Onko joissan perheissä oikeasti tämä kliseinen työnjako että mies grillaa ja nainen tekee salaatit yms?
Kommentit (113)
Mun mies ei tykkää grilliruuasta, joten minä sitten itselleni grillaan jos jaksan.
Minä hoidan molemmat. Ja tiskit myös. Mies hommaa kaasun.
Noup. Minä teen kaiken. Miksi? Jos haluaa saada hyvää ruokaa, niin silloin on tehtävä näin. Jos mies haluaa grillata, se on makkarat ja päivällinen on valmis.
Linda kirjoitti:
Meillä mies hoitaa grillauksen lisäksi nurmikonleikkuun, autoon ja tekniikkaan liittyvät jutut, kalojen savustuksen, kaikki korjausta vaativat jutut ja maatilan työt. Saan toki osallistua näihin, mutta ei oo mun juttuja. Ripustelen pyykkejä, teen ruokaa, käyn kaupassa ja siivoilen ihan mielellään. Ollaan kyllä itsekin naureskeltu, että on aika vanhanaikainen roolijako meillä, mutta toisaalta se sopii ja toimii, joten mikäs siinä. Ja itse olen niin ruumiinrakenteelta kovin pieni ja hentoinen, etten oikein ole hyväkään fyysistä voimaa vaativissa jutuissa.
Grillaaminen on aika paljon kevyempää hommaa kuin märän pyykin ripustus ja siivous...
Kutakuinkin. Tosin me tehdään yhdessä salaatit yms. ja mies sitten hoitaa sen grillauksen. Hän tykkää sytytellä ja hänellä on kärsivällisyyttä odottaa, että hiillos on sopiva. Mä törkkäisin litran sytytysnestettä puille ja vartin päästä olis sytystysnesteeltä maistuvaa apetta pöydässä. Siksi hän grillaa.
Vierailija kirjoitti:
Linda kirjoitti:
Meillä mies hoitaa grillauksen lisäksi nurmikonleikkuun, autoon ja tekniikkaan liittyvät jutut, kalojen savustuksen, kaikki korjausta vaativat jutut ja maatilan työt. Saan toki osallistua näihin, mutta ei oo mun juttuja. Ripustelen pyykkejä, teen ruokaa, käyn kaupassa ja siivoilen ihan mielellään. Ollaan kyllä itsekin naureskeltu, että on aika vanhanaikainen roolijako meillä, mutta toisaalta se sopii ja toimii, joten mikäs siinä. Ja itse olen niin ruumiinrakenteelta kovin pieni ja hentoinen, etten oikein ole hyväkään fyysistä voimaa vaativissa jutuissa.
Grillaaminen on aika paljon kevyempää hommaa kuin märän pyykin ripustus ja siivous...
Riippuu vähän miten grillaa. Jos grillataan esimerkiksi avotulella, niin pitää sytyttää tulet ja mahdollisesti jopa hakata puut. Savunhaju tarttuu vaatteisiin ja hiuksiin. Pitää katsoa, että kypsyysaste on sopiva, tehdä marinadit jne.
Minkälaisia salaatteja teette, kun joku sanoi että hän hoitaa salaatinteon, kun kukaan muu ei tunnu osaavan?
Mielenkiinnosta kysyn, koska itsellä ei ole mielikuvitusta salaattien suhteen. Siemenistä en kuitenkaan tykkää salaateissa.
Jaa, kai sitten ainakin toistaiseksi.
Mies osti grillin lelukseen, joten grillatkoon nyt. Vaikka kyllä minäkin taidan tässä kesän mittaan vempeleeseen tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä teitä naiset, moniko tässäkin ketjussa pelkää grilliä? :D Moni ei osaa sytyttää grilliä ja yhtä moni pelkää jotain roiskeita (?)!
Voi varmaan arvata, että jos joskus tulee zombie apocalypse niin mun tuurilla mä olen jumissa just tämänkaltaisten tättähäärien kanssa ja kuollaan kaikki ekana päivänä.
Nyt hiukan enemmän munaa naiset, eihän tuommoisesta nyt tule yhtään mitään!
