Olen töissä Subwayssa, täällä voit kysyä mitä vaan työstäni :)
Ihan aluksi, olen 18-vuotias, vietän välivuotta lukion jälkeen, työni on ihan mukavaa. En kerro tarkasti missä Subissa olen, mutta pääkaupunkiseudulla yhdessä onneksi ei liian vilkkaassa paikassa. Vastaan parhaani mukaan kysymyksiin :)
Kommentit (235)
En käytä subia koska mielestäni on törkeää että ruokaa ostaessa vedestä joutuu maksamaan. Huhh, huh..
sikamaista kirjoitti:
En käytä subia koska mielestäni on törkeää että ruokaa ostaessa vedestä joutuu maksamaan. Huhh, huh..
Eikös tää käytäntö oo joka paikassa ei pelkästään Subissa? Varmaan siinä maksaa enempi se muki kuin itse vesi tai näin oon ite ajatellut.
Lukeeko niitä netissä annettuja palautteita kukaan koskaan? Oon antanu palautetta tympeistä myyjistä mutta myös siitä jos joku on ollu oikein kiva. Viimeksi jäi keksi saamatta ku myyjä selitti että mun kuittiin pitäs olla kirjotettuna jotain ku näytin sen sähköpostin. Miten siihen kuittiin voi kukaan mitään kirjottaa?
p.s. tuplasuklaakeksit on maaaaaaailman parhaita.
Saako työntekijä varoituksen vai pelkän puhuttelun jos valittaa ilkeästä ja tylystä asiakaspalvelusta?
Vierailija kirjoitti:
Lukeeko niitä netissä annettuja palautteita kukaan koskaan? Oon antanu palautetta tympeistä myyjistä mutta myös siitä jos joku on ollu oikein kiva. Viimeksi jäi keksi saamatta ku myyjä selitti että mun kuittiin pitäs olla kirjotettuna jotain ku näytin sen sähköpostin. Miten siihen kuittiin voi kukaan mitään kirjottaa?
Kyllä ne palautteet tulee suoraan näille yrittäjille eli pomoille. Se on sitten sen yrittäjän käsissä, että reagoiko palautteeseen vai ei. Meillä pomon reagointi palautteisiin oli aika kehnoa, tai joskus jos oli valitettu jostakin asiasta tai jonkun käytöksestä niin saattoi tulla muistuttelemaan meitä, että muistakaa hymyillä vaikka vituttaiski. Oli kyllä aika paljon työntekijöiden puolella näissä palautteissa.
T.Ex-subilainen
Vierailija kirjoitti:
Saako työntekijä varoituksen vai pelkän puhuttelun jos valittaa ilkeästä ja tylystä asiakaspalvelusta?
Palautteeseen reagoiminen riippuu varmasti niin pomosta. En usko, että ainakaan varoituksia lähdetään jakelemaan kovin helpolla, sillä usein näissä tilanteissa on sana-sanaa vastaan. Meidän subissa, pomo saattoi tulla kysymään tilanteesta, jos tiedossa oli, että ketä työntekijää palaute koski. Joskus sitten saattoi tulostaa palautteen meidän kaikkien näkyville ja laittaa juurikin siihen sitten pienen viestin kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Eräs toinen firma, mutta samasta jutusta tuli pomolta viesti että aikoo puhutella työntekijää + vuolaat pahoittelut. Tässä oli siis kunnon tuntomerkit ja myös yleisöä jotka pystyivät todistaan ilkeän käytöksen.
Miksi teillä ei ole gluteenitonta leipää?
T. Keliaakikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä työnantajasi olisi tästä ketjusta? Onko teillä vaitioovelvollisuus?
Olisin itse kysynyt ihan samaa. Yleensä työntekijä ei saa kertoa työpaikastaan julkisesti asioita periaatteella "kysy mitä vaan".
Tai sit ap on vaan henkilö joka esittää subwayn työntekijää, muutama vastaus kun vähän viittaisi siihen suuntaan.
Tokikaan ap ei ole SUB:n työntekijä, oletettavasti ja juurikin palstan epätoivoinen moderaattori, täältä niin kadonneet lukijat.
Ps. Tämä kiinnostaa tuskin kuin palstan ei-kohderyhmä, eli nuorisoa. Olet unohtanut aloitukset, jotka työllistävät sinua, mikä ei toki yllätys, koska olet onnistunut tuhoamaan vilkkaan keskustelupalstan hyvinkin täysin, toki.
Syökö teilläkin työntekijät kumotun limukorin päällä istuen tiskausalueella ruokatauko-patonkinsa kuten subissa jossa aikoinaan työskentelin oli tapana?
Vierailija kirjoitti:
Miksi teillä ei ole gluteenitonta leipää?
T. Keliaakikko
Ilmeisesti sen takia, ettei oikein ole resursseja tehdä gluteenitonta leipää siten, että pystyttäisiin takamaan se, että on oikeasti gluteenitonta eikä siihen ole sekoittunut esim normileivän murusia. Pitäis vissiin olla kaikki linjastot/välineet/kasvikset ihan kaikki eri, joten ei oikein kyetä tähän, ellei sitten lähdettäisi uusimaan koko putiikkia uusiksi. Näin oon ymmärtänyt.
T.Ex-subilainen
Vierailija kirjoitti:
Syökö teilläkin työntekijät kumotun limukorin päällä istuen tiskausalueella ruokatauko-patonkinsa kuten subissa jossa aikoinaan työskentelin oli tapana?
