Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Et ole koirasi äiti!

Vierailija
11.06.2017 |

Ehkä mä vaan olen mitään ymmärtämätön ihmishirviö, mutta sori, en vaan tajua, miksi jotkut puhuttelee itseään koiransa äitinä tai isänä. Pahimmassa tapauksessa koiranomistajan vanhemmatkin on koiralle "mummu ja vaari". Ehkä vielä jotenkin ymmärrän tämän, jos perheessä on lapsia, jolloin "äitiä" ja "isää" käytetään muutenkin, niin miksei sitten myös koiralle puhuttaessa. Mutta kun tätä koira-äiteilyä harrastaa lapsettomatkin!

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin mun koiran sisko (lapsuudenperheessäni, jossa olin ainoa lapsi). Se ei kuitenkaan ollut mun veli :)

Vierailija
22/110 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa ap suksii vittuun. Oot vaan kateellinen 😅 miks muuten vinkuisit täällä ja koitat saada hyväksyntää sun "ongelmalle" vitun nolo. Lyllerräppä vittuun ja pakita patonkiin

Kiitos nauruista:)

Mistä ap on kateellinen? Voisko oikeasti vaan olla, että liiallinen siirappisuus tällaisessa asiassa ei miellytä?

Enpä tiedä ja voipi olla. Nauroin tolle peruuta patonkiin vertaukselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin naureskelin aiemmin uunoille, jotka lässyttivät koiralleen. Olin myös sitä mieltä että koirat ei kuulu sohville ja sängyille. Sitten meille tuli koiranpentu. Arvatkaa kuka nukkuu mamman kainalossa tässä sohvalla? :D

Vierailija
24/110 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässynlää ap!!! Siperiassakin niillä on enempi läheine suhde koiraan ku muihi perheesee!Happy people dokkari Siperiasta

Puhutteleeko ne siperialaiset itseään koiran äitinä tai isänä?

En siis tosiaankaan kyseenalaistanut ihmisten rakkautta lemmikkejään kohtaan.

Vierailija
25/110 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihana ja rakas kun se koira onkin niin en kanssa pysty ymmärtään tota äiti-/isähöpinää! Kaiken huippu oli kun meille syntyi vauva, niin joku sukulainen lässytti meidän koiralle kuinka sille on syntynyt pikkusisko. Oikeesti, mitä hittoo! :D

Vierailija
26/110 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mami lemmikeilleni, vapaasti pahoittakaa mielenne!

Vierailija
27/110 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen mami mun kolmelle koiralle.

Vierailija
28/110 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet on aina se. Jos joku viittää eläimeensä nimityksellä hän, häviää kaverin arvostus silmissäni heti.

Vierailija
29/110 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin naureskelin aiemmin uunoille, jotka lässyttivät koiralleen. Olin myös sitä mieltä että koirat ei kuulu sohville ja sängyille. Sitten meille tuli koiranpentu. Arvatkaa kuka nukkuu mamman kainalossa tässä sohvalla? :D

Käyköhän teillekin näin?

Puppy Sleeping Like a Human In Bed

Vierailija
30/110 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään eläimistä ja mulla on ollut lemmikkejä, mutta minustakin se kuulostaa aivan kahelilta, kun joku kutsuu itseään eläimen äidiksi tai isäksi. Miksi etenkään täysikasvuista eläintä laitettaisiin ihmisvauvan rooliin? En ymmärrä. Mielestäni se on vähän etovaa, kun ihmiset kohtelevat eläintä kuin vauvaa, jolle lässytetään. Ihan kuin se eläin olisi jotenkin ihan vähä-älyinen. Jotenkin epäkunnioittavaa eläintä kohtaan pitää sitä lapsenaan.

Noh alapeukuttajat, kertokaa miten se on kunnioittavaa eläintä kohtaan lässyttää sille? Miettikää jos te olisitte eläimen asemassa ja joku tunkisi päänsä teidän eteenne ja lässyttäisi ja mamittelisi itseään sulle. Eikö se olisi susta aika alentavaa?

Eipä ole kukaan tullut vastaamaan tähän. Alapeukutatte vaan, mutta ette selitä.

Vierailija
31/110 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini joutui sanomaan veljen vaimolle, että hän ei ole heidän koiransa mummo, kun nainen kirjoitti aina someen vievänsä koiran "mummolaan hoitoon".

Vierailija
32/110 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut miksi kaikki eivät saisi itse valita, miten itseään nimittävät? Mä olen valinnut niin, että en missään tapauksessa ole kissojeni äiti tai mamma - mutta jos joku muu on sitä omille lemmikeille, onko se multa pois? Tuskin.

Vierailija
33/110 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kissoilleni äiti, siis ottoäiti tai ihmisäiti. Kohtelen kissojani kuin lapsia, huomioonottaen tietysti niiden iän ja sen, että ne ovat eläimiä.

Vierailija
34/110 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kanssa ällöttää, kun naapuri puhuu koirallensa että äiti tässä.

3 kolme kissaa mutta en ole niiden äiti vaan nuorimman kissan ihan oma äiti asustaa meillä ja kyllä se äiti on kissa ei ihminen.

35/110 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kiihkoilua suuntaan tai toiseen.Muutama tuttu harrastaa tuota äidittelyä ja mummuttelua lemmikeistä puhuttaessa,ei häiritse esimerkiksi se että äitini puheissa hän on mummu kissoilleni tai minä sisko hänen koiralleen.Itse en kuitenkaan tee niin,minä ja kissani olemme paremminkin kämppäkavereita.

36/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha mun kaks kissaa on mun miehiä.

37/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onpa kamalaa. En yleensä alennu moralisoimaan, mutta on elämässä oleellisempiakin asioita käsiteltävänä ja tekoja nuhdeltavana kuin se, miksi kukin itseään lemmikin omistajana kutsuu. Tietysti minä tiedän, että en ole synnyttänyt kaniani ja papukaijaani, mutta se on suloista ja jotenkin yhdistävää, kun äitini sanoo itseään em. mummuksi ja minä itseäni äiskäksi. Äiskä tarkoittaa tässä tapauksessa sitä ihmistä, joka ajattelee lemmikkejään päivän mittaa, pusuttelee niitä, ottaa innoissaan tuhannen valokuvan siitä samasta söpöstä asennosta, antaa vaikka viimeiset rahansa kunhan lemmikki saa syötävää ja pitää tätä eläintä kultaakin kalliimpana. Äiskäksi tms. kutsuminen ei satuta, vahingoita tai loukkaa ketään.

Kestä se.

38/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koirallemme mamma ja mies on pappa. Lapsille olemme äiti ja isä.

Tää lähti ihan vitsinä, mutta jäi päälle.

Koira tunnistaa nämä ja tunnistaa myös lasten nimet. Esim. Että "Maija" vie sut pissalle. tajuaa mennä just "Maijan" luo eikä "Matin".

Varmaan ällöä ja noloa, mutta sopii meille.

Vierailija
39/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on maailman kaunein sana.

Rakastan koiraani, en ole sen biologinen äiti mutta puhun sille niin kuin muillekin rakkaille pienilleni, "äidin muru". 

Koiralle on samantekevää mitä sanoja käytät, äänensävy ratkaisee. 

Miksi tämä olisi keneltäkään pois, rakkaudenosoitus?

Vierailija
40/110 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ymmärrä miksi jotkut ihmiset ottavat sen niin järjettömän henkilökohtaisesti että koira on jonkun "vauva". Ei se ja koiran kurissapito ole toisiaan poissulkeva asia. Kokevat  varmaan oman arvonsa ihmisenn äitinä  olevan uhattuna?  En omista itse koiraa mutta en tajua miksi siitä pitää saada raivokohtaus jos joku puhuttelee itseään koiransa "äitinä".