Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseton, kerrotko normaalista päivästäsi

Vierailija
12.06.2017 |

Täällä monet äidit kertovat tyypillisestä päivästään joten kiinnostaa kuulla lapsettomien normipäivästä.
Voin kertoa veljeni päivän tähän vertailuksi.

Heräävät vaimon kanssa. Aamupala. Käyvät toisinaan lenkillä. Vaihtoehtoisesti käyvät ruokakaupassa. Kotona loppuilta. Ovat tietokoneella ja katsovat telkkaria. Päivällinen. Lisää telkkaria. Nukkumaan.
Molemmat työttömiä.

Kommentit (168)

Vierailija
41/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys arkisin 6:15, töissä 7-15, töiden jälkeen käyn kaupassa/siivoan/käyn suihkussa/syön.

Sitten lösähdän sänkyyn ja siinä tulee löhöttyä/katsottua yleensä jotain sarjaa dvd:ltä, paria tv-sarjaa seuraan tällä hetkellä. Nukkumaan menen klo 20 maissa. Viikonloppuisin näen kaveria/kavereita ja katon telkkaa. Mulla on todella tylsä elämä. N28

Vierailija
42/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräämme aamulla samaan aikaan klo 7. Teemme aamutoimet, syömme yhdessä aamupalan ja lähdemme samalla kyydillä töihin. Töiden jälkeen samalla kyydillä kotiin joko kaupan kautta tai suoraan. Illalla kotitöitä, yhteinen päivällinen, lueskelua, lenkkeilyä, mitä milloinkin. Yleensä luemme molemmat kirjaa (kahta eri kirjaa) sängyssä hetken ennen nukkumaan menoa. Ihan tavallista elämää. Haluaisimme lapsen, mutta en ole yrityksestä huolimatta tullut raskaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kirjoittaa, mutta olisi ollut joko niin tylsää tai koppavaa, että jätin väliin. En ajattele meitä "lapsettomina", vaikka meillä ei olekaan lapsia. Kyllä ne määritteet pitää tulla muista asioista.

Vierailija
44/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena nousen ylös kuudelta vartin torkuttamisen jälkeen, teen aamutoimet ja lähden töihin puoli seitsemältä. Tulen kotiin puoli neljän jälkeen, pari kertaa viikossa käyn matkalla kaupassa. Iltapäivisin ja iltaisin makaan puolikuolleena sohvalla ja palstailen, syön, käyn ehkä lenkillä jos jaksan ja on ollut kevyempi päivä, luen, teen kotitöitä sen mitä jaksan, menen suihkun tai saunan kautta nukkumaan. Hurjan mielenkiintoista ja sykähdyttävää. Onneksi viikonloppuisin on enemmän aikaa nukkua ja enemmän energiaa tehdä kaikenlaista.

Vierailija
45/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräämme aamulla samaan aikaan klo 7. Teemme aamutoimet, syömme yhdessä aamupalan ja lähdemme samalla kyydillä töihin. Töiden jälkeen samalla kyydillä kotiin joko kaupan kautta tai suoraan. Illalla kotitöitä, yhteinen päivällinen, lueskelua, lenkkeilyä, mitä milloinkin. Yleensä luemme molemmat kirjaa (kahta eri kirjaa) sängyssä hetken ennen nukkumaan menoa. Ihan tavallista elämää. Haluaisimme lapsen, mutta en ole yrityksestä huolimatta tullut raskaaksi.

Kuulostaa piinaavalta tommonen! Voitteko ees vessaan mennä yksin?

Vierailija
46/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa piinaavalta tommonen! Voitteko ees vessaan mennä yksin?

Iltaisin puuhastelemme yleensä omiamme. Emmekä siis ole samassa työpaikassa, vaikka kuljemmekin yhdellä autolla. Miksi mennä eri kyydeillä, jos ei ole tarvetta sille? Mutta kysymykseesi: Käymme me toisinaan yhtä aikaa vessassa.

