Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset, jotka eivät juo, perustelevat juomattomuuttaan aina sanomalla "hauskaa voi olla selvinpäinkin"?

Vierailija
21.06.2017 |

Mielestäni todella kummallinen kommentti, tietenkin hauskaa voi olla selvinpäin, mutta niin voi olla kännissäkin. Kaikki voi olla myös ihan päin pyllyä selvinpäin, mutta niin voi olla kännissäkin.

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirini tylsimmät ihmiset ovat viikonloppupuleja. Mitään ei tehdä eikä mihinkään lähdetä ilman viinaa. Eivätkä juovuksissa ole tosiaankaan mitään erikoista seuraa vaikka niin nousuhumalassa sekvästi kuvittelevatkin. Miten sisällötöntä ja köyhää voi elämä olla, jos juopottelu on parasta mitä vapaa-ajallaan voi tehdä? Itsetunnottomat ja alakuloiset kengänkärkien tuijottelijat kuvittelevat kännissä olevansa Euroopan omistajia. Todella säälittävää. Oikeasti.

Vierailija
82/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni todella kummallinen kysymys. Ihmisillä on monia syitä olla ottamatta alkoholia ja jos sanoo ettei ota, alkaa välittömästi kysely miksi et ota. Helpoin vastaus, jossa ei tarvitse alkaa juurtajaksain selittää asiaa on juurikin tuo mainitsemasi.

Miksi juomattomuutta ei hyväksytä?

Mä valehtelen jos joku kysyy, että miksen ryyppää, että oon uskovainen. Äänensävy toki sellainen että torppaa lisäutelut kyseisestä aiheesta. Enks olekin hauska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei vaan huvita eikä maistu. Joku voi olla myös raitis alkoholisti. Helpompi kuitata tekosyillä.

Vierailija
84/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärille suorastaan pitää valehdella juomisten määrä. Tavataan maksansiirrossa, jos sinne kerkiää.

Vierailija
85/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekurit eivät paljon sääli tupakoitsijoita tai juoppoja. Vaikka itse olisivat yhtä pahatapaisia privaatisti. Siinä ei paljon säästellä, kun osastolla kovaan ääneen huudetaan, että kaikki varmasti kuulevat. "Tämä herra täällä, ryyppyputki ollut taas päällä." Sitten turhautunut ilme ja poistuminen takavasemmalle.

Vierailija
86/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juomattomalla voi olla ihan mukavaa mutta jos muut aikoo juoda kunnolla niin kyllähän se monen, mm. minun, mielestä vähän pilaa fiilistä se selväpäinen seassa. Ei siksi että hän olisi tylsä, vaan siksi että hän on ikään kuin tarkkailija, joka selvän viileästi katselee mahdollisen paheksuvasti sekoiluja, joihin ainakin itselläni on tarkoituskin kännin varjolla antautua. Esim. haluan kännissä yleensä irtoseksiä, mutta en kaipaa selväpäisiä sinne arvostelevasti katsomaan päältä kun kähmin jonkun miehen kanssa. Muut juojat ei haittaa, ne on samaa "kännisten liittoa", jossa kaikki ymmärtää että voi mennä vähän lujaa.

Oletko tosissasi? Ei aikuisen ihmisen pää niin pahasti mene sekaisin reiluistakaan alkoholi määristä, että se antaisi jonkun "kännissä ja läpällä"-vastuuvapauden. Tuollaiset on teinien touhuja. Hanki itsetunto ja harrasta irtosuhteesi selvinpäin niin nautit seksistäkin enemmän. Sitä selväpäistä tuskin vähempää voisi kiinnostaa jotkut "olin niin kännissä"-paneskelusi kun tietää, etteivät ne mistään alkoholista alunperinkään johdu.

Vierailija
87/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se pitsan pohja nyt rapea olisi kun päällä on puolitoista senttiä kaikkea mahdollista kosteutta sisältävää täytettä.  Tuolla kriteerillä olen vain kerran elämässäni saanut kunnon pitsaa. Pohja ei ollut pehminnyt, vaikka päällä täysi arsenaali herkullisen mehukkaita täytteitä.   Kiitos vaan sinne Kannonkosken paloaseman lähellä olevaan  ravintolaan, joka ei oikeasti edes ollut mikään pitseria.

Vierailija
88/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla ihan katkeruuskin siitä ettei itse saa alkoholijuomia alas. Tunnen pari absolutistia, jotka nuorempana koittivat juoda, mutta aina tuli jo muutaman kaljan jälkeen ylös eivätkä ikinä oppineet juomaan. Sitten alettiin moralisoimaan muiden juomisella ja nostettiin itse itsensä alustalle absolutisteina. Nyt sitten ollaan niin parempaa ihmistä kun ei juoda ikinä.

Vierailija
89/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se pitsan pohja nyt rapea olisi kun päällä on puolitoista senttiä kaikkea mahdollista kosteutta sisältävää täytettä.  Tuolla kriteerillä olen vain kerran elämässäni saanut kunnon pitsaa. Pohja ei ollut pehminnyt, vaikka päällä täysi arsenaali herkullisen mehukkaita täytteitä.   Kiitos vaan sinne Kannonkosken paloaseman lähellä olevaan  ravintolaan, joka ei oikeasti edes ollut mikään pitseria.

Sori. Tää tul väärään keskusteluun :(

Vierailija
90/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon aina, että ei kiinnosta olla humalassa. Sitten ruvetaan jankkaamaan ja tivaamaan, että mikset. No kun ei vaan kiinnosta, osaan pitää hauskaa selvin päin oikein mainiosti. Olen sosiaalinen ja hauska, rakastan tanssimista ja jaksan valvoa pikkutunneille myös :) Jos teitä alkoholia käyttäviä hävettää oma juominen, älkää purkako sitä meihin joille muiden alkoholinkulutus on herttaisen yhdentekevää.

Vierailija
91/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa te usein juovat miten ihmeessä teillä riittää aikaa juomiseen? Jos koko ilta menee tuoppiin tuijottaessa ja seuraava päivä krapulassa ja tämä voi toistua parikin kertaa viikossa niin eikö tunnu ajan hukkaamiselta vai eikö ole parempaa tekemistä? Jos joutuisin autiolle saarelle ja rantaan ajelehtisi viinalasti niin voisin olla kännissä vaikka 24/7, mutta KAIKISTA maailman vaihtoehdoista käyttää merkittävän osan vapaa-ajastaan juomiseen. En käsitä. Ei se känni nyt niin erikoista ole. Oikeastaan aika tylsää.

Vierailija
92/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmisillä on joku kummallinen käsitys että he eivät saisi löysätä ja sekoilla ilman viinaakin. Mä ite olen sielultani vielä täysi lapsi ja teen just sitä mikä musta on hauskaa, en omista niitä estoja mitä suurin osa että pitäisi olla jotenkin korrekti ja aikuinen tai välittää mitä muut ajattelee.Toivon et muutkin löytäisivät tämän fiiliksen eikä tarvisi ryypätä koko ajan. En mäkään täysi absolutisti ole koska tykkään oluesta niin sitä juon välillä mutta kännissä en ikinä ole.

Käyttäydyt siis juhlissa, uutenavuotena ja juhannuksena, pikkujouluissa ja rapujuhlissa sekä firman juhlissa samalla lailla kuin umpihumalaisetkin mutta selvin päin? Onnistuuko hurjemmatkin jutut kuten seksi kavereiden kanssa rai vaikka ryhmäseksi, yms?

En minä tuollaisia tekisi kännissäkään. Ja jos tekisin, niin olisi kyllä vuosikausia morkkis päällä.

Varsin moni työkaveri päätyy pikkujouluista samaan taksiin ja samaan osoitteeseen eikä heillä ole mitään kamalia morkkiksia, saattavat vähän virnistellä ohi kävellessään. Ryhmäseksi toki vaatii jo aika vapaamielistä luonnetta, mutta jos kaikki ovat halukkaita siihen ja aikuisia ihmisiä niin mikä morkkis siitä pitäisi tulla? Yleensähän humala helpottaa toteuttamaan näitä salaisiakin haluja vähentämällä estoja mutta sinähän et sitä siihen tarvitse siis

Sinä siis ihan oikeasti pidät omituisena ihmistä, joka ei tee noin?

Vierailija
93/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa te usein juovat miten ihmeessä teillä riittää aikaa juomiseen? Jos koko ilta menee tuoppiin tuijottaessa ja seuraava päivä krapulassa ja tämä voi toistua parikin kertaa viikossa niin eikö tunnu ajan hukkaamiselta vai eikö ole parempaa tekemistä? Jos joutuisin autiolle saarelle ja rantaan ajelehtisi viinalasti niin voisin olla kännissä vaikka 24/7, mutta KAIKISTA maailman vaihtoehdoista käyttää merkittävän osan vapaa-ajastaan juomiseen. En käsitä. Ei se känni nyt niin erikoista ole. Oikeastaan aika tylsää.

Jos on koko ajan kännissä, niin ei edes huomaa. Muistikin katoaa vähitellen, joillakin pysyvästi. Kehitys on hidasta, mutta vääjäämätöntä.

Itse ihmettelen, miten niillä pienillä tuloilla tai tuilla on varaa istua kapakassa. Kallista. Ei minulla rahat riittäisi moiseen.

