Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritseekö teitä se, että joku sai 14 laudaturia?

Vierailija
18.05.2026 |

HS mielipiteissä keskustelua puolesta ja vastaan.

Minua ei häiritse yhtään, päinvastoin: se on todella kunnioitettava tulos ja ansaitsee tulla uutisoiduksi!

Olisi suorastaan väärin, jos siitä EI uutisoitaisi. Heppu on nähnyt julmetusti vaivaa tuloksen eteen.

Ajatuksia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koska en edes tiedä mitä se tarkoittaa

Vierailija
2/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on suoraan muilta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä häiritsisi? Ihan sama se on mulle, mutta kieltämättä hienolta kuulostaa. (Itse sain vain 5 ällää aikoinaan.)

Vierailija
4/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse, koska se olin minä. Mknä olen tämän palstan älykkäin.

Vierailija
5/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä häiritsisi? Ihan sama se on mulle, mutta kieltämättä hienolta kuulostaa. (Itse sain vain 5 ällää aikoinaan.)

Tyhmä!

Vierailija
6/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai 14 lautaa,rakennuksella kai

Vierailija
7/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tyyppi sanoi HS haastattelussa palaneensa jo loppuun, vaikka on 19. Miten silti sai normaalin ikäisenä lakin?

Vierailija
8/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mietityttää tämän ennätysjahdin tarkoitus. Lukion kehityssuuntaa ja merkitystä olisi hyvä pysähtyä miettimään. 

Vierailija
9/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mietityttää tämän ennätysjahdin tarkoitus. Lukion kehityssuuntaa ja merkitystä olisi hyvä pysähtyä miettimään. 

Kyse on yhdestä tyypistä, joka halusi tehdä ennätyksen. Ap

Vierailija
10/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän asia minulle kuulu mitenkään. Toki ei voi olla miettimättä mitä hyötyä kaikesta vaivannäöstä on. Lukio on vain väliporras ammattiopintoihin. Ehkä kaveri on luonnostaan kilpailuhenkinen tai kasvanut sellaisessa ympäristössä, joka kannustaa kilpailemaan.

Vierailija
11/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmää pentua häiritsee kaikki.

Vierailija
12/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei häiritse tuossa muu kuin se, että nuori ihminen on niin totaalisesti omistautunut vain koulunkäymiselle. Olen itse aikoinani tehnyt niin. Silloin oli ainereaali, joten noin monta laudaturia ei voinut kirjoittaa, mutta elin silloin vain koulua varten. 

Nykyisin laudatureilla saa opiskelupaikan suoraan, ennen oli valintakokeet. Minusta valintakokeet on parempi tapa valita opiskelijat, koska valintakokeessa on sen alan kirjallisuutta. Jos se tuntuu ihan vastenmieliseltä, ala ei ole oikea. Minulla oli aikoinani tarkoitus pyrkiä opiskelemaan kirjastoalaa, mutta valintakoekirjat oli sen verran tylsiä, että totesin, että ala ei ole mua varten.

Välttämättä hyvä menestys lukiossa ei takaa sitä, että esim. korkeakouluopiskelut menisi hyvin, muusta elämästä puhumattakaan. Oma lukioaika oli tiukasti koulua, jäi moni asia kokematta. Korkeakoulussa opinnot sujui mutta olin ihmisenä melkoinen raakile, mikä näkyi sitten muussa. Sairastuin syömishäiriöön päälle parikymppisenä. Tuntui, että teini-ikä on jäänyt elämättä, ja se tuli sitten vanhempana eteen. Eli laudatureja voi kirjoittaa, kunhan muistaa myös elää.

Vierailija
13/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei häiritse tuossa muu kuin se, että nuori ihminen on niin totaalisesti omistautunut vain koulunkäymiselle. Olen itse aikoinani tehnyt niin. Silloin oli ainereaali, joten noin monta laudaturia ei voinut kirjoittaa, mutta elin silloin vain koulua varten. 

Nykyisin laudatureilla saa opiskelupaikan suoraan, ennen oli valintakokeet. Minusta valintakokeet on parempi tapa valita opiskelijat, koska valintakokeessa on sen alan kirjallisuutta. Jos se tuntuu ihan vastenmieliseltä, ala ei ole oikea. Minulla oli aikoinani tarkoitus pyrkiä opiskelemaan kirjastoalaa, mutta valintakoekirjat oli sen verran tylsiä, että totesin, että ala ei ole mua varten.

Välttämättä hyvä menestys lukiossa ei takaa sitä, että esim. korkeakouluopiskelut menisi hyvin, muusta elämästä puhumattakaan. Oma lukioaika oli tiukasti koulua, jäi moni asia kokematta. Korkeakoulussa opinnot sujui mutta olin ihmisenä melkoinen raakile, mikä näkyi sitten muussa. Sairastuin syömishäiriöön päälle parikymppisenä. Tuntui, että teini-ikä on jäänyt elämättä, ja se tuli sitten vanhempana eteen. Eli laudatureja voi kirjoittaa, kunhan muistaa myös elää.

Eli mielestäsi saa uutisoida?

Vierailija
14/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. Vähän häiritsee kyllä se, että näitä nykyennätyksiä vertaillaan vanhojen aikojen tuloksiin, joissa kuusi laudaturia oli maksimi. 

Vierailija
15/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. Mutta on muistettava, että joku vähemmän lahjakas oppilas voi tehdä todella paljon töitä sen eteen, että pääsee kirjoituksista läpi. Joku henkilö muistaa kaiken yhdellä lukemiskerralla. Toinen saa päntätä kymmenen kertaa saman asia. Ja  nykyisin on onneksi monta eri väylää "menestykseen" - mitä tuo nyt tarkoittaakaan.

Vierailija
16/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. Hyvä että jotkut ovat kuitenkin viisaita kaltaisteni tollojen ohella.

Vierailija
17/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan kirjoitti HS mielipiteissä, ettei saa uutisoida, koska nuorille tulee paineita. 

Vierailija
18/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse. Mutta on muistettava, että joku vähemmän lahjakas oppilas voi tehdä todella paljon töitä sen eteen, että pääsee kirjoituksista läpi. Joku henkilö muistaa kaiken yhdellä lukemiskerralla. Toinen saa päntätä kymmenen kertaa saman asia. Ja  nykyisin on onneksi monta eri väylää "menestykseen" - mitä tuo nyt tarkoittaakaan.

Tämä ehkä lähinnä häiritsee. Olisi hyvä tehdä juttuja myös opiskelijoista, jotka ovat tsempanneet superisti. Päässeet läpi, vaikkei kukaan olisi uskonut. Saaneet jopa jatkokoulutuspaikan. Nämä kiinnostaisivat.

Vierailija
19/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän niitä saanut, hän teki töitä oppiakseen ja yo-kokeissa osoitti osaavansa. Toimeentulotukea saadaan, ei tarvitse itse edes hakemusta täyttää, mutta laudaturit pitää ihan itse ansaita.

Vierailija
20/21 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hän niitä saanut, hän teki töitä oppiakseen ja yo-kokeissa osoitti osaavansa. Toimeentulotukea saadaan, ei tarvitse itse edes hakemusta täyttää, mutta laudaturit pitää ihan itse ansaita.

Höpö höpö. Kirvesniemi sai kultaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme