Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajan peruminen samana päivänä ja siitä täyden hinnan laskuttaminen.

Vierailija
16.06.2017 |

Onko teistä oikein, että ylivoimaisen esteen sattuessa joutuu maksamaan täyden hinnan samana päivänä perutusta hinnasta? Esim. hieroja, kampaaja, lääkäri tai mikä tahansa vastaava? Minulle on käynyt paristi noin, molemmissa pitkä asiakassuhde takana ja silti lävähti lasku, kun oli aika peruttu pakottavista syistä. Ymmärrän kyllä heidän perustelunsa. Katkaisen kuitenkin aina tällaisen asiakassuhteen, sillä jokainen asiakaspalvelija on korvattavissa ja suurin osahan ei tällaista laskutusta harrasta. Muutaman kympin voitto yrittäjälle verrattuna pitkäaikaisen asiakassuhteen katkeaminen, hmm. kannattavaako?

Kommentit (177)

Vierailija
21/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sitä aikaa perumaan, jos täytyy kuitenkin maksaa täysi hinta. Parhaimmillaan kuitenkin sille perutulle ajalle tulee toinen asiakas.

Vierailija
22/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa, siitäkö se kampaaja tms. olisi mielissään jos asiakas tulisi tarttuvan taudin kanssa?

Ymmärrän että turhat peruutukset ketuttaa ja niistä saakin laskuttaa mutta jos pitkäaikainen asiakas sen yhden kerran sairastuu ja peruuttaa ajan niin on se nyt aika kettumaista ottaa täysi hinta.  Monet kampaajat myös ottavat asiakkaita "suoraan kadulta" ja laittavat tuossa tapauksessa ständin ulos jossa kerrotaan vapaista ajoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran menossa kmpaajalle, mutta yöllä aloin oksentamaan. Laitoin kampaajalleni sähköpostia, jossain kerroin olevani vatsataudissa ja pyysin tilinumeron mihin voisin siirtää 50% kampaamokäynnistä, sillä peruin aikani liian myöhään. Kampaajani ilmoitti, että ymmärtää syyni, eikä ottanut maksua. Olen ollut asiakkaana jo kuuden vuoden ajan, enkä vaihda ihanaa kampaaja toiseen:)

Vierailija
24/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi kyseistä yrittäjää enää koskaan.

Vierailija
25/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ylivoimaisia esteitä kohdanneet asiakkaat ei ole sitä porukkaa, joka tuo yrittäjälle toimeentuloa, joten ei siinä satasia häviä.[/quote]

No mulle kävi niin, että ylivoimainen este, jouduin sairaalaan, peruutus samana päivänä, ei ilmoitusta peruutuksen maksullisuudesta, vuosien edeltävä asiakkuus, satoja euroja, mutta yrittäjä valitsi muutaman kympin pikavoiton mielummin.

Vierailija
26/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta palkanmaksussa voisi olla sama systeemi. Työnantaja voisi koska tahansa aamulla ennetöiden alkamista ilmoittaa, että tänään ei makseta työstä palkkaa, mutta joudutte odottelemaan täällä työpaikalla siltä varalta, että tulen toisiin ajatuksiin. Töitä ei tietenkään tarvitse tehdä.

Siitähän tuossa on yrityksen kannalta kyse: on sovittu työ, josta tulee sovittu maksu. Asiakas ei tule, ei tule maksua, joten oikeastiko muka pitäisi maksaa palkkaa?

Onkohan ihan vertailukelpoinen esimerkki. Tuskinpa jokainen asiakas peruu päivästä toiseen aikansa. Mutta ihan vapaasti voi ahneuttaan yrittäjä veloittaa muutaman kympin ja menettää vuosien saatossa satoja euroja. Jokainen kun on korvattavissa inhimillisemmällä yrittäjällä. 

