Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä oikeudella joku Sumari kertoo blogissaan meidän elämästä?

Vierailija
05.06.2017 |

Eikö osa klikkaustuloista kuuluisi meille?

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumarin blogipostaus oli typerä populistinen jorina, joka sai kaikki lastenvihaajat puolelleen. Suomalaiset rakastavat ihmisiä, jotka antavat heille mahdollisuuden vihata jotakuta tahoa "oikeutetusti", tietysti määriteltynä diskursiivisin periaattein.

Luulen, että Sumari löytää itsensä vielä tilanteesta, jossa hän on itse vastaavanlaisen vihan kohteena. Vihan lietsojille nyt vain tuppaa käymään niin, se on karman laki :D

Vierailija
2/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viha, vihan kohde ja vihanlietsoja"...just joo, ihan hirveää vihaa Sumarilta.... Kun se nyt vaan on niin, kuin hän sen kertoi/totesi. Olen itse saman asian sataan kertaan todennut. Kaupoissa, kirjastossa, ravintoloissa, noin se nyt vaan menee, periaatteella "Saako äiti ottaa keittoa"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan halua jonkun Sumarin kanssa samaan ravintolaan syömään, koska voi päätyä hänen blogiinsa arvosteltavaksi. Kas kun ei kuvia liittänyt.

Vierailija
4/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VierailijaSaako äiti ottaa keittoa"?[/quote kirjoitti:

Tarkoitti varmaan kaljaa.

Vierailija
5/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä huomioita Sumarilta. Jos asia ei koske teidän perhettä, turha loukkaantua. Ja jos koskee, silloinkin on parempi ottaa vaan vinkki vastaan.

Vierailija
6/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoiset päätelmät heitti kyllä kokonaisesta sukupolvesta jonkun minuutin kohtaamisen perusteella. Ja Isä ja siskokin kehtasi syödä salaattia!

Vierailija
7/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Sumarin kirjoitus oli hyvä. Noloa, jos lapsi määrää, miten perheessä toimitaan.

"Saako äiti ottaa keittoa?"

Vastaavasti:

- saako äiti peseytyä

- saako äiti tänään laittaa talvikengät, kun on lunta maassa

- saako äiti lähteä töihin?

- saako äiti mennä jumppaan?

Alkeellista, jos lapsi päättää tuollaisesta. Todella, todella alkeellista. 

Vierailija
8/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen tulleeni loukatuksi.

Vierailija
9/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas, jostain tuli nyt mieleen sanonta "se koira älähtää kehen kalikka kalahtaa"...

-Perheenäiti itsekin

Vierailija
10/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin samaa, että valitaan populistinen aihe ja sitten päästään päivälehtiin. Varsinkin nyt kesällä kun ei ole paljon uutisia, niin näin pääsee näppärästi esille. Tämä aihe käy aina niin tunteisiin, että pysyy pari päivää esillä. 

Jos joku tavallinen blogisti olisi aiheesta kirjoittanut, niin ei olisi mainittu iltapäivälehdissä. 

Vähän sama juttu, kun Anu Saagim haukkuu suomalaiset naiset kerran vuoteen ja on pari päivää pinnalla. 

Vierailija
11/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Sumarin kirjoitus oli hyvä. Noloa, jos lapsi määrää, miten perheessä toimitaan.

Vastaavasti:

- saako äiti peseytyä

Älä liioittele. Käskyttääkö olisi pitänyt.

Vierailija
12/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavasti:

- saako äiti peseytyä

Vain idiootti ajattelee, että lapsi todella päättäisi tästä asiasta. Lasten kanssa touhunnut ymmärtää, että tämä on tapa keskustella lapsen kanssa. Eihän tuota nyt kukaan kirjaimellisesti ota!

Vierailija
13/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on harhaanjohtavaa väittää satua todeksi.

Vierailija
14/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmat some-naiset täräyttävät kuvan bikinikropastaan tai -pepustaan someen ja klikkaukset on taattuja. Vanhemmat some-naiset haukkuvat joko lapsiperheet tai lapsiperheitä haukkuvat yksilöt. 

Vierailija
15/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaavasti:

- saako äiti peseytyä

Vain idiootti ajattelee, että lapsi todella päättäisi tästä asiasta. Lasten kanssa touhunnut ymmärtää, että tämä on tapa keskustella lapsen kanssa. Eihän tuota nyt kukaan kirjaimellisesti ota!

