää, käydä töissä, ajaa autolla. Afganistanissa et voi edes puhua julkisesti. On turha yrittää kertoa miten sivistynyt uskontosi on, sillä tieto ja faktat puhuvat karua kieltä tyttöjen ja naisten asemasta m uslimimaissa. Onneksi asumme Suomessa, jossa naisilla on vapaus. Terveisin vapaa nainen
- Omakotitalo
- Ekstrovertti puoliso joka tykkää kyläilystä tai järjestää juhlia tms.
Hyi helvetti, ei koskaan enää.
Alkoholistin/muiden päihteidenkäyttäjien elämä. Pilaa oman ja läheistensä elämän ihan täysin.
Ihmettelen myös ns. rappiotubettajien elämäntyyliä.
Näitä on monta:
- Perjantait ja lauantait sohvalla kaljaa juoden
- Rahan tuhlaaminen kalliiseen outfitiin ja muuhun turhaan
-velaksi eläminen, osamaksut, kulutusluotot, vipit
- työ turhuuksien myyjänä
- suostuminen väkivaltaan, toisen alistamiseen tai epätasa-arvoon
- keskittyminen vertaamaan itseään toisiin
Vierailija kirjoitti:
- Omakotitalo
Ekstroverttipuoliso, jonka mielestä pariskunta tekee kaiken yhdessä, on kyllä ihan painajainen. Ite kattoo että jee, voi olla koko lauantain kotona. Puoliso kyllä järkkää lautapelivieraita ja lounastreffejä sitten koko päiväksi, koska "eihän meillä oo mitään tekemistä koko päiväksi". Tässä tapauksessa sosiaalinen puolisko oli mies. Taitaa olla yleensä päinvastoin.
Eläminen jossain lähiössä ahtaassa kerrostaloasunnossa, jossa on liikaa tavaraa, niin että sitä on lattioillakin. Arjen täyttää alkoholi ja television katselu, ja mielenkiinto liikkuu autoissa, tatuoinneissa, penkkiurheilussa ja uhkapeleissä.
Elämä kaavutettuna synnytyskoneena, pakotettuna nuoleskelemaan aviomiehen ja mielikuvitusolennon hanuria olis aika vttumaista. Joo ei kiitos, en sairasta uskontopsykoosia, eikä lapsien teko saati hoitaminen kiinnosta ja miehet on vaan tiellä kun naiset nussii.
Se että eläisi vankilassa nimeltä avioliitto with kids.Yöks. Ja vielä huonopalkkainen työ siinä lisäksi. Laittaisin itseni kiikkuun.
Elä uskovassa perheessä,lapsia monta.
Itse kotirouvana.
Vierailija kirjoitti:
- Omakotitalo
Tämä. Lisään oravanpyörä-, status- ja kulissikeskeisyyden. Koska muutkin - elämä. Täysin hatusta kiskottu normaalioletuselämä jota epänormaalimpaa saa etsiä. Jäätävää.
Leikkiä asiantuntijaa ja tietää kaikesta enemmän ja paremmin kuin muut vaikka ei päivääkään tehnyt muuta kuin leikkinyt ns asiantuntijaa,kyseessä siis DEMARIPOLIITIKKO.
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen työssäkävijä, jolla ei varaa muuhun kuin liian pieneen mutta liian kalliiseen vuokrakerrostaloasuntoon, jossa naapureina 24/7/365 metelöiviä alkoholisteja, bilettäjiä, sekopäisiä koiria ja niiden omistajia, työttömiä ja narkkareita, eikä rahaa päästä ikinä pois koska palkasta jää käteen vähemmän kuin mitä tuilla jäisi. Ja päälle vielä, että ei pääse Suomesta pois. Tämä kaikki olisi painajaista... Ai niin, elän sitä jo.
Joo kuvailit juuri myös minun elämäni. Mutta onneksi sentään ei ole lapsia. Ja mä en halua Suomesta pois, mutta parempi elämä Suomessa kyllä olisi hakusessa. Ratkaisu olisi parempi työpaikka, mutta niitä ei paljon ole ja jos on, niihin on 1000 hakijaa.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistin/muiden päihteidenkäyttäjien elämä. Pilaa oman ja läheistensä elämän ihan täysin.
Ihmettelen myös ns. rappiotubettajien elämäntyyliä.
Olipa taas typerä yleistys. Päihteidenkäyttäjiä on monenlaisia ja osa pystyy elämään suht tasapainoista elämää.
Huono työpaikka