Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joissan perheissä oikeasti tämä kliseinen työnjako että mies grillaa ja nainen tekee salaatit yms?

Vierailija
20.06.2017 |

Jos on, niin miksi ihmeessä?

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linda kirjoitti:

Meillä mies hoitaa grillauksen lisäksi nurmikonleikkuun, autoon ja tekniikkaan liittyvät jutut, kalojen savustuksen, kaikki korjausta vaativat jutut ja maatilan työt. Saan toki osallistua näihin, mutta ei oo mun juttuja. Ripustelen pyykkejä, teen ruokaa, käyn kaupassa ja siivoilen ihan mielellään. Ollaan kyllä itsekin naureskeltu, että on aika vanhanaikainen roolijako meillä, mutta toisaalta se sopii ja toimii, joten mikäs siinä. Ja itse olen niin ruumiinrakenteelta kovin pieni ja hentoinen, etten oikein ole hyväkään fyysistä voimaa vaativissa jutuissa.

Grillaaminen on aika paljon kevyempää hommaa kuin märän pyykin ripustus ja siivous...

Ehkäpä heillä grillataan kokonaista sikaa avotulella vartaassa?

Kyllä meillä on vain ihan kaasugrilli. Sain kyllä hyvät naurut kun kuvittelin, että olis tuossa pihassa sika vartaassa. :DD

Ja siis ihan yleisesti työnjaostamme tarinoin. En nyt kokenut grillausta raskaana hommana, mies vain meistä useammin grillaa. Kyllä minäkin toisinaan.

Vierailija
82/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessakin on näin. Koska näin fiksu nainen saa myös miehen osallistumaan. Sitten kun alkaa itku ja poru AP:n kaltaisesti, niin kohta ei ole kellään kivaa. 

Meillä miehet myös savustavat kalat suvussa yms.

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! Minä pelkään tulta/kaasupulloja yms ja mies taas ei välitä salaatista. Tämä työnjako toimii siis erittäin hyvin, mies grillaa ja minä valmistan perunat, salaatit ym lisukkeet. 

Vierailija
84/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mun mies grillaa, mä hoidan lisukkeet. Osaisin itsekin grillata, mutta parempi näin, koska mies tykkää grillata ja muissa keittiöhommissa hän on täysin avuton:).

Mun siskon perheessä sisko grillaa. Mies ei tehnyt edes sitä salaattia. Onneksi erosivat.

Vierailija
85/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hoitaa niin grillauksen kuin salaattien yms. teon. Vihaan ruuanlaittoa kaikessa muodossa joten siksi nuo ovat miehen vastuulla.

Vierailija
86/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä on, ja miksi ihmeessä ei olisi? Sopii meille kaikille. Puhun siis omasta perheestäni.

Vierailija
87/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies grillaa ja tekee salaatit. Itse istun kylpypaljussa ja siemailen olutta.

Vierailija
88/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linda kirjoitti:

Meillä mies hoitaa grillauksen lisäksi nurmikonleikkuun, autoon ja tekniikkaan liittyvät jutut, kalojen savustuksen, kaikki korjausta vaativat jutut ja maatilan työt. Saan toki osallistua näihin, mutta ei oo mun juttuja. Ripustelen pyykkejä, teen ruokaa, käyn kaupassa ja siivoilen ihan mielellään. Ollaan kyllä itsekin naureskeltu, että on aika vanhanaikainen roolijako meillä, mutta toisaalta se sopii ja toimii, joten mikäs siinä. Ja itse olen niin ruumiinrakenteelta kovin pieni ja hentoinen, etten oikein ole hyväkään fyysistä voimaa vaativissa jutuissa.

Grillaaminen on aika paljon kevyempää hommaa kuin märän pyykin ripustus ja siivous...

Riippuu vähän miten grillaa. Jos grillataan esimerkiksi avotulella, niin pitää sytyttää tulet ja mahdollisesti jopa hakata puut. Savunhaju tarttuu vaatteisiin ja hiuksiin. Pitää katsoa, että kypsyysaste on sopiva, tehdä marinadit  jne. 

Märän pyykin ripustus työ ;) Sinkkumies nauraa.. 

Jos 3 minuutissa ei ripusta pyykkiä, niin ei ole nainen eikä mikään.

