Onko joissan perheissä oikeasti tämä kliseinen työnjako että mies grillaa ja nainen tekee salaatit yms?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on.
Mä pelkään sitä grilliä, mä en tykkää/osaa grillata muuta kuin makkaraa, eikä edes kiinnosta opetella.Pelkäät grilliä? :D Hihi.
Mä pelkään myös että kaasugrilli räjähtää tai hiiligrilli sytyttää tulipalon. Voin käyttää ainoastaan sähkögrilliä, silloin harvoin kun käytän.
Mä en anna kenenkään muun tehdä salaattia, koska kukaan ei tunnu osaavan.
Onko jossain perheessä sitten toisinpäin? Eli nainen grillaa ja mies tekee salaatit yms.?
Joku työnjakohan se olla pitää. Luonnollisesti on parasta, että kumpikin saa tehdä sitä, missä kokee olevansa parempi. Olen joskus yrittänyt tehdä molemmat, ja yhtä edestakaisin juoksemistahan se on, grillin ja keittiön välillä. Eli meillä ei grillata silloin kun on vain yksi ruoanlaittaja paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on.
Mä pelkään sitä grilliä, mä en tykkää/osaa grillata muuta kuin makkaraa, eikä edes kiinnosta opetella.Pelkäät grilliä? :D Hihi.
Mä pelkään myös että kaasugrilli räjähtää tai hiiligrilli sytyttää tulipalon. Voin käyttää ainoastaan sähkögrilliä, silloin harvoin kun käytän.
Okei :D En mä mitenkään halveksuan täällä naureskele tälle pelolle, mun mielestä se on vaan hassua. Itse en pelkää grilliä, grillaus on kivaa. Mutta pelkään kyllä esim moottorisahaa.
Meillä on tämä työnjako joo, koska se sujuu. Mies myös yleensä imuroi ja leikkaa nurmikon, mä hoidan pyykit lukuunottamatta silittämistä, joka on miehen tehtävä - eikä johdu siitä, että on sähkölaite, vaan hänen hermot ja taidot sopii siihen paremmin. Mä taas hoidan talon tietotekniikkaan liittyvät asiat, kuten yhteydet, puhelimet, tietokoneet ja tabletit. Eli puhtaasti se mistä kukin tykkää ja on "hyvä". Onkos tällainen työnjako jotenkin huono, meille se ainakin sopii mainiosti.
Mä teen kaiken, valmistelen grillaukseen lihat ym valmiiksi, teen lisukkeet, katan pöydän ja grillaan. Siksi, että haluan tehdä niin. Mies tekee sillä aikaa lasten kanssa jotain. Sopii meidän perheelle mutta ei välttämättä muille. Kukin tyylillään.
En osaa edes laittaa grilliä päälle saatikka grillata, mies hoitaa erinomaisesti.
N44
Juu. Mies tykkää enemmän leikkiä sen grillin kanssa ulkona ja minä puuhata sisällä. Minua inhottaa seisoskella siinä kuuman grillin vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä sinänsä mitään vikaa mutta tuntuu että osalla se liittyy just johonkin mies-naisasetelmaan. Miehen mielestä salaatin teko on liian feminiinistä pipertelyä ja nainen taas pitää grilliä jotenkin teknisenä, tai hyi hyi, siinä voi vaikka tarttua savun ja rasvan hajua hiuksiin.
Niin? Mitä sitten?
No naurattaa vaan moinen vanhanaikaisuus, eipä muuta ;)
Eli jos mies tekee mitään "miesten hommia" on hän vanhanaikainen? Ei merkitse mitään kyvyt ja halut? Miehen on väkisin tehtävä se salaatti ja naisen kannettava kauppakassit jottei vaan olla vanhanaikaisia. Ei hyvää päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mut jos kaikki tekee nyt toisinpäin. Nainen grillaa mies tekee salaatin Eiks siitä tulee klisee?
Miksi toisinpäin? Eikö ennemmin niin että kumpikin tekee kumpaakin vaihdellen? Se nyt ainakin on älytöntä jos nainen ei esim. osaa ollenkaan käyttää sitä grilliä eli grillaus ei onnistu ollenkaan jos mies ei ole paikalla.
No ei kai sekään mitään rakettitiedettä ole. Jos minä nyt yhtäkkiä jostain syystä haluaisin grillata niin, ettei mies ole paikalla, niin mies näyttää ennen sitä mistä napista tapahtuu mitäkin. Nälkään en kuitenkaan kuole, vaikken pääse grillaamaan, joten mistään tärkeästä perustaidosta ei kuitenkaan ole kyse.
Kaasugrillillä grillaan, jos mies laittaa sen päälle. Olen sen verran nössö, etten uskalla sitä sytyttää.
Avotuligrillillä grillataan molemmat ihan sujuvasti. Sen osaan jopa sytyttääkin, hih. Yleisimmin varmaan menee niin, että minä valmistelen grillattavat, mies grillaa ja minä huilaan sen ajan ja pidän seuraa.
Kaikissa perheissä, joissa mies on lätkäjuntti ja nainen blogeja lukeva tramp stampattu blondi.
Vierailija kirjoitti:
On ja siksi, että mies tykkää grillailusta, minusta se on inhottavaa käryineen ja roiskeineen. Paljon mieluummin teen salaatit ja yrttileivän uuniin ja katan pöydän. Mies hoitaa myös kalojen savustuksen ja minä keitän perunat, teen salatin ja sipulivoikastikkeen.
Näin meilläkin, ja molemmat tykkää. Miksi pitäisi mennä lauman mukana, jos joku sattuu olemaan in? Kuka tekee mitäkin, ja hommia voi halutessa myös vaihtaa.
Voi kyllä, meillä mies grillaa! Minä teen aina arkena muutoin ruuat perheelle, ympäri vuoden, joten grillaamisen jätän ihan suosiolla miehelleni, onhan se nyt mukavaa saada valmista ruokaa itsekin - edes muutama kertaa kesässä.
Meillä mies tekee oikeastaan kaikki ruuat, joskus auttelen jossain yksittäisissä vaiheissa tai vaikka teen juuri salaatin tai katan pöydän. Joten sama myös kesällä grillatessa.
Vierailija kirjoitti:
On ja siksi, että mies tykkää grillailusta, minusta se on inhottavaa käryineen ja roiskeineen. Paljon mieluummin teen salaatit ja yrttileivän uuniin ja katan pöydän. Mies hoitaa myös kalojen savustuksen ja minä keitän perunat, teen salatin ja sipulivoikastikkeen.
Sama. Eikä tässä sen kummempi, kuin että minä teen mieluummin hommat keittiössä sisällä ja mies tykkää puuhastella ulkona.
Mä en kestä teitä naiset, moniko tässäkin ketjussa pelkää grilliä? :D Moni ei osaa sytyttää grilliä ja yhtä moni pelkää jotain roiskeita (?)!
Voi varmaan arvata, että jos joskus tulee zombie apocalypse niin mun tuurilla mä olen jumissa just tämänkaltaisten tättähäärien kanssa ja kuollaan kaikki ekana päivänä.
Nyt hiukan enemmän munaa naiset, eihän tuommoisesta nyt tule yhtään mitään!
On vanhemmillani ja oli itse asiassa myös exälläni ja minulla. Isäni on parempi grillaaja ja tulen sytyttäjä ja äitini on taas parempi maustamaan ja muutenkin valmistamaan raaka-aineet.
Nykyään homma menee yleensä niin, että minä käyn laittamassa tulet ja kaiken valmiiksi sillä aikaa kun äitini laittaa grillattavia valmiiksi. Sitten isäni tulee grillaamaan ja minä kuljetan ruokia ja tarvikkeita edes takaisin grillauspaikan ja keittiön välillä ja äiti alkaa valmistelemaan ruokapöytää.
Veli tulee perheensä kanssa paikalle kun kaikki on valmiina ja kaikille se on ok. Ei kaiken tarvitse mennä aina tasapuolisesti, vaan joskus mennään vain sen mukaan mihin on totuttu ja mitä kukakin haluaa tehdä. Osallistun hommiin oikein mieluusti silloin kun olen vanhemmillani käymässä ja voin tehdä vaikka alusta loppuun jos niikseen tulee.
Meillä molemmat grillaa. Mies grillaa makkarat ja vege-ruuat. Mä grillaan lihat, koska mies ei vain osaa. Aina on liian kypsää tai raakaa, kun mies grillaa. Parempi mieli molemmilla ja vähemmän säätämistä näin.