Tai voihan se yrittäjä olla perimättä maksua varatusta ajasta, mutta nostaa vastaavasti ko. asiakkaan kohdalla hintoja siitä eteenpäin. Mustat listat on ihan yleisiä. Tuttu hammaslääkäri kertoi, että jos asiakas valittaa peruutusmaksusta, niin hän jättää seuraavalla kerralla puuduttamatta, mutta laskuttaa siitä.

Nuo ylivoimaisia esteitä kohdanneet asiakkaat ei ole sitä porukkaa, joka tuo yrittäjälle toimeentuloa, joten ei siinä satasia häviä.

No ehheheh, ikään kuin asiakas ei huomaisi että puudutusta ei ole. Toiskeseen tuollainen hammaslääkäri menettäisi aika pian toimilupansa.

Eipä ole 12 vuoteen vielä lupaa peruttu. Toki asiakas voi sanoa, että puudute ei tehoa, mutta silloin pahoitellaan, että puudutteesta pitää maksaa erikseen, se ei ole hampaan paikkauksen hinnassa mukana, joten miten on, maksatko lisää vai jatketaanko.

Vierailija
27/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon tulee alapeukutuksia, joten laittakaapa alapeukuttajat summia, joita hymyssä suin olette makselleet ja asiakassuhdetta jatkaneet vastaavisssa tilanteissa.

Eipä ole tullut tilannetta, jossa pitäisi maksaa, ja jos pitäisi niin kyllä se kirpaisisi. Ex-yrittäjänä ymmärrän silti, että varattu ja perumatta jätetty tai liian myöhään peruttu aika on pois yrittäjän palkasta. Jos sovittuja aikoja voisi perua noin vain ilman seuraamuksia ihan viimeiseen minuuttiin asti, sitä tehtäisiin niin paljon että yrittäjälle ei jäisi käteen mitään.

Vierailija
28/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta palkanmaksussa voisi olla sama systeemi. Työnantaja voisi koska tahansa aamulla ennetöiden alkamista ilmoittaa, että tänään ei makseta työstä palkkaa, mutta joudutte odottelemaan täällä työpaikalla siltä varalta, että tulen toisiin ajatuksiin. Töitä ei tietenkään tarvitse tehdä.

Siitähän tuossa on yrityksen kannalta kyse: on sovittu työ, josta tulee sovittu maksu. Asiakas ei tule, ei tule maksua, joten oikeastiko muka pitäisi maksaa palkkaa?

Onkohan ihan vertailukelpoinen esimerkki. Tuskinpa jokainen asiakas peruu päivästä toiseen aikansa. Mutta ihan vapaasti voi ahneuttaan yrittäjä veloittaa muutaman kympin ja menettää vuosien saatossa satoja euroja. Jokainen kun on korvattavissa inhimillisemmällä yrittäjällä. 

Tai voihan se yrittäjä olla perimättä maksua varatusta ajasta, mutta nostaa vastaavasti ko. asiakkaan kohdalla hintoja siitä eteenpäin. Mustat listat on ihan yleisiä. Tuttu hammaslääkäri kertoi, että jos asiakas valittaa peruutusmaksusta, niin hän jättää seuraavalla kerralla puuduttamatta, mutta laskuttaa siitä.

Nuo ylivoimaisia esteitä kohdanneet asiakkaat ei ole sitä porukkaa, joka tuo yrittäjälle toimeentuloa, joten ei siinä satasia häviä.

No ehheheh, ikään kuin asiakas ei huomaisi että puudutusta ei ole. Toiskeseen tuollainen hammaslääkäri menettäisi aika pian toimilupansa.

Eipä ole 12 vuoteen vielä lupaa peruttu. Toki asiakas voi sanoa, että puudute ei tehoa, mutta silloin pahoitellaan, että puudutteesta pitää maksaa erikseen, se ei ole hampaan paikkauksen hinnassa mukana, joten miten on, maksatko lisää vai jatketaanko.

Puudute maksaa saman, pistetäänkö sitä toinen annos vai ei. Muutenkin kyllä kuulostat aika epäilyttävältä.

Vierailija
29/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpön. Hammaslääkärit nykyään puuduttavat jopa pakolla, koska se helpottaa heidän työskentelyä kun potilas ei kiemurtele ja sätki kivun takia. Ei ne suostu poraamaan ilman puuduttamista, koska ne haluaa itse päästä helpommalla. Joten äläpä keksi omiasi. 

Vierailija
30/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kampaajani ei ota peruutusmaksua,hän vain toteaa, että onpa harmillista. Mutta kun ryhdytään sopimaan seuraavaa aikaa, niin hänellä on aika lailla ruuhkaa, josko johonkin väliin saisi sopimaan ja ei kai haittaa, jos joudut vähän odottamaan. Ja sitten se asiakas seuraavalla kerralla todellakin saa odottaa, toki pahoittelujen kera, koska jo silloin kun varasit tätä aikaa, niin minähän varoitin, että on pientä kiirettä. Harva poistuu kampaamosta hiukset märkänä, joten lähteä ei oikein voi.

Vierailija
31/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minulla kävi joku aika sitten niin, että olin varannut ajan helsinkiläiseen, melko tunnettuun, kampaamoon ja kun saavuin paikalle niin mulle ilmoitettiin että kampaaja oli sairastunut. Eivät olleet vaivaantuneet mulle ilmoittamaan eikä heillä myöskään ollut tarjota toista kampaajaa tekemään työtä. Vaikkei sairastumiselle mitään voi niin kyllä vitutti. Olin matkustanut Helsinkiin eräitä juhlia varten täältä maakunnasta, joten olisi ollut kiva saada tukka kuntoon. En sitten saanut siinä niin lyhyellä varoitusajalla aikaa muualta, eikä mulla ollut mitään hiustenlaittojuttujq mukana... Mistään korvauksista ei ollut puhettakaan!

Vierailija
32/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että syynä on se hämmästyttävä asia, että kyseiset yrittäjät elävät ansaitsemillaan rahoilla. 

Totta, mutta kun arvatenkin asiakassuhde katkeaa, niin kannaattaako ahnehtia muutama kymppi ja menettää satoja euroja? Kukaan ei tosiaan ole korvaamaton, vaikka saattaa niin luullakin. Eli vähän pelisilmää nyt vähintäänkin pitkäaikaisissa asiasuhteissa yrittäjillekin.

Kukaan ei tosiaan ole korvaamaton. Ei edes se pitkäaikainen asiakas, vaikka niin saattaa luullakin.

Vierailija
33/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon tulee alapeukutuksia, joten laittakaapa alapeukuttajat summia, joita hymyssä suin olette makselleet ja asiakassuhdetta jatkaneet vastaavisssa tilanteissa.

0€. Olen 47-vuotias enkä ole koskaan peruuttanut yhtäkään kampaaja-, lääkäri-, hammaslääkäri-, hieroja, kosmetologi- tai muutakaan aikaa. En vain ole, olen aina mennyt sovitusti paikalle.

Sitten kun perun minulle varatun ajan viime tingassa niin, ettei palvelun tuottaja saa tilalleni enää uutta asiakasta vaan menettää tuloja ellen minä korvaa tuota tyhjää aikaa hänen kalenterissaan, korvaan sen ilman muuta. Mukisematta.

Vierailija
34/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä koskaan tullut ylivoimaista estettä. Yhden kerran olen joutunut soittamaan kampaajalle, että itse en pääse, mutta sinne tulee sisareni varatulle ajalle. Ei arvinnut maksaa peruutuksesta, koska tilalla oli maksava asiakas.

No kivat sulle. Mun lapsi sai kerran niin pahan epilepsiakohtauksen että lähdettiin ambulanssilla sairaalaan. Sillä hetkellä ois toki ollut pieni murha maksatko tyhjästä kampaajalle 150e mutta onneksi oli tolkku ihminen...

Vierailija
35/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että syynä on se hämmästyttävä asia, että kyseiset yrittäjät elävät ansaitsemillaan rahoilla. 

Totta, mutta kun arvatenkin asiakassuhde katkeaa, niin kannaattaako ahnehtia muutama kymppi ja menettää satoja euroja? Kukaan ei tosiaan ole korvaamaton, vaikka saattaa niin luullakin. Eli vähän pelisilmää nyt vähintäänkin pitkäaikaisissa asiasuhteissa yrittäjillekin.

Kukaan ei tosiaan ole korvaamaton. Ei edes se pitkäaikainen asiakas, vaikka niin saattaa luullakin.

En ole missään vaiheessa väittänytkään olevani korvaamaton, vaan etsiväni uuden, inhimillisemmän asiakaspalvelija. Niitä kyllä löytyy.

Vierailija
36/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muuten sitten jos joku on joutunut onnettomuuteen? Meidän pitää lain mukaan auttaa muita joten mitä jos myöhästyy/ei pääse varatulle ajalle esim. hammaslääkäriin sen takia? Tuleeko tästä lasku kotiin vai kuka maksaa kyseisen laskun sitten? Ei AP mutta uteliaisuudesta kysyn.

Vierailija
37/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teistä oikein, että ylivoimaisen esteen sattuessa joutuu maksamaan täyden hinnan samana päivänä perutusta hinnasta? Esim. hieroja, kampaaja, lääkäri tai mikä tahansa vastaava? Minulle on käynyt paristi noin, molemmissa pitkä asiakassuhde takana ja silti lävähti lasku, kun oli aika peruttu pakottavista syistä. Ymmärrän kyllä heidän perustelunsa. Katkaisen kuitenkin aina tällaisen asiakassuhteen, sillä jokainen asiakaspalvelija on korvattavissa ja suurin osahan ei tällaista laskutusta harrasta. Muutaman kympin voitto yrittäjälle verrattuna pitkäaikaisen asiakassuhteen katkeaminen, hmm. kannattavaako?

Ai kannattaako asiakas, joka varailee aikoja, peruu ne viimetipassa ja ei maksa? Ei kannata.

Ravintolatkin on siirtyneet laskuttamaan varatusta pöydästä, jota ei käytetä mutta ei peruttukaan.

Vierailija
38/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ole reilua veloittaa koko hintaa jos kyseessä on esim kampaaja, pitäisi mielestäni vähentää esim väriaineiden osuus ja maksaa vain ns. ajasta. Ja toisekseen, jos palveluntarjoaja vaatii tuon maksun niin oletan hänen myös hyvittävän jotain jos joutuu itse perumaan ajan. Samalla tapaa se omista ansioista on pois jos esim lähtee töistä aiemmin sitä varten. Mutta tuskinpa kukaan näin toimii.

Vierailija
39/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites muuten sitten jos joku on joutunut onnettomuuteen? Meidän pitää lain mukaan auttaa muita joten mitä jos myöhästyy/ei pääse varatulle ajalle esim. hammaslääkäriin sen takia? Tuleeko tästä lasku kotiin vai kuka maksaa kyseisen laskun sitten? Ei AP mutta uteliaisuudesta kysyn.

Tottakai tulee lasku. Itse on maksettava tai kysyttävä onnettomuuden uhrilta jälkikäteen, maksaako hän tuon.

Vierailija
40/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran menossa kmpaajalle, mutta yöllä aloin oksentamaan. Laitoin kampaajalleni sähköpostia, jossain kerroin olevani vatsataudissa ja pyysin tilinumeron mihin voisin siirtää 50% kampaamokäynnistä, sillä peruin aikani liian myöhään. Kampaajani ilmoitti, että ymmärtää syyni, eikä ottanut maksua. Olen ollut asiakkaana jo kuuden vuoden ajan, enkä vaihda ihanaa kampaaja toiseen:)

Sairauden vuoksi saa olla töistäkin pois.

AP:llä taas ei ollut tämäntyyppistä aitoa perustetta.