Niinpä. Noutopöydässä on sen verran paljon valinnanvaraa, että lapsen voi olla vaikea tehdä nopeasti päätöstä ja äiti yrittää auttaa tarjoutumalla ottamaan keittoa ja jää odottamaan lapsen päätöstä. Ja jos joku pelottava blogisti siinä äidin takana isoine leukoineen kyttää niin päätös vielä enemmän vaikeaa. Sorry harry.

Vierailija
16/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen, miksi tuollainen episodi sai aikaan Sumarissa noin äärimmäisen voimakkaan reaktion. Piti ihan poistua ravintolasta kun suututti niin paljon! Kyllä saa mielensäpahoittaja aiheita itselleen tuolla tyylillä ihan mistä vaan :D

Itse uhmaikäisen äitinä olisin kysynyt että otatko perunaa vai pastaa. Jos siihen olisi tullut vastaukseksi ei (yleensä kyllä kahdesta vaihtoehdosta vastataan jompikumpi), olisin täyttänyt taaperon lautasen oman mieleni mukaan ja vienyt pöytään. Jos ei mikään siitä arvon lapselle olisi maistunut, niin nääntykööt nälkään täyden ruokalautasen edessä. Se nyt vähän naurattaisi itseänikin jos kuulisin äidin kysyvän lapseltaan saako HÄN ottaa keittoa itselleen :D Ehkä se lipsahti vahingossa, tai äiti halusi kiusoitella lastaan. Mutta että raivoreaktio :D

Vierailija
17/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, äiti saa ottaa keittoa. 

Kotona.

t. Fiksummat ravintolavieraat

Vierailija
18/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoiset päätelmät heitti kyllä kokonaisesta sukupolvesta jonkun minuutin kohtaamisen perusteella. Ja Isä ja siskokin kehtasi syödä salaattia!

Täällä on ollut lukuisia keskusteluja asiasta. Tällä kertaa se oli Sumari, joka sanoi asian oikein isoon ääneen. Näissä keskusteluissa oli/on ollut kanta aika yksimielinen tämän toimittajan kanssa. Mitä tuota kieltämään, tältä se näyttää ja kuulostaa, nykyään.

Miksi toimittaja Sumari, itsekin kolmen lapsen äiti, haluaisi "lietsoa vihaa"? Vai onko tämäkin niitä asioita, joissa ei saa antaa pelolle valtaa? Ei auta hyssytellä tässäkään, vaan pitää kasvattaa/opettaa niitä omia lapsia, samalla kun sitä soppaa yhdessä syödään. Hyvin sanoo, "Ruokaa syödään, kun on ruoka-aika".

Vierailija
19/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihminen kuvittelee olevansa arvostellessaan toisen ihmisen elämää.

Vierailija
20/119 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen, miksi tuollainen episodi sai aikaan Sumarissa noin äärimmäisen voimakkaan reaktion. Piti ihan poistua ravintolasta kun suututti niin paljon! Kyllä saa mielensäpahoittaja aiheita itselleen tuolla tyylillä ihan mistä vaan :D

Itse uhmaikäisen äitinä olisin kysynyt että otatko perunaa vai pastaa. Jos siihen olisi tullut vastaukseksi ei (yleensä kyllä kahdesta vaihtoehdosta vastataan jompikumpi), olisin täyttänyt taaperon lautasen oman mieleni mukaan ja vienyt pöytään. Jos ei mikään siitä arvon lapselle olisi maistunut, niin nääntykööt nälkään täyden ruokalautasen edessä. Se nyt vähän naurattaisi itseänikin jos kuulisin äidin kysyvän lapseltaan saako HÄN ottaa keittoa itselleen :D Ehkä se lipsahti vahingossa, tai äiti halusi kiusoitella lastaan. Mutta että raivoreaktio :D

Kyllä näitä mielensäpahottajia on olemassa, itse sanoin lasten leikkipaikassa lapselleni kun oltiin lähdössä että "laitetaanko kengät jalkaan" niin sumariäiti tokaisi mulle että antaisitko sitten lähteä ilman kenkiä vai miksi kysyt.. Oma lapseni vastasi tähän että voinko käydä vessassa ensin joten sanoin ämmälle vastaukseksi että tämän takia.