Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajan peruminen samana päivänä ja siitä täyden hinnan laskuttaminen.

Vierailija
16.06.2017 |

Onko teistä oikein, että ylivoimaisen esteen sattuessa joutuu maksamaan täyden hinnan samana päivänä perutusta hinnasta? Esim. hieroja, kampaaja, lääkäri tai mikä tahansa vastaava? Minulle on käynyt paristi noin, molemmissa pitkä asiakassuhde takana ja silti lävähti lasku, kun oli aika peruttu pakottavista syistä. Ymmärrän kyllä heidän perustelunsa. Katkaisen kuitenkin aina tällaisen asiakassuhteen, sillä jokainen asiakaspalvelija on korvattavissa ja suurin osahan ei tällaista laskutusta harrasta. Muutaman kympin voitto yrittäjälle verrattuna pitkäaikaisen asiakassuhteen katkeaminen, hmm. kannattavaako?

Kommentit (177)

Vierailija
41/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran menossa kmpaajalle, mutta yöllä aloin oksentamaan. Laitoin kampaajalleni sähköpostia, jossain kerroin olevani vatsataudissa ja pyysin tilinumeron mihin voisin siirtää 50% kampaamokäynnistä, sillä peruin aikani liian myöhään. Kampaajani ilmoitti, että ymmärtää syyni, eikä ottanut maksua. Olen ollut asiakkaana jo kuuden vuoden ajan, enkä vaihda ihanaa kampaaja toiseen:)

Sairauden vuoksi saa olla töistäkin pois.

AP:llä taas ei ollut tämäntyyppistä aitoa perustetta.

Mistä sinä minun perusteluni tiedät? Mutta voin ne kyllä tässä kertoakin: Jouduin tapaturman uhriksi ja jouduin sairaalaan. Täyden hinnan lasku lävähti. Ap

Vierailija
42/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon tulee alapeukutuksia, joten laittakaapa alapeukuttajat summia, joita hymyssä suin olette makselleet ja asiakassuhdetta jatkaneet vastaavisssa tilanteissa.

En varaile aikoja ja peruile niitä.

.

Kertaakaan ei ole tarvinnut.

.

Kerran eksyin (uusi paikkakunta ja kosmetologi/ täysihinta ja hieman pikahoito, sillä myöhästyin 10 min.).

N53

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta palkanmaksussa voisi olla sama systeemi. Työnantaja voisi koska tahansa aamulla ennetöiden alkamista ilmoittaa, että tänään ei makseta työstä palkkaa, mutta joudutte odottelemaan täällä työpaikalla siltä varalta, että tulen toisiin ajatuksiin. Töitä ei tietenkään tarvitse tehdä.

Siitähän tuossa on yrityksen kannalta kyse: on sovittu työ, josta tulee sovittu maksu. Asiakas ei tule, ei tule maksua, joten oikeastiko muka pitäisi maksaa palkkaa?

Minulla on tällainen ostopalvelusopimus henkilökohtaisesta avusta. Saan 24 tunnin varotusajalla perua työvuoron. Palvelusopimuksessa ei eritellä, että pitäisi olla mikään syy edes siihen. Toisin päin on kyllä ehtoja.

Minusta tämä on sopimusehto työntekijälle kohtuuton, koska siinä ei oteta huomioon työn olevan luonteeltaan jatkuvaa. Ei mikään yksittäinen kampaamokäynti.

Vierailija
44/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon tulee alapeukutuksia, joten laittakaapa alapeukuttajat summia, joita hymyssä suin olette makselleet ja asiakassuhdetta jatkaneet vastaavisssa tilanteissa.

En varaile aikoja ja peruile niitä.

.

Kertaakaan ei ole tarvinnut.

.

Kerran eksyin (uusi paikkakunta ja kosmetologi/ täysihinta ja hieman pikahoito, sillä myöhästyin 10 min.).

N53

Tämä ei ole sama asia, sait kuitenkin palvelun. Ap ei ja maksoi silti 100% hinnan.

Vierailija
45/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on vain kerran harmittanut peruutusmaksu. Minulla oli varattuna kampaaja väriin ja leikkaukseen, hinta 160 €. Aika oli maanantaina ja lauantaina jouduin auto-onnettomuuteen. Aika olisi pitänyt perua edellisenä aukiolopäivänä klo 17 mennessä, muuten veloitetaan täysi hinta. Olin silloin leikkaussalissa. Soitin heti maanantai-aamuna (aika klo 15:30) ja lupasin toimittaa lääkärintodistuksen että olin oikeasti yllättävässä leikkauksessa ja edelleen sairaalassa. Toivoin mielessäni että edes puolet hinnasta jäisi pois. No, täysi hinta ja peruutusmaksu. Silloin kyllä turhautti enkä enää ko. kampaamossa ole asioinut vaikka sitä ennen olin useamman vuoden käynyt.

Oikeasti yllättävien ja ylitsepääsemättömien todistettavien esteiden kohdalla pitäisin korkeintaan 50 % peruutusmaksua kohtuullisena. Vaikka nyt sairaalaan joutuminen niin ettei pysty ilmoittamaan ajoissa eikä todella pääse paikalle. "No meidän Pertti-Veronicalla on kuume"-esteet eivät tähän kategoriaan kuulu.

Vierailija
46/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran psykiatrin sijaisena poliklinikalla, kesäaikaan. Potilasaikoja ei ollut montaa samalle päivälle, sillä asioiden selvittelyyn tuli varata runsaasti aikaa. Potilaita tulee ihan tosi paljon lähetteillä, joten ajoille olisi tarvetta. Normaalista käynnistä ei mennyt maksua mutta perumattomista ajoista meni. Minusta ihan oikein, sillä joinain päivinä jopa 75% potilaistani jätti tulematta erityisesti nuoret aikuiset, tämä etenkin kun oli kaunis sää. Myös aamuajoilta jäi ihmisiä tulemaan kun "ei jaksanut herätä". Siinä istuin sitten tyhjän panttina. Kertoo ehkä ettei näille erityistä hätää sitten ollutkaan. Mutta moni muu olisi näitä aikoja tarvinnut...

Vierailija
47/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites muuten sitten jos joku on joutunut onnettomuuteen? Meidän pitää lain mukaan auttaa muita joten mitä jos myöhästyy/ei pääse varatulle ajalle esim. hammaslääkäriin sen takia? Tuleeko tästä lasku kotiin vai kuka maksaa kyseisen laskun sitten? Ei AP mutta uteliaisuudesta kysyn.

Tottakai tulee lasku. Itse on maksettava tai kysyttävä onnettomuuden uhrilta jälkikäteen, maksaako hän tuon.

Keneltä saat sen uhrin yhteystiedot jälkikäteen? Tai mitä jos uhri menehtyy?  Kuulostaa jotenkin koomiselta "Sori hei, mut tota jos selviit tästä niin annatko yhteystiedot että voit maksaa mun hammaslääkäri maksun kun en päässyt vastaanotolle kun mun pitää auttaa sua." :D

Vierailija
48/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta palkanmaksussa voisi olla sama systeemi. Työnantaja voisi koska tahansa aamulla ennetöiden alkamista ilmoittaa, että tänään ei makseta työstä palkkaa, mutta joudutte odottelemaan täällä työpaikalla siltä varalta, että tulen toisiin ajatuksiin. Töitä ei tietenkään tarvitse tehdä.

Siitähän tuossa on yrityksen kannalta kyse: on sovittu työ, josta tulee sovittu maksu. Asiakas ei tule, ei tule maksua, joten oikeastiko muka pitäisi maksaa palkkaa?

Onkohan ihan vertailukelpoinen esimerkki. Tuskinpa jokainen asiakas peruu päivästä toiseen aikansa. Mutta ihan vapaasti voi ahneuttaan yrittäjä veloittaa muutaman kympin ja menettää vuosien saatossa satoja euroja. Jokainen kun on korvattavissa inhimillisemmällä yrittäjällä. 

Jos joka päivältä joku asiakas jättää tulematta sovittuun aikaan, niin se on viikossa jo aikamoinen lovi yrittäjän palkkapussiin. 

Vierailija
49/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ravintolatkin ottaa pöytävarauksen yhteydessä jo tietyn varaussumman, jota ei palautetta ellei pöytää ole peruttu ajoissa. Ja se on ihan oikein. 

Vierailija
50/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites muuten sitten jos joku on joutunut onnettomuuteen? Meidän pitää lain mukaan auttaa muita joten mitä jos myöhästyy/ei pääse varatulle ajalle esim. hammaslääkäriin sen takia? Tuleeko tästä lasku kotiin vai kuka maksaa kyseisen laskun sitten? Ei AP mutta uteliaisuudesta kysyn.

Tottakai tulee lasku. Itse on maksettava tai kysyttävä onnettomuuden uhrilta jälkikäteen, maksaako hän tuon.

Keneltä saat sen uhrin yhteystiedot jälkikäteen? Tai mitä jos uhri menehtyy?  Kuulostaa jotenkin koomiselta "Sori hei, mut tota jos selviit tästä niin annatko yhteystiedot että voit maksaa mun hammaslääkäri maksun kun en päässyt vastaanotolle kun mun pitää auttaa sua." :D

Tämä esimerkki juuri kertoo, miten yrittäjillä ei ole inhimillisyyttä pakottavan ja mahdottoman tilanteen ymmärtämiseen. Sitä siis aiemmalla vastauksellani tarkoitin.

Vierailija
51/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ravintolatkin ottaa pöytävarauksen yhteydessä jo tietyn varaussumman, jota ei palautetta ellei pöytää ole peruttu ajoissa. Ja se on ihan oikein. 

Jonkin summan. Ei monen ruokalajin laskutusta, eli eri asia, kuin ap:n aloituksessa, jossa laskutusprosentti sata.

Vierailija
52/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ylivoimainen este". Toki sellaisiakin on, mutta ne ovat usein asia erikseen. On täysin oikein, että näiltä aikansa perujilta veloitetaan edes osa palvelun hinnasta.

Niin, tässä oli kyse koko hinnan veloittamisesta. Ahneus tässä kalahtaa omaan nilkkaan asiakassuhteen menettämisen merkeissä. Vai moniko maksaa hymyssä suin tällaisesta?

No koko hinnan samana päivänä perustusta ajasta koska aika jää todennäköisesti kokonaan käyttämättä. Edellisenä päivänä perutun ajan saa vielä annettua jollekin toiselle suuremmalla todennäköisyydellä. Jos sinulle on jo useamman kerran tullut tällainen pakottava syy perua samana päivänä ja olet joutunut täyden hinnan maksamaan ja lisäksi tiedät siis kertoa että kaikki tahot eivät samana päivänä perutusta ajasta veloita täyttä hintaa niin siitä voi päätellä että olet todella monesti harrastanut näitä samana päivänä perumista. Mikä tarve nyt sitten onkaan niin "pakottava"...

Vierailija
53/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkin summan. Ei monen ruokalajin laskutusta, eli eri asia, kuin ap:n aloituksessa, jossa laskutusprosentti sata.

Totta, ei ihan koko summaa. Mutta varaussumma oli yhdessä pienessä raflassa 50e/henkilö ja se on ihan ok. 

Ymmärrän tosin tuon 100% laskutuksenkin. Jos vastaavia "pakottavia esteitä" tulee joka päivä aina jollekkin, niin kampaajalla saattaa hyvinkin normaalin päivän keskellä olla päivittäin 2-4 tunnin tyhjiä aikoja.  Eikä se toiminta niin pyöri.

Vierailija
54/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ylivoimainen este". Toki sellaisiakin on, mutta ne ovat usein asia erikseen. On täysin oikein, että näiltä aikansa perujilta veloitetaan edes osa palvelun hinnasta.

Niin, tässä oli kyse koko hinnan veloittamisesta. Ahneus tässä kalahtaa omaan nilkkaan asiakassuhteen menettämisen merkeissä. Vai moniko maksaa hymyssä suin tällaisesta?

No koko hinnan samana päivänä perustusta ajasta koska aika jää todennäköisesti kokonaan käyttämättä. Edellisenä päivänä perutun ajan saa vielä annettua jollekin toiselle suuremmalla todennäköisyydellä. Jos sinulle on jo useamman kerran tullut tällainen pakottava syy perua samana päivänä ja olet joutunut täyden hinnan maksamaan ja lisäksi tiedät siis kertoa että kaikki tahot eivät samana päivänä perutusta ajasta veloita täyttä hintaa niin siitä voi päätellä että olet todella monesti harrastanut näitä samana päivänä perumista. Mikä tarve nyt sitten onkaan niin "pakottava"...

Joidenkin työaika saattaa venyä yllättävien tapausten vuoksi paljonkin, PAKOTTAVIEN syiden vuoksi. Kaikki ei ole kaupankassoja, joille tulee tuuraaja vuoron vaihduttua. Näidenkin, joiden työpäivä voi venyä pakottavista syistä, on joskus varattava aikoja johonkin palveluihin. Käytännössä heti työpäivän perään, koska monetkaan yrittäjät eivät anna aikoja yöaikaan, jolloin ei varmuudella itse ole töissä. Kärjistetysti näin, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.

Vierailija
55/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä menettää palkkansa sinun takia. Eikö ole oikein että koska johtuu sinusta niin sinä menetät palkkaasi sovitun hinnan? Miten tää on mulle päivän selvää ja toinen suuttuu. Mielestäni ap olet itsekäs.

Vierailija
56/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin työaika saattaa venyä yllättävien tapausten vuoksi paljonkin, PAKOTTAVIEN syiden vuoksi. Kaikki ei ole kaupankassoja, joille tulee tuuraaja vuoron vaihduttua. Näidenkin, joiden työpäivä voi venyä pakottavista syistä, on joskus varattava aikoja johonkin palveluihin. Käytännössä heti työpäivän perään, koska monetkaan yrittäjät eivät anna aikoja yöaikaan, jolloin ei varmuudella itse ole töissä. Kärjistetysti näin, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.

Eli jos joidenkin on pakko venyttää työpäiviään, niin toiset ei voi tehdä töitään ollenkaan. Se toinen jää töihin tienaamaan pakottavien syiden vuoksi ja samalla se toinen jää ilman palkkaansa. Ei se nyt ihan reilulta kyllä kuulosta. Jos on noin liukuva työaika niin silloin varmaan kannattaa jättää ne ajat varaamatta.

Vierailija
57/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä menettää palkkansa sinun takia. Eikö ole oikein että koska johtuu sinusta niin sinä menetät palkkaasi sovitun hinnan? Miten tää on mulle päivän selvää ja toinen suuttuu. Mielestäni ap olet itsekäs.

Suuttuu? Onko mielipiteensä sanominen ja uuden, inhimillisemmän palveluntuottajan valitseminen suuttumista? Okei, voit tulkita miten haluat. Ap 

Vierailija
58/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen systeemi on ihan hanurista. Itse olen viimeisilläni raskaana (rv 40) ja heinäkuun alussa minulla on varattuna hoitajalle aika tk:n maanantai aamulla (ei raskauteen liittyvää). Olen varma, että raskaus menee yliaikaan. Mietin vain, että jos maanantaita edeltävänä viikonloppuna joudun sairaalaan synnyttämään niin joudun viikonloppuna perumaan hoitajan ajan. Viikonloppuna ajan perumiset eivät tavoita ketään, joten ajan perumisen ilmoitus tulee perille vasta ma aamusta. Hoitaja siis sanoi, että jos viikonloppuna perun ajan ja viesti siitä tulee maanantai aamulla niin joudun maksamaan 50€ sakon :) Hieno systeemi. Ehkä sitten raahaudun synnäriltä suoraan tk:n jos niikseen tulee :D

Vierailija
59/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuttuu? Onko mielipiteensä sanominen ja uuden, inhimillisemmän palveluntuottajan valitseminen suuttumista? Okei, voit tulkita miten haluat. Ap 

Olet selkeästi suuttunut tälle yrittäjälle/yritykselle vaikka ongelma johtuu sinusta.

Vierailija
60/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos joidenkin on pakko venyttää työpäiviään, niin toiset ei voi tehdä töitään ollenkaan. Se toinen jää töihin tienaamaan pakottavien syiden vuoksi ja samalla se toinen jää ilman palkkaansa. Ei se nyt ihan reilulta kyllä kuulosta. Jos on noin liukuva työaika niin silloin varmaan kannattaa jättää ne ajat varaamatta.

Ei ole kyse liukuvasta työajasta, vaan pakottavista syistä, täysin eri asia ymmärrätkö? Eikö mielikuvituksesi keksi ammatteja, joista ei heti voi kävellä ulos, kun kello on aikaa X olipa meneillään mitä tahansa.