Vuokranantajat on ahneita.
Eivät suostu pieneen vuokran alennukseen vaikka asuisin asunnossa vähintään 5 vuotta. Pyysin kahdelta vuokranantajalta 50 euroa kk alennuta vuokraan ja sanoin että maksan 2 vuoden vuokrat heti. Eivät suostuneet. Asunnot on yksiöitä , vuokra oli 420 euroa kk.
Kommentit (21)
Kerro vielä miten ahneus ilmenee siinä etteivät suostu sinun tarjoukseesi. Jäi melko epäselväksi.
Työmatkani on liian pitkä 10 km joten haluan muuttaa lähmmäs.
Vierailija kirjoitti:
Kerro vielä miten ahneus ilmenee siinä etteivät suostu sinun tarjoukseesi. Jäi melko epäselväksi.
Miksi pitää asuntoa tyhjillään vuosikaudet. Siinä menettää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu niin varmaan pitää 😆
No jos ei kulut tule katetuksi niin miksi se 50,- alennusta pitäisi antaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän nimenomaan EI ole ahneutta kun ei pyri maksimaaliseen tuottoon vaan hyväksyy tyhjät kuukaudet etsiessään mieleistään vuokralaista.
Minä voisin antaakin vuokralaiselle 50€:n alennuksen, jos voisin olla varma, että hän asuu asunnossa vähintään 5 vuotta ja maksaa vuokransa säntillisesti. Tosin vuokra on nyt 675€/kk yksiöstä, jossa on melko pieni vastike.
Paljonko tuon sinun haluamasi asunnon vastike on?
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin antaakin vuokralaiselle 50€:n alennuksen, jos voisin olla varma, että hän asuu asunnossa vähintään 5 vuotta ja maksaa vuokransa säntillisesti. Tosin vuokra on nyt 675€/kk yksiöstä, jossa on melko pieni vastike.
En tiedä mikä sen vastike on ei sitä lukenut. Mutta se sama asunto ollut ainakin vuoden tuolla vuokraovi sivullla joten tekeehän se tappiota kun ei ole vuokralaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minä aio sijoitusasuntoani vuokrata, jollei siitä jää kulujen jälkeen selvää tuottoa käteen. Mieluummin pidän asunnon omassa käytössäni esim. harrastustilana ja maksan kulut itse. Saanpahan sitten edes nauttia asunnon käyttöarvosta, jos ei rahallista voittoa ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä sen vastike on ei sitä lukenut. Mutta se sama asunto ollut ainakin vuoden tuolla vuokraovi sivullla joten tekeehän se tappiota kun ei ole vuokralaista.
Ja silti v-antajan ei ole tarvinnut sitä antaa vuokralle jollekin joka on heti alussa vinkumassa 50 alennusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minä aio sijoitusasuntoani vuokrata, jollei siitä jää kulujen jälkeen selvää tuottoa käteen. Mieluummin pidän asunnon omassa käytössäni esim. harrastustilana ja maksan kulut itse. Saanpahan sitten edes nauttia asunnon käyttöarvosta, jos ei rahallista voittoa ole tulossa.
Tyhjä yksiö toimii hyvin vaikka kaupunkimökkinä. Vastikkeen hinnalla ei montaa yötä yövy hotellissa.
Et ole minun vuokrfalaiseni kun ei ole pyyntöä kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö sitten on ahneutta?
Ei kaikk vuokranantajat ole ahneita. Minä annan vuokralaisille ilmaisen synttärikuukausen ilman vuokranmaksua, ja muistan heitä myös Jouluna. Olen kiitollinen siitä, että maksavat asuntoni. Ovat pitkäaikaisia tietysti, varmaan ihan eläkkeelle saakka.
Olet ahne ja röyhkeä, kun luulet että sinulla on oikeua kuluttaa toisen asuntoa puoli-ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Olet ahne ja röyhkeä, kun luulet että sinulla on oikeua kuluttaa toisen asuntoa puoli-ilmaiseksi.
Ei hän ole ahne tai kiittämätön, joskus vuokranalennus on ihan paikallaan. Ilmaiset kuukaudet on myös ok, koska vuokralaisethan maksavat käytännössä sinun varallisuuden kertymisen. Siitä pitää olla kiitollinen ja myös vastavuoroinen. Ilmaiset kuukaudet takaavat jatkuvan tuoton ilman taukoja ja asunnon hyvässä kunnossa pysymisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän ole ahne tai kiittämätön, joskus vuokranalennus on ihan paikallaan. Ilmaiset kuukaudet on myös ok, koska vuokralaisethan maksavat käytännössä sinun varallisuuden kertymisen. Siitä pitää olla kiitollinen ja myös vastavuoroinen. Ilmaiset kuukaudet takaavat jatkuvan tuoton ilman taukoja ja asunnon hyvässä kunnossa pysymisen.
Ihmeellinen argumentti. Se on vuokralaissuhde, ei kaverisuhde. Ei siinä mitään vastavuoroisuutta tarvita. Sen mukaan mennään mitä on sovittu.
Kyllä pitkäaikaiseen vuokralaiseen kannattaa satsata, tuon 50 euron alennuksen häviää äkkiä, jos kämppä,parikin kuukautta tyhjänä. Plus vukrien saanti etukäteen. Olisin kyllä suostunut.
Olen asunut nykyisessä asunnossa 12 vuotta ja olen aina maksanut vuokran joten olen luotettava. Nykyinen vuokrani on 348 euroa. En halua maksaa yli 400 euron vuokraaa.