Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajan peruminen samana päivänä ja siitä täyden hinnan laskuttaminen.

Vierailija
16.06.2017 |

Onko teistä oikein, että ylivoimaisen esteen sattuessa joutuu maksamaan täyden hinnan samana päivänä perutusta hinnasta? Esim. hieroja, kampaaja, lääkäri tai mikä tahansa vastaava? Minulle on käynyt paristi noin, molemmissa pitkä asiakassuhde takana ja silti lävähti lasku, kun oli aika peruttu pakottavista syistä. Ymmärrän kyllä heidän perustelunsa. Katkaisen kuitenkin aina tällaisen asiakassuhteen, sillä jokainen asiakaspalvelija on korvattavissa ja suurin osahan ei tällaista laskutusta harrasta. Muutaman kympin voitto yrittäjälle verrattuna pitkäaikaisen asiakassuhteen katkeaminen, hmm. kannattavaako?

Kommentit (177)

Vierailija
61/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä menettää palkkansa sinun takia. Eikö ole oikein että koska johtuu sinusta niin sinä menetät palkkaasi sovitun hinnan? Miten tää on mulle päivän selvää ja toinen suuttuu. Mielestäni ap olet itsekäs.

Suuttuu? Onko mielipiteensä sanominen ja uuden, inhimillisemmän palveluntuottajan valitseminen suuttumista? Okei, voit tulkita miten haluat. Ap 

Olet selkeästi suuttunut tälle yrittäjälle/yritykselle vaikka ongelma johtuu sinusta.

Yhä, voit tulkita ihan miten haluat :) Saanko udella, miten tämä  sinua niin henkilökohtaisesti koskettaa?

Vierailija
62/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollanen systeemi on ihan hanurista. Itse olen viimeisilläni raskaana (rv 40) ja heinäkuun alussa minulla on varattuna hoitajalle aika tk:n maanantai aamulla (ei raskauteen liittyvää). Olen varma, että raskaus menee yliaikaan. Mietin vain, että jos maanantaita edeltävänä viikonloppuna joudun sairaalaan synnyttämään niin joudun viikonloppuna perumaan hoitajan ajan. Viikonloppuna ajan perumiset eivät tavoita ketään, joten ajan perumisen ilmoitus tulee perille vasta ma aamusta. Hoitaja siis sanoi, että jos viikonloppuna perun ajan ja viesti siitä tulee maanantai aamulla niin joudun maksamaan 50€ sakon :) Hieno systeemi. Ehkä sitten raahaudun synnäriltä suoraan tk:n jos niikseen tulee :D

Juuri näin. Suurin osa täällä on tätä mieltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollanen systeemi on ihan hanurista. Itse olen viimeisilläni raskaana (rv 40) ja heinäkuun alussa minulla on varattuna hoitajalle aika tk:n maanantai aamulla (ei raskauteen liittyvää). Olen varma, että raskaus menee yliaikaan. Mietin vain, että jos maanantaita edeltävänä viikonloppuna joudun sairaalaan synnyttämään niin joudun viikonloppuna perumaan hoitajan ajan. Viikonloppuna ajan perumiset eivät tavoita ketään, joten ajan perumisen ilmoitus tulee perille vasta ma aamusta. Hoitaja siis sanoi, että jos viikonloppuna perun ajan ja viesti siitä tulee maanantai aamulla niin joudun maksamaan 50€ sakon :) Hieno systeemi. Ehkä sitten raahaudun synnäriltä suoraan tk:n jos niikseen tulee :D

Ei kunnallinen terveydenhoitaja edes maksa.

Vierailija
64/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOissain kunnissa maksaa. 

Vierailija
65/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kunnassa?

Vierailija
66/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä menettää palkkansa sinun takia. Eikö ole oikein että koska johtuu sinusta niin sinä menetät palkkaasi sovitun hinnan? Miten tää on mulle päivän selvää ja toinen suuttuu. Mielestäni ap olet itsekäs.

Suuttuu? Onko mielipiteensä sanominen ja uuden, inhimillisemmän palveluntuottajan valitseminen suuttumista? Okei, voit tulkita miten haluat. Ap 

Luuletko, että se löytämäsi uusi inhimillisempi palveluntuottaja monta kertaa katsoo näitä sun samana päivänä peruutuksia? Voin vannoa, ettei katso. 

Vierailija
67/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet selkeästi suuttunut tälle yrittäjälle/yritykselle vaikka ongelma johtuu sinusta.

Yhä, voit tulkita ihan miten haluat :) Saanko udella, miten tämä  sinua niin henkilökohtaisesti koskettaa?

Ei kyllä kosketa henk. koht. mitenkään, mietin vaan yrittäjää joka menettää palkkansa sinun takiasi. Saattaa olla tosi kovilla ja koittaa saada ruokarahat taiottua lapselleen.

Vierailija
68/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset siirrä sitä aikaasi jo nyt myöhemmäksi? Jos tiedät että noin täpärälle voi mennä sinne ehtimiseen. Miksi jonkun toisen pitää maksaa sinun aikatauluongelmistasi? 

Vierailija
69/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ylivoimainen este". Toki sellaisiakin on, mutta ne ovat usein asia erikseen. On täysin oikein, että näiltä aikansa perujilta veloitetaan edes osa palvelun hinnasta.

Niin, tässä oli kyse koko hinnan veloittamisesta. Ahneus tässä kalahtaa omaan nilkkaan asiakassuhteen menettämisen merkeissä. Vai moniko maksaa hymyssä suin tällaisesta?

No koko hinnan samana päivänä perustusta ajasta koska aika jää todennäköisesti kokonaan käyttämättä. Edellisenä päivänä perutun ajan saa vielä annettua jollekin toiselle suuremmalla todennäköisyydellä. Jos sinulle on jo useamman kerran tullut tällainen pakottava syy perua samana päivänä ja olet joutunut täyden hinnan maksamaan ja lisäksi tiedät siis kertoa että kaikki tahot eivät samana päivänä perutusta ajasta veloita täyttä hintaa niin siitä voi päätellä että olet todella monesti harrastanut näitä samana päivänä perumista. Mikä tarve nyt sitten onkaan niin "pakottava"...

Joidenkin työaika saattaa venyä yllättävien tapausten vuoksi paljonkin, PAKOTTAVIEN syiden vuoksi. Kaikki ei ole kaupankassoja, joille tulee tuuraaja vuoron vaihduttua. Näidenkin, joiden työpäivä voi venyä pakottavista syistä, on joskus varattava aikoja johonkin palveluihin. Käytännössä heti työpäivän perään, koska monetkaan yrittäjät eivät anna aikoja yöaikaan, jolloin ei varmuudella itse ole töissä. Kärjistetysti näin, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.

Eli jos joidenkin on pakko venyttää työpäiviään, niin toiset ei voi tehdä töitään ollenkaan. Se toinen jää töihin tienaamaan pakottavien syiden vuoksi ja samalla se toinen jää ilman palkkaansa. Ei se nyt ihan reilulta kyllä kuulosta. Jos on noin liukuva työaika niin silloin varmaan kannattaa jättää ne ajat varaamatta.

Ei ole kyse liukuvasta työajasta, vaan pakottavista syistä, täysin eri asia ymmärrätkö? Eikö mielikuvituksesi keksi ammatteja, joista ei heti voi kävellä ulos, kun kello on aikaa X olipa meneillään mitä tahansa.

Mielikuvitukseni riittää myös tajuamaan että tuollaisessa tilanteessa ei tulis mieleenkään varata mitään aikaa heti työpäivän päätteeksi. 

Vierailija
70/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä sinun kotikaupungista, mutta täällä on sakkomaksut käytössä ainakin jos ei peru 24 h ennen vastaanottoaikaa. Maanantain ajat pitää perua klo 15 mennessä. Neuvolat ja psyk.polikäynnit ovat ilmaisia, mutta terveyskeskuksen sh:n tai lääkärin vastaanotoista joutuu maksamaan 40€ vuosimaksun tai sitten jos sitä ei maksa niin joka käyntikerralta 20,90€.

Vierailija
71/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakasmaksulain mukaan terveydenhoitajan vastaanotto ei maksa!

Vierailija
72/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että se löytämäsi uusi inhimillisempi palveluntuottaja monta kertaa katsoo näitä sun samana päivänä peruutuksia? Voin vannoa, ettei katso. 

Ihan miten vaan. Vuosia menty nyt näin. Ap

Vierailija
73/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä sinun kotikaupungista, mutta täällä on sakkomaksut käytössä ainakin jos ei peru 24 h ennen vastaanottoaikaa. Maanantain ajat pitää perua klo 15 mennessä. Neuvolat ja psyk.polikäynnit ovat ilmaisia, mutta terveyskeskuksen sh:n tai lääkärin vastaanotoista joutuu maksamaan 40€ vuosimaksun tai sitten jos sitä ei maksa niin joka käyntikerralta 20,90€.

Ompa erikoista, katso laki täältä http://stm.fi/terveydenhuollon-maksut

Vierailija
74/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ylivoimainen este". Toki sellaisiakin on, mutta ne ovat usein asia erikseen. On täysin oikein, että näiltä aikansa perujilta veloitetaan edes osa palvelun hinnasta.

Niin, tässä oli kyse koko hinnan veloittamisesta. Ahneus tässä kalahtaa omaan nilkkaan asiakassuhteen menettämisen merkeissä. Vai moniko maksaa hymyssä suin tällaisesta?

No koko hinnan samana päivänä perustusta ajasta koska aika jää todennäköisesti kokonaan käyttämättä. Edellisenä päivänä perutun ajan saa vielä annettua jollekin toiselle suuremmalla todennäköisyydellä. Jos sinulle on jo useamman kerran tullut tällainen pakottava syy perua samana päivänä ja olet joutunut täyden hinnan maksamaan ja lisäksi tiedät siis kertoa että kaikki tahot eivät samana päivänä perutusta ajasta veloita täyttä hintaa niin siitä voi päätellä että olet todella monesti harrastanut näitä samana päivänä perumista. Mikä tarve nyt sitten onkaan niin "pakottava"...

Joidenkin työaika saattaa venyä yllättävien tapausten vuoksi paljonkin, PAKOTTAVIEN syiden vuoksi. Kaikki ei ole kaupankassoja, joille tulee tuuraaja vuoron vaihduttua. Näidenkin, joiden työpäivä voi venyä pakottavista syistä, on joskus varattava aikoja johonkin palveluihin. Käytännössä heti työpäivän perään, koska monetkaan yrittäjät eivät anna aikoja yöaikaan, jolloin ei varmuudella itse ole töissä. Kärjistetysti näin, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.

Eli jos joidenkin on pakko venyttää työpäiviään, niin toiset ei voi tehdä töitään ollenkaan. Se toinen jää töihin tienaamaan pakottavien syiden vuoksi ja samalla se toinen jää ilman palkkaansa. Ei se nyt ihan reilulta kyllä kuulosta. Jos on noin liukuva työaika niin silloin varmaan kannattaa jättää ne ajat varaamatta.

Ei ole kyse liukuvasta työajasta, vaan pakottavista syistä, täysin eri asia ymmärrätkö? Eikö mielikuvituksesi keksi ammatteja, joista ei heti voi kävellä ulos, kun kello on aikaa X olipa meneillään mitä tahansa.

Mielikuvitukseni riittää myös tajuamaan että tuollaisessa tilanteessa ei tulis mieleenkään varata mitään aikaa heti työpäivän päätteeksi. 

Lukemaasi et kuitenkaan ymmärtänyt. Eli pakko varata työpäivän perään, koska yöllä ei ole aikoja, jolloin 100% varmuudella en ole töissä. 

Vierailija
75/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kävisi kampaajalla, jonka ajan peruminen maksaisi! En kävisi myöskään ravintolassa, jonka varauksen peruminen maksaisi. Lääkäriasemien ajat olen saanut myös peruttua samana päivänä, jos olen ollut kipeä. Tietenkin! Näin pk-seudulla ainakin.

Asiakas äänestää jaloillaan kohtuuttomia ehtoja kohtaan. Aika läppä että joku kampaaja veloittaa kuumeessa olevan lapsen ajan perumisesta täyden hinnan.

Vierailija
76/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan terveydenhoitajan vastaanotto ei maksa mitään eikä edes peruuttamaton aika. Lääkärin peruuttamaton aika maksaa JOS EI OLE HYVÄKSYTTÄVÄÄ SYYTÄ. Terveydenhoitajan vastaanoton peruuttamaton aika ei lain mukaan maksa missään tilanteessa mutta sinulla lisäksi erittäin hyväksyttävä syy.

Vierailija
77/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosissaan nyt kiinnostaa mikä kunta toimii täysin lainvastaisesti???? Tavallinen terveydenhoitajan vastaanotto ei maksa, ei edes peruttamaton käynti.

Vierailija
78/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niissä paikoissa, joissa myös peruutetusta ajasta veloitetaan, on yleensä jokin  aikaraja, johon mennessä peruutus on tehtävä, mikäli haluaa välttyä maksulta. Melko usein tuo aikaraja on 24 tuntia. Jos peruutat sen jälkeen, maksu peritään joka tapauksessa. Palveluntarjoajan pitää luonnollisesti kertoa tästä etukäteen. Eli jos varaat ajan, hyväksyt samalla ehdot.

Meillä vaihtui Mehiläinen Terveystaloon sen vuoksi, että ei kerrottu varauksen perumisen tulleen maksulliseksi. Olivat sen kyllä nettisivuille päivittäneet, mutta tuolloin varasin ajan aina puhelimitse. Puhelimessa ei kerrottu perumisen tulleen maksulliseksi. Kun sitten jouduin perumaan ajan, ilmoittivat vain, että täysi hinta tulee maksaa ja olisi pitänyt huomata katsoa tämä nettisivuilta. Reklamoin asiasta, lupasivat ottaa minuun yhteyttä, mutta ikinä ei otettu yhteyttä. Ehkäpä meidän kaksi lastamme eivät sitten olleet heille niin tärkeitä asiakkaita. Sen jälkeen olemme aina käyneet Terveystalossa. Myöhemmin otin vakuutuksen myös itselleni ja olen käynyt muualla kuin Mehiläisessä.

Eikö Mehiläisessä saa perua edes edellisenä päivänä?

Vierailija
79/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites muuten sitten jos joku on joutunut onnettomuuteen? Meidän pitää lain mukaan auttaa muita joten mitä jos myöhästyy/ei pääse varatulle ajalle esim. hammaslääkäriin sen takia? Tuleeko tästä lasku kotiin vai kuka maksaa kyseisen laskun sitten? Ei AP mutta uteliaisuudesta kysyn.

Tottakai tulee lasku. Itse on maksettava tai kysyttävä onnettomuuden uhrilta jälkikäteen, maksaako hän tuon.

Keneltä saat sen uhrin yhteystiedot jälkikäteen? Tai mitä jos uhri menehtyy?  Kuulostaa jotenkin koomiselta "Sori hei, mut tota jos selviit tästä niin annatko yhteystiedot että voit maksaa mun hammaslääkäri maksun kun en päässyt vastaanotolle kun mun pitää auttaa sua." :D

Tämä esimerkki juuri kertoo, miten yrittäjillä ei ole inhimillisyyttä pakottavan ja mahdottoman tilanteen ymmärtämiseen. Sitä siis aiemmalla vastauksellani tarkoitin.

Miksi ihmeessä yrittäjän pitäisi olla se joka maksaa näissä tapauksissa? Eli hän varaa sinulle aikaansa esim. 3 tuntia, tulee paikalle ja valmistautuu sinua varten. Torjuu muut mahdolliset asiakkaat tuolta ajalta. Kun sinä nukut pommiin, autosi hajoaa tai vaikka autat sitä onnettomuuden uhria, niin nämä kulut pitäisi ulkopuolisen /asiaan liittymättömän yrittäjän maksaa? Esim. 160 eur noushow asiakkaan toimesta on täsmälleen yrittäjän maksama 160 eur. Hän on kuitenkin paikalla sinua varten, vaikka syy poissaoloosi olisi mikä. Jos vaikkapa 10 asiakasta kuukaudessa tekee oharit, eikä "ahne" yrittäjä siitä laskuta = hänen bruttopalkastaan puuttuu 1600 euroa ja hän on työpaikallaan silti ollut näitä ajan varanneita varten. Milläs hän perheensä elättää ja lainansa maksaa? Turha väittää, että muut tulot pelastavat näiden laskuttamattomien lisäksi, sillä tilojen vuokra /sähkö /vesi muusta puhumattakaan tekee useita tuhansia euroja kuukaudessa. Miksi yrittäjä siis on ahne ja epäinhimillinen, jos laskuttaa perumattomasta ajasta?

Vierailija
80/177 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaassa tapuksessa yrittäjä on palkannut sinua varten työntekijän jolle joutuu sitten maksamaan palkkaa tyhjästä! Yrittäjällä on jo muutenkin olkoon kuluja niin hänen ei todellakaan tarvi maksaa asiakkaan sairaudesta johtaneista kuluja. Tietty olisihan se hienoa maksattaa kaikki yrittäjällä, työntekijän sairaspoissaolot, asiakkaan sairastumisesta johtaneet kulut..