Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joissan perheissä oikeasti tämä kliseinen työnjako että mies grillaa ja nainen tekee salaatit yms?

Vierailija
20.06.2017 |

Jos on, niin miksi ihmeessä?

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tykkää grillata ja nainen tehä salaatteja yms. nii pitäskö niitä osia vaihtaa ihan vaan siks että ollaan niiiin nykyaikasia? :D

En ymmärrä mikä pointti tässä alotuksessa ees on.

Tuskin kukaan nyt ajattelee että "mää kyllä haluaisin grillata mutta en voi koska oon nainen, ja sori, sääkään Pekka et voi tehä salaattia vaikka haluaisitki." Eiköhän kaikki tee asiat niin päin ku tekee siks että se on heille paras järjestely.

Vierailija
102/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä sinänsä mitään vikaa mutta tuntuu että osalla se liittyy just johonkin mies-naisasetelmaan. Miehen mielestä salaatin teko on liian feminiinistä pipertelyä ja nainen taas pitää grilliä jotenkin teknisenä, tai hyi hyi, siinä voi vaikka tarttua savun ja rasvan hajua hiuksiin.

Ihanko tosi. Juujuu uskottele vain itsellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on, itse en ole grillannut ikinä, en edes osaa laittaa kaasupulloa grilliin kiinni ja pistää grilliä päälle. :D Mutta mies tekee muutenkin enemmän ruokaa kun minä, vain tässä grillausjutussa ollaan "vanhanaikaisia".

Vierailija
104/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä molemmat tekee salaattia ja grillaa, mutta yleensä se grillaaja on kuitenkin mies.

Itselleni jää usein se salaatinpilkkojan ja jälkiruoantekijän osa, koska olen meillä muutenkin se, joka suunnittelee ja ideoi syötävät.

Olipas tylsä viesti. Ei sitä oikein jaksanut edes lukea.

Mahdat olla melko tylsä ihminen?

Sinkkumies

Sinä taasen olet helvetin rasittava ihminen.

Vierailija
105/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksipä ei? En tykkää, grillata ja mies tykkää.

Vierailija
106/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä molemmat tekee salaattia ja grillaa, mutta yleensä se grillaaja on kuitenkin mies.

Itselleni jää usein se salaatinpilkkojan ja jälkiruoantekijän osa, koska olen meillä muutenkin se, joka suunnittelee ja ideoi syötävät.

Olipas tylsä viesti. Ei sitä oikein jaksanut edes lukea.

Mahdat olla melko tylsä ihminen?

Sinkkumies

Tiedätkö, ettei minua haittaa lainkaan, vaikka olisin mielestäsi tylsä. Oma aviopuolisoni on pitänyt minua mielenkiintoisena jo  liki 35 vuotta. Sinä olet sinkkumies, koska et yksinkertaisesti kiinnosta yhtään ketään.

Vierailija
107/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee salaatit ja leipoo leivät. Minä grillaan. Olen parisuhteemme dominoiva osapuoli, ja miehen rooliksi on jäänyt enemmän alistuminen.

Vierailija
108/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä grillas JA teki salaatit. Äiti istui sohvalla läppärin kanssa. Että tallainen rooliasetelma.

Vierailija
109/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on.

Mä pelkään sitä grilliä, mä en tykkää/osaa grillata muuta kuin makkaraa, eikä edes kiinnosta opetella.

Pelkäät grilliä? :D Hihi.

Sivusta huutelen täältä, en minäkään tykkää kaasugrillistä vaikka helppohan se on ja vaovaton paitsi puhdistus. Kunnon hiiligrilli tai nuotion laittaminen on sen sijaan juhlaa. Kammotus sellainen kohiseva kymmenen polttimen hirviö, mikä vaan odottaa milloin voisi räjähtää (tiedän, ei voi kun letkut ja liittimet kunnossa, mutta silti..).

Vierailija
110/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä minä grillaan, teen salaatin ym. tykötarpeet ja lopuksi pesen grillin. Lisäksi laitan miehen lautaselle annoksen, jonka hän sitten syö. Tämä on meidän työnjakomme.

Vierailija
111/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei :D Mä grillaan ja teen salaatit. Rakastan grillaamista! Mies leikkaa nurmikon.

Tekeekö se siitä nurmikosta salaattia, vai miksi sen nurmikonleikkuun otit tässä yhteydessä esiin?

Etkö ole kuullut villiyrteistä? Uskomaton aukko gourmet-sivistyksessä. 😵

Vierailija
112/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia salaatteja teette, kun joku sanoi että hän hoitaa salaatinteon, kun kukaan muu ei tunnu osaavan?

Mielenkiinnosta kysyn, koska itsellä ei ole mielikuvitusta salaattien suhteen. Siemenistä en kuitenkaan tykkää salaateissa.

Mä luulen että muut kyllä osaa, mutta salaatintekijälle kelpaa vaan tietyn kokoiset ja muotoiset kurkun ja tomaatin palaset :D

:D tästä ei ole kyse tällä kertaa. Useille salaatti vaan on pakkopullasekoitus lehtisalaattia, tomaattia ja kurkkua valmiskastikkeella. Itse tykkään käyttää eri salaattilajeja ja yrttejä ja päälle sitten vaihdellen (vaikka paistettuja) kasviksia ja eri sipuleita, paahdettua vuohenjuustoa tai halloumia, muita juustoja, krutonkeja, kananmunaa, hedelmiä tai marjoja, siemeniä, jne. Kanaa, äyriäisiä tai savukalaa joukkoon ja se on koko ruoka.

Mutta tärkeintä on hyvä suolan, pippurin, (balsami)viinietikan ja oliiviöljyn suhde. Teen salaatin laakealle astialle ja maustan päältä juuri ennen tarjoilua. Välillä teen valmiin sekoituksen etukäteen, silloin lisään ainakin valkosipulia, inkivääriä, chiliä ja yrttejä. Minttu ja korianteri yhdessä on nyt mun suosikki.

Vierailija
113/113 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa ihan vapaasti grillata, siihen menee enemmän aikaa kuin sen salaatin tekemiseen. Mä voin lojua sen ylimääräisen ajan vaikka sohvalla. Ai niin ja mun ei tartte pestä sitä grilliä koskaan, onneksi. Ai niin, aattelin mä kyllä ehkä väsätä jotain vartaita tänä kesänä, mutta saattaa se jäädä aatteluksi, on niin paljon muutakin mielekkäämpää tekemistä kuin ruoanlaitto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan