Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi maalaiset ovat kateellisia Helsinkiläisille.

Vierailija
29.03.2006 |

Koska Helsingissä on kaikki mistä landet voivat vain haaveilla.

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin ihan älytön tällainen ajattelutapa, jossa on vain kaksi vaihtoehtoa: maalaisuus-helsinkiläisyys.

Mutta kyllä helsinkiläisten parissa elää vahvana se käsitys, että osa ei-helsinkiläisistä vierastaa koko kaupunkia ja sen asukkaita. Siis helsinkiläiset ajattelevat usein, että muut kuin helsinkiläiset pitävät helsinkiläisiä snobeina, viileinä, epäkohteliaina, kiireisinä jne. :).

Rohkenen kyllä minäkin epäillä, ettei mitään kaupunkia tai sen asukkaita dissata yhtä paljon kuin meitä stadilaisia.

Vierailija
102/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Rohkenen kyllä minäkin epäillä, ettei mitään kaupunkia tai sen asukkaita dissata yhtä paljon kuin meitä stadilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niimpä. Olen minäkin aika monta kertaa asunut kehä3 ulkopuolella. Sain kauheat vihat aina päälleni, koska olen kotoisin Helsingistä, vaikka minä koitin aina olla muille ystävällinen.

Ei mun tulisi mieleenkään yleistää minkalaisia ihmisiä on Kuusamossa, Loimaalla, Sodankylässä, Porissa tms. Ja puhua sellaisista ihmisistä pahaa. Ja haukkua sellaista kaupunkia, jossa en ole edes asunut tai jossa olisinkin asunut vain vähän aikaa tms.

Kyllä minä olen maailmalla asunut isommissakin kaupungeissa kuin Helsingissä. Enkä pidä Helsinkiä mitenkään isona/mahtavana. Helsinki on minun syntymäpaikkani, koti jossa viihtyy aina. Vaikka Espoossa nykyään asun, pidän itseäni helsinkiläisenä, enkä usko että se helsinkiläisyys koskaan häipyy. Maailman mittakaavassa Helsinki on ihanan pieni, turvallinen ja puhdas. Suomen mittakaavassa Helsinki on suurin kaupunki ja iso. Minulle Helsinki on just sopivan kokoinen.

Vierailija
104/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen asunut 25 vuotiaaksi asti Helsingissä, Eirassa. Olen syntynyt Helsingissä, samoin molemmat vanhempani ja heidän vanhempansa.

Myös edellinen sukupolvi on syntynyt todennäköisesti siellä-sukututkimusta ei ole tehty...

Tunnen Helsingin, mutta kieltämättä olen ollut 20 vuotta jo maalainen juntti.

Ja oli miten oli, jos seuraa asuntojen ja tonttien hintoja, niin pitää olla TODELLA hyvä tuloinen että voi ostaa Helsingin kaupungin alueelta merenrantatontin. Eri asia varmaan on jos ostaa jostain 50 km päästä keskustasta.....!

Mulle on sama missä asutte, mulle tämä sopii ja en tulisi takaisin edes kilon palointa.

Minä pidän eläinten hoitamisesta esim hyvin paljon ja niitä on vähän vaikea hankkia Eiraan. Ainakin hevosia, lehmiä, sikoja, kanoja ja lampaita......;)

Vierailija
105/110 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn Helsingissä, kun täällä on kaikki mitä itse pidän tärkeänä. Meillä on luontoa ihan lähellä, pääsen ulko-ovelta lenkille, merenrantaan noin 3km, palvelut ihan lähellä ja ne toimivat (päivähoito, kaupat, terveysasema) Pääsen liikkumaan julkisilla kätevästi pienten lasteni kanssa.

Tällä on lapsille hyvät koulut, iltapäiväkerhot ja paljon ystäviä lähitaloissa. Leikkipuistotoimintaa kesäisin, konsertteja, harrastuksia itselle ja lapsillekin.

Meillä ei ole omaa pihaa, mutta kerrostalomme piha on iso ja vihreä, naapuritaloissa on paljon lapsia joiden kanssa lapset saavat leikkiä usein ja aina löytyy seuraa.

Tiedän, että saisin ok-talon järvenrannalta entisessä kotikaupungissani, kun täällä tyydyn kerrostaloasuntoon. Silti minua ei saisi takaisin kirveelläkään. Koti on täällä!

Vierailija
106/110 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se vain niin on, että helsinkiläiset elättävät maaseudulla asuvia pitkälti -valitettavasti.

Vierailija
107/110 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku on, niin ei ole oikeasti aito manselainen:)

Vierailija
108/110 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, eiköhän jokainen elä siellä missä on hyvä olla! :)

Vierailija
109/110 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsinkiläiset ja maalaiset?

Hauskaa..aina sitä jotain oppii, kun tarpeeksi vanhaksi elää.:D

Vierailija
110/110 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asuneena en voi kadehtia yhtään mistään. Lapsilla on ollut maalla hyvä kasvuympäristö, suht pienet koululuokat, turvallisia aikuisia, luontoa.

En mistään hinnasta veisi perhettäni Helsinkiin.