Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle terveyssiteet on suunniteltu?

Vierailija
25.06.2017 |

Käytin kymmeniä vuosia tamponia, mutta nyt on iän myötä ja kolmen synnytyksen jälkeen ollut pakko siirtyä siteiden käyttöön. Mutta on todella vaikea löytää siteitä, jotka eivät falskaa jostain suunnasta. Olen yrittänyt etsiä suurimpia kokoja, mutta saisivat ne olla vieläkin isompia. Pikkukokoja on vaikka kuinka, tarpeeksi isoja ei. Vai enkö vain ole löytänyt?

Kommentit (147)

Vierailija
21/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet kunnolla istuvat pikkuhousut päällä myös päivällä, muutama kymmentä vuotta meni tuon oppimiseen mutta enään ei ole ongelmia. Ainoat toimivat siteet minulle ovat Alwaysit. Meinasivat pilata ne hajusteilla mutta onneksi perääntyivät, oli karmea lemu.

Vierailija
22/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei enää tamponi kelpaa? Kokeile kuukuppia.

Kohtu on sen verran laskeutunut, että tamponi pyrkii tunkemaan ulos. Ja olen niin vanhanaikainen, kohta jo vaihdevuosi-iässäkin, että en todella halua kuukuppia. On nuorempien juttu minusta. Olen myös sellaisessa työssä, että tarvitsisin sataprosenttisen suojan läpivuotoja vastaan. Öistä nyt puhumattakaan. Ei ole kiva vaihtaa petivaatteita joka aamu. Miten tällainen asia on edelleenkin näin surkeissa kantimissa? Onhan ne nyt 80-luvun alusta (ekoista kuukautisistani), kaikki kehittyneet, mutta eivät vieläkään tarpeeksi.

Ap.

Kuukuppi ja ohut side niin 100% varmuus ettei ohivuotoja tule. Suosittelen kyllä kuppia harkitsemaan.

Lapsia et varmaankaan enää tahdo joten kohdun poltto tms vähentäisi vuotoa.

Kuulostaa kamalalta kos joutuu käyttämään 1-3sidettä yhtäaikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppihullut täällä taas painostamassa. Ei kun ai niin, "suosittelemassa". Koska kyllä se sopii kaikille, ihan varmasti!

Vierailija
24/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin kohtaan sidettä muilla se vuoto yleensä osuu? Mulla vuotaa aina etupuolelle, mutta siteet on selkeästi suunniteltu siten että vuoto menee takapuoleen. Siivekkeellisiä siteitä on tosi hankala saada riittävän eteen, ja muutenkin pituus loppuu kesken. Onko kellään samaa ongelmaa, vai onko mulla paikat jotenkin tavallista ylempänä :D

Vierailija
25/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kohta vaihdevuosi-iässä, ja käytin monta vuotta kuukuppia. Taisi olla kolme lasta silloin kun kupin ostin. Nyt on hormonikierukka, joten en enää tarvitse kuukuppia. Samaan aikaan ostin myös jumppakuulat lantionpohjan lihasten treenaamiseen. Mutta minulla ei ollutkaan kohdun laskeumaa, vaan ainoastaan väljät paikan.

Jos kohtusi on laskeutunut niin, ettet voi tamponia käyttää, tuskin kuuluppikaan pysyy paikoillaan ja kannattaa hakea apua gynekologilta. Jos se ei ole vielä paha, voi fysioterapiasta olla apua. Se on sellainen vaiva, jolla on taipumus iän myötä pahentua.

Vierailija
26/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtu on sen verran laskeutunut, että tamponi pyrkii tunkemaan ulos. Ja olen niin vanhanaikainen, kohta jo vaihdevuosi-iässäkin, että en todella halua kuukuppia. On nuorempien juttu minusta. Olen myös sellaisessa työssä, että tarvitsisin sataprosenttisen suojan läpivuotoja vastaan. Öistä nyt puhumattakaan. Ei ole kiva vaihtaa petivaatteita joka aamu. Miten tällainen asia on edelleenkin näin surkeissa kantimissa? Onhan ne nyt 80-luvun alusta (ekoista kuukautisistani), kaikki kehittyneet, mutta eivät vieläkään tarpeeksi.

Ap.

Kuukuppi ja ohut side niin 100% varmuus ettei ohivuotoja tule. Suosittelen kyllä kuppia harkitsemaan.

Mutta jos super-luokan tamponi alkaa parissa tunnissa vuotaa läpi, niin eikö tuo kuukuppi täyty jotain 15 minuutissa? Kuukupin kanssa venkslaaminen kuulostaa tosi sottaiselta puuhalta, varsinkin, jos on runsas vuoto.

Vierailija
27/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Mutta jos super-luokan tamponi alkaa parissa tunnissa vuotaa läpi, niin eikö tuo kuukuppi täyty jotain 15 minuutissa? Kuukupin kanssa venkslaaminen kuulostaa tosi sottaiselta puuhalta, varsinkin, jos on runsas vuoto.

Ihan päinvastoin kuin luulet. Kupin tilavuus on paljon suurempi kuin tamponin imukyky.

Vierailija
28/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kohta vaihdevuosi-iässä, ja käytin monta vuotta kuukuppia. Taisi olla kolme lasta silloin kun kupin ostin. Nyt on hormonikierukka, joten en enää tarvitse kuukuppia. Samaan aikaan ostin myös jumppakuulat lantionpohjan lihasten treenaamiseen. Mutta minulla ei ollutkaan kohdun laskeumaa, vaan ainoastaan väljät paikan.

Jos kohtusi on laskeutunut niin, ettet voi tamponia käyttää, tuskin kuuluppikaan pysyy paikoillaan ja kannattaa hakea apua gynekologilta. Jos se ei ole vielä paha, voi fysioterapiasta olla apua. Se on sellainen vaiva, jolla on taipumus iän myötä pahentua.

Lisäys: Ei gynelle siksi, että voisit käyttää kuukuppia, vaan siksi, ettei se kohtusi laskeutuisi enää enempää. Se kun tuppaa vanhemmiten laskeutumaan ihan itsestäänkin, jos ei asialle tee mitään.

Vierailija
29/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö paksuja siteitä löydy edes kauppojen omilta merkeiltä? En ole 10 vuoteen siteitä ostanut, mutta muistelen ostaneeni joskus yösiteiksi paksuja ja pitkiä, merkittömiä halpismalleja.

Vierailija
30/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten rahastukseen ne on tarkoitettu. Pieni puuhemateriaalista valmistettu käsipyyhe kietaistuna pikkareiden haaraosan ympärille ajaa saman asian, ja sen voi aina sitten pestä seuraavaa kertaa varten.

Vierailija
31/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten rahastukseen ne on tarkoitettu. Pieni puuhemateriaalista valmistettu käsipyyhe kietaistuna pikkareiden haaraosan ympärille ajaa saman asian, ja sen voi aina sitten pestä seuraavaa kertaa varten.

pyyhemateriaalista*

Vierailija
32/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Ihan päinvastoin kuin luulet. Kupin tilavuus on paljon suurempi kuin tamponin imukyky.

Riippuu ihan vuodon koostumuksesta. Minulla super plus tamponi riitti 4 tunniksi, mutta kuukuppi vain 2 tunniksi. Minulla vuoto oli kuin vettä, imeytyi hyvin mihin tahansa. Kuukupista se tuli yli, kun sitä oli reikiin asti. Jos taas vuoto on kovin limaista, se ei imeydy mihinkään, ja tamponi falskaa helposti, kun taas kuuluppi toimii paremmin.

Vierailija
33/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli äskettäin keskenmeno ja jäätävän runsas ja holahteleva verenvuoto. Käytin jotain tenan isoa maxi plus yösidettä, joka oli iso, lähes kuin vaippa. Ei näkynyt housujen altakaan, kun käytti pidempää paitaa. Jatkossa aion käyttää yösiteenä kuukautisissa, niin voi nukkua huoletta. Tenoja voi siis käyttää myös kuukautisten aikaan, jos normaalit kuukautissiteet eivät riitä. Siinähän ne ovat samalla hyllyllä kaupassa siteiden kanssa.

Vierailija
34/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän Libressen ultrathin good night-sidettä. Ainoa, joka kestää kuukautisieni pari ekaa päivää. Ohut, mutta imee hyvin. Ja melko pitkä. Siis tämä ihan päiväkäytössä myös mulla.

En käsitä tosiaan niitä ihmisiä, jotka selviävät perussiteillä. Tosin selvisinhän minäkin ennen raskautta.

Vaikuttaako lasten synnytys näin paljon kuukautisiinkin? Huhhuhh. 😳

Vierailija
35/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin mietin synnytyksen vai olikohan se abortin jälkeen, että miksi ihmeessä ne ei tee edes yhtä iso-iso-side mallia? Ei kaikilla ole tarve piilotella sitä pöksyistään jumppasalilla.

Synnärillä oli isot siteet. Tietääköhän kukaan kenen valmistamia?

Vierailija
36/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin Cien yösiteet (ne pisimmät) on mun mielestä pidempiä kuin nuo Libresset sun muut. En oo varma, mutta niitä mä ainakin oon käyttänyt hyvin tuloksin.

Vierailija
37/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän Libressen ultrathin good night-sidettä. Ainoa, joka kestää kuukautisieni pari ekaa päivää. Ohut, mutta imee hyvin. Ja melko pitkä. Siis tämä ihan päiväkäytössä myös mulla.

En käsitä tosiaan niitä ihmisiä, jotka selviävät perussiteillä. Tosin selvisinhän minäkin ennen raskautta.

Vaikuttaako lasten synnytys näin paljon kuukautisiinkin? Huhhuhh. 😳

Minulla taas vuoto pieneni ja kuukautiskivut häipyivät synnytyksen jälkeen. Säännöllinen kierto.

Vierailija
38/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin mietin synnytyksen vai olikohan se abortin jälkeen, että miksi ihmeessä ne ei tee edes yhtä iso-iso-side mallia? Ei kaikilla ole tarve piilotella sitä pöksyistään jumppasalilla.

Synnärillä oli isot siteet. Tietääköhän kukaan kenen valmistamia?

Niin oli kyllä pitkiä mutta myös paksuja. Sellaisiako joku haluaa käyttää arkikäytössä?

Vierailija
39/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi runsas vuoto. Aloin silti noin 15 vuotta sitten käyttää kuukuppia. Toisin kuin mainoslauseissa ja niukkavuotoisten maailmassa, kuppi ei todellakaan ole varma.

1-2 ekaa päivää kuppi täyttyy jopa alle tunnissa, pakko olla side lisäksi. 2 ekana yönä kuppi + isoin yöside + huonot yöunet + siteen vaihto aamuyöstä.

Ja juu, on ultrattu ja tutkittu monta kertaa. Mulla nyt vaan on runsas vuoto.

Vierailija
40/147 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Always Night sidettä öin ja päivin runsaiden päivien aikana. Päivällä käytän myös supertamponia. Nukkuessa on pakko olla trikoot jalassa muuten lakanat on veressä. Noloa se on mutta harkitsen Tenoja yökäyttöön koska joskus verta on vyötäröön asti kun olen niin kova pyörimään unissani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme