Miksi maalaiset ovat kateellisia Helsinkiläisille.
Koska Helsingissä on kaikki mistä landet voivat vain haaveilla.
Kommentit (110)
Jos nyt ei ihan omakotitalossa, niin ainakin rivarissa.
Kerrostaloissa ei asu kukaan. Ei ei todellakaan..
Lisäks lapsilla on 100m säteellä kymmeniä ikätovereita, niin että pihaleikit sujuu hyvin. Äitien kanssa on kiva pitää kaikenlaisia talkoita, kokoontua pihalle, puistoon tai lähteä retkelle tai laittaa yhdessä ruokaa. Asukastalolla järjetetään ties mitä piiriä imetystukiryhmästä vatsatanssiin tai kehy-projekteihin. Iltaa voi istua samassa rapussa asuvien, saman henkisten perheiden kanssa. Lapset juoksee, koirat haukkuu, nauretaan ja riidellään. Mä en vois elää ilman näitä sosiaalisia kuvioita ja mahdollisuutta löytää kaltaistani seuraa. Enkä sitä, että lapsilla on sekä mahdollisuus harrastaa, ilman että mun täytyy ekstratsempata kuljetusten kanssa, sen lisäks että niillä on mahis leikkii kavereidensa kanssa ihan vapaasti ja turvallisestikin.
En ole miljonääri en ole perijätär.
Olen kyllä hyväpalkkaisessa ammatissa, niinkuin mieheni.
Mökkikin oisi varaa ostaa. Vaikka sieltä järven rannalta. Mutta kun ei haluta. Omalta laiturilta on paljon mukavampaa lähteä veneilemään merelle.
Ja hävettää ap:n kaltaiset pellet. Toivon, että olet provo.
eli tää on varmaan myös luonnekysymys. Jos mun pitäis lähtee kaikenmaailman piireihin ja harrastuksiin niin ei tuu mitään...
Mä käyn pitkällä lenkillä joka päivä täällä korvessa. Talvella hiihdän ja muulloin kävelen/juoksen. Nautin yksinäisyydestä ja luonnon äänistä. Iltaisin kun lapset on isänsä kanssa niin en todellakaan lähtisi mihinkään piiriin harrastamaan toisten äitien kanssa.
Mulle riittää pitkälti oma perhe (3 lasta ja mies), sukua molemmilta puolilta riittämiin samalla kylällä ja muutenkin riittävän lähellä.
Hyviä ystäviä löytyy naapurista ja myös omista ja puolison sisaruksista jne. En kaipaa muuta. Isompaan kaupunkiin, jossa lapset harrastaa on matkaa noin 30 km. Omalla kylälläkin on harrastuksia: voimistelua, jääkiekkoa, jalkapalloa, pesäpalloa, taekwondoa. On myös partiotoimintaa lapsille. Meillä on kylällä jopa oma vatsatanssiryhmä....
en ole mukana. En vaan ole kiinnostunut sellaisesta....!
Joten mua ei häiritse se, että ei ole niin paljon toimintaa.
Sulle tää taas ei sopis!
Vierailija:
Ja hävettää ap:n kaltaiset pellet. Toivon, että olet provo.
ja lapsista kasvatetaan samanlaisia homekorvia!
Hurraa Suomen tulevaisuus!
Onneksi maaseutu kuolee ja kaikki muuttaa kaupunkiin!
On edes vähän potentiaalisiakin asukkaita joilla aivotoimintaa
enemmän kuin ameeboilla!
Niin piti vielä kysymäni, että mikä on maaseutua arvon helsinkiläisille?
Vierailija:
ja lapsista kasvatetaan samanlaisia homekorvia!
Hurraa Suomen tulevaisuus!
Onneksi maaseutu kuolee ja kaikki muuttaa kaupunkiin!
On edes vähän potentiaalisiakin asukkaita joilla aivotoimintaa
enemmän kuin ameeboilla!
Oletkin liikkunut tasoisissasi sosiaalisissa kuvioissa kun et ole koskaan tuntenut ketään helsinkiläistä, joka on asunut omakotitalossa meren rannalla. Minä esimerkiksi olen asunut.
olen asunut 25 vuotiaaksi asti Helsingissä, Eirassa. Olen syntynyt Helsingissä, samoin molemmat vanhempani ja heidän vanhempansa.
Myös edellinen sukupolvi on syntynyt todennäköisesti siellä-sukututkimusta ei ole tehty...
Tunnen Helsingin, mutta kieltämättä olen ollut 20 vuotta jo maalainen juntti.
Ja oli miten oli, jos seuraa asuntojen ja tonttien hintoja, niin pitää olla TODELLA hyvä tuloinen että voi ostaa Helsingin kaupungin alueelta merenrantatontin. Eri asia varmaan on jos ostaa jostain 50 km päästä keskustasta.....!
Mulle on sama missä asutte, mulle tämä sopii ja en tulisi takaisin edes kilon palointa.
Minä pidän eläinten hoitamisesta esim hyvin paljon ja niitä on vähän vaikea hankkia Eiraan. Ainakin hevosia, lehmiä, sikoja, kanoja ja lampaita......;)
tykkään asua maalla, on tilaa ja luontoa ympärillä. Oulukaan ei ole kuin 30 kilometrin päässä.
15 vuotta Barcelonassa asuneena voin kyllä sanoa tämän teidän " stadinne" olevan kyllä niitä käpykyliä! Menkääpäs nyt oikeesti itteenne... Todellinen metropoli :D
New York on vähän toista kuin Barcelona... olen ollut siellä lomalla...
New Yorkissa asustelin kaksi vuotta vanhempieni kanssa ollessani 15-17 vuotias. Enkä tahtoisi sinnekkään takaisin. Hyvä vaan että Helsinki ei ole sellainen kuin Barcelona tai New York.....
t. Juntti Karjalasta
se oli pointtini että nämä helsinkiläiset luulevat olevan todella metropoliitteja ja että ha asuvat niin isossa kaupungissa.. Suomen mitoissa he todella ovatkin suurkaupunkilaisia, mutta eivät todellakaan maailman kartoilla. Ja Helsinki ei todellakaan ole metropoli! Ei siis millään pahalla! Lähinnä naurattaa :D
Ja juu New Yorkilla ja Barcelonalla on todellakin eronsa. Nykissä asuu n. pari miljoonaa ihmistä enemmän ja " olemukseltaan " ovat aivan erilaiset...
Luulevat yksinkertaisesti olevansa muita parempia ja luulevat että kaikki kadehtivat sitä elämää mikä heillä melussa ja tungoksessa on. Ikävää sanoa, etten ole koskaan eläessäni tavannut mukavaa helsinkiläistä ihmistä. Mutta onneksi meillä täällä maalla sydämmellisiä ihmisiä viellä on.
Nyt sitten joku keksi verrata nykiä ja helsinkiä keskenään. Todella fiksua. Käytä hei sitä maalaisjärkeäs...
Kuka on verrannut nykiä ja Helsinkiä?
kaikki on suhteellista. Ja kuten olen jo tolkuttanut aijemmin, asun korvessa (asunut 20 v) ja vaikka asunut 25 v Hesassa ja varmaan
" jalosyntyinen" joidenkin mielestä (kolme polvea vähintään Helsingissä taaksepäin) niin en menis takaisin.....!
Ja se että Hesa ei ole mikään metropoli on vain plussaa...
Ja ne jotka sinne on muuttaneet täältä korvesta on aina enemmän olevinaan kuin ne jotka siellä todella on syntyneet...se huvittaa.
Meidänkin kylällä on nuorisoa, jotka on siellä nyt opiskelemassa/työssä ja kun käyvät täällä niin puhuvat stadista kuin omistaisivat sen.... huvittaa tämmöistä vanhaa tanttaa....perusstadilaista?....;)
Koko tää keskustelu on niin tyhmää...joku viihtyy varmaan New Yorkissakin, koska siellä miljoonia asuu.......!
Onko ap:n viljelemä vainoharha kaikkien maalaisten kateellisuudesta helsinkiläisille yleinenkin siellä päin?
Mistä se johtuu, jos ei omasta tyytymättömyydestä ja kateellisuudesta? Normaalilla ihmisellä, joka viihtyy asuinpaikassaan, ei varmaankaan ole tarvetta kuvitella, että kaikki muut haluaisivat asua ja elää niin kuin hän?
Elokuvateatterissa (kylän talo) on 2 elokuvaa viikossa. Kylästä löytyy yksi juottola. Lähimpään laskettelurinteeseen on 1,5 hrs ajomatka. Lähimpään uimarantaan 1,5 hrs ajomatka. Jalkapallokenttä löytyy " keskustan" läheltä. Jääkiekkokenttää ei lähimaillakaan (yli 2 hrs). Ketjussa puhuttuja itsepuolustuslajeja ei ollenkaan. Tanssia/balettia ei ollenkaan. Kaksi urheiluseuraa koko kylässä (jalkapallo ja käsipallo).
Kyllä maalla on niin tylsää, että.