Täältä tulee hirmuinen GRILLI! (tuo luetaan semmosella röllimusaäänellä)
Ehkä nämä grillinpelkääjät ovat muutenkin sellaisia pelokkaita ja mukavuudenhaluisia. Mut veikkaisin kyllä, että sillä salaattiveitsellä sattuu todennäköisemmin jotain kun grillillä :D Mua naurattaa.
Minä grillaan mutta vaimo ei tee edes sitä salaattia. Voi kun tekisikin:(
Vierailija kirjoitti:
Linda kirjoitti:
Ehkäpä heillä grillataan kokonaista sikaa avotulella vartaassa?
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä teitä naiset, moniko tässäkin ketjussa pelkää grilliä? :D Moni ei osaa sytyttää grilliä ja yhtä moni pelkää jotain roiskeita (?)!
Voi varmaan arvata, että jos joskus tulee zombie apocalypse niin mun tuurilla mä olen jumissa just tämänkaltaisten tättähäärien kanssa ja kuollaan kaikki ekana päivänä.
Nyt hiukan enemmän munaa naiset, eihän tuommoisesta nyt tule yhtään mitään!
En suosittele jäämään ainakaan kaupunkilaisten seuraan yöksi juuri ennen zombie apocalypsea. Pari kertaa olen ollut grillaamassa porukalla, toisella kerralla yksi nainen vain osasi sytyttää grillin, mm. minun mieheni ja hänen miehensä ei. Toisella kerralla eri porukalla kaasugrilli kyllä saatiin syttymään, mutta sitten se olikin ilmiliekeissä. Ei vaan tule kovin usein grillattua niin miksipä sitä osaisi sytyttää.
Siis mun täytyy kyllä nyt todeta että oon ylpeä itsestäni naisena :D En pelkää grilliä, osaan grillata, tehdä marinadin ja seurata lihan kypsyyttä. Mua ei haittaa savun haju, rasvaroiskeet tai seisominen ulkona sateessa grillaamassa. Ainut missä epäröisin, olisi grillattavan lihan teurastaminen, sitä en välttämättä pystyisi tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia salaatteja teette, kun joku sanoi että hän hoitaa salaatinteon, kun kukaan muu ei tunnu osaavan?
Mielenkiinnosta kysyn, koska itsellä ei ole mielikuvitusta salaattien suhteen. Siemenistä en kuitenkaan tykkää salaateissa.
Mä luulen että muut kyllä osaa, mutta salaatintekijälle kelpaa vaan tietyn kokoiset ja muotoiset kurkun ja tomaatin palaset :D
Mukavaa kun mies tekee isomman työn :D en valita, grillatkoon sydämensä kyllyydestä
Meillä minä teen kaikki ruuat, hoidan siis myös grillaukset ja savustukset. Mies ei osaa eikä hänellä ole kiinnostusta aiheeseen.
Minä myös teen kaikki rakennushommat meillä, maanrakennukset, kivetykset ym. Olen naisinsinööri :)
Mies hoitaa kaikki paistohommat ym koska minulla aina palaa pinnasta ja jää raa' aksi sisältä.
Kovasti tuntuu olevan joitain pois, että suurimmalle osalle tietyt roolit tulee luonnostaan.
Meillä muuten mies ei osaa käyttää grilliä ja tekee salaatit. Ja on hyvin epätyypillinen mies, eli klisee tämäkin.
Grillaamistapahtuma on tosi vastenmielinen meillä aina. Vältän sitä viimeiseen asti koska vaimo on niin saamaton ja laiska.
Telkkaria töllää samaan aikaan kun minä grillaan. Oikein grillaamisen irvikuva tämä meillä. En halua ottaa vastuuta koko hommasta vaan teen vaan oman osuuteni eli tuon grillaamisen. Se vielä puuttuisikin että vääntäisin myös kaikki lisukeet.
Mitä hittoa, miksi teillä ei ole ajettavaa leikkuria? Ei kai kukaan nyt lyki tuollaista pihaa tai edes roiku vetävän perässä!
Hankitte sellaisen ajettavan ja sitten biksut päälle, niin ainoa huoli on se että mitenpäin ajaa pihan niin että saa tasaisen rusketuksen. :)