Vierailija
94/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni todella kummallinen kysymys. Ihmisillä on monia syitä olla ottamatta alkoholia ja jos sanoo ettei ota, alkaa välittömästi kysely miksi et ota. Helpoin vastaus, jossa ei tarvitse alkaa juurtajaksain selittää asiaa on juurikin tuo mainitsemasi.

Mä valehtelen jos joku kysyy, että miksen ryyppää, että oon uskovainen. Äänensävy toki sellainen että torppaa lisäutelut kyseisestä aiheesta. Enks olekin hauska.

Vain Suomessa joutuu pahimmillaan valehtelemaan uskoista, lääkityksistä, työvuoroista, autoiluista jne. kun tivataan miksi EI juo. Muualla joutuu selittämään miksi JUO itsensä vahvaan humalaan. Ja hyvästä syystä. En ole enää vuosiin vastannut yhtään mitään kyselijöille. Suomi on alkoholiepidemian keskellä ja esimerkiksi yli puolet työikäisinä kuolevista miehistä kuolee alkoholista johtuviin haittoihin ja sitten vielä vaaditaan juomattomalta selityksiä. Uskomatonta idiotismia. Junttisuomalaisille vaikeata hyväksyä, että joku ei kulje lampaana joukon jatkona.

Vierailija
95/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siksi koska joku idiootti on hetkeä aiemmin mennyt heiltä tiukkaamaan että miksi et juo, antaen ymmärtää että alkoholiton joukossa jotenkin pilaa tunnelman. Eikä usko kerrasta että  nyt ei maistu vaan vängätään ja vängätään että "ota nyt yksi, pidetään hauskaa".

Antakaa jokaisen päättää itse 0-linjastaan, ja antakaa olla.

Vierailija
96/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta ei ole kyselty syytä juomattomuudelle kuin kerran. Olin silloin Saksassa ja osallistuin illanviettoon saksalaisten, venäläisten ja englantilaisten kollegojen kanssa.

Vierailija
97/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä. Ei se känni nyt niin erikoista ole.

Sen takia pitääkin olla kyytipojaksi pajaa tai vaikka pameja. Sitten on kyllä kivaa.

Tai sitten voisit kokeilla ihka oikeita aikuisten päihteitä säälittävän suomisekakäytön sijaan. Eihän noista tule edes hyvä olo kivuuksista nyt puhumattakaan. Mieluiten tietysti ne kiksit kannattaisi hankkia vaikka laskuvarjohypystä, vuorikiipeilystä, tai mistä tahansa muusta. Tuollainen viina, bentsot, pilvi sekistely on pään turruttamista ja elämän pakoilua, ei siitä nauttimista. Tuohon kun lisätään vielä viropiri ja vieroituslääke subutexin väärinkäyttö, niin kokonaiskuva säälittävästä suomalaisesta päihdekulttuurista on valmis.

Vierailija
98/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilo ilman viinaa on teeskentelyä!

Ei vais, mulla on hauskaa selvinpäin ja kännissä. Toki jos joudun olemaan selvinpäin kun muut on kännissä, niin sit ei oo enää yhtään hauskaa.

Känniset eivät tosiaan ole hauskoja. Vaatii vahvan päihtymystilan, että heitä edes sietää. En käsitä miten kännääjät pitävät itseää hauskoina tms. kuvatkaa vaikka joku kännikeikka videolle ja katsokaa miten hauskaa seuraa juovuksissa olette, jos kuvittelette olevanne.

Vierailija
99/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kyselijät ovat niitä joilla itsellään on ongelmallinen suhde alkoholiin. Muut eivät asiaa edes noteeraa. "Ei tunnu itsestä niin juopolta kun kaikki muutkin juo.."

Vierailija
100/152 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilo ilman viinaa on teeskentelyä!

Ei vais, mulla on hauskaa selvinpäin ja kännissä. Toki jos joudun olemaan selvinpäin kun muut on kännissä, niin sit ei oo enää yhtään hauskaa.

Känniset eivät tosiaan ole hauskoja. Vaatii vahvan päihtymystilan, että heitä edes sietää. En käsitä miten kännääjät pitävät itseää hauskoina tms. kuvatkaa vaikka joku kännikeikka videolle ja katsokaa miten hauskaa seuraa juovuksissa olette, jos kuvittelette olevanne.

No tässäpä tuli se syy, miksi on kiusaannuttavaa juhlia joidenkin alkoholia käyttämättömien kanssa. En ole superviihdyttävää seuraa humalassa tai selvänä, mutta älä tule sinne anniskelutilaan minua kyttäämään. Meillä on firman kesäjuhlat ensi viikolla ja tiedän jo etukäteen ne, jotka tunkevat jatkoille mukaan kyyläämään toisten edesottamuksia. Hauskoja seuraihmisiä, toden totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme