Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi maalaiset ovat kateellisia Helsinkiläisille.

Vierailija
29.03.2006 |

Koska Helsingissä on kaikki mistä landet voivat vain haaveilla.

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

siitä, että lasten koulut on lähellä. Ja nämä kaikki toteutuvat alkukesästä, kun meidän oma talomme täällä " maalla" valmistuu :)

Vierailija
22/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä varmaan suurin syy.

Kateellisena katsoo sitten kaupunkilaislapsia, jotka saa harrastaa ja on kauniisti puettuja.

Maalaiset joutuvat katsomaan vain toisiaan päivät pitkät tai puita. Harrastuksina ulkoilu metsissä!

Surullisin kohtalo lienee sillä maalaistollolla joka joutuu asumaan kirkolla? kunnan rapistuvassa kerrostalossa.

Kyllähän sitä jo tollaisesta katkeraksi tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse asunut maalla? Etkö, no sitten et pysty vertaamaan maaseudun ja Helsingin hyviä ja huonoja puolia, toisin kuin me, jotka olemme asuneet molemmissa. Ai olet vai, no ethän sinä sitten mikään oikea stadilainen olekaan vaan joku pelle joka yrittää leikkiä sellaista.

Että suu suppuun i alla fall.

Vierailija
24/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskaltaisin lapsille teltan laittaa ja vielä antaa niiden nukkua siellä kesäyöt!

en tarkoittanut mitään retkeilyä vaan ihan omassa pihassa telttailua. Oletko koskaan kuulluut moisesta? Lapset tykkäävät sitä kesällä harrastaa. Meilläkään ei enää sitä harrasteta kun muutimme pois landelta.

Vierailija
25/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sielun ja mielen rauha on sitten aikuisena sinullekin varmasti mukavaa. nyt voit lähteä harrastamaan ihan mitä haluat. Minä lähden muuten nyt salille.

t. maalainen jonka takapihalta pääsee metsään juoksemaan ym... hyvää lämmittelyä muuten.

Vierailija
26/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oletko itse asunut maalla? Etkö, no sitten et pysty vertaamaan maaseudun ja Helsingin hyviä ja huonoja puolia, toisin kuin me, jotka olemme asuneet molemmissa. Ai olet vai, no ethän sinä sitten mikään oikea stadilainen olekaan vaan joku pelle joka yrittää leikkiä sellaista.

Että suu suppuun i alla fall.

Vierailija
27/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä haaveilen puhtaasta ilmasta, mahdollisuudesta päästä pikaisesti kävelylle luontoon, siitä että saan hoitaa omaa pihaa, siitä että saan ylläpitää kuntoani monipuolisesti ja

siitä, että lasten koulut on lähellä.

Vierailija:

voih... en minä ainakaan kadehdi teitä. korkeintaan säälin sekaisia tunteita tunnen.

täällä kotiseutuvillani on puhdasta, rauhallista.. voin lähteä juoksulenkille tuosta ulko-ovelta metsään. Lapset voin laittaa tuohon pihamaalle leikkimään turvallisesti. Vaunut voin jättää ulos myös. Pojillani on pelikenttä takapihalla. Meidän perheellä ei ole useimmiten kiire minnekkään.

*huokaus*

Hmm ja näin ei voisi tehdä Helsingissä? :)

Helsinki on niin paljon muutakin kuin Forum, Itis, Steissi, Jakomäen kerrotalo lähiö, Lintsi tms.. Mutta eihän sitä kaikki tiedä, koska eivät ole asuneet Helsingin omakotitalo alueilla, missä minä olen esimerkisi useaan kertaan ympäri Helsinkiä :)

Vierailija
28/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain perusteluita pitäisi tuollaiselle väitteelle olla. Taitaa olla vain oma keksintö, eikä koko ilmiötä ole olemassakaan!

Vierailija
29/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen näkee kämppien hinnoista :)

Vierailija
30/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten uskoisi, että neljännen polven stadilainen viitsii vaivautua. Psyyken ongelmia?

Vierailija
31/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kustantaa helsinkiläiste elämisen!!!

Vierailija
32/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää joku teinien keskustelu ;)

Vierailija
33/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun teille tulee ilmi että, keskustelukumppaninne on Helsinkiläinen, alkaa armoton vittuilu ja riidan haastaminen.

Ja tämä on huomattu useaan kertaan.

Jos sinä maalainen haukut minun rakasta synnyin- ja asuinkaupunkia, minä käyn ihan varmasti puolustuskannalle. Ja siinähän sitten taas olen ylimielinen kaupunkilaispaska, kun uskalsin kaikki tietäväiselle maalaiselle sanoa oman kantani.

Vierailija
34/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan konkreettisesti, esimerkiksi harrastuksissa, joista edellä oli jo mainintaa. Kun mielestäni täälläkin voi aika monenlaisia juttuja harrastaa. Mutta valistakaapas minua!

Vierailija
35/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin muualta ja täällä asun vain työn takia. Kun joskus pääsen muuttamaan takaisin kotiseudulle, ikävä tulee vain kauppoja ja muita harrastusmahdollisuuksia, joita ei kotikaupungissa ole. Tänne pääsee kuitenkin käymään, joten ketään tai mitään ei tarvitse kadehtia.

Vierailija
36/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kustannat vai?

Kiitos!

Seuraavaksi haluaisin uuden auton. Merkillä ei niin väliä, kunhan on uusi.

Omat rahat ei riitä, mutta on se ihana että, on tuollaisia maalaisia kuin sinä.

Vierailija
37/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeasaareen ja muuten vaan oleilemaan. Kuuntelemaan liikenteen melua. Tarvitsemme toisiamme. Ehdotan aselepoa.

Vierailija
38/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
39/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
40/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsuuteni olen viettänyt pienessä kylässä, jossa harrastukset olivat urheiluseuran ja 4H-yhdistyksen järjestämiä. Joitain satunnaisia työväenopistonjuttuja oli ja seurakunnan tyttökerho. Olisin halunnut harrastaa musiikkia, teatteria, maalausta tai vaikka sirkusjuttuja, mutta siihen ei ollut mahdollisuutta, koska matkaa olisi ollut vähintään 20 km, joihinkin harrastuksiin jopa 60 km. Julkista liikennettä ei ollut ja vanhempien työt eivät mahdollistaneet kuljettelua harrastuksiin.

Nyt siis asutaan Helsingissä ja omalla lapsellani on kaikki mahdollisuudet edessään! Minusta se on niin hieno asia. Että sen puoleen saatte maalla asuvat vähän kadehtiakkin niin helsinkiläisiä kuin turkulaisia ja tamperelaisiakin, itse ainakin aikoinani kadehdin kaupunkilaisia juuri tämän asian takia.