Ns. taukotila oli meillä niin pieni, että tauolla syötiin siellä, missä kasvikset leikkailtiin jne. Pieni semmoinen keittiöpalli oli meillä käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Vaikka kynällä? Jos ei etupuolelle mahdu niin takapuolelle sitten.
Pahus alko tekeen Subia mieli ja lähin subi ei ole aivan vieressä, 10 min. kävellen :(
Millaisen subin jenkit yleensä tilaa?
Millainen on ollut oudoin patonki minkä joku tilasi?
Sori jos tätä on jo kysytty, en ehdi lukea koko ketjua.
Olen asioinut Subissa puolen tusinaa hämmentävää kertaa. Pidän tulisesta ruuasta, ja taisi olla subiateria nro 2 mikä olikin aivan päräyttävän! jäätävän! tulinen! pakkaus. Ajattelin että jess, nyt löytyi mun mesta.
Seuraavan kerran menin vesi kielellä tilaamaan samanlaista, mutta sainkin kuulla että nyt ei ole mitään tulista, se oli ollut jokin kausijuttu jota ei saa enää. WTF?? Myyjä ei edes osannut (vai halunnut) suositella mitään vähän-sinne-päinkään-vaihtoehtoa. Tuskastunutta silmienpyörittelyä puolin ja toisin.
Jokusen kerran olen käynyt yrittämässä tämän jälkeenkin, jos vaikka sattuisi taas se kausi vuodesta... Ei ole tärpännyt, vaikkakin hieman yritteliäämpiä "artisteja" olen tavannut.
Siis: mikä lienee ollut tuo päräyttävä ateria nro 2 nimeltään? Ja mikä on tulisin subi mitä on aina tarjolla? Mitä täytteitä ja lisukkeita suosittelet?
Ei voi olla niin että mun pitäisi neuvoa jok'ikinen yksityiskohta, tilaus on minusta aika selkeä: tulisinta mitä talosta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette vaadi parempia hanskoja? Ainakin täällä Oulussa käytössä "mikkihiirihanskat" joilla näyttää olevan hankala työskennellä. Sääliksi käy. Vaatikaa parempaa.
Kaikissa subeissa on varmaan samanlaiset vähän turhan suuret hanskat, toimitetaan rasioissa joissa lukee Subway. Mun mielestä ne on ihan ookoot työskentelyyn, toki pienemmät ois helpommat mutta myös kalliimmat.
ApTäh? Eikö teillä ole muka eri kokoisia hanskoja? Siis ihan kaikissa työpaikoissahan jossa hanskoja käytetään, on eri kokoja. Vilkaseppa hanskalaatikon kylkeen, siinä se kirjain kertoo koon. Tai on kyllä uskomaonta jos ei oo kun yhden kokoisia!!
Jos kaupasta ostaa vaikka Vileda hanskoja 10 kpl laatikon, niin pienet maksaa kyllä saman verran kuin isommatkin. Ostettiin noita kahta kokoa silloin kun isä oli kotihoidossa. Outoa jos pienet maksaa enemmän. Suurissa erissä nuo ei edes varmaan paljon maksa, kun tuokin laatikko maksaa jotain pari euroa.
Työssäni käsittelen ruokia, siis elintarvikkeita. Meillä tulee isossa laatikossa tukusta, jokaisessa työpaikassa missä oon ollut, on ollut ainakin 3 eri kokoa, taitaa niitä olla enemmänkin kokoja jos tarvii ja tilaa. Hullua jos subway vaan tilaa yhtä kokoa, kun saman hintaisia ovat kaikki. Pari euroa boxi. Kaupastakin saa 50hanskaa/ 4€ ja jossain tarjouksessa tais olla vielä halvemmalla. Eivät siis tukussa monta euroa maksa kertakäyttöhanskat.
Vierailija kirjoitti:
Subway on maailmanlaajuinen jättiketju, joten meillä ei tosiaan olisi varaa mihinkään ruokamyrkytysskandaaliin.
Minä sain elämäni pahimman ruokamyrkytyksen Subwayssa Thaimaassa. Meni pari päivää sängyssä sen jälkeen. Että sellasta.
Pakko sanoa, että itse keittiötyötä tehneenä olisin voinut vastata kysymyksiin ja väittää olevani subissa tms töissä. Ainoa mikä olis tarvinnut googlettaa on että mistä maasta esim liha tilataan. Ja oikeestaan kuka vaan (varsinkin asiakaspalvelussa ikinä työskennellyt) olisi voinut suunnilleen samat vastaukset antaa.
Joku kommentoi ettei heidän työpaikalle tilata kun L kokoisia hanskoja. No, ne mahtuu suurimmalle osalle ihmisiä, mut ei luulis yrittäjälle olevan vaikeaa tilata pari boksia muuta kokoa jos työntekijät pyytää. Kun ei ne niin kalliita ole oikeasti ja saman hintaisia koosta riippumatta. Mut ihan mahdollista että joku tilaa vaan yksiä hanskoja ja sillä selvä, vaikka sopivankokoisilla hanskoilla olisi helpompi työskennellä.
Pistäkääs lisää kysymyksiä tuleen! Junamatkalla tylsää niin voisin vastailla nyt heti.
T.Ex-subilainen (Espoossa Subissa töissä 2013-2015)