Sinkkumies

Vierailija
89/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä teen mielelläni salaatit ja kasvisvartaat yms. koska olen parempi niissä, ja mies hoitaa sitten liha-, kana- ja kalapuolen, koska itse en pidä niiden käsittelystä. Hyvää tulee ja mukava tehdä yhdessä ruokaa :)

Mikä olikaan ap:n ongelma?

Vierailija
90/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen mies grillas sillä välin kun mä ajoin nurmikon.

Vierailija
91/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä molemmat tekee salaattia ja grillaa, mutta yleensä se grillaaja on kuitenkin mies.

Itselleni jää usein se salaatinpilkkojan ja jälkiruoantekijän osa, koska olen meillä muutenkin se, joka suunnittelee ja ideoi syötävät.

Vierailija
92/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä molemmat tekee salaattia ja grillaa, mutta yleensä se grillaaja on kuitenkin mies.

Itselleni jää usein se salaatinpilkkojan ja jälkiruoantekijän osa, koska olen meillä muutenkin se, joka suunnittelee ja ideoi syötävät.

Olipas tylsä viesti. Ei sitä oikein jaksanut edes lukea.

Mahdat olla melko tylsä ihminen?

Sinkkumies

Vierailija
93/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen itse kaiken, mies aika avuton ja itse olen tälläinen pakko hoitaa kaikki asiat itse ja omalla tavalla :D

Vierailija
94/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei :D Mä grillaan ja teen salaatit. Rakastan grillaamista! Mies leikkaa nurmikon.

Tekeekö se siitä nurmikosta salaattia, vai miksi sen nurmikonleikkuun otit tässä yhteydessä esiin?

Vierailija
95/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu meillä mies tekee safkat, ku mä en osaa tehdä hyvää ruokaa, salaatin just ja just.

mun vastuulla on sit imurointi, lattioiden ja vessojen pesu, pölyjen pyyhintä, pyykkihuolto

Vierailija
96/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu siihen että jos itse pyysän saaliini, nainen ei koske missään vaiheessa "tuotantoketjuun".

Kaupan lihat saa pilata jos haluaa, mutta jättää tulistelukäristelyn suosiolla meikäläisen hommaksi.

97/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se työnjako yleensä mene näin...

Nainen: hoitaa ja vahtii lapset, siivoaa, tiskaa, kattaa pöydän, pesee pyykit, tekee salaatit ja muut tarjottavat, käy kaupassa, pilkkoo ja valmistelee grillattavat.

Mies: grillaa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
98/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu siihen että jos itse pyysän saaliini, nainen ei koske missään vaiheessa "tuotantoketjuun".

Kaupan lihat saa pilata jos haluaa, mutta jättää tulistelukäristelyn suosiolla meikäläisen hommaksi.

Ei se ole metsästäjä eikä mikään, jos ei saalistaan ruokaa perheelleen tee. Tästä syystä arvostan metsästyspiirejä, kun siellä naiset ei pääse siipeilemään. Jos nainen hirven kaataa se sen myös suolestaa ja paistaa maksan tuoreeltaan avotulella. Sama pätee kalastukseen. Se kala on itse perattava.

Vierailija
99/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Eikös se työnjako yleensä mene näin...

Nainen: hoitaa ja vahtii lapset, siivoaa, tiskaa, kattaa pöydän, pesee pyykit, tekee salaatit ja muut tarjottavat, käy kaupassa, pilkkoo ja valmistelee grillattavat.

Mies: grillaa.

Vain niillä jotka on kiinni perinteisissä stereotypioissa ja jaksaa vanhoja "vitsejä" kertoa uudestaan ja uudestaan vuodesta toiseen.

Vierailija
100/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole grilliä, mutta reilu 10v sitten äitini yritti grillata, kaasuhanat auki ja nappia painamallahan sen piti onnistua ja oli monet kerrat onnistunut. No ei onnistunut tällä kertaa, olohuoneem ikkunat helisivät ja äidiltä palo kulmakarvat yms. Ei oo sen jälkeen grillannut.

Isä yleensä grillaa, tai no kääntelee välillä niitä lihoja, mun mielestä sekään niin ihmeellistä ole. Kuumahan siinä grillin edessä seisoskellessa tulee.

Sama perhe, äiti on se joka ajaa nurmikon. Kukaan muu EI SAA edes koskea leikkuriin. Se on tarkkaa hommaa miten se nurtsi ajetaan. Olis meitä lapsia ollu innokkaita kokeileen päältäajettavaa, mutta se on äidin homma. Mä ainakin laittaisin itse isommat lapset ajeleen nurmikon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän