Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajan peruminen samana päivänä ja siitä täyden hinnan laskuttaminen.

Vierailija
16.06.2017 |

Onko teistä oikein, että ylivoimaisen esteen sattuessa joutuu maksamaan täyden hinnan samana päivänä perutusta hinnasta? Esim. hieroja, kampaaja, lääkäri tai mikä tahansa vastaava? Minulle on käynyt paristi noin, molemmissa pitkä asiakassuhde takana ja silti lävähti lasku, kun oli aika peruttu pakottavista syistä. Ymmärrän kyllä heidän perustelunsa. Katkaisen kuitenkin aina tällaisen asiakassuhteen, sillä jokainen asiakaspalvelija on korvattavissa ja suurin osahan ei tällaista laskutusta harrasta. Muutaman kympin voitto yrittäjälle verrattuna pitkäaikaisen asiakassuhteen katkeaminen, hmm. kannattavaako?

Kommentit (177)

Vierailija
81/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelijä xx kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites muuten sitten jos joku on joutunut onnettomuuteen? Meidän pitää lain mukaan auttaa muita joten mitä jos myöhästyy/ei pääse varatulle ajalle esim. hammaslääkäriin sen takia? Tuleeko tästä lasku kotiin vai kuka maksaa kyseisen laskun sitten? Ei AP mutta uteliaisuudesta kysyn.

Tottakai tulee lasku. Itse on maksettava tai kysyttävä onnettomuuden uhrilta jälkikäteen, maksaako hän tuon.

Keneltä saat sen uhrin yhteystiedot jälkikäteen? Tai mitä jos uhri menehtyy?  Kuulostaa jotenkin koomiselta "Sori hei, mut tota jos selviit tästä niin annatko yhteystiedot että voit maksaa mun hammaslääkäri maksun kun en päässyt vastaanotolle kun mun pitää auttaa sua." :D

Tämä esimerkki juuri kertoo, miten yrittäjillä ei ole inhimillisyyttä pakottavan ja mahdottoman tilanteen ymmärtämiseen. Sitä siis aiemmalla vastauksellani tarkoitin.

Miksi ihmeessä yrittäjän pitäisi olla se joka maksaa näissä tapauksissa? Eli hän varaa sinulle aikaansa esim. 3 tuntia, tulee paikalle ja valmistautuu sinua varten. Torjuu muut mahdolliset asiakkaat tuolta ajalta. Kun sinä nukut pommiin, autosi hajoaa tai vaikka autat sitä onnettomuuden uhria, niin nämä kulut pitäisi ulkopuolisen /asiaan liittymättömän yrittäjän maksaa? Esim. 160 eur noushow asiakkaan toimesta on täsmälleen yrittäjän maksama 160 eur. Hän on kuitenkin paikalla sinua varten, vaikka syy poissaoloosi olisi mikä. Jos vaikkapa 10 asiakasta kuukaudessa tekee oharit, eikä "ahne" yrittäjä siitä laskuta = hänen bruttopalkastaan puuttuu 1600 euroa ja hän on työpaikallaan silti ollut näitä ajan varanneita varten. Milläs hän perheensä elättää ja lainansa maksaa? Turha väittää, että muut tulot pelastavat näiden laskuttamattomien lisäksi, sillä tilojen vuokra /sähkö /vesi muusta puhumattakaan tekee useita tuhansia euroja kuukaudessa. Miksi yrittäjä siis on ahne ja epäinhimillinen, jos laskuttaa perumattomasta ajasta?

Just näin, ap on äärimmäisen itsekäs ihminen. Ei mitään inhimillisyyttä yrittäjää kohtaan.

Vierailija
82/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjälle kuuluukin se yrittäjän riski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaassa tapuksessa yrittäjä on palkannut sinua varten työntekijän jolle joutuu sitten maksamaan palkkaa tyhjästä! Yrittäjällä on jo muutenkin olkoon kuluja niin hänen ei todellakaan tarvi maksaa asiakkaan sairaudesta johtaneista kuluja. Tietty olisihan se hienoa maksattaa kaikki yrittäjällä, työntekijän sairaspoissaolot, asiakkaan sairastumisesta johtaneet kulut..

Tuo ap:n käynti voi pahimmillaan maksaa yrittäjälle n.250e. Ihmiset ei ymmärrä kuinka paljon eri asioista tulee kuluja yritykselle. Esim. verkkokauppan tilauksen palautuksen kulut on helposti yrittäjälle yli 50e jos vähänkään isompi tilaus. Usein palautus maksaa enemmän kuin edes tuote joka palautetaan.

Vierailija
84/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa nyt ei ole enää kyse riskistä vaan äärimmäisestä itsekkyydestä asiakkaalta jos ei ole valmis aiheuttamiaan kuluja korvaamaan.

Vierailija
85/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa ei pitkä-aikaista asiakassuhdetta kannata noin vain katkaista. Noita peruutuksia tulee kuitenkin ihan älyttömästi. Niistä ei edes ilmoiteta useinkaan, ja saatetaan olettaa sun palvelevan heitä kaksi tuntia myöhemmin vaikka se aika taas on varattu eri asiakkaalle. Ihmiset on kusipäitä ja siinä mielessä en ihmettele noita peruutusmaksuja ollenkaan.

Vierailija
86/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollanen systeemi on ihan hanurista. Itse olen viimeisilläni raskaana (rv 40) ja heinäkuun alussa minulla on varattuna hoitajalle aika tk:n maanantai aamulla (ei raskauteen liittyvää). Olen varma, että raskaus menee yliaikaan. Mietin vain, että jos maanantaita edeltävänä viikonloppuna joudun sairaalaan synnyttämään niin joudun viikonloppuna perumaan hoitajan ajan. Viikonloppuna ajan perumiset eivät tavoita ketään, joten ajan perumisen ilmoitus tulee perille vasta ma aamusta. Hoitaja siis sanoi, että jos viikonloppuna perun ajan ja viesti siitä tulee maanantai aamulla niin joudun maksamaan 50€ sakon :) Hieno systeemi. Ehkä sitten raahaudun synnäriltä suoraan tk:n jos niikseen tulee :D

Juuri näin. Suurin osa täällä on tätä mieltä. 

Potaskaa oli koko tuo tarina

Vierailija
87/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
88/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa nyt ei ole enää kyse riskistä vaan äärimmäisestä itsekkyydestä asiakkaalta jos ei ole valmis aiheuttamiaan kuluja korvaamaan.

Force majoure.

Ihan yleinen käytäntö

Vierailija
89/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun yrittäjä päättää välttää konkurssin, näiden laskuttamattomien no show -asiakkaiden vuoksi ja irtisanoo työntekijät kun ei ole varaa maksaa palkkaa - yrittäjän riski on hallinnassa? Vai onko yrittäjä paska työnantaja, kun ei ollut varaa pitää työntekijöitä? Yrittäjä joutuu ottamaan näitä noshow-juttuja huomioon (yrittäjän riski ) jo henkilökuntaa palkatessaan, eli ehkä tarjolla on vain osa-aikatyötä. Ja taas yrittäjä on ahne paskiainen. Jos yrittäjä tarjoaa tes:n mukaista palkkaa, niin taas jengi nyrpistelee miten vähän ahne yrittäjä tarjoaa, kun elämiseen riittää vain se kolme tonnia kuussa. Jne, jne. AP, olet typerä.

Vierailija
90/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaassa tapuksessa yrittäjä on palkannut sinua varten työntekijän jolle joutuu sitten maksamaan palkkaa tyhjästä! Yrittäjällä on jo muutenkin olkoon kuluja niin hänen ei todellakaan tarvi maksaa asiakkaan sairaudesta johtaneista kuluja. Tietty olisihan se hienoa maksattaa kaikki yrittäjällä, työntekijän sairaspoissaolot, asiakkaan sairastumisesta johtaneet kulut..

Tuo ap:n käynti voi pahimmillaan maksaa yrittäjälle n.250e. Ihmiset ei ymmärrä kuinka paljon eri asioista tulee kuluja yritykselle. Esim. verkkokauppan tilauksen palautuksen kulut on helposti yrittäjälle yli 50e jos vähänkään isompi tilaus. Usein palautus maksaa enemmän kuin edes tuote joka palautetaan.

Ja kuitenkin mainostetaan ilmaista palautusta 😂😂

Vierailija
91/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Force majoure.

Ihan yleinen käytäntö

Voi pyhä yksinkertaisuus. Force majoure ei tarkoita tilannetta, kun fillaristasi puhkeaa kumi tai lapsesi oksentaa yöllä tai koira puree puhelimen rikki.

Se on ennemminkin niin, että raju maanjäristys katkaisee ratakiskot ja tiet koko Suomesta ja liikkuminen on mahdotonta. Tai hyökyaalto nielaisee kotitalosi, etkä ulapalla kelluessasi pääse varaamallesi ajalle.

Vierailija
92/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, asiakkaalle muttei yrittäjälle. Mä olen varmaan outo mutta yritän tilata vain mitä pidän eikä mua harmita maksaa jos itse perun ajan viime tipassa.

Vierailija
93/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Force majoure.

Ihan yleinen käytäntö

Voi pyhä yksinkertaisuus. Force majoure ei tarkoita tilannetta, kun fillaristasi puhkeaa kumi tai lapsesi oksentaa yöllä tai koira puree puhelimen rikki.

Se on ennemminkin niin, että raju maanjäristys katkaisee ratakiskot ja tiet koko Suomesta ja liikkuminen on mahdotonta. Tai hyökyaalto nielaisee kotitalosi, etkä ulapalla kelluessasi pääse varaamallesi ajalle.

Ja missä on väitetty, että ketju koskee nico-jennican pipiä tai pyöränkumin puhkeamista?

Me muut katsos puhutaan näistä todellisista tilanteista jolloin aika on ollut PAKKO perua, esim lapsen epikohtauksen takia.

Vierailija
94/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, asiakkaalle muttei yrittäjälle. Mä olen varmaan outo mutta yritän tilata vain mitä pidän eikä mua harmita maksaa jos itse perun ajan viime tipassa.

Väännetään vielä kerran rautalangasta: monet yritykset mainostavat ilmaista palautusta.

Ilmeisen kannattavaa siis antaa asiakkaan palauttaa tuote, ehkä jopa tilaaminenkin on ollut ilmaista.

Harva kuluttaja tuskin tahallaan tilaa väärää kamaa, noutaa paketin postista, täyttää palautusilmoituksen, kuskaa paketin takaisin postiin ja odottelee kuukauden että rajat palautuu tilille.

Mutta jankuta toki v-mäisistä asiakkaista ..

Vierailija
95/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi tänään niin, että sain pari viikkoa odoteltuani ajan toimenpiteeseen, joka on maanantaina aamulla. Olin siis tänään, perjantaina töissä neljään saakka ja kun ajanvarauslapussa luki että "mikäli varattu aika ei sovi, voitte soittaa xxxx numeroon 8-14.30 aikana. Aika peruttava vuorokautta ennen, tai sakkomaksu 50e" niin vähän kyllä ihmettelin tätä sakkomaksua! Enhän minä mitenkään olisi enää 16.15 saanut peruttua tätä aikaa, ja maanantaina liian myöhäistä. En siis itse pääse tuona aikana mitenkään kyseiseen toimenpiteeseen, minusta on epäreilua joutua maksamaan tuo maksu kun tuli tuo ajanvarauslappu näin lyhyellä varoajalla. :(

Vierailija
96/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Force majoure.

Ihan yleinen käytäntö

Ja missä on väitetty, että ketju koskee nico-jennican pipiä tai pyöränkumin puhkeamista?

Me muut katsos puhutaan näistä todellisista tilanteista jolloin aika on ollut PAKKO perua, esim lapsen epikohtauksen takia.

No eipä se lapsen epilepsiakohtaus ole kuitenkaan asia, josta asiaan täysin syyttömän /ulkopuolisen yrittäjän tulee maksaa palkastaan. Kyllä se on ihan sinun henkilökohtaista asiaasi, ja sinun pitää kulut maksaa itse.

Vierailija
97/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohho kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Force majoure.

Ihan yleinen käytäntö

No eipä se lapsen epilepsiakohtaus ole kuitenkaan asia, josta asiaan täysin syyttömän /ulkopuolisen yrittäjän tulee maksaa palkastaan. Kyllä se on ihan sinun henkilökohtaista asiaasi, ja sinun pitää kulut maksaa itse.

Force majoure. Mutta turha kai sulle selittää.

Luojan kiitos muut yrittäjät tämän ymmärtävät ❤

Vierailija
98/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin perumaan kosmetologiajan ja teinkin sen vuorokautta ennen kuten piti. Sitä ei kuitenkaan oltu mainittu että maksamista tulee kuitenkin. Oli kyllä petetty olo kun pitkäaikainen asiakassuhde todella päättyi tähän. Jos olen joutunut kampaajalle soittamaan peruuttaakseni ajan niin ei ole koskaan tullut maksamista. Toki olen ottanut myös uuden ajan,

Vierailija
99/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ohho kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Force majoure.

Ihan yleinen käytäntö

Force majoure. Mutta turha kai sulle selittää.

Luojan kiitos muut yrittäjät tämän ymmärtävät ❤

Ei ole edelleenkään FM, vaan ikävä sairastapaus sinun perheessäsi. Ja sinä olet sitä mieltä, että sinä et maksa euroakaan, vaan se varaamasi yrittäjä luopuu palkastaan = maksaa ja odottelee sinua turhaan. Ajatteles, tietämättäsi hän on voinut valvoa koko yön ripuloivan lapsen kanssa, hankkinut hoitajan kotiin (maksaa hoitajalle ), tullut taksilla töihin sinua odottamaan koska autosta kumi puhki. Ja vielä hänen pitäisi luopua palkastaan, kun sinä et ilmesty, etkä halua maksaa.

Vierailija
100/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis mielenkiintoista kuulla millaista hyväntekeväisyystyötä työkseen tekee nää ihmiset, joiden mielestä on ihan ok maksattaa omat mokansa yrittäjillä.