Vierailija
47/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalina arkipäivänä herään klo 6. Nousen saman tien ja tsekkaan puhelimesta Facebookin, sähköpostit sun muut yön aikana mahdollisesti tapahtuneet jutut. Menen suihkuun, pesen hiukset ja valitsen päivän vaatteet. Seitsemän aikaan herätän kumppanini ja meikkaan ja pukeudun sillä aikaa kun hän on suihkussa. Olemme molemmat valmiita noin kahdeksalta. 

Syömme aamiaista läheisessä kahvilassa, minä luen samalla sanomalehden ja sitten lähdemme kumpikin töihin. Minulla on 1,5 tunnin ruokatunti, jolloin joko syön töissä ja luen lopun aikaa kirjaa tai lähden ulos syömään tai käyn asioilla. 

Pääsen töistä 18.30, kumppanini puolestaan viiden tai kuuden välillä. Hän on yleensä aina kotona kun tulen töistä. Jos täytyy pestä pyykkiä, laitamme koneen pyörimään ja minä vaihdan kotivaatteet ja menen pesemään  meikit pois. Sen jälkeen menen puoleksi tunniksi tai tunniksi lepäämään, lukemaan tai somettamaan kaikessa rauhassa. Kahdeksan tai puoli yhdeksän maissa aletaan miettiä, mitä syötäisiin. Minä laitan jotain mahdollisimman nopeaa ja yksinkertaista ruokaa, syömme ja katsomme useimmiten samalla telkkaria. Ruoan jälkeen puoliso jää yleensä katsomaan telkkaa ja minä menen toiseen huoneeseen lukemaan tai somettamaan, jos ohjelma ei kiinnosta. Jompikumpi tiskaa tai jos kumpikaan ei viitsi, jätetään tiskit seuraavalle päivälle. Nukkumaan menemme klo 23 jälkeen, arkena pyrimme nukkumaan ennen puoltayötä. Seuraavana aamuna taas herätys kuudelta ja niin edelleen.      

Vierailija
48/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeellä 58 v., aamuisin kuuntelen uutisia, syön puuroa, tiskaan.  Sitten kävelen ulkona.

Käyn ehkä kaupassa.  Muistelen kiireisiä työvuosia, ei paljon jäänyt aikaa ihmisille, nyt en jaksakaan.

Yksinkertaisetkin jutut tahtovat unohtua, viimeksi en muistanut miten tehdään kaarrokepaitapusero, lopulta selvisi.

Vierailija
49/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päivätöissä toimistossa, mies yrittäjä kotoa käsin. Kerrostalo, ei lemmikkejä.

Aamulla herään ennen miestä. Pesen hampaat ja puen. Teen kunnon aamiaisen, mutta syön sen seisaaltani keittokomerossa laiskuuttani. Lähden töihin pyörällä. (Kerran viikossa lähden ilman aamiaista ja pyöräilen maauimalaan/uimahalliin uimaan, jonka jälkeen syön aamiaisen töissä.) Käyn lounaalla ravintolassa työkavereiden kanssa tai välillä jonkun ystävän kanssa tehdään lounastreffit. Työt ovat joko toimistolla tai erilaisia kokouksia ympäri kaupunkia.

Mies herää usein oven kolahdukseen, kun lähden, tai sitten myöhemmin. Laittaa itselleen aamiaista ja syö rauhassa pöydän ääressä. Sitten katsoo 30 min televisiota kunnes aloittaa työt läppärillä. Käy lounaalla lähikahvilassa ja palaa kotiin työn ääreen. Kerran, pari kuussa käy kaverin kanssa lounaalla, joka käytännössä venyy nelituntiseksi hengailuksi pitkin kaupunkia. Toisinaan työ tarkoittaa tapaamisia kaupungilla tai fyysistä työtä varastolla.

Klo 17 lähden töistä, pyöräilen yleensä kaupan kautta suoraan kotiin. Joskus juoksen kotiin mutkan kautta lenkkeilymielessä. Puuhaamme hetken omiamme, jonka jälkeen tehdään ruokaa yhdessä ja syödään pöydän ääressä toinen lämmin ruoka, päivästä riippuen klo 1830-2030. Kerran viikossa käyn töiden jälkeen harrastamassa, josta tulen kotiin vasta klo 2030-2100. Mies ei harrasta töiden jälkeen mitään paitsi välillä työntekoa (heh). Joskus käydään illalla kävelylenkillä. Noin kerran viikossa mennään kokkaamisen sijasta ulos syömään. Joskus on paljon kotiaskareita (parvekeistutusta, pyykkiä tms.) Harvoin nähdään kavereita arki-iltoina, koska asuvat toisella puolella kaupunkia. Illan mittaan kumpikin viestittelee somessa kavereiden kanssa.

Lähes joka ilta klo 21 istumme sohvalle kylki-kylkeen jonkun elokuvan/tv-sarjan ääreen. Minä neulon, mies enemmän kiinnostunut siitä, mitä katsotaan. Juodaan teetä ja syödään pari palaa suklaata tai jäätelöä (lähes joka ilta, kyllä, mutta ihme kyllä hoikkia ollaan yhä ja hampaatkin tallella). Joskus klo 23 aikoihin petiin, jossa minä luen hetken ja mies tekee ristisanatehtäviä, tai juttelemme, kunnes uni tulee.

Paljon aikaa turhaantuu siihen, että olemme molemmat tosi puheliaita ja kaikkien asioiden selittäminen juurta jaksain vie paljon aikaa. :D Minusta arki saisi olla vaihtelevampaakin, mutta mies on ollut etenkin viimeisen vuoden aivan burn-outissa töistään, joten hänellä ei ole energiaa ylimääräiseen. Kaipaan myös enemmän omaa aikaa kuin puolisoni, ja kuvatunlaisessa arjessa vietämme minun makuuni vähän liikaakin aikaa yhdessä. Toisaalta pitkälti yksin päivänsä viettävä mies ei kaipaa seuraa, joten tällainen kompromissi on syntynyt.

Vierailija
50/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää nämä kertomukset, kun on niin samanlaisia kun mun, ja mulla on kolme lasta, tosin yksi muuttanut kotoa jo vuosia sitten. Kaksi 8v. lasta on kotona. Missä ne kaikki kuvailut shoppailuista, baareista, ex-temporematkoista, jännittävistä harrastuksista, seksistä siellä ja täällä? Kaikki se mitä lapsiperhe-elämää viettävä ei voi missään nimessä koskaan tehdä... Aika tylsältä nämä kertomukset kuulostaa, ja keskenään samanlaisilta.

Vierailija
51/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään reilusti ennen töihinlähtöä, lueskelen lehteä ja syön aamiaista. Työpäivän jälkeen jopa velakin harrastaa ruoanlaittoa ja kaupassakäyntiä, en oikein ymmärrä, mitä jännittävää pitäisi jaksaa tehdä työpäivän jälkeen. Olen vela mm. matalan energiatason ja yksinolotarpeen takia, en siksi, että kävisin vuorikiipeilemässä ja reppureissaamassa. Todellinen vapaa-aikani alkaa arkisin näihin aikoihin (ruoka on kohta valmista). Tänään jatkan yhtä sarjamaratonia, huomenna menen museoon ja ravintolaan, keskiviikkona lienee koti-ilta miesystävän luona, torstaina menen uimaan ja perjantaina veneillään. Shoppailu on pakollinen paha, jota en todellakaan hehkuta. Ikävä kyllä sitäkin on pakko harrastaa tällä viikolla. Harrastan myös seksiä, miksi siitä pitäisi kertoa erikseen. Tällä viikolla on liikaakin ennalta suunniteltua ohjelmaa. Olen huolissani, etten ehdi lukea paria kesken olevaa kirjaa riittävästi.

Vierailija
52/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää nämä kertomukset, kun on niin samanlaisia kun mun, ja mulla on kolme lasta, tosin yksi muuttanut kotoa jo vuosia sitten. Kaksi 8v. lasta on kotona. Missä ne kaikki kuvailut shoppailuista, baareista, ex-temporematkoista, jännittävistä harrastuksista, seksistä siellä ja täällä? Kaikki se mitä lapsiperhe-elämää viettävä ei voi missään nimessä koskaan tehdä... Aika tylsältä nämä kertomukset kuulostaa, ja keskenään samanlaisilta.

Arki on yleensä tylsää ja näin ylimalkaisesti kuvailtuna suurimmalla osalla hyvin samankaltaista.

Vierailija
53/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään noin puoli viisi, jos menen aamuvuoroon töihin. Töissä olen noin kahteen ja sitten tulen kotiin ja syön. Nukun päikkärit, jos väsyttää. Mies tulee töistä noin neljän maissa. Sitten on iltaan asti ihan vain oleilua, jommallakummalla tai molemmilla mahdollisesti asiaa/menoa johonkin. Ruoanlaittoa ja siivousta jos on tarve. Sitten iltasuihku, iltapala ja sänkyyn katsomaan telkkaria ja sitten nukkumaan.

Iltavuoroon jos menen, aamupäivät menevät yleensä ihan laiskotellessa tai mahdollisesti pitää siivota/laittaa ruokaa.

Arkivapaa (eli yksin kotona kun mies töissä) menee yleensä ihan täysin ollessa ja toki niitä kotitöitä, jos niille sattuu olemaan tarve. Töitä on sen verran paljon, ettei jaksa keksiä mitään ihmeempää tekemistä.

Viikonloput on meillä ihan rauhallisia, eikä alkoakaan mene. Joskus ollaan ihan kotona, usein myös keksitään joku paikka missä käydä, isommassa kaupungissa, kyläilemässä jossain, ihan vain huvikseen ajelemassa.

Vierailija
54/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin siinä 7.30 aikoihin, keitin kahvit ja lähdin töihin. Töissä olin 11.30 asti, söin ja lähdin 14.00 aikoihin kotiin, vähän aiemmin kun tavallisesti. Kävin hakemassa kummipojan linja-autoasemalta, käytiin potkimassa palloa about tunnin ja käytiin syömässä subwayssa. Kummipoika jatkoi matkaansa ja minä tulin kotiin tekemään ison annoksen kinkkukiusausta ja tässä olen katsellut Breaking Badia siitä asti. Kaverit kysyi illanviettoon, varmaankin kaljoitellaan ja syödään sekä pelaillaan jotain. Eräs toinen kaveri laittoi vähän aikaa sitten viestiä että on tullut käymään täällä pitkästä aikaa ja että nähdäänkö nopeasti esim. baarissa ja totesin että tottakai joten sinne varmaan kohta menen. 

Tyttöystävää/vaimoa ei löydy jotenka olen melko vapaa menemään. Ulkonäköni ei oikein ole samaa mieltä halustani löytää kumppani eikä rahatilanne ole ihan vielä niin hyvä että pelkästään sillä puoliso löytyisi joten ollaanpa ainakin toistaiseksi yksin. :)

Vierailija
55/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään, lähden töihin, tulen töistä, koiran kanssa lenkki ja/tai käyn salilla, sit istun loppuillan sohvalla selaamassa av:ta ja kattomassa sarjoja :D jipii.

Vierailija
56/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. viikonloppuna olin mökillä mieheni kanssa ja eilen heräsin klo 9 siihen, että mieheni kalu sykki jalkojeni välissä. Rakastelimme ja sen jälkeen menimme yhdessä aamupesulle.

Aamupalaksi söin hedelmiä, jonka jälkeen laitoin petivaatteet pyykkiin ja siivoilin paikkoja. Sen jälkeen leikkasin nurmikon ja mies pilkkoi puita, mihin meni pari tuntia ja ruoaksi tein coucous-salaatin. Menimme yhdessä päiväunille, jonka jälkeen mies lämmitti saunan. Menimme yhdessä saunaan ja syleilimme kiihkeästi meressä, jonka jälkeen rakastelimme toistamiseen saunan lauteilla.

Grillattiin vielä kanaa ennen kuin ajeltiin takaisin stadiin ja kuunneltiin autossa 2000-luvun hittejä. Rakkaus kukoistaa ja olen onnellinen! :)

Vierailija
57/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys, valmistautuminen, kissalle ruokaa, töihin. Jos puoliso on samaan aikaan töissä kuin minä, menemme samalla kyydillä ja hän hakee minut työpäivän jälkeen. Töiden jälkeen saatamme käydä jossain syömässä, tai mennä illalla leffaan. Yleensä kyllä menemme ravintolan kautta kotiin ja syömme kotona telkkarin ääressä. Käymme lenkillä ja soitamme soittimia yhdessä. Yhdessä pesulle ja siitä nukkumaan. Tällaiset on arkipäivät. Viikonloppuna puoliso käy usein ystäviensä luona, minä jään kotiin koska viihdyn yksin. Silloin piirrän, maalaan, soitan pianoa, luen, tanssin, jumppaan tai makaan vain sohvalla. Haemme sitten yhdessä taas noutoruokaa ja lähdemme yhdessä ulos, vaikka puistoon tai teatteriin. Kumpikaan meistä ei kokkaa, joten siksi syömme useimmiten noutoruokaa.

Vierailija
58/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään kuudelta ja lähden duuniin, tunti heräämisestä oon jo toimistolla koska voin asua pienessä kaupunkikämpässä. Töiden jälkeen tuun tyhjään ja hiljaiseen kotiin. Haen matkalla monesti jotain ruokaa, bagelin tai pizzasiivun matkaan ja safkaan parvekkeella. En tee itelleni eli ikinä ruokaa kotona. Arki-illalle yleensä järkätty joku aktiviteetti, joko joogatunti tai muuta treeniä tai siten kavereiden näkemistä kahvilla tai viinillä. Puistohengaukset näin kesäsin tullu kuvaan myös. Jossain kohtaa viikkoa siivoan ja pesen pyykit. Nukkumaan musiikkia kuunnellen klo 23 maissa.

Vierailija
59/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herätään klo 4:30, mies menee aamu kuudeksi töihin. Mä touhuilen aamuvarhain kissojemme kanssa ja saatan käydä lenkillä /salilla ja tehdä vähän kotitöitä. Sitten aloitan klo 8-9 maissa opiskelemaan ja lopetan n. 15 aikaan . 15 jälkeen mies tulee töistä, syödään ja juodaan kahvit, saatetaan käydä kaupassa, kirjastossa ym. asioilla jos on tarvetta. 

Illemmalla sitten puuhaillaan yhdessä tai erikseen omien harrastustemme kimpussa (harrastetaan mm. liikuntaa, musiikkia, kirjallisutta, pelaamista, puutarhan hoitoa), touhutaan kissojen kanssa ja tehdään joitain kotihommia myös ja saatan vielä tovin lukea tenttiin tms. jos sellainen on lähitulevaisuudessa. Tai sitten vaan löhöillään sohvalla netissä surfaillen tai telkkari katsellen, jos on sellainen päivä, että ei jaksa tai huvita muu. 

Nukkumaan mennään n. klo 21. 

Vierailija
60/168 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa-aika duunia, pääasiassa työtön.

Herään kasin aikaan aamulla, pissitän koiran. Keitän teetä luen uutisia/lehtiä. Tsekkaan somen. Soitan, väritän, pelaan, teen käsitöitä, leikin lemmikkien kanssa, hyvällä tuurilla pari tuntia töitä, katton tv.. koiran kanssa lenkki, yleensä 1-3h. Kotiin, iltatoimiin.. koiralle ruokaa, rentoutumista tv äärellä. Vipat pissit koiran kanssa ja nukkumaan.

About noin. Joskus tuntuu ettei vuorokaudessa riitä tunnit.. aikaa ei oo koskaan liikaa, varsinkaan kun sen saa viettää hiljaisessa ja rauhallisessa kodissa <3