Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Et ole koirasi äiti!

Vierailija
11.06.2017 |

Ehkä mä vaan olen mitään ymmärtämätön ihmishirviö, mutta sori, en vaan tajua, miksi jotkut puhuttelee itseään koiransa äitinä tai isänä. Pahimmassa tapauksessa koiranomistajan vanhemmatkin on koiralle "mummu ja vaari". Ehkä vielä jotenkin ymmärrän tämän, jos perheessä on lapsia, jolloin "äitiä" ja "isää" käytetään muutenkin, niin miksei sitten myös koiralle puhuttaessa. Mutta kun tätä koira-äiteilyä harrastaa lapsettomatkin!

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisitko mun olla mitä olen. 

Vierailija
82/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kissojeni mamma. Se ei tarkoita äitiä, emo niillä on ihan kissa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikit ovat perheenjäseniä, kuin adoptiolapsia jotka vaan eivät koskaan kasva aikuisiksi :) <3 Oli sitten kyse koirista, kissoista, jyrsijöistä tai käärmeistä.

Mutta sitähän ei voi ymmärtää, jos pitää elukoitaan sekundatavaroina, joilla ei ole mitään suurempaa merkitystä.

Vierailija
84/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. Facessa joka stnan eläinlääkärikäynti pitää dokumentoida ja hurtille toivotellaan kuorossa parantumisia. Koirat saa nimipäiväkakkua, ne käyvät kylpylässä ja hieronnassa. Toinen "rotunsa" ovat nämä "pelastetaan Romanian orpokoirat" päivitysten jakajat. Pitänyt piilottaa parin kaverin uutisvirta, kun ei vaan jaksa näitä.

Tiedän että ei ole minulta pois. Koirat edustavat monille (varsinkin lapsettimille) lapsia. En itse kumminkaan ole koskaan jakanut kuvia ja seikkaperäisiä kertomuksia lasteni suolentoiminnasta tai leikeistä puistossa kuvakollaaseina. JOKA IKINEN PÄIVÄ on kuvia koirista puutarhureina tai piskien hassunhauskoista kepposista, ihan äly hauskoja joo. Jokainen kumminkin tyylillään, ei kai siinä mitään. Joku minussakin varmaan ärsyttää muita.

Vierailija
85/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, minäkin nuorena pilkkasin itseään koiransa äidiksi kutsuvia... Ja kuten monelle muulle, niin kävipä minullekin niin, että kun oma koiranpentu avuttomana nökötti sylissä ja vaati jatkuvaa hoivaa, tuli minusta luontevasti äiti ja miehestäni isi. Nyt näitä hauveleita on kaksi ja tuntevat meidät nimillä äiti ja isi, siksi niitä ei voi edes julkisella paikalla muuttaa etunimiksemme (vaikka kyllä tekisi mieli). Ja oma koira on omistajansa armoilla ja luottavainen ja rakastaa valtavasti, että miten ihmeessä sille selittäisi, että et ole oikea lapsi. Ei se koira sitä tiedä, uskoo olevansa yhtä tärkeä:D

Ja silti koira pitää kouluttaa (aivan kuten lapsetkin kasvattaa). Ja kokeilkaapa joskus lässyttää koiralle, koirat menevät sekaisin onnesta kun ihminen lässyttää:D

Jokainen tavallaan ja eläinystäviämme kunnioittaen:)

Vierailija
86/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niillä koiranpennuilla ja aikuisilla koirillakin oikeat äidit, ne nartut jotka on ne synnyttäneet ja hoitaneet. Mutta tästä kyllä näkee sen, miten koirat on ottaneet lasten paikan perheissä. Siinä missä ennen hoivattiin ja rakastettiin lapsia niin nykyään hyysätään koiria. Johonkin naisten on vaan saatava purkaa hoivaviettinsä ja huolenpidon tarpeensa ja olla äiti jollekin, vaikka sitten koiralle tai rotalle niin kuin joku kirjoitti.

Olennainen kysymys onkin,MIKSI tuntemattomat ihmiset ahdistuvat siitä,että joku toinen purkaa hoivaviettiään vaikka niihin rottiin?

Eihän se oikeasti vaikuta ahdasmielisen mamman elämään mitenkään, joten se että asiasta ahdistuu, on täysin psyykkinen ongelma.

Antakaa siis muiden olla äitejä rotille ja hankkikaa apua siihen pahaan oloon, jota muiden erilaiset toimintavat teissä herättävät.

Tämä on mielenkiintoinen ilmiö.En minäkään ymmärtänyt koirista hössöttämistä, ennen omaa koiraa. Se ei kuitenkaan ärsyttänyt, korkeintaan huvitti. Nyt olen oman koiran mami ja paljon onnellisempi, kuin ennen. Koira on onnellinen myös. Luulen, että etenkin ihmisiä, joilla ei ole läheisiä elämässään ärsyttää. Koiriakin rakastetaan enemmän, kuin heitä.

Vierailija
87/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ap, minäkin nuorena pilkkasin itseään koiransa äidiksi kutsuvia... Ja kuten monelle muulle, niin kävipä minullekin niin, että kun oma koiranpentu avuttomana nökötti sylissä ja vaati jatkuvaa hoivaa, tuli minusta luontevasti äiti ja miehestäni isi. Nyt näitä hauveleita on kaksi ja tuntevat meidät nimillä äiti ja isi, siksi niitä ei voi edes julkisella paikalla muuttaa etunimiksemme (vaikka kyllä tekisi mieli). Ja oma koira on omistajansa armoilla ja luottavainen ja rakastaa valtavasti, että miten ihmeessä sille selittäisi, että et ole oikea lapsi. Ei se koira sitä tiedä, uskoo olevansa yhtä tärkeä:D

Ja silti koira pitää kouluttaa (aivan kuten lapsetkin kasvattaa). Ja kokeilkaapa joskus lässyttää koiralle, koirat menevät sekaisin onnesta kun ihminen lässyttää:D

Jokainen tavallaan ja eläinystäviämme kunnioittaen:)

Tiivistit tässä olennaisen. Lemmikit ovat YSTÄVIÄ, ei lapsia.

Vierailija
88/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tiesitkö että samaa "rakkaushormoonia" erittyy ihmisvauvan äidin aivoissa, kun hän katsoo vauvaansa, kuin mitä erittyy koiravauvan äidin aivoissa, kun hän katsoo koiraansa? Kyllä, sama hormoni hoitaa sen, että äiti kiintyy biologiseen vauvaansa kuin että hän kiintyy koiraansa.

Tietenkin tyhmiä ja lukemattomia ihmisiä ahdistaa suunnattomasti se, ettei ihminen olekaan enää nykytiedon valossa maapallon ainoa inhimillinen olento. Ahdistaa varmasti, ettei se ihmisäidin ja ihmisvauvan rakkaus olekaan mitään erityistä, se on kaikilla lajeilla sama."

Olisi mielenkiintoista tietää kuka alapeukuttaa tätä ja millä perusteella. Pelkkää faktaa, tosin faktathan ärsyttävät ihmisiä usein. Olisi paljon kivempi elää harhakuvitelmissa kuin oikeassa maailmassa jne....

Kesykoirista en tiedä mutta muut nisäkkäät kyllä tappavat jälkeläisiään ihan sumeilematta. Naaraat huomaavat ettei ruoka riitä, pennulta henki pois ja syömään. Urokset tappavat pentuja saadakseen naaraan kiimaan. Vammautuneita ja sairaita jälkeläisiä tapetaan heti syntymästä.

Joskus lemmikitkin tappavat poikasiaan, syytä en tiedä. Näin se luonto toimii ja se on raaka. Ainoa syy miksi nisäkkäät (ihmistä ehkä lukuunottamatta) tekevät poikasia, on suvun jatkuminen ja siksi suojelevat poikasiaan. Vieroitus on vähän rankempi tapahtuma kuin ihmisillä.

Mutta se faktoista, kaikilla eläimillä on samanlainen suhde toisiinsa kuin ihmisvanhemmilla ja vauvoilla.

Vierailija
89/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa mullakin niin vähän huolenaiheita ja ajateltavaa et tällänen ois ongelma. :DDDD

Oot söpö. Koita pärjätä.

Vierailija
90/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän kipeetä on luulla olevansa eläinten äiti tai isä :D. Hah hah mitä urpoja.

No käytännössä adoptioisä ja -äiti ettei siinä mielessä mitenkään outoa. Ja ihanko oikeasti jotakuta haittaa jos joku sanoo itseään lemmikkinsä äidiksi? Kyllä mahtaa olla ahdasmielinen elämä

Aika sairasta verrata lemmikkieläintä adoptiolapseen. Eiväthän ne edes juridisesti ole samassa asemassa, sillä siinä missä adoptiolapsi on laillinen perillinen, lemmikkieläin rinnastetaan tavaraan.

Vierailija
91/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä biologinen äiti olekaan (niinku ei adoptiolasten vanhemmatkaan), mutta sujuvasti olen äiti, isi on isi ja mummit , vaarit ja tädit. Aika kirreetä on, jos ulkopuolista tällanen häiritsee. Muanimittäin ei häiritse yhtään, että tää häiritsee muita. terkuin reilu nelikymppinen lapseton nainen, äiti kissoille ja koirille ;)

Vierailija
92/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn aloittajan kanssa samaan mielipiteeseen.

Äiti ja isä ovat ihmislasten sellaisia, eikä koirien sellaisia.

Koiralla on emäntä ja/tai isäntä.

Vierailija
93/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotileikkiä eläimillä. Eläinparat.

Vierailija
94/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ärsytä, mutta aiheuttaa myötähäpeän tunteen ja säälin. Äiti tai mamma on status, jonka koiranomistaja on antanut itselleen. Miksi? Et ole koiran äiti. Miksi sinulla on tarve olla eläimen äiti? Se saa ajattelemaan, että elämästäsi puuttuu jotakin, kun sinun pitää kuvitella olevasi eläimen lähisukulainen ja vieläpä äiti.

Vierailija
95/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotileikkiä eläimillä. Eläinparat.

Millä tavalla se eläin kärsii siitä,että omistaja kutsuu itseään eläimen äidiksi?

Vierailija
96/110 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
97/110 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että nämä mammat, joita eniten tämä (koiran) äidiksi kutsuminen noin riepoo, ovat niitä jotka toivovat salaa että olisivat mieluummin hankkineet sen koiranpennun kun lapsen :D

Vierailija
98/110 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HAH HAA! Minä olen koirani "äiti" :D Olen lapseton ja koirani on sekä lemmikkini että "vauvani". Saa ällötä ja kauhistella ihan vapaasti, mua ei haittaa.

Liityn ällöäjiin ilomielin. Luvan kun annoit.

Vierailija
99/110 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta voin kai sanoa, että onhan ne koirat adoptoitu itselleen. Ei ole biologinen äiti tai isi, mutta silti koiralle sellainen hahmo. Ollaan emäntiä ja isäntiä koirilleen. Koirahan pitää omistajaansa isä tai äiti hahmona. Samaa laumaahan ovat.

Vierailija
100/110 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koirani tuntee minut nimellä "mami" ja mieheni "isi" :) Ihmislapselle en kuitenkaan olisi mami vaan äiti.