Sanokaapa, että miksi eläkkeistä ei pitäisi leikata?
Nykyajan eläkeläiset eivät maksaneet likimainkaan tarpeeksi eläkemaksuja ja tällä hetkellä työssäkäyvät maksavat heidän eläkkeensä ja maksut ovat aivan toista luokkaa kuin näillä nykyisillä eläkkeen saajilla oli työssä ollessa aikoinaan. Miksi tällaista perusteetonta etua ei pitäisi leikata ja tasapainottaa?
Kommentit (27)
Jos tehdään noin, leikkaus kohdistuu vastaavasti myös tuleviin eläkkeisiin eli sinun omaan eläkkeeseesi. Sopisiko sellainen?
Tällainen kelaloisen ininä ei puristele, kun eläkkeeni maksaa eläkeyhtiö, ei valtio.
Eläkeaikaa pitäisi leikata esim. eläkettä saisi vain 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Keskituloinen noin 30 vuotta työssä ollut on maksanut veroja ja muita maksuja melkein miljoonan. Paljonko sinä olet maksanut?
Antakaa ne maksetut verot ja muut maksut(tai edes osa niistä) takaisin niin voivat lähteä täältä taakseen katsomatta.
Tämä.
Tätä nämä nykynuoret eivät vaan tajua.
Suomen eläkkeet huonot.Mutta itse ansaitut eläkkeet.Työllä niitä ei leikata .On niin pieniä eläkkeitä millä EI Suomessa missään elä...Kyllä työllä ansaittuihi ei pidä koskea!!!
Ehdottomasti pitää leikata. Minulla on eläke 1230€ ja loistavasti tulisin toimeen, jos eläke olisi 300€!
Ap on niin hemmetin tyhmä, ettei se tajua ettei nykyisistä eläkkeistä leikata, vaan kaikki leikkurit ja eläkeiännostot koskevat tulevia eläkkeitä. Mutta sehän on varmaan typerän apn mielestä vain hienoa, ettei hän itse pääse koskaan eläkkeelle ja eläke on sitten viiskymppiä kuukaudessa hänellä itsellään
50 prosenttia pois kaikista eläkkeistä.Saavat aivan liikaa eläkettä verrattuna siihen mitä ovat oikeasti maksaneet.
Tulevista eläkkeistä leikatkaa urakalla eli omistanne. Jo myönnetyt pitää säilyttää ennallaan. Ei siellä pienimmissä ole edes mistä leikata.
Minä maksoin työeläkeyhtiölleni YEL-maksuja yli 30 vuoden ajan yli 20 % työtuloistani mutta enhän minä saatana voinut vaikuttaa siihen miten työeläkeyhtiö ne rahat sijoitti. Nyt työeläkkeestäni pidätetään veroa 25 %. Paljonko haluat leikata?
Vierailija kirjoitti:
50 prosenttia pois kaikista eläkkeistä.Saavat aivan liikaa eläkettä verrattuna siihen mitä ovat oikeasti maksaneet.
Mistä vtusta sinä tiedät paljonko me olemme maksaneet?
Ai ei ole maksettu tarpeeksi? Siellä on 300 mrd rahaa eläkerahastoissa ja tuottavat miljardeja joka vuosi. Paljon pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian vähän olette maksaneet.Onneksi eläkkeenne päätyvät pian leikkurin.Eläkeläiset kuormittavat myös terveyspalveluita paljon enemmän kun muut.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksoin työeläkeyhtiölleni YEL-maksuja yli 30 vuoden ajan yli 20 % työtuloistani mutta enhän minä saatana voinut vaikuttaa siihen miten työeläkeyhtiö ne rahat sijoitti. Nyt työeläkkeestäni pidätetään veroa 25 %. Paljonko haluat leikata?
99% varmaan haluaa. Työeläkekassoissa on kyllä varoja, mutta nämä idiootit haluavat ilmeisesti käyttää ne johonkin muuhun. PISA-tutkimukset ovat oikeassa, nykynuoret ovat vuosi vuodelta tyhmempiä.
Sanokaapa, että miksi nämä mu tit on suomessa ?
Mitäs perusteettomia etuja aloittajalla on? Ymmärrätkö että leikkaat omasta eläkkeestäsi? Miksi haluat tehdä sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian vähän olette maksaneet.Onneksi eläkkeenne päätyvät pian leikkurin.Eläkeläiset kuormittavat myös terveyspalveluita paljon enemmän kun muut.
Kuormittavat terveyspalveluita? Hoidat varmaan oman mummosi ja pappasi itse, etteivät kuormita muita. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, ole hyvä vaan!
Vanhusten eläkkeistä turha leikellä.
Miksi ap haluat että sinulta leikataan? Eläkkeellä olevat on turvassa.
Keskituloinen noin 30 vuotta työssä ollut on maksanut veroja ja muita maksuja melkein miljoonan. Paljonko sinä olet maksanut?
Antakaa ne maksetut verot ja muut maksut(tai edes osa niistä) takaisin niin voivat lähteä täältä taakseen katsomatta.